Na Slovensku proti sobě jely dva osobní vlaky, srážce zabránilo vypnutí proudu
Jednotka Panter u Bronda. Foto: Polícia Slovenskej republiky
Jednotky Panter od sebe zastavily sto metrů.
Jednotky Panter od sebe zastavily sto metrů.
Cestující z obou Panterů by se dispečerovi měli složit na demižón.
to spis ten majster co si nevsiml cervene, rezani vyhybek a nekolika zhaslym navestidlum ab…
To je divné a nevšimnul si ani vypnutého autobloku a ztráty kódu? Nebo to bylo jinak?
uff ještěžeto vipnul achjo
Může mi někdo poradit s impedancí poruchové smyčky když mám zkratové napájení 1,72 V ? Tady je to samej chytrolín a vševěd 😀 😀 jo a jěště bych potřeboval poradit ohledně starlink. Koupil jsem si od Muska tu plnou verzi a nejde mi alokovat vzdálený přístup přes wba rozhraní. Jinak to šlape skvěle ! Všem chytrolínům díky !
co to je zkratové napájení ? jak souvisí zkratové ,,napětí ,, s poruchovou smyčkou? neřeší se vypínací proud ochranného prvku , bezpečné dotykové napeti a impedance? klasický ohmův zákon , ve střídavém obvodě , s dosazenými veličinami pro tento účel
Není snad důležité jak a čím se to vypne, ale jak rychle.
Přesně tak, v danou chvíli a v dané situaci to bylo správné rozhodnutí. Výsledkem je nulová škoda, takže průser odvrácen.
Mohl to být opravdu Mega průser, ty dva Pantery nejsou jako cibule nebo huhláky.
SR je stále banánová republika, když nouzově zastavuje provoz vypnutím napájení trakčního vedení.
Někdy je to nejrychlejší způsob.
Nejrychlejší způsob by byl mít v úrovni hlavního návěstidla funkční magnet 2000 Hz jako u kapitalistů na Západě již asi 80 let, což by okamžitě vyvolalo nouzové brzdění.
Tento způsob, jako pokyn k zastavení, zná i naše D1.
Podle tve logiky je bananova republika i CR a Rakousko, jelikoz tenhle postup v obou statech je take pripustny,
Hlavně je třeba zdůraznit, že dechová zkouška strojvedoucího byla negativní. Jako by za to snad mohl. Zde je strojvedoucí oběť a nikoli vinník.
1. Strojvedoucích. 2. Vy už jste zpracoval závěrečnou zprávu k nehodě?
V titulku u fotky je špatný popisek. Je tam překlep, místo u zastávky Brodno, je tam Brondo.
Nevyčtu z toho, zda projel, nebo neprojell. Jen to, že nepil.
Vlak projel stůj na odjezdovém návěstidle, pořezal, co šlo pořezat (výhybky) a nereagoval na vysílačku, tak bylo okamžitě vypnuto napájení TV. Jinak ani strojvedoucímu nevadil otočený směr na AB.
Lukáši, také to vidím na dopravce.
Docela mě bude zajímat závěrečná zpráva, pokud se k nám dostane. Do té doby si vystačím s tím, že to mohla být pořádná hromada
…
Palec nahoru řízení provozu, rychlá a účinná reakce !
Tak v tom případě veliké poděkování dispečerovi. Udělal správnou věc.
Tož kdyby byly za tu práci slušné peníze a přísné vstupní podmínky možná by to byla cesta k minimálním problémům. Ale když vlaky vede kde kdo , kdo má licenci a něco umí jezdi v Rakousich a Česku ..
u nas jsme snad nemeli borce, co si na vlare nevsiml, ze jede uplne jinam nez mel?
nebo naposledy nekdo, kdo mel zfalsovane hodiny zacviku a pak si nebyl jisty, ze pro nej plati stuj, tak rovnou jel?
To snad ani není možné, pokud to tedy není myslivecká latina.
Zavinnění a vinna vinníka ještě nebyly prokázány.
Rok 2023, koridor, autoblok, nové jednotky a vlaky se samy zastavují vypnutím napájení?
V okolí Žiliny je to řízeno nouzově z důvodů přestavby.
Ač mi to přijde divné, že je nezastavilo zabzař, tak nevím, co všecko se stalo, že došlo až na tehnle způsob. Jako nouzová brzda zafungoval, takže v tomhle bodě vpořádku. Co tomu předcházelo, to hádat nechi.
Čekání na výhradní provoz ETCS, národní vlakový zabezpečovač LS neumí zabránit projetí stůj/odjezdu proti stůj.
Pokud nebere vysílačku a v místě není radiová síť která umí generalní stop, může být tohle rychlejší než hledat číslo na mobil.
Žilina je kompletně rozkopaná, předpokládám, že se jezdí z veliké části na PN a na lidský faktor.
Když selže všechno ostatní, je tohle opatření naprosto spolehlivé. Také jsem tenhle způsob několikrát použil. A také jsem nařídil zastavit vlak použitím třaskavek (tohle už bylo zrušeno).
Je to velmi spolehlivé. Horší je, když vlaky jedou na naftu.
Tak bez šťávy to logicky nepojede
Ale ani to samo nezastaví. Jinak byste neprojel jedinou stahovačku či vypínačku ;-).
Tak nevím, jaké v Žilině platí fyzikální zákony, ale u nás na Moravě vlak rozjetý na traťovou rychlost dojede klidně setrvačností bez proudu z Hrušovan u Brna až na hlavní nádraží, téměř 20 kilometrů! Bez proudu se dá dokonce dojet ze Svitav až do Brna, více než 70 kilometrů (byť zde pravda pomáhá mírné klesání).
Jako obecní ohrožení bych považoval celé provozování železnice na Slovensku. To co jsem měl možnost vidět ve středu a ve čtvrtek v Žilině mi stačilo. Takové výhybky nejsou snad ani na Kozí dráze
I informování ze strany „náhodného dopravce“ je katastrofa. Na twitteru jen tu a tam náhodný vlak. Žádné „z důvodu jízdy odklonem dochází ke zpoždění vlaků z a do Čadce v řádu XXX minut“. Že informace o zpoždění nejsou nijak integrovány do jejich slavné aplikace, je kapitola sama a sobě.
Prostě žijí v sladkých devadesátkách…
Aplikace Arrivy, která nedávno ani nebyla, neumí vůbec nic, jen prodat jízdenku. RJ umí zpoždění jen podle stanic, ne sledovat aktuální stav vlaku ..
Aplikace ZSSK ještě donedávna neuměla zobrazit jízdenku zakoupenou pomocí webového e-shopu, i když se do obou uživatel přihlašuje stejným účtem. Snad to po letech konečně opravili.
To jste si nevšiml, že celý uzel Žilina prochází přestavbou? Za pár měsíců to tam bude úplně nové.
A kolik MU se tam do té doby ještě stane?
A pár měsíců to taky nebude
Žilina za pár měsíců úplně nová? Byl jsem tam sice před půl rokem, ale podle toho, co jsem viděl, bych to odhadnul ještě na několik let.
Jaký je plánovaný termín dokončení a jak se dodržuje plán prací?
Cca za 2 roky. Zpoždění se zatím nepředpokládá.
Termín dokončení je 4 roky od začátku přestavby, tedy rok 2025.
To je ovšem kompletní dokončení. Ta část s novými nástupišti a novým kolejištěm směr Čadca by měla být letos. Pokud nebude zpoždění s dvěma mosty.
A jaký jste ročník?
V ČR bývaly takové výhybky běžné, akorát u nás se staví koridor již podruhé, kdežto v SR teprve „začínají“.
A s péčí řádného hospodáře je logické, že výhybky před výměnou jsou vyžilé.
Nehoda ale potvrzuje, že byly vyžilé až příliš.
Která nehoda?
Vy už znáte přícinu, výsledek šetření?
na fotografii je mezistanicni usek a jak vidite, prosel uz koridorizaci.
Problém je obecně v tom, že jak se rozhodne něco modernizovat, tak se přestane vše staré a původní udržovat. Pokud by se modernizace stihnula za půl roku či za rok tak by to asi bylo v pořádku, ale to se většinou neděje. S Pendolinem jsme toto zažili už v roce 2007 v Praze Kyjich, kdy se pod ním rozlomilo na několik kusů 7m kolejnice. A ač se vědělo, že tento úsek dva měsíce před nehodou neprošel defektoskopickou zkouškou, neudělalo se s tím nic, protože se přeci v tomto úseku příští rok na jaře začne budovat koridor. Ha. A něco podobného… Číst vice »
Z pochybení jednotlivců nedělejte systémový problém, je kupa úseků, stanic, kde se povedlo dožít bez zasadních problémů. V rozkopaných úsecích to nemá jednoduché nikdo, správce zařízení, řízení provozu, ani strojvedoucí. Někdy se prostě nezahálí, což někdo nerad slyší.
Na dráze pracuji přes 30 let. „Fungování“ železnice vnímám tak asi o 10 let víc. Věřte, že něco podobného jsem nikdy neviděl.
V JZD chtěli krávu odnaučit žrát. Už si mysleli, že se jim to podařilo, jen jim ta kráva neplánovaně chcípla. 😁
To bolo na Zahorí, : Francku , daus kravam ?
– dau
– šak si nemoseu moc dávat
– šak sem moc nedau
– Francku, ale nemoseus dávat nic
– sak sem nic nedau.
– Francku , šak zkapú
— sak skapali .
– Anča, dala si kravám?
– Dala.
– Dobre. Aj mne by si mohla dať.
A jak souvisí nehoda Pendolina s touto MU ?
Souvisí časem a prostorem…
Podle ZSSK Mimoriadnosti se to stalo před 7 ranní.Od 7.00 do 12.30 jezdili vlaky odklonem.
Ne, to je něco jiného. Ty dnešní odklony mezi 7:00 a 12:30 souvisely nejspíš ještě s opravou po vykolejení pendolina.
To je jiná událost. Tato se stala včera odpoledne.
https://www.facebook.com/KRPZZA/posts/pfbid0fSrUY4L3Lo6Y7FceHkqwBX6LD3RMWwUMj98xuU9Xg2xvSamNHsJB9GrQm8LjihdNl
Takže už včera. Brodno je mezi Kysuckým N.Městem a Žilinou.To mě zmátlo.Sorry.
Odklonem?a kudy prosím vás?
ZSSK mimoriadne
@zssk_mimoriadne
·
9 h
Od 07:00 hod. je doprava v úseku Žilina – Kysucké Nové Mesto vedená odklonom. Dôvod: následky nehodovej udalosti.
Tak je to psáno,taky mi je divné o jaky odklon kudy šlo.
Pravdepodobne pre znemožnenie priameho prístupu z Kysúc do stanice Žilina kvôli vykoľajenému Pendolínu sa chodilo úvraťovo cez Žilinské depo.
Aha, jako směrem na Půchov.
Púúúúchov.
Žilina nákladné, žádný Púchov