Na Slovensku se střetl vlak z Prahy s autobusem, sedm mrtvých
Na Slovensku se střetl vlak EC 279 s autobusem. Zdroj: Facebook.com - Obmedzenia prevádzky na tratiach ŽSR
K neštěstí došlo na trati u Nových Zámků ve směru na Dvory nad Žitavou.
a co bude result…SK/Balkan style?… osadi prejezdy zase zavorarem?
Zajímavé, teda štěstí, že náš strojvedoucí je podle zpráv v cajku a ten Zátopek ně osobně mrzí, ale ETCS je do nich moc drahé, opravovat ho asi nebudou a krátkodobě, cca 2 roky jedná lokomotiva pro rychlost 160 resp. 200 km/h pro provoz v německu a Rakousku chybět nebude, za pár let stejně bude pro jižní expres použitelná, protože na trati 220 má být výhradní provoz ETCS, JUST, když je objednaných 50 ks lokomotiv Vectron pro rychlost 230 km/h a ČD jsou prvním dopravcem, který si jej objednal
Ještě nějakou dobu potrvá, než bude EU výhradně pod ETCS, natož země bývalé Jugoslávie.
Ona se ta mobilni jednotka ETCS vejde do batohu (bez ctecky) ale kdyz se nechce, tak se nechce… Koupime to za 1M€ jako blackbox od echt dodavatele, musime to namontovat do 19” racku a pak brecet ze je to moc veliky…
Fakt jsme narod hnupu. Financovani a investory si clovek musi sehnat na západ od nás, protoze stardardne “sami sobe neverime”. Takze si ten český kód nakoupíme 50x draz. Muzete si zatleskat… Know how je hotove a opet skoncilo mimo republiku stejne jako prachy…
Vypadli jsme z ME, tak se z fotbalových trenérů stali vyšetřovatelé Drážní inspekce.
tak Šotouši, kdo psal, že za to může vodič busu a že jel na červenou, tak se omluvte
Je v podstatě jedno jestli jel na červenou či nikoliv. Pokud byl přejezd řádně označen, stejně bude označen jako spoluviník, protože byl povinen dát přednost přijíždějícímu vlaku. Čistě podle zákona samozřejmě. Samozřejmě existuje spousta faktorů jako rozhledové poměry, nebo nesprávná činnost zabezpečovacího zařízení, které ho omlouvají, ale tak nějak je to zákonem nastaveno a vůbec netvrdím, že správně, ale je. Tak se laskavě uklidněte. Ale souhlasím, že odsuzovat nějak ostře toho řidiče, je úplně mimo, navíc se obávám, že zaplatil cenu nejvyšší…
Zákon jaksi vyžaduje zavinění nebo objektivní odpovědnost, pokud vím, tady objektivní odpovědnost není. Zavinění se bude řešit, rychlost vlaku a rozhledový trojúhelník lze prokázat, pokud řidič mohl vlak vidět tak schytá spoluvinu.
Tak ono dávat přednost znamená reagovat na něco co může reálně vidět. Jestli tam jel ten expres plnou traťovou (což podle zábrzdné dráhy asi jel), tak bus klidně vjel na úplně prázdný přejezd a než se ten bus překodrcá, rychlík se vynoří z obouku a průser je na světě. A nikdo nic nenadělá.
Jenže musí strojvedoucí v tom případě zpomalit a dávat opakovaně návěst pozor, pokud se tak nestalo, tak může být viníkem i ŽSR, jako správce infrastruktury, ale myslím, že bude nejjednodušší počkat na verdikt justice
Kdybych viděl data z černé skřínky přejezdu, tak řeknu naplno, jestli to byla chyba, nebo ne, jestli černá skřínka tvrdí, že byl přejezd v činnosti podle černé skřínky, tak bohužel je vinen ať se děje cokoliv, protože tak mluví zákon
Dosr bych se divil, kdyby zákon přímo zmiňoval černou skříňku.
Akorát bude braná jako docela silný důkaz. zaznamenalo to stav xx – to je asi duležitější než jaký stav viděl svědek, ale pokud svědků bylo víc a existuje kamerový záznam s jiným stavem a soudním znalcům se nechce do vyloučení selhání nebo dokonce ovlivnění černé skříňky, šel by takový důkaz přebít.
Tak jestli jim propláchla voda PZZ a přesto se nejezdilo přes onen přejezd 10km/h na rozkaz, tak to je fakt síla. To je chaos nad chaos…
Vraj vlak, ktorý narazil išiel po vylúčenej koľaji, na vylúčenej koľaji bolo vypnuté PZZ. To povedal minister.
tu je to vyjadrenie ministra o tom, ze vlak isiel po vylucenej kolaji.
https://domov.sme.sk/c/23350413/nehodu-pri-novych-zamkoch-zrejme-zapricinil-ludsky-faktor-uviedol-minister-raz.html
Mňa by zaujímalo, ako sa na tú vylúčenú koľaj dostal. Ak je to tak, je to zlyhanie na strane ŽSR…
Jestli to bylo takto, tak trestně odpovědný je správce infrastruktury, kterou je ŽSR a majitel dané pozemní komunikace
Podle slovenského ministra dopravy jel vlak po uzavřené koleji.
https://e.dennikn.sk/minuta/4071535
To vysvětluje vše jenom ne co dělal vlak na vyloučené koleji. Strojvůdce nebyl srozuměn o výluce aby včas zastavil když jede po nesprávné koleji?
Vyloučená (ne nesprávná) kolej znamená, že na ni (běžné) vlaky nesmí a je to záležitost řízení provozu (výpravčích), aby tam nic nepustili.
Proč? O tam se strojvedoucí nezpravuje. A jízdu vlaku neorganizuje strojvedoucí, ale někdo jiný.
Když už mu někdo postavil tuto vlakovou cestu, tak nemají návěst stůj? (Kulaťák)
Jestli ho „spláchl“ déšť tak nebyl vidět a malér byl nasvětě.
Třeba ho informovat rádiem, které na té trati je cca od 70. let 20 štol.
Autobus na dvě půlky. Že by se teď začal řešit technický stav autobusů zda není narušen korozí?
Jinak jak koukám Arrivě hořejí nejen vlaky, ale už i autobusy. Jaká je pravděpodobnost, že při takové sřážce vznikne požár? Zajímavé, že u autobusu kde je motor umístěný vzadu shoří část přední kde nemá moc co hořet nebo od čeho by mohl požár vzniknout (mimo elektroinstalace). Jinak to tipuji na autobus Iveco.
náraz vlaku do autobusu “ nenarušeného korozí“ by měl prakticky stejné následky, musíte si uvědomit ten nepoměr vah a koukněte se, jak dopadla lokomotiva …
No, lokomotiva je trochu ohořelá, jinak ji nic moc není. Ale jinak máte pravdu, při takovém nárazu by byla destrukce obrovská bez ohledu na stav jeho konstrukce..
Nepochopil jste ironii.
Tento typ autobusu má nádrž (dle specifikace 320L nebo 400L) umístěnou před přední nápravou, mezi schody a podběh, nádrž je přes celou šířku autobusu až na druhou stranu. Pod řidičem jsou dvě baterie, odpojovač baterií a většina pojistek, posilovač řízení a nádobka na brzdovou kapalinu (ovládání spojky), za tím vším hned konec nádrže na naftu.
Já se divím, že to nechytli celé, vzhledem k tomu co jsem slyšel o údržbě u tohoto dopravce, u řady 845 něco smrdí v nástupním oddílu, který má i 8 sedadel pro cestující a držáky cca na 6 kol a furt se nic neděje min. na lince R21 Praha-Tanvald a jsem tak vytočenej, že pokud v roce 2026 si do křesla MD ČR sedne p. Kolovratník, tak je s nimi na horských tratích konec pokud nevytáhnou do výběrka něco kvalitnějšího, i ten motorák řady 854 je technicky dokonalejší než jednotka řady 845
Tak samozřejmě, výroba 854 o patnáct let starší, půl vozu strojovna a služební oddíl skoro k ničemu, ale samozřejmě je to dokonalejší…
Při srážce nemusí zůstat palivo v nádrži. Není to tak dávno, co na Bělidlech blafnul řídicí vůz, v kterém taky zdánlivě nemá co hořet.
Nebylo tam zapnuté nezávislé topení?
Autobus byl v provozu rok, ten byl nepochybně prohlodán korozí skrz naskrz… https://evidencia-dopravcov.eu/voz/34355
A já jinak tipuji na čtyřku z fyziky.
Ak je toto pravda tak je to riadny pruser od ZSR…
„Tragickú nehodu pri Dvoroch nad Žitavou pravdepodobne spôsobilo zlyhanie ľudského faktora, povedal minister dopravy Jozef Ráž. Vlak išiel po koľaji, kde podľa neho nemal čo robiť. Išlo o koľaj, na ktorej mala byť výluka.“
https://dennikn.sk/minuta/4071535/
A pre zaujimavost, preco sa skrtaju vytazene linky pre nezaujem cestujucich…
Po nehode je totiž sedem mŕtvych, a podľa informácií ministerstva vnútra sú to všetko pasažieri autobusu. Okrem toho štyria cestujúci z autobusu boli prevezení do nemocnice. Podľa predaných lístkov však bolo v autobuse osem ľudí plus šofér.
https://dennikn.sk/minuta/4071551/
https://m.youtube.com/watch?v=03dfoqw70lw
„Podle veřejnoprávní stanice RTVS mohla nehodu zavinit nefungující zvuková a světelná signalizace na železničním přejezdu.“
Jo. Prej od předchozí bouřky nefungovala. Tak a jsme u toho jak si lidé všímají svého okolí a jak moc jsou ochotni ukrojit kousek svého času, vzít do ruky telefon a o něčem co vidím co může ohrozit bezpečnost informuji.
Co říká rozbor zabezpečovacího zažízení (závor)? Možná na druhé koleji byla závada a závory se nespustily ani neblikali.
Pokud se řidič autobusu „lekl“ zavřené závory a zastavil na kolejích, pak je to jen jeho chyba. Ale pokud vjel při zvedající se/padající závoře, tak by měl mít čas projet přejezd (prorazit závoru) před vlakem, ne?
Podľa ministra dopravy na koľaji po ktorej išiel vlak nefungovalo zabezpečovacie zariadenie, pretože koľaj bola vylúčená z prevádzky kvôli prácam. Otázka je, prečo sa rýchlik dostal na vylúčenú koľaj.
A hlavně proč by na ní správce neumistil červený terč jeho by strojvůdce viděl a jednal….
sedm z devíti, být to ve špičce pracovního dne tak si to ani nechci představovat, denně jezdím linkovým autobusem a představit si že nás ve tři sebere Jižní expres tak je mi ještě teď zvracení…..
Být to ve špičce, přijel by autobus k přejezdu později.
Presne tak ked si neplnia povinnosti tí čo majú! Dnes je taká potemkinova dedina Bílkom privlastnená Čiernohronská železnička. BOSP skúšky všetkého druhu neexistujú, a ak ano podpisane ním resp kamarátmi len naoko! Komu tento stav vyhovuje – zahrávania sa s ohňom? Smutné je z toho len to, že sú len obete a tí čo to spôsobujú a spôsobili budú opáť v suchu!!!
Slováci jsou mistři světa na stěžování si, jak vše je špatně a kdo všechno jim ublížil atd. No a pak když jsou volby, tak všechny tyhle starosti hodí za hlavu a zvolí si tu největší spodínu Kuciak neKuciak…
Velmi cynický a opovrženíhodný komentář…
Prečo si to myslíš, všetci vieme ako to tam s tým psychopatickým záchrancom železničky je!
Čistě lidsky, na to nejde slušně reagovat.
A sedm mrtvých k tomu. Čistě psychopaticky.
A vieš koľko ich za tu dobu násilne zomrelo v Indii? A je ti to úplne jedno, ty psychopat! Alebo len pokrytec?
A v Americe zase bijou černochy!
V úterý se mi bohužel podařilo pod Brnem to stejné co řidiči autobusu a jak jsem po zbytek dne zpytoval svědomí a styděl, když jsem si uvědomil že červená stále blikala. I když zrovna jen na kole, vliv na to měla kolona aut za mnou a tmavé sluneční brýle, nepodívání se na návěstidlo po zvednutí závor. I mě to autoškola učila a chyba se stala, měl jsem štěstí.
Nikdo není neomylný. Bohužel i tady se vyskytuje spousta jedinců, kteří nikdy nepřipustí, že můžou udělat chybu a spousta psychopatů, kteří je páchají vědomě, ale tady potom kážou o disciplíně…
Údajně jsme jedna z mála zemí, kdy se závory po průjezdu vlaku zvedají, přes to, že do úseku z opačného směru již vjel vlak.
Pokud tam ten druhý vlak již vlak vjel, tak se nezvedají.
přesně tak, spíš je mi tady záhadou, pokud se tedy zvedaly a bus tam vjel, tak by přeci měl mít čas dokončit průjezd přejezdem a opustit ho…
Jestli na vícekolejných přejezdech zabezpečovací zařízení indikuje další vlak, to znamená, že stále blikají červená světla, nechápu proč se zvedají závory. V takovém případě mají závory zůstat dole. Vůbec mě nezajímá, že na červenou se nejezdí – tento stav totiž vyvolává chyby řidičů, které končí, jak vidíme v článku. Problém je, změnit myšlení „železničářů“, který tento stav stále tolerují. Na blbost železnice by se mělo více upozorňovat v autoškolách v kapitole o přejezdech.
V okamžiku zvednutí závor samozřejmě žádný další vlak neindikuje.
V okamžiku zvedání ne, ale když tam vjede když jdou nahoru tak co? Předzváněčku nelze zkrátit a tak to nemuže čekat až se zvednou závory a pak poběží o zvedání kratší předzváněčka. To prostě nejde řešit.
Pokud vlak vjede k přejezdu, tak mají závory začít zase klesat z libovolné polohy. Není přece nutné, aby dojely nahoru a pak šly zase dolů.
Vždyť to tak je že třeba se zvednou sotva do poloviny a hned jdou uase dolu polud si šlápne další vlak
Proč by nemohl přejezd začít zvonit i když se závory zvedají?
Pretože keď všetky závory nie sú v hornej koncovej polohe, tak zvoniť ešte neprestal. That’s the point. Keď závory idú hore, červené svetlá zakazujúce vjazd stále blikajú.
A ten druhej vlak se tam zjeví nečekaně?
V okamžiku zvedání závor se samozřejmě může k přejezdu blížit další vlak. Podstatné je svícení červených světel na vystražníku. Dokud neskončí, břevna se mohou v kterémkoliv okamžiku opět spustit.
Závory jsou pouze doplňkové zabezpečení…
Přesně tak. Rozhodující jsou červená světla. Na silniční křižovatce taky nejsou žádné šraňky a řidič musí na červenou zastavit.
Jenže na silniční křižovatce jsou situace, kdy je legální opatrný průjezd (pod majákem). A i nelegální průjezd červené často končí jinak než mrtvolkama.
Ono nejde o myšlení železničářů, je to o tom aby pro uživatele silnice byl přejezd uzavřen co nejkratší dobu. Samozřejmě že jde udělat aby závory zůstaly dole ale zůstanou dole i v případě kdy po druhé koleji nic nepojede a budou stažené dokud ten jediný vlak se nevzdalí několik set metrů od přejezdu. Pak budou řidiči nadávat proč jsou tak dlouho dole. Jestli není lepší v autoškole vysvětlit jak funguje přejezd a proč?
Jde to udělat i bez prodlužování čehokoliv, stačí jenom chtít. Stačí jedna jednoduchá podmínka v programu která zajistí že závory nezačnou zvedat pokud se na druhé koleji blíží další vlak, pokud pojede jenom jeden tak se nemusí změnit vůbec nic. To není nic složitého co by nešlo řešit.
Vy jste génuius! Blahopřeji k objevení nového kontinentu a navrhuji pro něj jméno Amerika.
Ale to se neřídí programem, ale prostě detekcí vlaku. Jak má přejezd zjistit, že se něco blíží? Jeho logika prostě ví, že se něco blíží, až když se to přiblíží do jeho detekce a přejezd následně začne jednat podle jednoduché logiky.
A ta logika musí být jednoduchá aby byla naprosto spolehlivá.
Software je součást hardwaru, zpravidla reléová logika.
Na to, aby jste zjistil, že se vlak blíží je potřeba další kolejová detekce. A ty změny někdo musí zaplatit.
Třeva v Británii jsou přejezdy, přes které lze postavit vlakovou cestu až když jsou uzavřené. A otevřou se krátce po průjezdu vlaku. 😀
V Německu je přihlašovací a pak přibližovací oddíl. Zavírá se, když je vlak v přibližovacím. Otevírá se, když a) vlak vypadne z přejezdu b) nic není v přihlašovacím.
Vůbec mě nezajímá, na červenou se nejezdí? A změnit myšlení železničářů? Vy máte věci teda. V autoškolách je třeba maximálně více upozornit na dodržování předpisů. Na silnici je to samej machr, co buď předpisy nedodržuje nebo je ani nezná. Prostě červená platí, ta blikající taky, ta se vesele ignoruje.
Kdo vysvětlí fírům že červená platí? Dlouhodobě mají se zastavováním podobné problémy jako řidiči i přesto že se železničáři stále snaží tvářit že lidé jsou neomylní.
můžete si všimnout, že na železnici chtějí další způsob zabezpečení – nejlépe několik, že prý člověk může udělat chybu. Pokud chybu udělá nějaký řidič silničního vozidla, tak pro něho chtějí okamžitou popravu.
Jenže ty idiote, auto jede na křižovatce se signalizací pomalu, v případě chyby zastaví na pár metrech a málokdy zabije desítky lidí a způsobí škodu za stovky milionů. Tohle může napsat jenom debil. A strojvedoucí, narozdíl od řidičů, neprojíždí ty červené schválně, protože se na to v drtivé většině hned přijde, má to pro strojvedoucího vždycky velké následky i když se žádná hmotná škoda nestane a nikoho nezraní, nebo nezabije. To je fakt neuvěřitelné, co jsou někteří bezmozci jako ty schopní prezentovat!!!
Ale on neřekl, že se na červenou má jezdit. On jen řekl, že podle jeho názoru poukazování na tohle nestačí a hledal jiné řešení. Takže ty emoce byly úplně zbytečné a stačil ten apel na autoškoly.
Jo tak tebe nezajímá, že se na červenou nejezdí. Tak to seš jednoduše vůl (volům se tyká), bez pardonu, a snad tě o tomhle nezájmu jednou vyvedou z omylu policajti. V horším případě vlak a to budeš teprve čumět na drát a měnit pocity s myšlením.
Ale on neřekl, že se na červenou má jezdit. On jen řekl, že podle jeho názoru poukazování na tohle nestačí a navrhl jiné (možná nesmyslné, ale od toho jsme v diskuzi) řešení. Takže bych si toho vola rozmyslel…
Klidně se to dá nastavit jak naznačujete, jen se budete jako uživatel pozemní komunikace smířit s tím, že na frekventovaných tratích čekat třeba hodiny, než dojde k uvolnění přejezdu. A to vaše myšlení železničářů si strčte do špic a naučte se, že se na červenou nejezdí. Bohužel takových trotlů, kteří neví, že červená znamená stůj je na silnicích spousta.
O „trotlech kteří neví, že červená znamená stůj“ čteme v poslední době často i ve zprávách z železnic. Co třeba si přiznat že lidé dělají chyby a začít s tím pracovat?
Jenže zatímco na železnici je to vždy omyl, nebo chyba (poněvadž je toto hodně přísně trestáno), takže úmyslně by to páchal leda úplný debil, tak na silnici je jízda na červenou velmi častý a úmyslně páchaný jev. Stačí se postavit ve městě k jakékoliv větší křižovatce. A stačí si pročíst tuto diskuzi, ve které je spousta jedinců, kteří se pozastavují nad tím, že jako nesmí jet, když jsou závory nahoře a svítí červená. To je obrovský rozdíl. Druhá věc je, že tam už pravděpodobně žádná červená nesvítila. Bohužel…
No hlavně že si dokážete zdůvodnit svoji nadřazenost.
Já si rozhodně nezdůvodňuji svoji nadřazenost. Jen jsem popsal jak to chodí. Jsem strojvedoucí i řidič a popravdě je mě na zvracení z toho, co tady někteří dokáží prezentovat, protože je to přesně to s čím se velmi často setkávám za pákami i za volantem. Když někdo neví co má dělat na červenou, případně toto úmyslně ignoruje, tak není nic jiného než imbecil. A kdybyste si aspoň přečetl mé příspěvky, tak byste zjistil, že je pro mě velmi podstatné, jestli se jedná o omyl/chybu, nebo o úmyslné jednání, ale toho zřejmě nejste schopen. Mimo jiné jsem se ani slůvkem nedotkl… Číst vice »
Asi jezdíme po jiných silnicích ale já tak strašně moc úmyslného nerespektování červené nevídám. Ano stává se to ale opravdu věřím tomu že ve většině případů jde o chyby.
Ok, tak to ste dobry. U nas su zavory na obidvoch stranach cesty, takze su aj v protismere. Najskor sa otvara protismer a potom vo vlastnom smere. Uz som zazil, ze nedockavci si to strihali cez ten protismer.
Pravidla jsou jasná, kdo je poruší je tvrdě potrestán….
Zde byli bohužel potrestáni i nevinní cestující v autobuse.
Jestli to opravdu byla ta finta, ze zavory na par sekund zvedneme, zatimco dal blika cerverna, tak doufam ze se konecne nekdo zamysli a da AZD vyzkumny ukol to predelat tak aby se tohle fakt nemohlo stat. (A kdyz se blizi vlak z druhe strany tak aby se zavory nezvedaly.)
Tam už měla běžet i z druhé strany předzváněcí doba… Dotaz na AŽD ?
Jo, ale bude kratší o zvedání závor a to nelze.
Na to nemusí být výzkumný úkol, to víme už dnes, dnes se závory začínají zvedat za posledním vozem vlaku, jediné řešení je že se začnou zvedat až vlak opustí úplně prostor přejezdu, to znamená že jak dlouho čekáte po uzavření přejezdu než vlak přijede, stejně tak dlouho budete čekat než zas odjede.
Je to o načasování příjezdu obou vlaků. Pokud by se to takto posunulo, tak k té situaci může dojít stejně. Jen bude déle zavřený přejezd.
Ani v tomto případě nezaručíte, že v okamžiku, kdy poslední vůz prvního vlaku upustí vzdalovák (třeba 1000 m za přejezdem), si zrovna v druhé koleji našlápne druhý vlak a čas na to, aby závory došly až nahoru, opět nemáte.
Tímhle způsobem se to opravdu vyřešit nedá, jediné řešení je předpřibližovák (a mnohem delší doba uzavření přejezdu).
Když dojde k situaci že jeden vlak opustí a druhy vjede do približovaku tak závory ale nemusí spadnout hned z jakékoliv polohy a poběží standartní délka predzvanění před uzavřením závor. Je pravda že tohle řeší jen uřícené řidiče kteří vyrazí při otevření zavor i když bliká červené světlo. A ještě jeden problém by to vyřešilo, falešnou představu svědků při nehodě že přejezd nefungoval když se vlastně znova spustí díky tomu že vlak neopustí vzdalovák.
AŽD se nic nemusí platit za zkoumání. Systémy již existují. Tohle přizvedávání závor je pouze naše východoevropská specialita.
Ani ne. Co se otevírání přejezdu týká je to podobné. Jinak to funguje při uzavírání…
Na síti DB Netz dojdou závory VŽDY nahoru a výstražná světla zhasnou.
Systém s polootvíráním či úplným zdviženim závor a stále světla ve výstraze, s tím že šraňky jdou opět dolů, byl v Německu zavržen již při představení projektu, někdy ke konci šedesátých let. Psychlogové a dopravní odborníci tuto hloupost smetli z železničně civilizovaného světa.
Naopak se přistoupilo k systémům o různých vzdálenostech kontaktů, přímé propojení s vlakovým zabezpečovačem PZB, sekvenčnímu sklápění a v neposlední řadě i prostorových radarů a PPZ tzv. minutka (vlak jedoucí 100km/h a délky 100m = PPZ je v činnosti maximálně 1 minutu, včetně předzváněcí doby).
Není problém. Akorát, že se ty závory na frekventovaných tratích budou otevírat jednou za pár hodin. Proto je tam ta červená. Pokud si dobře pamatuji, tak již od základní školy se všude učí, že červená znamená stůj a na červenou se nejezdí. Už rozumíte tomu , proč?
Tohle jsem tu četl několikrát, ale uniká mi rozdíl. Proč by závory byly pořád dole, ale červená nebliká pořád? Jediný rozdíl, který vidím, je pár sekund, než se závory zvednou, když by šly nahoru až po vypnutí červené.
Je tak ošetřena situace, kdy se v ovládacích úsecích přejezdu potká víc vlaků. Zjednodušeně:Je-li tam jen jeden vlak, před jeho příjezdem proběhne tzv. předzvánění, které slouží k bezpečnému opuštění přejezdu (červená světla svítí, zvonek zvoní, ale závory jsou nahoře), pak se zavřou závory a přijede vlak. Pokud dojde k souběhu jízd, první vlak již přejezd opustil, ale druhý už je moc blízko na to, aby proběhlo ono předzvánění, může dojít k částečnému zvednutí závor za prvním vlakem, ale červená světla zakazují vjezd na přejezd a břevna se okamžitě sklopí zpět, nedojde však k ohrožení uživatele pozemní komunikace předčasným příjezdem vlaku,… Číst vice »
V autobusu jelo 8 lidí, výsledek známe. Tak řidič z vězení se tak hned nedostane. Podle mne by bylo zapotřebí, sankcionovat také tu firmu, pro kterou jezdí – nějakých 10 mil.Kč. Pak si budou ty řidiče více vybírat, kontrolovat papíry, přeškolovat, kontrolovat alkohol a při přidělení trasy mu řeknou, je tam dvoukolejná trať a na světelnou signalizaci mohou jet vlaky v obou směrech (tedy měl to znát z autoškoly).
To bohužel na mně působí, “ ako by sa stretol s takým prejezdom prvýkrát“
Vy jste to psal opilý? Protože jinak si snad ani nejde vysvětlit tu snůšku nesmysl kterou jste zplodil.
po slovensky „priecestím“
S tím vězením opatrně, tohle není polskej kamioňák, co vjede furiantsky na přejezd, co začal červeně svítit, ve snaze ušetřit pár minut. Aspoň podle dostupných informací se ten řidič dopustil blbé chyby, která se a to si připusťte, může stát každému. Počkejme na výsledek vyšetřování a pak můžeme soudit.
Nicméně jestli ty závory šly nahoru a profrčel, byť při výstražných světlech vlak, tak je něco blbě (a neřeším teď zákon). Fakt by
to chtělo nějaký tuning.
Něco blbě je a to že jedna lidská chyba může v extrémním případě znamenat smrt několika lidí. A to se může stát na přejezdu i na silniční křižovatce. Podle mě je jediná cesta jak eliminovat lidské chyby autonomní řízení. Ano, ze začátku to nebude perfektní, ale když to budě dělat polovinu chyb co průměrný řidič, tak už to za to stojí. Zrovna detekce červené barvy plus rozhlédnutí se do stran bočními kamerami jde zvládnout docela dobře. A ještě se ušetří za mzdu řidičů.
Šotovyšetřování uzavřeno … řidič popraven.
Hele, přehládnout červené světlo se povede i na dráze. Zase dvojí metr, protože to byl nenáviděný řidič?
Nejsou lidi.
To slyším posledních 10-20-40-50 let
První větší nehoda „Zátopka“ alias Škoda 380.
A podle foto u tohoto i poslední…
Určitě poslední. ČD s 380 do budoucna stejně nepočítá. Takže vyplatí € z pojistky a nechá max na ND.
Teď nekomentuju budoucnost té mašiny, ale podle těch fotek zase k tak rozsáhlému poškození nedošlo. Ta černá se z toho normálně umyje, poškození nárazem nemusí být nijak rozsáhlé a oheň dosáhl na první 3-4 metry.
Otázka je, zda se to vyplatí, když s konkrétní řadou čd dál nepočítá..
Žar ohně mohl být takový že kabeláž na stanovišti je bez izolace, pak je otázka jestli se to vyplatí znova vše vydrátovat a za další při působení ohně a následném ochlazení hasiči ocel změní své vlastnosti.
Netvrdil jsem, že se to vyplatí, nebo, že to tak bude, jen to, že to poškození nemusí být zdaleka tak rozsáhlé…
Smutné..
Článek jsme průběžně aktualizovali, aktuální bilance Operačního střediska záchranné zdravotní služby SR hovoří o šesti mrtvých a minimálně pěti raněných. RTVS spekuluje o nefungující zvukové a světelné signalizaci na železničním přejezdu. Strojvedoucí ČD byl ošetřen s lehkými popáleninami na místě, lokomotiva ČD řady 380 je silně poškozena požárem. Nikdo z obětí nebyl v době nehody ve vlaku.
Spekuluje se nad dost věcma. Naopak jsem četl to, že PZZ funguje jak má. Akorát se zvedly závory, červená blikala dál a bus tam vjel. Poté závory dolů a bylo pozdě.
Ano, neoficiálních verzí je v tuto chvíli ve veřejném prostoru více.
V tom případě běžná činnost PZZ. Dokud červená bliká, na přejezd se nesmí, i když závory jdou nahoru.
Ano, máte pravdu.
Už několik průzkumů toto chování ukázalo jako nebezpečné. To že to napíšete do zákona neznamená, že je to správně.
Mě by zajímal ten názor těch dvou, co vám dali ten mínus.
Běžná činnost PZZ v místech kde působí AŽD. Ve zbytku světa to tak běžné není a i češi při tom chybují. Je tak podle mě na místě se stále ptát, zda je pro nás akceptovatelná vysoká cena za chybu řidiče. A chyby se dějí.
stejně od spadnutí závot do příjezdu vlaku je minimálně 15 vteřin, takže na projetí závor pozdě nebylo..
No podle mě bude zajímavé vyšetřování, kolik vteřin byl autobusák v tom prostoru kolejiště. Jestli tam zůstal čučet půl minuty anebo to dostal na prostředek rovnou cca pár vteřin po najetí….
Díky za aktualizaci, Já jsem narazil na zprávu , že v autobuse jelo jen 8 lidí, tak to by skoro všichni zahynuli, Ale ono se to ještě nějak upřesní.
Na Novinkách píšou o 6 mrtvych a 5 zraněných z autobusu, ve kterém jelo 8 cestujících a 1 řidič. Asi nějaká alternativní matematika.
Co nejprve 4mrtví a 5raněných? Poté další 2 zemřeli?
Jo, změnili počet mrtvých, ale už ne zraněných.
Zranění byli i z vlaku, přinejmenším strojvedoucí.
Ale stejně mi není jasné, proč je takový problém zvednout závory, až když skončí to „dozvánění“ v délce předzvánění a zároveň není v blízkosti jiný vlak.
To protože přejezd byl v poruše, nesvítil.
Údajně nikdo ze všech pracujících (strojvedoucí, řidič autobusu, výpravčí) o závadě nevěděli.
No minimálně výpravčí by o poruše přejezdu něco vědět měl. Takže to je divné.
A proč na záběrech v tv blikal?
Určitě o poruše by věděl výpravčí.
Na jakých záběrech v televizi? V jaké televizi a kdy?
Na TV Nova ve zprávách bylo vidět, že výstražná světla blikala, ale závory byly nahoře.
Ty závory už mohli zvednou ručně kvuli pracem.
To blikala na jinej vlak, ta kolej po ktery jel rychlik nebyla zapojena na zabezpecovacku.
Televizní štáb (jakýkoliv) tam byl až dlouho po nehodě, kdy už se případná chyba projevovat nemusela. Jinak řečeno: Televizní záběr není auditlog.
Řidič autobusu by musel respektovat že nebliká bílá.
Není mi jasné, jestli mírný oblouk byl ve směru příjezdu vlaku, nebo ne. Nicméně vlak tam asi bude jezdit max, tedy 160km/h=44m/s. Autobus nevím, kolik přes takový přejezd mohl jet, jak je kvalitní. Paradoxně ale kdyby nerespektoval nesvítící bílou, mohl by to přesvištět rychleji a nic by se nestalo, protože by přejezd přejel za jednu, dvě sekundy, pokud to dovoluje. Kdežto pokud se bude bát, že by tam něco mohlo jet, a při odhadu, jak rychle to může jet, to nemusí vidět dobře včas, tak zastaví. A než se rozjede, to jsou další sekundy. Obávám se, že pokud nechcete, aby… Číst vice »
Vidím, že vám to nikdo nevěří.
Predzvaneci doba je blikání před sklopením zavor. Na zvedání nemá vliv. Už vidím jak by řídící ječeli kdyby se závory nezvedali hned po projetí vlaku.
No prostě na červenou se nejezdí tečka!!
Stejně jako když spechalove jedou hned jak se zvedají závory na PZM (klikotoce) a netuší že když praskne drátovody tak jim klacek spadne na auto protože závora je zajištěna až v horní poloze.
No já myslím, že až bude ETCS které bude mít přehled, kde se který vlak na trati přesně nachází, tak aby to bylo kooperováno s přejezdy tak, aby pokud se závory zvednou, bylo garantováno že zvednuté zůstanou určitou minimální dobu. Ono by to šlo řešit i dnes, nějakým „předspouštěcím“ oddílem.
Systém na červenou se nejezdí stál nedávno také několik životů v Pardubicích. Každý je omlylný a je důležité se snažit navrhnout takový systém, který omyly minimalizuje.
Ale to pletete jablka a hrušky!
Železnici třeba zabezpečíte, ale silnici? Budete montovat ETCS do BUS?
Ne, on chtěl jenom napsat, že na železnici jsou lidi stejně chyybující jako lidi na silnici. Že železničáři nejsou žádní bezchybní nadlidé, oproti tomu zbytku tam venku, jak si někteří tady – chybně – myslí.
A co se zabezpečení týká, tak již za První republiky při stavbě druhé koleje vybudovali na trati 280 nadjezdy. Totéž v 50. letech při stavbě nové trati z Brna do Havlíčkova Brodu – přejezd je tam jeden jediný.
Tady je škoda přinejmenším za 100 mil. Kč a už 6 mrtvých. Kolik že by za to bylo mostů?
Za 100 M? Asi tak třetina.
Když „oceníme“ (fuj, ale jinak to napsat neumím) i mrtvé, tak by to možná na 1 menší most dalo.
On nepíše nic o ETCS do BUSu. Píše o systému, který by eliminoval chyby. Takže se zbytečně rozcilujete, jen jste asi nepochopil.
Pokud v době červené (mínus předzváněčka) vjede na přejezd auto, mohl by být systém co by vlaku okamžitě spustil brzdění.
Doba červené mínus předzváněčka je asi 10 sekund, to je vlak tak 300 – 400 m před přejezdem.
ETCS ne systémy schopné zabezpečit silniční dopravu jsou ve vývoji. Jenom bez pevné jízdní dráhy a přednosti před vším ostatním je situace na silnici trošku složitější než na železnici.
Ono se to řeší dost těžko.
Jasně, můžeme vyměnit pořadí – čekat až zhasne výstraha a teprve pak zvedat závory. Ale co když je zrovna v té chvíli detekován další vlak?
PZZ bohužel nevidí do budoucnosti. Má nastavené nějaké časové lhůty, které zohledňují traťovou rychlost, šířku přejezdu atp. Občas ale prostě to načasování nevyjde ideálně.
Proto je pro řidiče směrodatná červená, a ne závory.
Pak je třeba systém předělat tak, aby to bylo koordinované, a snad k tomu není potřebná AI. Neřešit, že se to může stát, ale aby se to nestalo. Jinak samozřejmě uznávám pravidlo, že na červenou se nejezdí, bez ohledu na závory.
A řidič autobusu veze lidi a musí myslet i na jejich životy, ne hurá, závory jdou nahoru. Kam spěchal ? Stačilo možná pár vteřin a nic by se nestalo. Samozřejmě AŽD by to taky mělo řešit (pan Chrdle).
pokud spadne výstraha a závory půjdou nahoru, tak při vjetí dalšího vlaku do přibližovacího úseku se spustí nová předzváněcí doba, tzn začne to nově blikat, cinkat a závory spadnou dolů po klasické předzváněcí době..ono to je řešitelné naopak velice dobře, současný systém je s prominutím trochu debilní i když samozřejmě papírově je to v pořádku
Ale to by se muselo chtít s tím něco dělat ale to jde těžko když je jednodušší říct „nikdy se to tak nedělalo“.
Ale to přesně znamená prodloužení přibližovacích úseků o dobu zvedání závor (tj. při 160 km/h minimálně o 500 metrů). Takže to jde, ale za cenu poměrně výrazného prodloužení uzavření přejezdu na hlavních tratích. Někde by se neotevřely třeba půl hodinu….
„při 160 km/h“
Už je ideální nadjezd.
Všude nejde vybudovat nadjezd
a proč? ta předzváněcí doba zůstane bez změny..tzn. může se klidně spustit i v době kdy půjdou závory nahoru se znovu spustí..ono by to fungovalo lépe než současný systém
Asi ne.
Závora jde nahoru po projetí vlaku (to trvá max12s) běžne 8s, mezitím vám vjede proti vlak do obvodu a předzváněcí doba se vám zkrátí o 10s plus nějaká reakční doba?
ta předzváněcí doba bude přeci naprosto stejná
Napadajú mi tri aspoň tri riešenia, ale ani jedno lacné, alebo rýchle: 1) Do predzváňacej doby priecestia sa započíta aj časová rezerva na úplné zdvihnutie závor, zhasnutie svetiel a nový začiatok výstrahy po krátkej pauze (aby vodiči pochopili, že skutočne ide ďalší vlak). Tá má tú nevýhodu, že sa uplatní vždy, tj. priecestie bude uzavreté celkovo dlhšiu dobu. Aj keby sa použila odložená výstraha, tak pri akomkoľvek vlaku, ktorý je pomalší ako teoreticky najrýchlejší, sa tá doba uzavretia predĺži. A-ha, a ešte je potrebné postaviť detekčné obvody nanovo, v správnej vzdialenosti, tj. všetky priecestia prestavať. A vymeniť elektroniku, pretože súčasná… Číst vice »
Zpravodaj na ČT teď: Tvrdil, Že měly jet za sebou dva vlaky, závory se na chvíli zvedly, řidič projel a závory zase spadly.
No myslím, že tohle by zabezpečený přejezd neměl dělat. To krátkodobé zvednutí, je jak nastražená mucholapka na řidiče, ikdyž u toho bliká červéné výstr. světlo dál. Tohle by se mělo odstranit.
Šraňky jsou jen doplněk. Hlavní je vždy signalizace světelná červené blikající světla. Takhle to je. Vjet tam neměl.
Což je z pohledu lidského myšlení značná chyba/díra v konstrukci zab.zař. Tohle je psychologický efekt-vlak projel, závory jdou nahoru a já už můžu jet. Proč čekat na zhasnutí. (Neomlouvám, ale tohle vážná chyba a patrně příčina nejedné nehody). Když se k přejezdu řítí v jakémkoliv směru druhý vlak, prostě nemají ani na chvíli jít „šraňky“ nahoru.
ono vám to ale funguje psychologicky blbě i opačně, jste pozdě na přejezdu a spadnou vám závory a uvězní vás. spousta lidí pak zůstane stát, i když v instrukcích je závoru prostě prorazit… nebude to lepší nakonec bez závor?
Proto se dělá sekvenční sklápění.
Máte vlastně i pravdu… ale tak sklopíme to až chvíli poté, co začnou svítit výstražná světla, ale zvedneme to, až jakmile skočí svítit výstražná světa.
V tom případě bude přejezd uzavřen déle i po odjezdu vlaku, i když tam bude široko daleko jen jeden vlak.
O těch pár sekund zvedání závor maximálně.
Jste pozdě na přejezdu = vjel jste už na červenou a pak spadly závory.
Když svítí výstražné světlo na přejezd se nesmí vjíždět a na vícekolejné trati obzvlášť. Nemyslíš, zaplatíš. Řidič autobusu zaplatil přesně to, co si zasloužil…
Jsem rád že vaši expertízu neaplikujete třeba v letectví. Mohli bychom klidně zrušit polovinu profesí když stačí dodržovat předpis
Ale co ti další (nevinní) cestující ?
Nezaplatil, o jeho účtu bude rozhodovat vyšetřoval a pak soud. Nejvyšší cenu platili bohužel ti, kteří byli jen účastníky.
Neměl vjet, ale vjel. Planým alibismem riziko nesnížíte, a tím, že na někoho hodíte vinu, mrtvé neoživíte a shořelá vozidla neopravíte.
To není planý alibismus, ale platný zákon.
To je naopak alibismus jak vyšitý, větší už je jen povinnost řidiče se přesvědčit, že nejede vlak, i když bliká bílé světlo. Železničáři, myslivci a rybáři jsou holt stát ve státě.
Možná je to labutí píseň ŠT, ale 380 plní TSI i požární bezpečnost. Nikde nejsou vidět deformace od žáru, jen ohořelá barva…
Autobus zase neveze tolik nafty, aby to prohřálo celý rám lokomotivy. Bežně se udává, že ocel ztratí polovinu pevnosti už při 350-400 ˚C
Jeli ne za sebou ale každý jiným směrem.
Toto tak bohužel je.
Kolikrát se ani nezvednou spadnou v půlce zvedání, prostě závora je doplněk a hlavní jsou světla ty jsou hlídaná (závora taky na nových i zda není zlomená).
Prostě berte že je predzvaneci doba to je čas který jede než spadne závora a ta nesmí být kratší aby auta štíhla opustit přejezd, když po projetí vlaku jde závora nahoru tj cca do 10s a v průběhu zvedání vjede vlak po druhé koleji tak už by ta doba byla zkrácená o zvednutí závor vypnutí blikání to prostě nejde.
To taky chápu, že jely oba proti sobě a jeden vlak ten úsek opustil a v zápětí (asi?) jel/vjel druhý vlak doprotivky. Ale poukazuji na to, když jednou jdou závory nahoru, měla by ta perioda plného otevření doběhnout komplet celá. A další spuštění přejezdu by mělo být povoleno až tehdy, když protijedoucí vlak opět aktivuje přejezd v dostatečné vzdálenosti se všemy těmi předzváněcími dobami. Když se v době odjezdu jednoho vlaku bude vlak tesně míjet s protijedoucím, neměly by závory prostě jít v ten čas nahoru. Co by se stalo horšího při těsném míjení dvou vlaku proti sobě? Čekalo by… Číst vice »
Na to, aby vyjely závory vždy do konce až nahoru nejsou závory navrhované a schválené. Jednak by se musely prodloužit přibližovací úseky a prodloužit předzváněcí doba a trochu změnit logika. Protože ty konstrukce jsou už dělané dávno, tak to nikdo předělávat nebude taky proto, že logika bezpečnosti je založena na světlech a závory jsou doplněk, jak píší i jiní. A protože to je v podstatě jeden výrobek, tak takovéto přejezdy jsou nasekané po celém Československu. A někde by při prodloužení předzváněcí doby se hodně zkrátila doba otevření přejezdu. Ideálně je nahradit na takovýchto tratích přejezdy něčím mimoúrovńovým, na Slovensku je… Číst vice »
A to jsou přesně ty drážní výmluvy. Musíme překopat dráty a úseky, čekalo by se dýl na přejezdech, je to všude po Česko-Slovensku, no tak raději nechat jak je a občas někdo zařve. Tohle by byla asi dost vážná díra v logice zabezpečení. Ano zkrátila by se se doba otevření, ale za cenu vyšší bezpečnosti a předvídatelnosti chování přejezdu. Tady si myslím, že to stojí za snížení rizika? A halt by se měl začít sledovat poměr ne/průjezdnost konkrétního přejezdu a při překroční nějakého poměru zavření za hodinu, by ten přejezd byl žhavý kandidát na nadjez/podjezd.
Dostala dráha peníze na úpravu tototo PZZ, když toto PZZ je schválené a funguje podle zákonů a norem?
Díra v logice tam žádná není, zákon říká, že rozhodující jsou světla, viz přejezd bez závor Chápal bych, že řeknete, že je to neintuitivní, protože lidi si více všímají závor než světel.
Já tu už několikrát psal, že by zákonodárci měli stanovit povinnost nahradit všechny přejezdy na koridoru a vyčlenit na to v rozpočtu příděl peněz, takže v nahrazování se shodneme.
je to řešitelné naprosto jednoduše opačným pořadím, prvně vypnout výstrahu a pak závory nahoru..ale to by se muselo chtít..
Riešenie, ktoré vyžaduje všetky priecestia prestavať a ideálne naraz, aby nevzniklo obdobie, keď nejaké fungujú tak a iné inak, by som nenazýval „jednoduché“.
Asi taky nerozumím. Nechci použít blbě termíny, tak radši „laicky“, červená doběhne stejně, a v tu chvíli se zvednou závory. Ano, těm to trvá několik sekund, o které bude přejezd déle neprůjezdný. Ale pokud jiný vlak přijede, spustí se červená a běží úplně stejný interval, než dostanou závory opět signál jít dolů. Přece nevadí, když závory ještě nebudou úplně nahoře a spustí se červená. Nemusíme o to prodlužovat červenou bez závor. A nevidím důvod, proč by toto mělo být změněno u všech přejezdů. Pořád platí, že na červenou se nejezdí, takže jde jen o postupné zvýšení bezpečnosti tam, kde se… Číst vice »
Dobre, takto vysvetlené mi to dáva väčší zmysel. Stále to znamená, že sa musia vymeniť vnútornosti toho PZZ (obsah búdky pri priecestí), pretože tie súčasné to takto nevedia. No a vnútornosti budú stotisíce až milióny korún (na jedno priecestie). To znamená vytvorenie nového typu zabezpečovacieho zariadenia (to je „malina“) a jeho testovanie a vypapierovanie (príjemnú zábavu). A vlastne ešte zmenu zákona o premávke na pozemných komunikáciách. A potom je tam ďalšia, už bezpečnostná vec: Síce nepoznám stavový automat súčasných PZZ, ale predpokladám, že v súčasnosti je tam podmienka „ak nie sú všetky závory v hornej koncovej polohe, červená musí blikať“.… Číst vice »
Vadí, když začne znova blikat červená, a závory nebudou nahoře. Jednak si toho taky nemusí řidič všimnout, a zkrátí se předzváněcí doba pro bezpečné vyklizení přejezdu.
Bez přidání dalšího úseku naopak ten stav zhoršíte, protože když pak něco vjede do přibližovacího úseku v době zdvihání závor, tak začnou blikat světla, ale nemůže teoreticky probíhat celá předzváněcí doba, protože chybí ten další úsek, takže by musely závory spadnout hned.
V Německu je z pohledu vlaku napřed přihlašovací a pak přezdváněcí oddíl.
Přejezd se začne zavírat, pokud je vlak v přihlašovacím oddíle. Otevře se, pokud nic není v předzváněcím.
Při těsném míjení (vlak A opuští přejezd a zároveň vlak B vjíždí do přihlašovacího oddílu) buď stihne profrčet jedno auto nebo přejezd zůstane zavřený.
No a přesně tak bych čekal, že se přejezd má logicky chovat. Co stihne přejet, přejede. A jinak si musí řidič na přejezdu počkat o chvilku dýl. A to bez toho aby přejezd jen naznačil bezpečný stav. Prostě zavřeno a STOP, dokud z obou směrů neprolítnou oba vlaky, tak čekej. To dává dobrý logický smysl. To opravdu tady oproti Německu máme přejezdy takhle divně zapojeny? Nejvíc mě nebaví ti mínusáři, jestli je tu opravdu nějaký nedostatek oproti civilizaci v zapojení přejezdu, raději budemem mlčet?! Jako nemyslím si, že by řidiči, chtěli dobrovolně vjíždět před vlak. Ale že bliká výstr. světlo,… Číst vice »
No mě by zajímalo, odkdy se naše přejezdy chovají jinak než jinde v Evropě. Nebyla to právě snaha co nejvíce snížit dobu uzavření přejezdu? Třeba i vliv automobilové lobby? Asi se předpokládalo, že řidiči jsou schopni pochopit, že pokud bliká červené světlo, tak tam nemají vjíždět. Teď to asi nikdo předělávat nebude. Jen by to chtělo zvýšit osvětu v autoškole.
Když projede z jednoho směru vlak, zvednou se závory. Pokud v tomto okamžiku vstoupí vlak opačného směru do přibližovacího úseku přejezdu, zůstanou blikat červená světla. Opačný vlak, pokud jede traťovou rychlostí, projede nejdříve po uplynutí předzváněcí doby (např. 40 s.), tedy je spousta času na projetí přejezdu i když tam někdo vjede omylem ihned po otevření závor. Pokud tam někdo vjede později a nevšimne si, že červená světla blikají a zvonek zvoní, tak má smůlu, měl dost času zaregistrovat výstražná světla i zvukovou návěst.
Ešte je dobré povedať: Keď si „našliapne“ ďalší vlak do približovacieho úseku priecestia, ktoré sa práve otvára, tak rôzne závory robia rôzne veci: Závory, ktoré už dorazili do hornej koncovej polohy, v hornej koncovej polohe zostanú po celú predzváňaciu dobu a potom sa spustia dolu. Závory, ktoré sú zatiaľ dole, dole aj po celú dobu zostanú. Závory, ktoré sa práve zdvíhajú sa zdvíhať prestanú a ihneď spadnú dolu. Takže reálne to môže zavrieť len toho, kto tam vchádza popod zdvíhajúcu sa závoru (a ešte sa musí vjazdová a odjazdová zdvíhať naraz, alebo urobil myšku a svoju vjazdovú obišiel popod zdvíhajúcu… Číst vice »
Akorát u nás ten předoddíl nikdy nebyl, takže se nikdy přejezd takto chovat nemohl.
Ne že by to nešlo, akorát bych se zeptal, kdo to předělání zaplatí? Podle mě by to měla zaplatit silniční doprava, když teda řidiči nejsou schopní pochopit normální červená světla.
Máte naprostou pravdu, toto je systémová vada přejezdových zařízení u nás. Jinde v cizině to tak mají, že pokud se závory zvednou, musí proběhnout předzváněcí doba. Má to nevýhodu, že je přejezd delší dobu zavřený.
Hlásáž bludy, jinak to být nemůže ,jen probíhá_li předzvánění v sousední koleji, závory se nezvednou, a přejezd je uzavřený o část předzváněcí doby déle. Řidič vozidla nesmí vjet na přejezd při blikajících světlech, probíhá předzváněcí doba
Systémová vada je, že řidičský průkaz dostávají lidi, kteří by ho dostat neměli.
Vy by jste měl být odstraněn se svým uvažováním…
Á soudruh LadaK promluvil, úplně na mě dýchnul závan starých „dobrých“ časů.
Ne, jenom lidstvo hloupne… Prostě dokud blikají červená světla, tak se na přejezd nevyjíždí, bez ohledu na to jestli jsou závory nahoru nebo ne… Není co řešit. Jednoduché pravidlo! Platné za starých i nových časů soudobý experte…
Trošku odbočím jinam , před časem bylo na netu video kdy tady někde přes ŽP jede nějaký pracovní vlak a bílá vesele bliká, sice ŽP byl střežen a počítám Op, ale jak je možné že tenhle stav PZZ vůbec dovoli.
Stačí demontovat čidlo z koleje a je to hned. Přejezd byl střežen a tento průjezd byl povolen. Jeli přejezd ovládán pracovníkem, nejsou světla směrodatná.
Hmmm, odmontovat čidlo. Máte vůbec aspoň základní povědomí o tom co je „zabezpečovačka“, zabezpečovací zařízení?
Ano mám, byl tam počítač náprav 🙂 . Jde to udělat.
Jde to také udělat dalšími způsoby – jsou asi 3 😀
A co třeba výluková zásuvka? Taky rozumíte?
Bráško já jsem na výlukách každý den a také jsem už pouštěl pracovní vlak přes PZZ. Ono také záleží jaký tam je systém a jak je starý. Proto píšu, že je více způsobů.
Výluková zásuvka vypne bílé světlo…
Přiznám se, že zmiňované video jsem neviděl, nicméně přejezd mohl být v poruše nebo nějaké formě odstávky (tam by sice zřejmě neblikal vůbec ale některé variantě napovídá „lidské“ řízení na místě) 🙂
Z hlediska nematení řidičů by bylo vhodné tu bílou vypnout, pokud je přejezd ovládán manuálně.
Vytvoříte-li past, očekávejte, že se něco chytí. Nebuďte pak ale překvapeni, když chytíte něco, co nepřemůžete.
Pokud je řidič maten tím, že je zastaven obsluhou s červeným praporkem, tak to je pouze držitel řidičského oprávnění a řidičák ať vrátí. Protože se jednou zabije. Problém je ten , že řidičák teď dostane úplně každý aj ti, co ho mít nemají.
To by se mohlo stát, jedině kdyby měl izolovaná kola. Asi jako je mají modely železnic.
Kdosi požadoval, aby i v tomto případě byl řidič viníkem srážky. Že se má tahle _výmluva_, psal, ze zákona odstranit, že je zákon příliš alibistický a řidič se má přesvědčit i v případě že vlak jede 160 km/h.
Patrně byl zaveden tzv. „Dopravní klid“ na přejezdu. Ten se zavádí mj. právě v případech, kdy nějaké kolejové vozidlo bude delší dobu manipulovat v přibližovacích nebo anulačních obvodech přejezdu. Obvody se vypnou a zabrání se tím nežádoucí výstraze na přejezdu. Pokud pak chce vozidlo přes přejezd jet, musí být přejezd střežen a strojvedoucí přes něj jede jako přes přejezd v poruše.
A nevypne to pozitivku?
ale proč takový stav nevypne pozitivní světlo, které tam právě je z toho důvodu, to je trochu chyba ne?
Existuje vypínání ovládacích kolejových úseků. A používá se to často.
Nicméně tohle by mělo vypnout pozitivku…
Nejspíše jí to i vypne.
Při práci v blízkosti přejezdu, se na přejezdu zavede tzv. dopravní klid. Jinak by zvonil třeba hodinu. Pokud pak pracovní stroj potřebuje přes přejezd, nastoupí onen praporek 🙃
Jsou vozidla, které tzv. nespolehlivě ovlivňují kolejové obvody…
To bylo třeba Pendolino splňující TSI?
Pretože keď je jedna koľaj vylúčená a pohybujú sa po nej pracovné stroje, tak máte niekoľko možností a žiadna z nich nie je 100% ideálna. 1) Necháte priecestie fungovať normálne, tj. pracovné stroje budú spúšťať výstrahu. Keď sa bude pol dňa pracovať vedľa priecestia, tak bude pol dňa zavreté. 2) Vypnete priecestie v koľaji, na ktorej sa pracuje takým spôsobom, že nebude blikať biela. Teoreticky asi správne, ale zároveň prídete o informáciu dávanú bielou pre vodičov z tej koľaje, po ktorej sa stále normálne jazdí. Na druhú stranu stavba môže jazdiť cez priecestie ako na Op. 3) Vypnete priecestie v… Číst vice »
Koukám půlka autobusu cca 15 metru mimo trať za přejezdem a druhou půlku tlačil vlak před sebou několik set metrů…
https://m.facebook.com/155SR/
Schválně, jestli tam pán minister přijede natočit další díl “Krížom krážom s Jožom Rážom”…
Tady kromě jiných foto lokomotivy: https://www.topky.sk/gl/1025023/3749337/AKTUALNE-VIDEO-Tragicka-nehoda-vlaku-s-autobusom–Hlasia-5-obeti-a-viac-ako-10-ludi-je-zranenych
…
Príčiny nehody nie sú známe, ich vyšetrovanie prebieha. Podľa informácií zdroja TV JOJ, železničné priecestie bolo krátko pred tým uzavreté. Autobus s ďalšími vozidlami stál pred spustenými rampami. Tie sa zdvihli, následne sa vypla signalizácia a autobus sa pohol. V tom čase ale práve na priecestie prichádzal vlak a došlo k tragickej zrážke.
https://mynovezamky.sme.sk/c/23350131/v-novych-zamkoch-sa-zrazil-vlak-s-autobusom-hlasia-niekolko-zranenych.html
že by nakonec měla svůj podíl spržel na steroidech (žsr – železníce sú rozjebané) a celkový neutěšený stav trati Poszóny – Érsekújvár – Parkány – Budapest. Kterou budou někdy v (ne)dohledné době modernizovat na nějaký zastaralý standard roku 2000 cca 20 let podle toho, co jsem slyšel.
Ten význam zkratky ŽSR je nádherný 🙂
Tedy, spíš smutně přesný, no.
Přejezdy budou třeba typu azd71 ale to nevadí i ty nové z toho vychází.
No jo no, je to na rovině. O kus dál, u Maďara, jim na trať občas sjede stráň, tak opravěj aspoň něco…
Píšou zdvihly ne že přestaly blikat vystrazniky!!!
To vypadá na chybu řidiče .
Na dvojkolejné trati může po projetí vlaku dojít k zvednutí závor (běžný stav po projetí vlaku) k tomu že vjede vlak z druhé strany pak závory ihned padají bez predzvaneci doby, ale a to je důležité stále blikají červená světla!!
Vidím to denne závory jdou nahoru a auta už se tam cpou přitom stále bliká výstraha .
Presne tak a toto je s najväčšou pravdepodobnosťou príčina nehody. Vožiel na prejazd v momente, kedy na výstražníku stále blikala červená.
Zkus dodrřet předpis, když stojíš jako první. Ostatní tě vytroubí, nebo tě začnou strkat nárazníkem, hlavně točvolanti SUV.
Troubiče si vychutnávám, že tam postojím ještě sekundu i dvě po zhasnutí světel.
Já zařadím zpátečku a kousek couvnu, aby mel důvod k troubeni.
Tak radši umřu (a ‚nejlépe‘ ještě někdo se mnou), prima volba…
Troubení a strkání by autobusákovi nemuselo vadit, přece jen to je jiná váha.
Tato situace je celkem pravidelne k videni v Budejcich na vytizenem prejezdu P1129.
Opravdu se slovensky závora řekne rampa? Slovník říká, že závora je závora a rampa je rampa.
Ano, opravdu
spisovne nie, hovorovo celkom bezne
Na nově záběry a blikala červená světla tak divné vypnutí.
Závory byly nahoře.
To by vysvětlovalo že vlak nejel asi na OP.
Tak pokud blikala červená světla, tak stejně tam neměl autobus co dělat. Možná je i závada na přejezdu, že po tom zatečení vody se choval nestandartně. Závory se po průjezdu vlaku v opačném směru zvedly, ale pokud blikala pořád červená světla, tak má autobusák smůlu.
Podla fotiek som si pomerne isty, ze autobusaka to uz netrapi.
místo řidiče je nepoškozené, autobus to rozpůlilo a pak začal hořet, přežit se to dalo na jeho místě
Autobusaka to bude trapit . Vraj ma len lahke zranenia.
Na dvojkolejné běžne že projede vlak závory jdou nahoru pořád bliká červená vjede vlak z druhé strany a závory okamžitě bez predzvaneci doby spadnou. Ridici se diví, ale jeli na červenou. Tady asi ne protože závory zůstali nahoře
Tak to je jasné, to vím, že to takto funguje. Závada právě mohla být v tom, že ty závory znovu nespadly. Ale na průběh nehody to stejně nemělo vliv.
Cestující z vlaku by měli být v pořádku, strojvedoucí je lehce popálen.
jen k te „samoevakuaci“ – racme si vsichni uvedomit lidske reakce….aniz bych vas chtel unavovat citacemi z odborne literatury, vcichni prosim berme na vedomi, ze pokud sedi +100 lidi ve vlaku, ktery do neceho narazi (zde lhostejno co) a JIM se „nic nestane“ pak berou deti, sebe, prirucni batozinu, ostatni batozinu=bicykly etc… (a verte ze presne v tomto poradi…) a opousteji scenu
coyb dvojnasobyn ucastnik podobne akce bych jen doporucil 1) opustit vlak na stranu kde neni druha kolej 2 ) v ramci moznosti kontaktovat kohokoliv (pribuzne, dopravce, policii etc…) o tom ze jsem/jsme opustili soupravu
Ohledně samoevakuace by mě jen tak ze zvědavosti zajímalo, jaké pokyny dostali cestující od vlakvedoucího. (Viz debata o potřebě vlakvedoucích za stavu nouze, i když se netýkala EC vlaků.) Kdysi dávno jsem jel krakenem ze Smíchova a na zhlaví to strhlo sběrač. Poté co čtvrt hodiny nikdo nic nekvákl, začali všichni krosit kolejiště k Lihovaru.
Trolej visící někde vedle vlaku může být nebezpečná.
Ale obecně je nutno počítat se samoevakuací vždy.
Jsou situace, kdy čekání zaměstnanců dopravce a obsluhy dráhy na dojezd hasičů jsou život ohrožující. Tehdy by měla proběhnout evakuace organizovaná voskovou četou po zastavení provozu obsluhou dráhy ihned. Mimořádná situace mi dovoluje použít mimořádné řešení.
Už jste někdy vysedal na trati? Jen sedět naprdeli, pokud vlak nehoří a čekat dle disposic vlakové čety. Já to jedno zkusil ve stanici, svrček jak na trati a bylo to naposled.
to že tam lidi chodili v druhé koleji jakoby nic, mě docela překvapilo, ale tak asi to bylo už při jistě zastaveném provozu
Po té druhé koleji nemohlo nic jet, když byl na lokomotivu namotaný hořící autobus.
Proč ne? Další vlak v protisměru?
Vidím ve vedlejší koleji hustý dým, půlku autobusu a hořící lokomotivu, a valím dál 120?
Ti lidi se neevakuovali 5 sekund po srážce, ale až za poměrně dlouhý čas, kdy už o té nehodě okolní výpravčí věděli a dopravu zastavili.
Tak by jel druhej vlak s druhou částí autobusu. (Neříkám že bych nevylezl. Jenom bych se snažil zkrátit čas kdy jsem v koleji)
Zeptám se jako laik (na to mě užije) – pokud je tedy pravda, že nefungovala signalizace; umí o sobě moderní železniční přejezd „prásknout“, že je třeba bez napětí, má třeba nefunkcní světlo, nebo jinou poruchu, zkrátka umí se sám nahlasit třeba tak, že se někde někakýmu borcovi ve stanici rozsvítí nějakej čevrenek gombík? No protože jak to jaksi zjistit? Z pozice masinfíry to není vidět, z pozice automobilistů to nesvítí a tzn vlak nejede…
Ano, každý přejezd má buď kontrolku v sousední stanici, nebo přejezdník (to je návěstidlo, které strojvedoucího informuje o stavu přejezdu).
každé nie
Každé, je tam spojka „nebo“.
(Ručně ovládané závory neřešíme)
když přejezd nesvítí, tak to znamená co? Rozhodně to neznamená, že vlak nemůže jet…takže by to chtělo si trochu osvěžit znalosti, předpokládám, že řidičák nejspíš máte
Vlak jet může, ale musí jet sníženou rychlostí. Skoro žádný přejezd se světly nemá rozhledové poměry odpovídající traťové rychlosti.
to musí bych předělal na měl by..takových prolítnutých op je víc jak projetých stůj..
U prolétnutí op se blbě prokazuje materiální aspekt.
1) Byl vlak vidět i slyšet a) někde je rozhledový trojúhelník na víc než 10km/h b) jestli na pískáčku troubí, na troubítku píská a na zvučítku tůruje, taky ho slyším 2) Kdyby tam bylo x minut uvázlé auto, viděl by ho fíra a ubrzdil by to?
Nemusí jet sníženou rychlostí! A je to legální, když je vlak již tak blízko, že není možnost strojvedoucího o chcípnutí PZZ upravit, ani vlak zastavit. Pravděpodobnost je sice minimální, ale nenulová.
Kdyby to mělo být tak jak naznačujete, buďte si jist, že by se přejezdy na frkventovaných tratích prakticky neotevíraly..
Ale náhle chcíplý přejezd se přestaví do bezpečnější pozice- uzavřený přejezd.
Měl by. Otázkou je, zda se může porouchat natolik … či ho někdo špatně zapojil. I tihle lidé mohou udělat chybu.
Ale to jen spadnou šraňky. Úplně chciplému PZZ světla blikat nebudou.
Doplním.. A proto se přes takovéto (porouchané) přejezdy zpravidla jezdí rychlostí 10 km/h, kde rozhledové poměry splněny jsou.
To jsem nikde nerozporoval, samozřejmě. Šlo o to, že světla neblikají, vlak nevidím, tak jedu. Jestli neblikají proto, že nic nejede, nebo proto, že jsou v poruše a vlak se blíží zpoza nějakýho nepřehlednýho oblouku a já ho v okamžiku rozhodovaní „jet/nejet“ stejně nevidím, to vlastně z pozice volantu nepoznám. A jde tedy o to, zda to poznají u dráhy „sami sobě“
Pokud je přejezd porouchán vlak dává návěst Pozor a jede max. 10
Zrovna minulý týden jsem na přejezdu, kde bílé světlo nesvítilo zastavil a rozhlížel se. Co myslíte, zezadu na mě troubili, co to dělám….podle mě zcela běžná věc, že lidi jedou 50 a více…a pokud se to potká se strojvedoucim, co projede plnou TR…tak je to hned.
S tím se lze bohužel setkat velice často. Žadný respekt, prostě jim někdo řekl, že se může jet 50, tak jedou. Já jsem se celkem přistihl, že vlastně to bílé světlo pro mě nic neznamená, stejně zpomaluji na velmi malou rychlost, ať už bliká nebo ne (ony mě ro naučily ty moje placatý nízký auta) a rozhlížím se vícekrát. Ne zase úplně křečovitě, ale chci opravdu vidět co nejvíc kolejí.
Přesně totéž se mi stalo dnes, na cestě z Veselí nad Moravou do Hodonína. Železniční trať tam vede x obcemi a už víckrát tam došlo k vážným nehodám, dokonce mám pocit že loni/předloni? jeden z nechráněných žel. přejezdů kvůli těm nehodám úplně zrušili. Projížděl jsem jednou obcí – závory + světla – svítilo bílé světlo – všichni jsme normálně projeli. O několik minut/km další přejezd v jiné obci, tentokrát bez závor, jen se světly, a nesvítícími. Takže jsem znatelně zpomalil – z asi 50 km/h na <20 a natáhl krk 🙂 abych měl dobrý výhled na obě strany. Nic nejelo,… Číst vice »
Ano má. Když nejde síť nebo praskne první vlakno v žárovce signalizuje nouzový stav výpravčímu příp dispečerovi a ten posílá technika nic se neděje. Když je porucha závažnější například prasknou obě vlákna, je nízký stav baterie atp signalizuje přejezd poruchu a to se zavádí dopravní opatření tzv. OP vlak jede max 10km a houká jako blázen.
Ok díky, jasná odpověd
Ano. I 50 let stará PZZ to dělají.
BTW, podle RTVS přejezdová signalizace byla už několik dní vytopená a nefungovala…
Jestli je to pravda, tak to výrazně mění situaci…
Jak přesně? Pakliže přejezd neumožňoval jízdu automobilům a jen byl vypnutý, chyba je pochopitelně jen a jen na straně řidiče.
Problém je v tom, že lidi obecně nevědí, že když nebliká bílé světlo, tak to znamená vlastně nechráněný přejezd, čili zastavit a rozhlédnout se. Jako když nejde silniční semafor.
Akorát jsme z AŠ naučení, že když svítí tak smím od poslední desky 50, jinak 30.
Nechráněný přejezd neexistuje.
Jinak ale ano, stav kdy řidič nemá na mnoha přejezdech jak rozlišit stavy „vlak nejede“ a „zařízení má poruchu“ je špatný, ještě navíc vzhledem k tomu že rozhledová vzdálenost na takových přejezdech vpodstatě nikdy neodpovídá traťové rychlosti.
To je práveže správne, keďže ak by došlo k fatálnemu zlyhaniu techniky a vlak by sa objavil napriek bielemu svetlu, tak má stále prednosť
Ne to by asi byl jediný případ kdy by to byl průser.
To se ale nestane neb jakákoliv porucha rovná se nebliká bílá .
Před časem na netu kolovalo video kdy tady přes ŽP jede nějaký pracovní vlak a bliká bílá, sice přejezd byl střežen a Op, ale podle mého by tohle ZZ nemělo za žádné okolnosti dovolit.
Musel by mít odizolovaná kola.
Při poruše přejezdu nesmí svítit bílé světlo.
Jak bych to měl zjistit u nás na koridorovém ŽP? – jednou stranou do oblouku +PHS, zástavba, rušná silnice okolo a samotná vozovka špatný šikmý sklon. Absolutně nevyhovující rozhledové poměry. Takže pokud bych se tam nemohl spolehnout na PZZ, tak nemám, pokud jedu sám, možnost ten ŽP přejet aniž bych neporušil pravidla silničního provozu.
Vlak se nemůže objevit napriek bielemu svetlu.
Poku se ujeté vagony nepovažují za vlak…
V Mstěticích nebyla vlečková kolej zapojená do PZZ, to na jedoucí vozy nereagovalo.
Ve Mstěticích bílé světlo na 99% vůbec nebylo.
„a vlak by sa objavil napriek bielemu svetlu“
Máte řidičák?
(1) Řidič nesmí vjíždět na železniční přejezd:
d) je-li již vidět nebo slyšet přijíždějící vlak nebo jiné drážní vozidlo nebo je-li slyšet jeho houkání nebo pískání; toto neplatí, svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení,
PS: Zakázat vjíždět na přejzd i ve chvíli, kdy není vidět vlak?
Vodičák mám, ale slovenský, a v našom zákone (ako píšem nižšie) sa takéto ustanovenie nenachádza
Nechráněný se tomu říkalo do 1960. Ale mnoho lidí tu značku s mašinkou dodnes nazývá nechráněný železniční přejezd.
Termín „nechráněný“ byl v roce 1960 nahrazen výstižnějším termínem „bez závor“. Nicméně ještě původní verze dopravního řádu drah z roku 1995 používala termín „nezabezpečený přejezd“. Ten alibisté odstranili až novelou 174/2000 s účinností od 1. ledna 2001. Ne zcela důsledně,
v seznamu tramvajových návěstidel zůstal původní název. Ovšem nelze říci, že by původní termíny ztratily svůj význam.
Takto že ne? Bliká bílá je vše ok. Nebliká musím dát přednost. Svítí červená, zvonce, závora či houká vlak a nesvítí bílá stop.
Umí rozlišit. Vlak nejede (spíš vlak nesmí jet) je přerušované bílé světlo na výstružníku.
Má-li zařízení „poruchu“, nesmí jet vlak traťovou rychlostí. V ČR musí snížit rychlost na 10 km/h 60 metrů před přejezdem a 250 metrů před přejezdem dávat návěst „pozor“. Takže rozhledová vzdálenost musí být na silnici odpovídající rychlosti 10 km/h vlaku.
No a to nedávno na netu kolovalo video kde jede nějaký pracovní vlak a svítí bílá, přejezd sice střežen, Op, ale pro mě jako obojí i od fochu je ten nejblbější stav kdy může nastat. Tohle by z principu nemělo ZZ vůbec dovolit. To už raději ať nebliká na přejezdu nic.
Při představě u nás na koridoru kdy přejezd imrvere blbne nebo tam jisté etnikum si hraje, navíc do nepřehledného oblouku a ještě sklon vozovky – tak trnu i při bílé hrůzou, že nastane tak pitomá náhoda, že tam něco vletí.
Minimálne na Slovensku biele svetlo podľa pravidiel cestnej premávky neznamená, že sa neblíži vlak – napokon aj kvôli tomu postupne mizne a časom by sa u nás malo prejsť na nemecký systém s červeným a žltým svetlom. A aj paušálne obmedzenie rýchlosti ostalo v zákone kvôli tvrdohlavosti ŽSR (keďže ide o jeden z mnohých československých unikátov, ktoré pretrvávajú dodnes)
A jak mám poznat, že signalizace nefunguje, když na přejezdu nic nebliká a šraňky jsou nahoře. Další věcí jsou rozhledové parametry, kdy na plno přejezdech vidím jestli něco nejede až když jsem na přejezdu. Viz. nedělní nehoda v Malém Újezdě. Vlak tam jedenad úrovni silnice a ještě je schován prakticky do poslední chvíle za křovím. Vidět je posledních cca 50-60m. A ke všemu křížení pod ostrým úhlem ( silnice je zhruba souběžná cca 300m). Při rychlosti 90km/h těch 60m vlak urazí za zhruba 2s. Jak na tohle chce někdo pořádně reagovat, když vidíš ke všemu přejezd se závoráma.
Když signalizace nefunguje, vlak nesmí jet 90 km/h, ale 10 km/h a houkat.
Nesmí neznamená, že jet nemůže. Za učité blbé shody náhod se to stát může. To je jako na křižovatkách – pokud je semafor vypnutý, bliká oranžové světlo, což je jasný signál že zařízení je vypnuté a je zavedena jízda podle značek. Pokud přijedete ke světelné křižovatce a semafory jsou úplně zhaslé, tak víte že je něco dost špatně.
Ikdyby nesvitilo nic, tak pořád platí značky.
Řidič autobusu je ale profesionál. Takže u nej očekávám že tohle ustanovení silničního zákona zna.
Jako kluk si pamatuju, že jednou pravidelnou cestou u nás na vsi co se všichni znají, tak řidič autobusu zastavil před přejezdem a vedle sedící „železniční důchodce“ ho začal navádět ať to přejede než přijede, že to stihne – samozřejmě že jel, ale stihl to.
„Obecně lidé nevědí?“ V autoškole se to MUSÍ naučit. Zvlášť u profesionálního řidiče je to neomluvitelné.
„a 50 metrů před ním jet maximální rychlostí 30 km/h“
Poslední deska je 80 metrů.
Víš, jak ta trať vypadá? Jak jel ten vlak rychle? Miluju tyhle dálkové, rychlé a jednoznačné soudy.
České dopravní předpisy jsou nastaveny tak, že je to vždy vina řidiče. Protože na přejezd nesmíte vjet nikdy, pokud se blíží vlak s výjimkou blikajícího bílého světla. Dokonce ani na pokyn pracovníka dráhy…
Slovenské nebudou o moc jinde.
Ale bývá zvykem dát přes přejezdovou signalizaci červený škrtající kříž, pokud přejezd déle nefunguje. (U nás.)
Jaký kříž?
Dává se značka stop a doplňková tabule přejezd vypnutý, ale až když je to na dýl .
Bylo li vypnuté zab zař a to asi jo když nešlo dva dny vlak mohl jet max 10km. Na OP jestli jel rychleji někdo udělal chybu.
Vycházím pouze z faktu, že nebliká nic ≠ nejede nic. U takového přejezdu se člověk má chovat tak, jakoby tam žádný výstražník vůbec nebyl. Jediný průser by byl, kdyby byla v činnosti pozitivka, avšak to bychom vařili z vody a je to dost nepravděpodobné. Ve všech ostatních případech tu nejfatálnější chybu provedl řidič autobusu, to je dle mého názoru, neoddiskutovatelné.
Tak mi ukaž jak mám bezpečně přejet přejezd kde vidím na jednu stranu tak 10m a na druhou vůbec nikam. Slyšet no slyšet je maximálně tak bangle v plným výkonu, hydra s problémy a Regina a 810 z auta prakticky neslyším. To píší o ideálních podmínkách. Původně šraňky na 4 lístek, poté bez šraňku a pozitivky, nyní pozitivka a šraňky. A že takových přejezdů bylo a je. Vždyť i v Bezděčíne autobus zastavil před přejezdem, rozhledl se a rozjel se pod vlak. Jo protože ten vlak nemohl přes korunu stromu vidět a v noci neviděl, že kouká do stromu. Další… Číst vice »
Strojvedoucí by měl dostat rozkaz o nefungujícím přejezdu. Jízda se zvýšenou opatrností je takový způsob jízdy, při kterém musí strojvedoucí od
vzdálenosti alespoň 250 m před přejezdem dávat opakovaně návěst Pozor, dokud čelo vlaku (po-
sunového dílu) nemine přejezd. V úseku alespoň 60 m před přejezdem až do okamžiku, kdy čelo
vlaku (posunového dílu) mine přejezd, smí jet strojvedoucí rychlostí nejvíce 10 km/h.
Předpokládám tedy, že to slováci mají stejně. Toto je z české D1.
Vypadá to, že na Op rozkaz někdo zapomněl. Bude to mrzení.
Ale na Primě teď dle svědka tradiční scénář. Závory se zvedly, světla ale dále blikala a autobus tam vjel a zůstal mezi závorami, jakmile opět spadly. Tak uvidíme, co bude pravda. Se mi nezdá, že by strojvedoucí zapomněl na rozkaz.
A na Nově nějaké záběry z místa nehody a přejezd funkční.
pokud do něj natekla voda, tak mohl chvílemi fungovat a chvílemi ne.
Když může zapomenout na návěstidlo – srážka u Holubic, tak pravděpodobnost že zapomene na OP je nenulová.
To rozhodně být nemusí. Pokud nefunguje PZZ, musí vlak jet sníženou rychlosti. Na spoustě přejezdů s PZZ absolutně nejsou dodrženy rozhledové trojúhelníky.
Snad na správě sloven. železnic? Přejezd buď je funkční, nebo ne. Není nic mezi tím. Max. nenadálá porucha, ale pak vlak musí projíždět sníženou rychlostí?! Řidič nemá věštecké schopnosti, jestli ta bílá pozitivka zrovna značí funkční přejezd. Pro řidiče ze zákona bílá značí 50km/h a volný bezpečný přejezd. Buď jde, nebo ne. Není jiná varianta! Jen drážní výmluvy na bordel. Tohle by vám u soudu hodně rychle vysvětlili. Případná porucha musí u tak důležitého zařízení okamžitě značit snížení rychlosti i na straně vlaku, jak si to dráhy sdélí se strojvůdcem, je jen jejich věc. V plné traťové rychlosti 120-160km/h by… Číst vice »
No podle řazení na vagonweb to vypadá že v čele byla řada 380 (Zátopek).
380.004
potvrzuji 380.
….a zrejme bude po rozsahlem pozaru prvni kus v panu.
ČD se jich stejně chtěly zbavit. Jen asi jiným způsobem…
Jaká lokomotiva ho táhla?
Mrtví a zranění a vy řešíte typ lokomotivy. Jděte si dát facku a hned nato druhou.
Jsme na dopravním webu. A tahle informace doplňuje ty předchozí.
Zájem o detaily nijak nesnižuje účast a oběťmi.
Je to asi podobná argumentace, jako např.: „Děje se tu XY a vláda řeší plastová brčka.“ To, že řeší zároveň stovky jiných věcí, autorovi jaksi nedochází.
Tady jsi na dopravním ve u. Co na tom je špatného ptát se na číslo lokomotivy
Aha, takže budeme u každé zprávy o tragické nehodě psát jen soustrasti atd.? Xaver se jen zeptal na typ lokomotivy, aniž by nad ní ronil slzy nebo vzdychal jaká to je škoda. Tak se z té ultrakorektnosti …. víte co.
Facku si dejte tak akorát sám za vaší aroganci.
Vana / Škopek , Zatopek . 380.004
Tak podle Novinek.cz čtyři mrtví.
V kolejišti hustý pažit a průjezdný profil si od akátů musí vlaky vybojovat samy. Přičemž takové akáty umí zavazet v rozhledu ze silnice a rostou neskutečně rychle.
Vypadá to na tento přejezd: https://maps.app.goo.gl/XUatQukNJKtMJxsU7
Světla a závory jsou asi neviditelná.
Rozhľad na trať by mal zachovaný stále – technika môže predsa zlyhať
Pokiaľ tam nefungovali svetlá a závory, viac ako 50 metrov obidvoch strán sa nedá vidieť, pretože potom je oblúk. Aj keď sa vodič busu pozeral, tak pri vstupe na prechod vlak nemusel vidieť….
Sú tam dve priecestia, obidve sú vybavené svetlami a závorami. Pokiaľ niekto vošiel do koľajiska, tak niečo nemuselo fungovať. Je pravda aj to. že ten prechod je mierne v zákrute a rastú tam náletové kríky a stromy, ktoré by tam asi nemali čo robiť……
Bizarnosťou na celej tejto situácii je, že Novozámocká fakultná nemocnica funguje v obmedzenom režime, lebo bola zatopená…..
Ano? Řidič má povinost se rozhlédnout, obzvlášť, když nic nebliká.
Takže mu to znemožníte neúdržbou zeleně a budete se tvážit, že vše je v pořádku?
Je tam 5 mrtvých, to asi nebyl záměr dráhy při neúdržbě zeleně.
Zajímavé, samoevakuace, žádné čekání na hasiče. Zde video: https://spravy.rtvs.sk/2024/06/zrazka-vlaku-a-autobusu-pri-novych-zamkoch-doslo-k-nehode-na-mieste-je-viacero-zranenych/
Jojo, že jsou si tak jistí, že jim tam nevletí něco z druhé strany.
U nás je samoevakuace nemožná…
Hoří mašina. Zakázat lidem únik od požáru nelze – to by byla vražda. Jejich život je víc než nějaký po… depsaný předpis.
To je MAROKO to je jinej svět, tam se na nic nečeká… 🙂
To nastalo nejspíš živelně. Když hoří a sedíte hned vedle v prvním vagónu, tak první co uděláte – chytnete děti a vyběhnete ven. Z ostatních vozů se rychle přidali.
A mají při čekání třeba uhořet?
Předpis je předpis 🙂
Pořadek musi byt, tak je to spravne! A jestli z vlaku vystoupí dřív než je vytáhnou hasiči, tak jim zarazíme vycházky 😉
Můžou být rádi, že jen zaražené vycházky. Větší opruz jsou zaražené větry.
Rozhodně ne lézt do vedlejší koleje. I když vzhledem k porostu okolo se asi na vnější stranu vystoupit nedalo.
Možná to bude tím požárem.
Stále je ale minimálne na zamyslenie, prečo ľudia vystupovali s kuframi a bicyklami. Asi sa bude musieť vo vlakoch zaviesť inštruktáž ako v lietadlách
Tak minimálně v zadních vozech žádné „nebezpečí z prodlení“ nehorozilo.
Jak, nehrozilo? Co náraz následujícího vlaku?
Že by (oprávněná) obava, že pak by s jejich zavazadlem na ne-svém bicyklu odjel někdo jiný?
A samoevakuace? Když je v daném provozu celkem běžné, že nástupiště je panel v úrovni kolejnice, pak čekání na záchranáře v havarovaném stroji považuje cestující za zbytečnost.
A? Měli tam ty kufry nechat a jít domů?
Vyzdvihli by si ich po uhasení požiaru
🤣 Ale kdepak. Tak za 15 dnů nejdříve. To víte, vyšetřování, za protokolování… 😉
To je skvělé řešení. Když zjistím, že mi hoří vlak, vezmu bagáž, vzdálím se co nejdále a hledám si náhradní dopravu.
Lenže tu sa bavíme o požiari, keď je priorita dostať čo najrýchlejšie všetkých ľudí von mimo priestor, kde by sa potenciálne mohli zadusiť
To evidentně dělají, i bez vyzvání.
Doufám, že vy byste počkal na hasiče a ideálně chtěl vidět i nějakou jejich průkazku a číslo, aby to náhodou nebyl falešný hasič.
Napísal som niekde, že cestujúci majú čakať na hasičov aj keby mali uhorieť?
Tak panove, a ted pravdu. Kdo z vas tam byl, ze vite jak to tam vypadalo?
Tentokrat neplati, ze diskuter vi vsechno nejlip.
Tak několik set metrů za vlakem byla ta silnice, kde došlo k nehodě. To chvíli trvá než rychlík zastaví.
A proč by měli někomu zbytečně přidělávat práci tím, že by si tam nechávali svoje kufry?
Pokud by je mezitám nevyzdvihl někdo jiný…
Tohle zase není evakuace z letadla ani situace, kdy jde o vteřiny, aby o své věci museli přijít desítky lidí, z níchž podle videa řada z nich cestuje s baťohem po Evropě.
Moc dobře věděli, proč si vzali bycikly. Nebo je tam měli nechat a jít pěšky?
Hoří předek vlaku. Lokomotiva možná první vůz. Dveře jsou evidentně otevřené všude. Pokud by tam vlítnul vlak z druhé strany bude to vypadat jak na jatkách při prodloužené směně.
Vy budete po nějakém nárazu do vlaku čekat, až Vás přijdou oficiálně vyvést? Panebože…..
Ano, protože nevíte jestli byl zastaven provoz a také nevíte v jakém stavu je trakční vedení. Nehledě na to že můžete komplikovat zásah IZS.
Třeba byl vydán pokyn k evakuaci, nevíte nic, nejste tam.
Pokud budu vystupovat minutu po nárazu, tak tam žádní hasiči nebudou. A budu je volat… bez povelu.
Pokud nevím, zda byl zastaven provoz, beru to klidně ven oknem. Nebudu čekat, až se přiřítí následující vlak…
No, záleží do čeho narazíte. Před lety jsem byl ve vlaku který nouzově zastavil protože přejel trakař. To by bylo zbytečné panikařit a vystupovat. Jenže dneska se ani z okénka nevyklonite abyste se koukli co se děje. Takže stejně musíte počkat co řekne průvodčí. A ta mohla mít info že provoz je zastavený a říct cestujícím ať vystoupí protože hoří.
Proto Jihomoravský kraj od nového jízdního řádu si průvodčí neobjednává.
Tak samoevakuacia je jedna vec, ale priznam sa, ze spokojne si tapkat po protajsej kolaji s ksichtom v mobile (navyse chrbtom k smeru, z ktoreho by teoreticky mohol prist vlak) by mi nenapadlo. Aj ked uznavam, ze neviem ako dlho po nehode to bolo tocene.
No mě spíš zaráží, že v tom videu říká redaktorka, že tam už 3 dny nefungovala signalizace na přejezdu. Takže vlak by měl houkat a jet 10 km/h, na což to podle následků nevypadá.
Tie tri dni v súvislosti s dažďom ani nedávajú zmysel. Včera tam boli extrémne silné búrky, ktoré mohli techniku poškodiť, ale predtým tam pršalo naposledy v sobotu
Pokud se v autobusu trefil do nádrže, tak klidně těch 10 jet mohl.
Vzhledem k míře destrukce autobusu bych to na pouhých 10 rozhodně netipoval.
A hrnul by ho 380 metrů za přejezd?
To nevím. Co když se rušňovodičovi nepodařilo to zabrzdit hned?
Pokud člověk narazí v rychlosti 10 km/h do zdi, tak je to stejné, jakoby zeď narazila do něj – bude mít modřiny, ale tohle nezabíjí.
Už je potvrdené, že to bola samoevakuace a nevyzval k nej personál vlakovej čaty? Nie som teda vlakvedúci, neviem či k tomu majú nejaké školenia u zssk čo robiť v prípade požiaru, ktorý je na videu teda dosť značný a teoreticky sa môže rozšíriť pomerne rýchlo. Plný vagón ľudí tak rýchlo nevyskáče niekam do poľa. Môj laický názor by bol vyzvať na evakuáciu v tomto prípade…
Jak dlouho byste čekal ve vedru bez klimatizace, než hasiči řeknou nějaký stovce lodí z kdo ví kolik vagónu, že mají jít ven?
Možná potřebuje potvrzení od „autority“, že už to holt dál nepojede 😉
Nu, osobně bych raději vystoupil na druhou stranu, pokud bych měl čas o tom přemýšlet. Nebo aspoň co nejrychleji opustil kolejiště. K tomu opravdu nepotřebuji čekat hodinu. A co kdyby do toho vrazilo ještě něco odjinud…
Ty bys sedel ve vagonu co hori a cekal? Myslim, ze bys to risknul…
Já bych možná zkusil i štípnout kolo těm co čekají na pravé hasiče. Aby to náhodou nebyl žertovně třeba jen striptér v kostýmu.