Na slevy máte, na silnice ne. Kraje nedostanou od státu chybějící miliardy na opravy

Výtluky na silnici. Foto: ŘSDVýtluky na silnici. Foto: ŘSD

Kraje nemají na peníze ze SFDI nárok. Kupka hejtmanům připomněl Babišovo předvolební jízdné.

Odebírat
Upozornit na
guest
126 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libor

Zrušit kraje a byl by klid! Tyto státy ve státě v tak malém státě nemají smysl…

J.Š.Hájek

To by kraje nesměli řídit voleni politici. A ti se potřebují viditelně zavděčit svým potencionálním voličům. Stát také řídí voleni politici, kteří by se měli dívat na věc více makroekonomicky. A teď jde o to, která z těchto dvou stran to zvládá lépe. Pana ministra dopravy osobně moc nemusim, ale za jeho vedení se spoustu věcí více než pohnulo. Jak to bude dále po volbách si řekneme za rok…

Pavel

Kdyby šlo jen o to zavděčit se krajským voličům je problém poloviční. Bohužel, tady jde o to, že krajští anonisti se chtějí zavděčit agentu burešovi. Když bureš pískne, tihle diletanti s křivou páteří a s nechutí k normální práci, se ptají jak vysoko mají skákat.

Havlásek P.

Pro zahraniční kamiony peníze ze SFDI jsou, ale naše kraje na peníze nemají nárok. Děs.

Jaksi

A na to jste, z výše popsaneho, přišel jak? Zahraniční kamiony naopak plati mýto za průjezd po ČR. Rozumíte psanemu textu? Kraje maji na slevy z jizdneho pro voliče, rozuměj důchodce, ale uz nemaji na opravy te infrastruktury, po ktere ti voliči budou jezdit. No Kocourkov ala Anohnití.

Jiří

Kupka a ŘSD unás opravuje 2 roky dlouhý most a nákladní vozy objíždí úsek po krajských silnicích ,které jsou bez mýta.

Petr Šimral

A kolik zahraničních kamiónů u nás jezdí na jiných silnicích, než po dálnicích? Pane Halásku?

Happy

Fakt? Taky budu moci dát státu méně na daních? Přece stát má dost, tak ať se naučí řádně hospodařit. ANO sektu rád nemám, ale tak jednoduchého člověka jako je Kupka by člověk pohledal….Stát může směle soutěžit s kraji o menší efektivnosti. V případě Vysočiny, kde žiju, tak stát vybuduje perón s podchodem a pár věcí k tomu v Batelově za miliardu. Kraj za tu miliardu postavil spoustu obchvatů se spoustou středně velkých mostů. Kupka by měl být zticha.

Jaksi

Proc tedy kraje drží hotovost, speciálně Vysocina a neopravi radeji sve komunikace? No protože by je to stálo penize a na cestach totak videt neni. Na slevach pro duchodce, kteri je voli, ano.

Pavel

Jinými slovy dalsí anonistický sběratel funkcí jednoduchým voličům nakukal co všechno prý zafinancoval kraj a co kolik prý stálo

Santa Pavel

Nejlepší na voličích ANOsekty je bezmezné věření všemu, co Agent a dotační podvodník řekne. I kdyby jim nasral do talíře a řekl, že je to houbová omáčka, tak mu to budou věřit a ještě se váma budou hádat, že to je opravdu houbová omáčka.

Business se prostě dělá na ně úplně chytrých lidech. Tečka.

Martin

Máme zbytečně moc krajů stojí moc a pak vymýšlí takovéto nesmysly.

Ornyl

Přesně tak, malé kraje by měli zrušit .

Petr Šimral

Politická klika židle potřebuje. Pocházím ze Západočeského kraje, později z toho nejhoršího, tedy Karlovarského…

Noscortas

Být ministrem dopravy tak krajům už nedám ani korunu (těm pod jistě skvělou správou ANOfertu), když užívají veřejné prostředky na politickou kampaň.

Milan

To měl udělat už dávno
Ať se podívají kolik peněz mají kraje na účtech

Slosor

Tahle diskuze zase vypadá jak na sjezdu ODS, jako by vláda byla příkladný hospodář a nevyhazovala peníze za nesmysly. 🙂 Třeba na misi českého astronauta se 2 miliardy našly, krajům na opravy silnic ne.

A mě teda přijde smysluplnější motivovat důchodce přesedlat zpoza volantů do vlaků, než český astronaut ve vesmíru. A mohl bych samozřejmě jmenovat další desítky příkladů vládního vyhazování peněz.

Předem díky za mínusy. 🙂

Padre

To je váš názor.Plně v souladu s vytyčenou línií firmy Agrofert a jejího nemajitele súdruha velkouzenáře.

Slosor

Když nemáš argumenty, přidej tam Babiše. Jediný „argument“ ODS sekty. 🙂 P.S. Babiše jsem nikdy nevolil a volit nebudu.

Taran

I ty kecko 🤣

Pavel

Přesně tak, to je jediný argument burešovy sekty, „bureše jsem nikdy nevolil“.

Ondra

Tak když třeba jeden nejmenovaný hejtman brečí, že nedostal od státu necelých 500 milionů na povodně a pak „zázračně“ najde 75 na tyto slevy? 😀 🙂

Pavel

On je soudruh belica samozřejmě dostal.

Padre

No tak on karatista především počátek povodní uplně prochrapal protože nevěřil předpovědi a z postele vylezl až když byla povodňová vlna až někde za Opavou.

Stivi

Radní Ivan to popsal docela dobře … od Bělici to byla sprostá lež.

Pavel

Kvafikace k anonistům je být sprostý lhář.

Zdeněk

Stat nema poskytovat zadarmo turisticke služby po republice! Duchodce ma mit slevu tak do blizkeho mesta a k doktorům a nikoli to, ze jezdi za statni po republice. To at si zaplati z duchodu,ktere rozhodne nejsou nízké. (Prumerny duchod je stejny jako mzda od statu v cistem na nizsich administrativnich pozicich a to s cca 15-ti letou praxi jako katastr, mestske urady apod) to jen pro zajimavost. Za 4 roky pridano 1400hrubeho, tj 800cisteho, duchody:vice nez 5000cisteho to jen aby bylo vidět jak se stat chová

PetrK

nemáš zač, užij si to

Výpravčí

No jo, kdyby se někdo lépe učil, mohl do vesmíru letět on… 🙂

Noscortas

Máš ho tam. 🙂

Ornyl

Jsem důchodce a většinou jezdím autem, ve dvou lidech to je i levnější.

Filias

Nikoho jiného než důchodce ty kraje nezajímají. Jako rodič musíte obracet každou korunu. Ale na vás kraj zvysoka kašle. Dětí je málo.

Jaksi

Soudruhu Kobliho, kazda investovana koruna do výzkumu ve vesmiru nebo s nim spojenych se ekonomice vraci 100 násobně. Ale chapu, ze tomu nemůžeš rozumět. Ty chceš jet na pivo sam autobusem za bura.

vbba

V roce 2024 hospodařily obce, dobrovolné svazky obcí a kraje s přebytkem 52,1 miliardy korun, což je třetí nejvyšší kladné saldo v historii. Některé obce neumí, nebo asi nechtějí investovat. 2mld. nejsou ani 4% celkového zbytku. Pokud by byla inflace 3-4% tak ty 2mld. jim přibližne inflace sežere….

Lopid

Jo a proč to má odnést Pardubický kraj a přijít o 110 milionů? Když jízdné v kampani nebude. Když nemají hejtmana za ANO. Ať se jde Kupka vycpat a celá ta jejich vláda

Martin1

Krajské silnice udržují a opravují kraje. Stát má své vlastní silnice, do kterých musí investovat. Nebo snad kraje také přispívají na budování dálnic a silnic 1. tříd?

Klemovak

V našem okrese není km dálnice. 85 let se nestaví Brno -Svitavy . A co třeba nádraží Brno, které se řeší 97 let a ještě nekopli do země. Ano Fiala vlakem nejezdí z Brna, jezdí s majákem a zataženýmy záclony. Nevidí frontu kamionů.

Martin1

Jasně. Dálnici do každého okresu, do každé obce, do všech městských čtvrtí! Tak to abychom pak ty krajské a obecní silnice zrušily. A bude po problému, když vsude budou ty státní, ne? Trochu se obávám, že zataženo tu má někdo jiný a na zcela jiném místě. Sorry.

Flinta19

A proč má opravy krajského majetku platit stát, když navíc na účtech obecních, městských a krajských samospráv leží desítky, ne-li stovky miliard korun.

thom99

Stovky. Několik stovek.

PetrH

A kde na to má stát vzít? Spotřební daně jsou dvacet let stejné, navzdory inflaci. Musíte si prostě zvyknout, že buď to doplatíte odjinud sami nebo nebudou opravy silnic.

SYN

Souhlasím. Když mají na předvolební kampaň (ze společného!) tak zajisté nepotřebují státní přídavky…

Trachta

Vrátil bych to p.Kupkovi okamžitě tím, že bych zakázal vjezd kamionů
na silnice nižších tříd. Ať si jezdí po dálnicich,parkviště ať jsou u dálnic
a kdo by chtěl projet obcí kamionem ať zaplatí tučný poplatek.Stejně
tak jak si vytváří Pražáci parkování za úplatu v jednotlivých zonách
tak to tejné udělat u obcí, měst s tím že poplatník by byl ten kdo tam
nemá trvalí pobyt …stejně jak to mají oni .A hned by byly finance.

Já prostřední

Vy máte v hlavě vymezeno? Kraje i stát mají slouží občanům, ne zamindrákovaný politikům k boji. Nejlepší by bylo vyhnat všechny šmejdy z ANO a domluvit se s ostatními politiky na tom, co je nejlepší pro lidi.

Petr David

Ono k nějakému vyhánění dojde letos v říjnu. Uvidíme.

melm

Dochází už teď, Rajchl se vyhání od Okamůry.

Klemovak

Kupka slouží občanům ? Nádraží v Brně řeší 97 let a ještě nekopli do země. To samé dálnice Brno -Svitavy a Brno -Mikulov. Opravy nádraží za miliardy a chybí tak kohoutek s vodou pro lidi. Za prohnilého mocnářství a za komárů byla dostupná voda na nádraží.

Bespi

Brno si za to muze samo, tam nejen kolem nadrazi chybi poradna koncepce toho co chteji.

David 814-047

A ministr Kupka snad provozuje kamiony ? Pane inspektore, vezměte si prosím vzor z Vašeho předchůdce a začněte myslet.

Klemovak

Pán ministr Kupka úkoluje správu železnice. Ta při opravách nádraží ruší nakládkové koleje . Dává peníze na VRT a nám chybí elektrifikace a 2.3.a 4.koleje. Jinak nádraží v Brně řeší 97 let a ještě nekopli do země. Kolikrát byla ODS od roku 1990 ve vládě? Ano Fiala vlakem nejezdí , jezdí autem s majákem a zataženýmy záclony po přecpané dálnici.

Ondra

Tak hlavně, že předchozí premiéři (bez ohledu na partaj) tím autem s majákem nejezdili… 😀

MKzB

Co si pamatuju z autoškoly, tak kamion nesmí na silnice 3. třídy, pokud tam nemá místo nakládky, vykládky, sídlo nebo garáž. (Nemám ŘP na TIR, takže to nepotřebuju vědět.)

melm

To jsem nikdy neslyšel.

Strojvudce88

Naprosto správný krok. Máš peníze na kraviny = máš peníze na důležité věci.

Tomáš

Nevím, kdo dělá Babišovi PR a volební kampaň, ale myslím, že právě teď bouchli šampáňo. Nebo vytáhli kreditku a bankovku, abych neurazil Marka Prchala.

Scoty

Proč? Snad proto že teď budou muset vysvětlovat proč mají na dotování už tak dost dotovaného jízdného a na silnice ne?

Já prostřední

To vysvětli velmi snadno. Oni vám vzali, my vám zase dáme. Na jednoduché voliče to stačí

Jarda

v očích ANO voličů, je důkaz, jak tahle vláda okrádá lidi (kraje) o peníze, nelze se na to dívat logicky, kdyby se na to někdo díval logicky, nevolí ANO

MiNo

Nikdo je nenutil dát větší slevu na jízdné, je to typický populistický nesmysl. Ten jim bude k ničemu, když ta veřejná doprava bude brázdit časem neudržovanou a podfinancovanou infrastrukturu, tedy bude pomalejší.

Otto

jakože sleva 50% je OK a 75 % je populistický nesmysl? Obávám se, že i sleva 10% je populistický nesmysl…

SYN

Nesmysl je zničeho nic se rozšoupnout těsně před volbami. Kdyby ten přídavek (vyšší slevu) zavedli před rokem, neřeknu ani popel…

kubisek

Stát má dotovat ježdění těm, co nejsou věkově/zdravotně způsobilí řídit auto (čili tady máš nějakou kompenzaci za to, že ti to stát nedovolil nebo zakázal). Ostatní je jen jiná forma sociální dávky.

Miloslav

Vsadím se,že prudce stoupne počet žádostí o zákaz kamionového tranzitu skrz tyto malé obce, aby kraje snížili výdaje na dvojky a trojky.A to je vlastně dobře

Petr Šimral

A vymáhat ho bude kdo?

Miloslav

Obce. Dobrovolně, protože to je jediná cesta jak udržet krajské silnice v pořádku a obecní pokladnu plnou.

Petr Šimral

Jo, aha. No, já tedy na silnici Průhonice – Pitkovice – Uhřiněves Podleská vidím něco jiného…

Bisik

to si musíte stěžovat u pirátsko-ods vedení Prahy

Michal

za me jedine dobre,kraje nemaji rozdavat predvolebni dare,protoze pak jim penize chybi jinde

Pepik

Naprosto správný přístup. Nelze penězi plýtvat na předvolební dárečky potenciálním voličům

Asd

Kupka už do krajů nepojede, bublinky a chlebíčky už byly po stříhání pásek na nehotové D55 i D49 😉

Vrabec na střeše

Smazáno pro tupost autora příspěvku a neschopnost vyjádřit názor slušně.

melm

Co s tím mají společného voliči?

Juraj

Mě zase fascinuje, jak si voliči populistů nechávají opakovaně vyjídat společný špajz a pak se diví, že klíčové věci váznou.

Kdysi to byly kompenzace zdravotnických poplatků na úkor škol a investic, teď kraje rozhazují na nesmyslnou slevu, která ve výsledku cestující stejně sotva pocítí.

Luboš Vaněk

No jo. Máme tu voliče nácků, fašounů, komoušů a jiných populistů, kteří věří, že by jim měl stát dávat 100 tis. měsíčně, zrušit daně, zdravotní a sociální pojištění a vše, včetně benzínu, Bráníků a hulení by měli dostávat zadara. Tomu, kdo jim to slíbí, pak tleskají a chtějí ještě. No, prostě patologická sedlina společnosti.

Kubrt

A co takhle nějaká udržitelná střední cesta?

Flinta19

Ale stát není zaopatřovací ústav. To si neuvědomujete, že všechno, co někomu dá, musí jiným vzít? Stát má vytvářet podmínky pro to, aby se lidé o sebe mohli postarat sami. Stát se má postarat pouze o ty, kteří se o sebe z objektivních příčin postarat nemohou.

Fery

Nevím proč by zrobna v Ústí n. L. měli plakat.
Takto hospodaří Burešovci a SPD.
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/regiony/o-nakupu-ustecke-diry-zastupitele-hlasovali-tajne-a-bez-smlouvy-primator-je-prekvapen-co-podepsal-2152
Určitě mají spoustu dalších volných peněz.

Rád.Proky

To píšete o městě Ústí nad Labem,ne o kraji.Když chcete být chytrej,tak čtete.

Bespi

Zpusob jednani nebude jiny.

Scoty

Jaké plné jízdné? Stát doplácí slevu standardních 50% z ceny jízdného.

HonzaK

To admin: super, ze diskusi moderujete. Zaroven ale myslim, ze neni nutne naskakovat na stejnou vlnu a nadavat mu pro “tupost”. Staci napsat Smazano pro neschopnost autora vyjadrit nazor slusne.
Neberte to pls jako utok, jen myslim, ze je super vest tu slusnou a vecnou diskusi a kultivovat ji.

B0R1S3K

No nevím teda. Osobně myslím, že by stát měl krajům na dopravní infrastrukturu přispívat daleko víc a nebo se aspoň zasadit o efektivnější využívání prostředků. Celkově je u nás kvalita II. a III. otřesná. Samozřejmě muselo by to být ošetřeno, aby si kraje nedělali nějaké úplatky před volbami a do cest nedávali nic. Na druhou stranu nejmenování frajeři to třeba tady v OLK dlouhodobě rozkrádají (větší rekonstrukce a nejspíš i střední opravy). Kvalita oprav je do očí bijící (krásně to jde vidět u projektů, které dělá třeba OLK a ZLK. Opraveno v rámci jedné uzavírky, ale po pár letech je… Číst vice »

PriM

Víte kolik mají kraje v bankách našetřeno peněz ? Natahují ruku a na druhé straně rozdávají jako o život. Namísto, aby opravovali a rozvíjeli infrastruktůru, tak populisticky rozdávají, aby je přitroublí senioři příště volili. Mimochodem jsem také senior, ale ne přitroublý.

B0R1S3K

No, OLK toho na účtech úplně moc nemá. Navíc jsem psal, že by to bylo třeba ošetřit tak, aby nedocházelo k tomu, že kraj přestane na komunikace dávat peníze úplně a všechno bude financovat z příspěvků. Nicméně tenhle narativ ohledně toho, že krajům, městům a obcím leží na účtech peníze mě dlouhodobě velice překvapuje. Jako kdyby někdo zapomněl, že tam ty peníze asi leží z nějakého důvodu. Třeba z toho, že když má obec nějaký finanční záměr, tak povolení atd trvají. Ve veřejném sektoru se navíc na vše dělají výběrová řízení. Takže kromě času, který je trab na povolení, tak… Číst vice »

melm

Naprosto v pořádku.

David

Vlastně ano, motoristé budou nadávat na vládu a důchodci co budou jezdit ‚zadarmo‘ budou mít rádi místní populisty.

Martin1

Po dlouhé době kvalitní rozhodnutí z MD. Dlouhodobě se ví, že kraje a obce mají ve svých rezervách více peněz, naopak stát je dlouhodobě ve schodku. Pokud kraje mají na navyšování slev, mají tedy i peníze na opravy silnic. A naopak jsou-li peníze určené ze SFDI určené na investice státních silnic a železnic a stát je sám v mínusu, musí jít tyto peníze do dálnic, silnic 1. třídy, železnic a infrastruktury vodních toků. Je to zcela logické. Chápu Holiše před volbami, ale připomíná mi některé spoluobčany, co též jen po státu natahují ruku a dělají si z něho dojnou krávu.… Číst vice »

Martin1

A to nemluvím o tom, že Holiš lže i u těch nepedagogických pracovníků – ano, budou je nově platit kraje a obce, ale také se kvůli tomu upraví rozpočtové určení daní, tj. kraje na ně peníze dostanou. Našel jsem si, ze které strany ten Holiš je a už mám jasno, proč lže. Je samozřejmě z hnutí Ano. Mám pocit, že oni mají to lhaní fakt v genech. :-/

PriM

Bohužel to mnozí voliči Anofertu nepochopí.

MP22

Voliči anofertu jsou v jádru stejná sketa jako členové té sekty.. Pravda a slušnost je uráží!

Otto

No ono to není tak růžové, jak se na první pohled jeví – kraje nedostanou peníze 1:1, kolik na to teď vydává stát, kdyby jo, tak to ministerstvo nepustí. Stejně jako financování školství jak je nastaveno je úplný nesmysl – proč učitele platí stát a neučitele zřizovatel, vždyť to je úplná blbost…. školství má financovat stát, jakož i další věci (krajské financování silnic, veřejné dopravy)… takhle máme 14 států ve státě. Pamatuju si, že když se rušily krajské úřady, tak se vykládalo, jak se zřízením krajů obrovsky ušetří, že tam bude pár úředníků… a dnes? honosná sídla, stovky úředníků (jenom… Číst vice »

B0R1S3K

Opravdu si myslíte, že kdyby kraje a obce dostali stejný objem peněz, jako ten co se na to vynakládal doposud, tak že by to ministerstvo dělalo?

Martin1

A kdo je zřizovatel těch škol? Kraje a obce. Pokud chce mít nějaká obec dvě základní školy o tři sta dětech, pak v pořádku, ale ať si ty nepedagické pracovníky platí. Někde uvažují rozumně, někde mají kancelářských pracovníků nadbytek. A když jim to zřizovatel povolí, tak ať si je také platí. Nehledě na to, že někde už stejně obce na platy přispívají.

PriM

Naprostý souhlas.

mimochodem

Jo, situace na dvojkach a trojkach je mnohde tristni. Formanska cesta zalita asfaltem a investice do ni znamena maximalne novej povrch ve stavajici stope. Vyraz „prelozka silnice druhe tridy“ je zrejme v kategorii, ktera se ve slusne spolecnosti nepouziva. Nakonec nejlepsi dvojky jsou vystavene v dobe minule totality… nedavno jsem zavital do JCK a nestacil se divit. Na II/145 od Zdikova po I/20 jsem koukal jak na zjeveni… krasne plynule zatacky, mnohde i s pruhem pro pomala vozidla do kopce, delsi useky mimo obce… uzasne. Nu, a pak tu mame usek od Petrovic u Susice po Hartmanice, kde kraj s… Číst vice »

Znalý

Kupka má co kecat. Zrovna on.
Nějak zapomněl na svoji propagandu s nesmyslným zvýšením rychlosti na 200km/h pro pendolino na koridoru do Budějovic.
Nehájím slevy na jízdném, ale mají pro obyčejné lidi daleko větší význam než rozjezd na 200 a nasledné brzdění s efektem zkracení jízdní doby o 1,5 minuty.

Michal M

Nevím, čeho jsi znalý, ale cílem zprovoznění toho úseku není zkrácení jízdní doby o 1,5 minuty, ale sběr provozních zkušeností s rychlostí 200 km/h před spuštěním jinde.

Znalý

Jaké provozní zkušenosti?
Jako že budou muset propojit dvě napaječky? A ano, propojí je pouze, když pojede pendolino. A ostatní vlaky půjdou bokem, jelikož v době průjezdu pendolina bude muset být vyhradní provoz ETCS?
Smysl by to mělo ,když by kvůli té šaškárně nebyl omezen ostatní provoz

Jira.h

Ty nejsi Znalý ale hodně NeZnalý. Proč by musely osobaky bokem. Co to je za kravinu. Na prvním koridoru jezdi ve výhradním provozu jak pendolino nak Railjet tak osobaky.

expresní vrstva

Jenže tady není výhradní provoz a turnus expresů je 380 bez ETCS. Když se potká 380 s pendolinem, tak buďto Ex (typicky např. 336) někde zastavěj, nebo pendolino nepojede 200 – ale to pak ta Potěmkinova vesnice spadne.

Znalý

No, právě dle vašeho příspěvku jste neznalý jen vy.

F. K.

Musí.

PriM

Proč píšete o věcech, kterým vůbec nerozumíte ?

Johnny

Jj, protože obyčejný člověk bude určitě vypisovat žádost a podepisovat darovací smlouvu, aby mu kraj poslal 15 korun.

Ta dvoustovka s pendolinem je aspoň pro ČD a železnici jako takovou solidní marketing, stejně jako když se kdysi nová pendolina pořizovaly.

mimochodem

Nu a co je na tom spatne, takhle je ta sleva aspon rozpoctove odpovedna – podminky odfiltruji dostatek lidi, kteri se na to vykvaknou, takze PR rozmer akce se splni a rozpocet pritom nikterak zasadne neutrpi.

Halik, myslete politicky! 😀

N.N.

Znalý … by měl vědět, že stavební úpravy na 200 km/h na koridoru do Budějovic pro Pendolína přišly za Havlíčka.
https://zdopravy.cz/zvyseni-rychlosti-na-koridoru-mezi-sudomericemi-a-voticemi-vyjde-na-pul-miliardy-69358/

Znalý

V pořádku. Stejně jako VTR. Máte pravdu. Ale Babišova vláda populisticky rozhazuje. Kupka jako řádný hospodář má plýtvání zastavit. A tenhle paskvil plytvání je.
Pokud by ta trať byla na 200 pro všechny vlaky a s napájenim 2×25 kV, neřeknu ani slovo.

Pavel

Ano, podle bureše infrastrukturni investice jsou plýtvání … viz Temelín, Stork II…

Znalý

Co sem furt všichni motaj Babiše. Diskuse je přeci o Kupkovi. Babiš s tím nemá nic společného.

PriM

Motáte hrušky s jablky dohromady

Horys z Pardubic

Kupka dobre😁

noerf

Jinými slovy, buď budete mit infrastrukturu nebo to prošuszrujete jinde.

Daniel Jablonecký

Babišovy slevy jsou odporně populistické, ale na druhou stranu přeci jenom nejde úplně srovnávat miliony a miliardy, byť to zní na první poslech podobně.

Martin

Ty 4mld. rizdelte mezi 14 kraju a pak se podivejte co stoji ty sle y v krajich… navic jak napsano v clanku, je/byla to dobra vule, ne povinost je posilat, s 2mld. uz kraje dostali…

Hasan

Tak u nas ve Stredoceskem ty slevy mely stat cca 40 mega a to jsme jeden z nejvetsich kraju.

Taran

Chceš 40 mega ve středočeským kraji? Brnkni Rathovi, ať je vám tam hodí v krabicich od vína 😉

Ondra

Každý kraj dostal (z v březnu schválených 2 miliard) v průměru cca 147 milionů a například – můj „domovský“ – Moravskoslezský kraj má na slevy připraveno 75 milionů (tedy vlastně finance odpovídající polovině tohoto státního příspěvku)… 🙂

https://sfdi.gov.cz/vybor-sfdi-schvalil-prispevky-na-financovani-oprav-a-rekonstrukci-silnic-ii-a-iii-tridy-ve-vlastnictvi-kraju-pro-rok-2025/

https://polar.cz/zpravy/moravskoslezsky-kraj/cely-ms-kraj/11000049393/moravskoslezsky-kraj-nabizi-seniorum-detem-i-studentum-mimoradnou-slevu-na-jizdnem

Qoper

Stejně tak by měl stát odstavit od peněz všechny ty spolky a neziskovky, co kopou proti jeho zájmům.

Johnny

Myslíte třeba největšího příjemce z řad neziskovek Český fotbalový svaz (538 milionů) nebo druhého v pořadí hokejový svaz (258 mil.)? Skvělý nápad, jsem pro.

melm

Peníze pro mládežnický sport.

Milan2

Akorát kdyby tak vše doputovalo k těm mládežníkům. Funkcionáři si už léta nestříhají schválně nehty.

Kubrt

Pár příkladů takových neziskovek a spolků? Asi ne, že, jen populistický výkřik.

Frantisek X

Místo zlevněného jízdného by spíše mohly nabídnout kvalitnější dopravní obsluhu, kdyby tedy někde bylo po čem… Člověk by sice na jednu stranu s panem ministrem mohl souhlasit, na druhou dělá stát vše pro to, aby většina i těžké dopravy končila na silnicích, včetně těch krajských, z čehož pak také plyne jejich nadměrné opotřebovávání.

Daniel Jablonecký

Stát pro to zdaleka všechno ještě nedělá.

noerf

Na železnici v okolí velkých měst chybí koleje a kapacitu koridorů vyzobávají krátké příměstské vlaky, které by měli mit vlastní koleje. A přístup objednatelů je takový, že se osobní doprava v objednávce stala prioritní a roste neomezeně.
Druhou věcí je, že přeprava uhlí se redukuje, přeprava dřeva po kůrovci je menší, počet železáren a oceláren v Evropě se zmenšuje, velké betonárky si vozí cement i kamenivo nákladními vozy. A kontejnery jdou z Číny loděmi do přístavů, pak zčásti vlaky a zčásti kamiony. Cena a čas jsou rozhodující.