LOT 3a leaderboard

Na Slovensku plánují státní aerolinky pro lety do Košic a Popradu

Jedním ze slovenských dopravců byly SkyEurope, které zkrachovaly v roce 2009. Firma měla centrálu v Bratislavě, letadla měla slovenské značky. Foto: Jan SůraJedním ze slovenských dopravců byly SkyEurope, které zkrachovaly v roce 2009. Firma měla centrálu v Bratislavě, letadla měla slovenské značky. Foto: Jan Sůra

Slovenská koalice stran Smer a Slovenské národní strany (SNS) se dohodla na vzniku nového státem vlastněného dopravce, který zajistí letecký

Zpět na článek
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Oskar Štejfa

Řešení v rámci USA mi připadá velmi smutné. Přitom 300km/h vlak je rychlejší než letadlo, kde se musí čekat na odbavení atd. Navíc nabízí nesrovnale vyšší komfort a nižší cenu.

Oskar Štejfa

V rámci Evropy by měly jezdit rychlovlaky…

mikiqex

Evropa není zas tak malá, v podstatě je velká jako USA, kde se vnitrostátně létá fakt hodně. Vlak mi přijde vhodný tak do 4 hodin, tzn. do ~900 km vzdušnou čarou. Paříž a Řím jsou z Prahy (uprostřed Evropy) 1000 km, Barcelona, Athény a Helsinky 1500 km, Lisabon přes 2 200 km.

František

Slovensko nejprve zlikviduje místní železnici, pak nahradí dálkové vlaky letadly. U nás chce i Pardubický kraj dotovat dálkové lety po Evropě, přestože nemá uspokojivě vyřešenou obsluhu svého území. Myslím, že inspirace USA má své meze, jednak i u nich letadla zastupují chybějící dálkové vlaky, nemluvě o celkové závislosti na autech, jednak i tady létáme zbytečně krátké trasy. Pohodlný vlak se snese i na delší než čtyřhodinové cesty, využil bych i 6, možná i 8. Nemusím být všude ihned a vlak je pro mě v mnoha ohledech příjemnější, i vzhledem k poměru spotřeby.