Prešov má další část obchvatu, součástí je i nejsušší slovenský tunel

R4 Prešov, severní obchvat, 1. etapa. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosťR4 Prešov, severní obchvat, 1. etapa. Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť

První fáze severního obchvatu Prešova vyšla na necelých 143 milionů eur.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kleist

Docela megalomanský, nestačil by tam kruháč pod tou dálnicí? Něco jako v Ostravě.

Vojta_7

U téhle slovenské vesnice je několik podobných křižovatek…. V ČR by tam byla sotva polovina ramp nebo provizorium na věčné časy…
Tohle není ani v Praze- stačí jet od křížení D0 s D10 po D8 s I/9 a je to jedna zesra*á křižovatka za druhou, často bez připojovacích pruhů atd… Nájezd z Kbelské na D8 jen jednopruhový, ačkoliv muselo být jasné, že je to nedostatečné…

Pavel

Prešov je město podobné velikosti jako řada českých krajských měst, např. Pardubice, Zlín nebo Ústí. Netřeba jeho obyvatele urážet přívlastkem „vesnice“ apod. Držme se prosím věcné roviny.

Koridor

Slovensko nás dohnalo a předehnalo, nebo to tak nějak je to progresivní psát.

Romino

no nepreháňajte 😀

JGR

ano Progresivní Slovensko

roman

Jednoznačně, tolik neschopnosti a chyb které Slováci předvádí při výstavbě dálniční sítě jen tak někde neuvidíte.

Pavel

Absolutne nie, vo vystavbe dialnic sme na chvoste V4, daleko aj za CR. A nielen dialnic, vystavba ciest a obchvatov I. triedy na Slovensku neexistuje.

VHbrno

No zase bych nepřeháněl. V Česku jsme aspoň pár dálnic dokončili a několik dalších zřejmě dostavíme v nejbližších letech. Na Slovensku je hotová akorát D2, kterou ale měli z velké části postavenou už za minulého režimu. Mají sice naplánované asi 4 způsoby propojení Bratislavy s Košicemi (D1, D1-R1-D1, D1-R1-R2 a nakonec nejkratší R7-R2), ale k úplnému dokončení nemá úplně blízko ani jedno.

Staňa

Spojení Bratislava – Budapešť – Košice (M1, M3, M30 v Dolních Uhrách) funguje.

sádek

Přesně, evropsky průměrné Česko je dle novin ve všem nejhorší a poslední a každý nás předehnal ve všem 🙂

jkjk

No dálnice spojující dvě největší města (Bratislava a Košice), a která měla už několik „zaručených“ dat dokončení, je na tom tak, že chybí „už“ jenom:
– obchvat 4. největšího města (Žilina) – zhotovitel utekl od rozestavěné stavby, bude v provozu nejdřív 2025
– obchvat 24. největšího města (Ružomberok) – po 300 metrech proražení tunelu se zjistilo, že to dál nepůjde, za chodu se přeprojektovalo, bude v provozu možná 2024
– klikatý úsek údolím, kde nejsou objízdné trasy a jsou tam časté zácpy – po 20 letech pořád není vybrána varianta, ještě se nezačalo stavět (hotové bude nejdřív 2030).

Mic

Pro 15000 aut celkem velkorysé řešení…
Pěkně se pojede…

Karel Mio

Co by za to nektere nase vytizenejsi MUK daly.

Navodar

Po dokonceni druhej etapy, R4 okolo Kosic a R4 od Presova k PL hraniciam intenzita urcite stupne.

PetrN

no já si myslím že těch 15000 se předpokládá až po dokončení zmíněných staveb R4 až na hranice PL. Ostatně stačí se podívat jaké jsou intenzity přes Prešov, to rozhodně aktuálně ani omylem nedá na 15tis. vozidel, které by se mohly přesunout na obchvat. Ono se to nezdá, ale tak velké město jako je Prešov je samo o sobě hodně velkým zdrojem dopravy jak té vnitroměstské, tak zdrojové/cílové z/do města… Vždyť i D1 mezi Prešovem a Košicemi měla dle posledního sčítání 2015 ubohých 16 tis. vozidel a z Prešova na Poprad dokonce jen 12 tis…. Ano, teď už budou čísla… Číst vice »

glosátor

Škoda, že u textu chybí aspoň orientační mapa, aby ji čtenář nemusel pracně někde hledat.

Frantisek

Myslím si, že takovou nadutou obludnost v krajině rozhodně nepřehlédnete…

Doktor Trychtýř

MUK na příjezdu z Popradu je ještě trochu mohutnější

Romino

inak musím pochváliť mapy.cz, že tentokrát sa vyznamenali a už dva dni predt spustením bol úsek zakreslený. V minulosti im to pri SK diaľniciach trvalo aj mesiac, české nové úseky diaľnic spúšťali v deň ich otvorenia, čo je pochopiteľné, keďže je to česká firma, na SK sa trochu zabúdalo, ale vždy to zauktualizovali, aj som im písal občas, keď sa mi to zdalo pridlho. Teraz ešte aj mobilnú verziu, ta to ešte nie je.

P73

Zahraničí přebírají z Openstreetmap (nevím jestli i Slovensko), takže dost záleží na tom, kdy to někdo opraví tam…

Michal M

Slovensko ne, to berou jako domácí trh.

sádek

Např. dálnici u Loun ještě zakreslenou nemají.