Na Slovensku proti sobě jely dva osobní vlaky, srážce zabránilo vypnutí proudu

Jednotka Panter u Bronda. Foto: Polícia Slovenskej republikyJednotka Panter u Bronda. Foto: Polícia Slovenskej republiky

Jednotky Panter od sebe zastavily sto metrů.

67 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Cestující z obou Panterů by se dispečerovi měli složit na demižón.

Georg

to spis ten majster co si nevsiml cervene, rezani vyhybek a nekolika zhaslym navestidlum ab…

Pavel Skládaný

To je divné a nevšimnul si ani vypnutého autobloku a ztráty kódu? Nebo to bylo jinak?

jindrich

uff ještěžeto vipnul achjo

Johan

Může mi někdo poradit s impedancí poruchové smyčky když mám zkratové napájení 1,72 V ? Tady je to samej chytrolín a vševěd 😀 😀 jo a jěště bych potřeboval poradit ohledně starlink. Koupil jsem si od Muska tu plnou verzi a nejde mi alokovat vzdálený přístup přes wba rozhraní. Jinak to šlape skvěle ! Všem chytrolínům díky !

adamgolias

co to je zkratové napájení ? jak souvisí zkratové ,,napětí ,, s poruchovou smyčkou? neřeší se vypínací proud ochranného prvku , bezpečné dotykové napeti a impedance? klasický ohmův zákon , ve střídavém obvodě , s dosazenými veličinami pro tento účel

Jindra CV

Není snad důležité jak a čím se to vypne, ale jak rychle.

Jiří Kocurek

Přesně tak, v danou chvíli a v dané situaci to bylo správné rozhodnutí. Výsledkem je nulová škoda, takže průser odvrácen.

Pája

Mohl to být opravdu Mega průser, ty dva Pantery nejsou jako cibule nebo huhláky.

IGCT

SR je stále banánová republika, když nouzově zastavuje provoz vypnutím napájení trakčního vedení.

Karel

Někdy je to nejrychlejší způsob.

Pavel Skládaný

Nejrychlejší způsob by byl mít v úrovni hlavního návěstidla funkční magnet 2000 Hz jako u kapitalistů na Západě již asi 80 let, což by okamžitě vyvolalo nouzové brzdění.

Franta Pepa jednička

Tento způsob, jako pokyn k zastavení, zná i naše D1.

Paolo

Podle tve logiky je bananova republika i CR a Rakousko, jelikoz tenhle postup v obou statech je take pripustny,

Geralt

Hlavně je třeba zdůraznit, že dechová zkouška strojvedoucího byla negativní. Jako by za to snad mohl. Zde je strojvedoucí oběť a nikoli vinník.

Lukáš Chytil

V titulku u fotky je špatný popisek. Je tam překlep, místo u zastávky Brodno, je tam Brondo.

Jiří Kocurek

Nevyčtu z toho, zda projel, nebo neprojell. Jen to, že nepil.

Lukáš Chytil

Vlak projel stůj na odjezdovém návěstidle, pořezal, co šlo pořezat (výhybky) a nereagoval na vysílačku, tak bylo okamžitě vypnuto napájení TV. Jinak ani strojvedoucímu nevadil otočený směr na AB.

Doctor

Lukáši, také to vidím na dopravce.
Docela mě bude zajímat závěrečná zpráva, pokud se k nám dostane. Do té doby si vystačím s tím, že to mohla být pořádná hromada

Palec nahoru řízení provozu, rychlá a účinná reakce !

Jiří Kocurek

Tak v tom případě veliké poděkování dispečerovi. Udělal správnou věc.

Ketchup1970

Tož kdyby byly za tu práci slušné peníze a přísné vstupní podmínky možná by to byla cesta k minimálním problémům. Ale když vlaky vede kde kdo , kdo má licenci a něco umí jezdi v Rakousich a Česku ..

Georg

u nas jsme snad nemeli borce, co si na vlare nevsiml, ze jede uplne jinam nez mel?
nebo naposledy nekdo, kdo mel zfalsovane hodiny zacviku a pak si nebyl jisty, ze pro nej plati stuj, tak rovnou jel?

Pavel Skládaný

To snad ani není možné, pokud to tedy není myslivecká latina.

Pavel Skládaný

Zavinnění a vinna vinníka ještě nebyly prokázány.

Brzda dopravy

Rok 2023, koridor, autoblok, nové jednotky a vlaky se samy zastavují vypnutím napájení?

jal

V okolí Žiliny je to řízeno nouzově z důvodů přestavby.

Jiří Kocurek

Ač mi to přijde divné, že je nezastavilo zabzař, tak nevím, co všecko se stalo, že došlo až na tehnle způsob. Jako nouzová brzda zafungoval, takže v tomhle bodě vpořádku. Co tomu předcházelo, to hádat nechi.

strojvedoucí J.

Čekání na výhradní provoz ETCS, národní vlakový zabezpečovač LS neumí zabránit projetí stůj/odjezdu proti stůj.

Pokud nebere vysílačku a v místě není radiová síť která umí generalní stop, může být tohle rychlejší než hledat číslo na mobil.

Koleno

Žilina je kompletně rozkopaná, předpokládám, že se jezdí z veliké části na PN a na lidský faktor.

Harvánek

Když selže všechno ostatní, je tohle opatření naprosto spolehlivé. Také jsem tenhle způsob několikrát použil. A také jsem nařídil zastavit vlak použitím třaskavek (tohle už bylo zrušeno).

Jaroslav Večeřa

Je to velmi spolehlivé. Horší je, když vlaky jedou na naftu.

Karel

Tak bez šťávy to logicky nepojede

vbb

Ale ani to samo nezastaví. Jinak byste neprojel jedinou stahovačku či vypínačku ;-).

Pavel Skládaný

Tak nevím, jaké v Žilině platí fyzikální zákony, ale u nás na Moravě vlak rozjetý na traťovou rychlost dojede klidně setrvačností bez proudu z Hrušovan u Brna až na hlavní nádraží, téměř 20 kilometrů! Bez proudu se dá dokonce dojet ze Svitav až do Brna, více než 70 kilometrů (byť zde pravda pomáhá mírné klesání).

Honzík

Jako obecní ohrožení bych považoval celé provozování železnice na Slovensku. To co jsem měl možnost vidět ve středu a ve čtvrtek v Žilině mi stačilo. Takové výhybky nejsou snad ani na Kozí dráze

Pezos

I informování ze strany „náhodného dopravce“ je katastrofa. Na twitteru jen tu a tam náhodný vlak. Žádné „z důvodu jízdy odklonem dochází ke zpoždění vlaků z a do Čadce v řádu XXX minut“. Že informace o zpoždění nejsou nijak integrovány do jejich slavné aplikace, je kapitola sama a sobě.
Prostě žijí v sladkých devadesátkách…

Romanero

Aplikace Arrivy, která nedávno ani nebyla, neumí vůbec nic, jen prodat jízdenku. RJ umí zpoždění jen podle stanic, ne sledovat aktuální stav vlaku ..

Pezos

Aplikace ZSSK ještě donedávna neuměla zobrazit jízdenku zakoupenou pomocí webového e-shopu, i když se do obou uživatel přihlašuje stejným účtem. Snad to po letech konečně opravili.

jal

To jste si nevšiml, že celý uzel Žilina prochází přestavbou? Za pár měsíců to tam bude úplně nové.

Honzík

A kolik MU se tam do té doby ještě stane?
A pár měsíců to taky nebude

Honza D.

Žilina za pár měsíců úplně nová? Byl jsem tam sice před půl rokem, ale podle toho, co jsem viděl, bych to odhadnul ještě na několik let.
Jaký je plánovaný termín dokončení a jak se dodržuje plán prací?

Granja

Cca za 2 roky. Zpoždění se zatím nepředpokládá.

Pezos

Termín dokončení je 4 roky od začátku přestavby, tedy rok 2025.

jal

To je ovšem kompletní dokončení. Ta část s novými nástupišti a novým kolejištěm směr Čadca by měla být letos. Pokud nebude zpoždění s dvěma mosty.

Koleno

A jaký jste ročník?

V ČR bývaly takové výhybky běžné, akorát u nás se staví koridor již podruhé, kdežto v SR teprve „začínají“.

A s péčí řádného hospodáře je logické, že výhybky před výměnou jsou vyžilé.

Jiří Kocurek

Nehoda ale potvrzuje, že byly vyžilé až příliš.

Koleno

Která nehoda?
Vy už znáte přícinu, výsledek šetření?

Georg

na fotografii je mezistanicni usek a jak vidite, prosel uz koridorizaci.

Honzík

Problém je obecně v tom, že jak se rozhodne něco modernizovat, tak se přestane vše staré a původní udržovat. Pokud by se modernizace stihnula za půl roku či za rok tak by to asi bylo v pořádku, ale to se většinou neděje. S Pendolinem jsme toto zažili už v roce 2007 v Praze Kyjich, kdy se pod ním rozlomilo na několik kusů 7m kolejnice. A ač se vědělo, že tento úsek dva měsíce před nehodou neprošel defektoskopickou zkouškou, neudělalo se s tím nic, protože se přeci v tomto úseku příští rok na jaře začne budovat koridor. Ha. A něco podobného… Číst vice »

Koleno

Z pochybení jednotlivců nedělejte systémový problém, je kupa úseků, stanic, kde se povedlo dožít bez zasadních problémů. V rozkopaných úsecích to nemá jednoduché nikdo, správce zařízení, řízení provozu, ani strojvedoucí. Někdy se prostě nezahálí, což někdo nerad slyší.

Honzík

Na dráze pracuji přes 30 let. „Fungování“ železnice vnímám tak asi o 10 let víc. Věřte, že něco podobného jsem nikdy neviděl.

Honza D.

V JZD chtěli krávu odnaučit žrát. Už si mysleli, že se jim to podařilo, jen jim ta kráva neplánovaně chcípla. 😁

Ketchup1970

To bolo na Zahorí, : Francku , daus kravam ?
– dau
– šak si nemoseu moc dávat
– šak sem moc nedau
– Francku, ale nemoseus dávat nic
– sak sem nic nedau.
– Francku , šak zkapú
— sak skapali .

vbb

– Anča, dala si kravám?
– Dala.
– Dobre. Aj mne by si mohla dať.

Marty

A jak souvisí nehoda Pendolina s touto MU ?

J.K.

Souvisí časem a prostorem…

VIZEK2442

Podle ZSSK Mimoriadnosti se to stalo před 7 ranní.Od 7.00 do 12.30 jezdili vlaky odklonem.

Pezos

Ne, to je něco jiného. Ty dnešní odklony mezi 7:00 a 12:30 souvisely nejspíš ještě s opravou po vykolejení pendolina.

VIZEK2442

Takže už včera. Brodno je mezi Kysuckým N.Městem a Žilinou.To mě zmátlo.Sorry.

Martin 13

Odklonem?a kudy prosím vás?

VIZEK2442

ZSSK mimoriadne
@zssk_mimoriadne
·
9 h
Od 07:00 hod. je doprava v úseku Žilina – Kysucké Nové Mesto vedená odklonom. Dôvod: následky nehodovej udalosti.
Tak je to psáno,taky mi je divné o jaky odklon kudy šlo.

MSr

Pravdepodobne pre znemožnenie priameho prístupu z Kysúc do stanice Žilina kvôli vykoľajenému Pendolínu sa chodilo úvraťovo cez Žilinské depo.

VIZEK2442

Aha, jako směrem na Půchov.

Granja

Púúúúchov.

Tom

Žilina nákladné, žádný Púchov