Na severu Brna se propojí dvě tramvajové tratě, smyčka Štefánikova čtvrť zmizí

Tramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

V Brně, kde se aktuálně staví nová tramvajová trať do Bohunic, je na obzoru další velký tramvajový projekt. Tím je

168 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zubař 69

Propojení traťí je nesmysl, bude tak zbytečně velká kapacita 3 linek v Čertovy Rokli. Já spíš podporuji prodloužení 5 na Haškovu, Lesná je opravdu velké sídliště a linky 57 a 46 tam nestačí, S prodloužením tramvaje 46 zanikne a autobusy bude možné použít I jinde.

Bardotka

Původně se počítalo s prodloužením pětky “ vrchem “ okolo sídliště a smyčkou na Haškově.
Na mostě přes železnici jsou nějakých 35 let k tomu připravený koleje ….
To až cca před 3 roky město přišlo s tím, že ono prodloužení zahne na západ a před ten kruhak co neni kruhakem na Halasovo náměstí.

Zubař 69

Na Halasovo náměstí to žádný význam nemá prodloužit, 3 linky do Čertovy rokle jsou zbytečnost, jako významné bych to viděl pouze v případě na Haškovu, ale takhle přetížit smyčku Čertovy rokli je zbytečné.

Ondřej

Zní to rozumně.

Jedine vlaky

Výrazně by se mělo také podporovat vlakové spojení s Lesnou, dnes mnoha lidí při jízdě z autobusů do centra přestupuje na šalinu u Halasova nám. Nevím jak, ale v Brně je takových mnoho lidí, kteří neví, že mohou s jízdními doklady IDS JMK využívat vlaky na svých cestách. IDS by měl mít nějakou svoji kampaň či reklamaci, aby lidé i z těchto oblastí začali více využívat vlaky.

robert

Plakátů je všude spousta, existuje hromada letáčků. Pokud jich bude víc, budou to lidi ignorovat a bude to další reklamní smog.

pozorovatel

Běžní lidé dnes už „papírové“ materiály nečtou, všichni jen neustále koukají na monitory MT a tabletů: k těm „kampaním“ je třeba využívat právě těch „nových médií“ a sociálních sítí – když si mládež mezi sebou těmi „moderními“ komunikačními prostředky rozšíří, že nějaké spojení s využitím železnice je rychlé a „úsporné“ (i finančně, protože průvodčí nestačí odbavit ty, kdo nemají předplatní jízdenky), tak najednou budou plné i vlaky: příkladem může být třeba pražské „Městská linka S49“ = zkuste se tam někdy vydat v pracovní den a sledovat provoz a frekvenci mezi Holešovicemi a Podbabou….

M19

Vy si opravdu myslíte, že lidé nevědí že na Lesné je vlaková zastávka, když se jedna autobusová zastávka jmenuje Lesná nádraží? A netuší, že se tím dostanou do města? Ale proč by to dělali, když tam kam přesně chtějí se dostanou v rámci sítě rychleji a pohodlněji jinak. Ta zastávka slouží hlavně k cestám za město, oběma směry. Představte si, zde máte i aplikaci na prodej jízdenek se slevou, vyhledáte si v ní i nejrychlejší spojení… 😉

pozorovatel

Nevím, co vědí běžní brněnští cestující, ale vím, že letáky jsou k ničemu, pokud ve skutečnosti nefunguje to, k čemu mají přilákat – a z tohoto pohledu je samozřejmě kromě smysluplné směrové nabídky důležitý i patřičně krátký interval mezi spoji, protože čekat dlouho nikdo nebude. Ale to nic nemění na tom, co jsem už napsal = že letáky kromě „“šotoušů“ a jiných jejich sběratelů přilákají mnohem méně potenciálních zájemců, než sdělené vlastní pozitivní zkušenosti – a k tomu lze nejlépe využít právě „hromadně přístupné elektronické komunikace“ (nebo jak to lépe charakterizovat): mnohem víc záleží na tom, co si lidé vzájemně… Číst vice »

M19

Což nic nemění na tom, že šalinou tam prostě budete dříve a srovnávat cestu mezi Lesnou a hlavním nádražím v Brně s cestou mezi Pod Babou a Holešovicemi v Praze je nesmysl. Vlak je v Praze v tomto směru rychlejší a v Brně je to opačně. Jestli vám patnáctiminutový interval u vlaků ve špičku v Brně připadá málo zajímavý… ale prostě se to nevyplatí, pokud vlakem nejedete dále za Brno. To o čem tu píšete se tu dávno děje, každý týden e-mailem změny v dopravě pokud si zaregistrujete e-mail, aplikace na koupi jízdenek, vyhledání spojení, aktuální polohy spojů… síť se… Číst vice »

Jedine vlaky

Nemáte zcela pravdu. Například vlakové spojení z Králova Pole nádraží (Terminál pro spoustu autobusových linek) na hlavák je výrazně rychlejší než kdybyste jel 6 a přesedal na 1. Dále např. z Chrlic, Slatiny. Jak už tady někdo zmiňoval je potřeba toto šířit přes média, letáky nikdo v dnešní době už nebere. Právě ta mladší generace čumí, když jim někdo řekne, že na „šalinkartu“ mohou jet vlakem. To je případ některých lidí cestujících z centra do Modřic a dále autobusovými linkami. Vlakové spojení do centra z Lesné je velmi výhodné, zvlášť pro cestující z linky 46, linka S3 do centra na… Číst vice »

M19

Melete nesmysly, zjevně jste v Brně nikdy nebyl. Kdyby bylo reálně vlakové spojení tak výhodné jak tvrdíte, tak by jej cestující prostě používali, což nečiní. Zjevně jen srovnáváte papírové hodnoty, které se skutečnými potřeby lidí nemají vůbec nic společného. Mladá generace moc dobře ví, že na šalinkartu může jet vlakem, buďte tak rád a neuvádějte nepravdivé argumenty. Jestli existuje několik jedinců, kteří se tváří, že to netuší, nelze z toho odvozovat obecný stav. Podívejte se, kde jsou ta vámi zmiňovaná nádraží a kde reálně lidé bydlí a kam se potřebují dostat. Pouze na hlavní nádraží to není. To se týká… Číst vice »

Miropiro

On ten vlak není špatný, ale je výhodný hlavně tehdy, když přijedete do Brna vlakem odjinud a zrovna jede za chvíli návazný vlak směr Lesná. Pokud jede, je to jistě komfortnější. Otázkou však je cíl cesty – pokud pak z vlaku už jdu jen pěšky, tak je to fajn, pokud na autobus, musím dojít nahoru od vlaku, což u šalinového spojení odpadá.

M19

Přesně tak, není to na cesty z Lesné do centra Brna, ale na cesty když cestujete dál. To je přesně to co říkám a někteří doposud nepochopili, bohužel.

Jedine vlaky

Nesmysly? Prosím? Já jsem sám Brňák. A řeknu vám něco, z Králova Pole je opravdu výhodné přesedat na vlak směr centrum. Všichni prostě na Českou nebo na Maliňák prostě nejedou. Laskavě se sám podívejte do JŘ, že linky 43, 46 dobře navazují na vlak směrem do centra. A jestli mě tvrdíte, že nikdo nejezdí jen hlavní nádraží – máte pravdu. Ale tento úsek je výrazně rychlejší vlakem, než přesedáním na 6 a pak na 1. Drtivá většina cestujících směřuje směrem do centra, hlavně o víkendech. ROPID opravdu není sto let za Kordisem, co se týče propagace. Neviděl jsem mnoho plakátů… Číst vice »

M19

Nemůžete to vidět, když jezdtíte jen vlakem 😉 Na otázku jakou zastávku byste použil na přestup z linky 57 jste neodpověděl, takže zřejmě nevíte. 😉 Pomohlo by třeba podívat se do jejího jízdního řádu? Nebo místní znalost prostředí? 😉 Ale to ví jen lidé co jsou z Brna reálně, nejen rétoricky. 😉 Děkuji za potvrzení, že mám pravdu že nikdo nejezdí jen na hlavní nádraží, ale do centra, Česká, Maliňák, Moravák… 😉 Víte proč většina cestujících co přijede vlakem do KrPole od Kuřimi přestoupí na šalinu, bus? Protože nejedou na hlavní nádraží a takhle se do centra dostanou rychleji. Jinak… Číst vice »

Jedine vlaky

Jasně, „aplikace“ nejprve se podívejte jak výborně funguje Poseidon, že? Vaše argumenty nejsou pravdivé, děláte, jak kdybyste znal všechny obyvatelé Brna a věděl kam všichni jezdí. Tím že používáte bůh ví jaké emoji si nepomůžete. Velká část mladé generace to neví a mám s tím osobní zkušenosti. Vlakový systém JMK není pořádně propagován ve srovnání s ROPIDem.. slepý jste vy, pokud jste jejich kampaně, zajímavosti a sociální sítě nesledoval. Vážně, ROPID pravidelně dodává na Instagramu či Facebooku zajímavosti o jízdních dobách mezi MHD a vlaků, počtu cestujících či nákupu nových vozů. Tohle Kordis prostě nedělá – aspoň ne pravidelně. A… Číst vice »

M19

Promluvil skutečný Brňák.:-D 😉 Něco vám prozradím. Taky velkým přestupním uzlem je Česká. 😉 Používám emoji, tak jako většina mladých. 😉 Smiřte se s tím. 😉 Píšete že: „Velká část mladé generace to neví a mám s tím osobní zkušenosti.“ Vy máte osobní zkušenost s velkou části mladé generace v Brně? 🙂 Ovšem já dělám, jako bych znal všechny obyvatele Brna podle vás 😀 Už dlouho jsem se tak nepobavil. 😉 Vaše osobní zkušenost s někým konkrétním je jen vaše zkušenost, a to ještě neznamená, že si z vás prostě nevystřelili. 😉 A nebojte již od léta roku 2018 i… Číst vice »

Jedine vlaky

Však se tu bavíme o tom čase a přestupu. Pokud se podíváte v okolí nádraží (ať už Chrlice nebo Králova Pole), tak je tam hodně ulic, odkud ten vlak lidé mohou využít (a často o tom vůbec neví). Já šotouš nejsem, nevím proč to pořád cpete do svých komentářů. Podle vašeho komentáře je teda cestujícím jistě jedno, jak dlouho jedou. Ocenil bych zajímavosti typu „Víte, že z Modřic do centra se dostanete za pouhých 7 minut, a také do Židenic, Lesnou a Králova Pole, kde můžete dále přestoupit na návazné autobusové spoje či MHD“. To je sice pěkné, že používáte… Číst vice »

M19

Šotouš jste a ukázkový. Nick Jedině vlaky a slepá propagace vlaků bez ohledu na realitu, to je projev šotouštví, jednoznačný. 😉 Smajlíků si budu dávat kolik chci, smiřte se s tím, jestli jejich význam nechápete, budete se muset smířit i s tím. 😉 Zkuste reagovat na to co je skutečně napsáno, ne na to co si z toho vytvoříte. Pokud to tedy zvládnete. 😉 Zjevně ovšem došly argumenty, jinak si nelze vysvětlit to odbočování od původního tématu a zoufalá snaha snažit se do role jakého si arbitra diskuze. 😉 To co jste napsal o nádraží v KrPoli a Chrlicích svědčí… Číst vice »

Jedine vlaky

Podle nicku soudit člověka, to je ubohé. Ano, lidé o tom nevědí, tak se těch lidí sám zeptejte. Jen tak ze srandy vám to neříkám. A ani netvrdím, že každý při svých cestách musí využívat vlaky. Vy mě nechápete jak to myslím. Zbytečně dlouhé komentáře s hromady emoji jsou opravdu velmi odborné. Jistě, diskuze je taková, že neustále budete psát – já mám pravdu, vy děláte chytrého, vy nic nevíte. Ze srandy opravdu tohle nepíšu a osobně jsem se s takovými jedinci setkal. Ale zjevně je velmi špatné jakkoliv železniční dopravu mezi lidmi zatraktivit právě zajímavými propagacemi. Ten Kordis je… Číst vice »

M19

Nikdo vás nesoudí podle nicku, ale podle celé úrovně diskuze z vaší strany. Tak jste si pobrečel jak jsem na vás zlý. Jsem na vás ještě hodný, to mi věřte. 😉 Těžko vést diskuzi s někým, kdo když nemá argumenty, začne přetáčet sdělení druhé strany. Hezké jak z jednotlivostí vytváříte obecné pravdy a zřejmě to považujete za projev odbornosti. 😉 Setkal jste se s jedinci kteří něco něvěděli a víte, že to tedy neví většina – to opravdu není projev odbornosti, to je projev špatné úvahy a nepochopení věci. Stejně jako tvrzení, že protože jste se v Praze s někým… Číst vice »

Jedine vlaky

Nedomnívám, myslím si, že se časem s takovými lidmi opravdu setkáte.

M19

Myslet si samozřejmě můžete co chcete, ale to že si něco myslíte, neznamená že je to fakt. 😉 Stejně tak že z několika jedinců nemohu vyvozovat závěry pro celou skupinu. To jestli jsem někdy potkal či potkám několik jedinců, kteří vám cosi tvrdí ještě neznamená, že to tak je a že se jedná o obecnou jev či pravdu. 😉

Vojta

Od Ořešína se vyplatí přestoupit na vlak, pokud je tam tak 2-8 minut na přestup (u těch 2 minut už je potřeba běžet). Část dne toto platí, ale např. dopoledne ne, tam je buď 1 minuta (většinou nestihneš) nebo 11 minut (a to už se většinou nevyplatí). Navíc už se mi párkrát stalo, že vlak odjel cca. o půl minuty dřív.

Jedine vlaky

O tomhle přesně mluvím – chce to nějakou propagaci tam, kde se to vyplatí. Linka 1 rozváží i cestující, které by jinak mohli jezdit vlakem a jedničce by se mohlo aspoň částečně ulevit.

liposh

Mimochodem, jsem zářným příkladem přesného opaku. Normálně bych jezdil z práce denně z hlavasu do Řečkovic šalinou 1…ale já jezdím vlakem. Otevřu si tam sváču, což v šalině nemůžeš, ale ve vlaku ti nic neřeknou a když trefím třeba rychlík do Krpola, tak u žlutejch mám časák a u modrejch si kupé přenastavím do spací polohy a 15 minut hážu šlofíka, děcka.

M19

Pokud je váš cíl u nádraží, tak to pro vás smysl má a normálně byste šalinou stejně nejezdil, respektive by jste z ní přesedl na bus. Pokud máte cíl po trase jedničky, tak jste možná zářný příklad, ale většina vás kvůli časopisu následovat nebude. Přenastavení kupé do spací polohy je co? Zavřete oči a spíte? To lze i v šalině, jen nesmíte přejet stejně jako ve vlaku. Prostě záleží odkud kam přesně jedete a žádné letáky na tom nic nezmění. Místo nesmyslných letáků pro šotouše se dá veřejná doprava zlepšovat jinak.

liposh

No nějakej ten druh kupátkových vagónů (a ty jezdijou na R Vysočina pokaždé) lze ty sedačky sklopit/resp. předsunout sedák a máte to v úhlu jak když sklopíte sedačku v buse.

M19

Takže mluvíte o tom, že většinou se to těm lidem nevyplatí a chcete jim propagovat možnost jet déle? Opravdu čekáte, že lidi přemítat zda tentokrát přestoupit či ne? Co bude o dvě tři minuty rychlejší? To by napřed Správa železnic musela investovat tak, aby se opravdu zvýšila propustnost trati, aby ty vlaky taky mohli jezdit častěji. Propagovat má smysl to, co je pro cestující užitečné, ne sny.

M19

No a přesně toto je jeden z důvodů, proč pak lidi raději jedou až na šalinu, ta jede častěji. A pokud nejedete přímo na hlavní nádraží, ale pokračoval byste dál po centru, tak i rychlejší.

Petr

Královopolské nádraží je zastrčené. Normálně lidi necestují z nádraží na nádraží ale odněkud někam. Čili lepší je podle mě srovnat Semilasso – Hlavní nádraží. Šalinou je to 16 minut. Vlakem musíte dojít na nádraží a pak je to 13 minut. Šalinou je to rychlejší. Vlak je výhodnější leda tak pro zaměstnance co pracují na nádraží.

M19

Přesně, ale to šotoušovi nevysvětlíte.

Jedine vlaky

Jasně, Semilasso. Přijedu autobusem k nádraží, za chvíli mi jede vlak dejme tomu jedu do Tuřan. Pojedu S3 na hlavák a přestoupím na 40, nebo podle vás takto jet nesmím a mám jet šestkou a pak přesedávat? Přece královopolské nádraží je podle vás „zastrčené“.

M19

To nikdo netvrdil. Jeďte si jak chcete, ovšem ostatní pojedou podle toho, jak jim to vyhovuje jim. 😉 Ano pro cesty většiny obyvatel KrPole do centra je zastrčené, když přijede 301 či 43 tak bude záležet kam pojedete, pro cestující na ostatních linkách může být lepší vystoupit již/až u Semillasa a jet šalinou. Ale opět to je o použití konkrétního spojení pro konkrétní trasu a nic to neříká o výhodnosti cestování pouze z KrPole do centra. A jen dodám, že když byla výluka na Hl. nádraží tak mezi hlavákem a KrPolem jezdila posilová vlaková linka S33, takže podpora vlakové dopravy… Číst vice »

Jedine vlaky

Posilovou linku S33 někdo propagoval? Opravdu mě bavíte 😂. Párkrát jsem s ním jel a NEJEL NIKDO. Přitom davy lidí z linky P6 jedoucí z rychlíku vystoupili na hlaváku. To je ta vaše propagace? Těm lidem nikdo ani neřekl, že nějaká posilová vlaková linka S33 jezdí. Viděl jsem, že tím jeli lidé max. do Židenic a tam přesedali na jiné vlaky nejedoucí z hl.n. Proč jezdili souběžně P6 a S33?

M19

Mluvil jsem o podpoře ne o propagaci. Vy používáte emotikony? To jste tvrdil, že je znak neodborného textu o něco výše. 😉 Buďte rád, že S33 vůbec jezdila. Podle vás tedy výluka měla být řešena bez ohledu na cestující? Hlavně musí jezdit vlaky podle vás. Napřed jste psal, že nejel nikdo a pak že s tím lidé jeli do Židenic, tak jak to teda podle vás bylo? 😉 On jim to nikdo neřekl, že jezdí linka S33, která měla časté zpoždění – proč asi ti lidé jeli šalinou, hádejte. 😉 Zde leták. https://www.idsjmk.cz/kestazeni/VVVB2018.pdf Zde zprávy např. https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/brno-vyluka-hlavni-vlakove-nadrazi-zeleznice-vlaky-ceske-drahy-regiojet-nahradni_1812091024_gol

Jedine vlaky

Nikdo nejel mezi Kr. Polem a hl.n. jistě, poloprázdnou P6 jste vidět mohli – tzn. že dnes teda ty rychlíky taky dojedou na hlavák prázdné? Já s vámi končím, ten kdo pojede vlakem v rámci 100+101 je prostě podle vás šotouš. Nashle.

M19

A to jste vyvodil zase jak? 😀 Zkuste si to opět přečíst co jsem napsal a také pochopit a nevyvozovat nesmysly. 😉 Nic z toho, co jste si vyvodil jsem nenapsal. 😉 Ať klidně jede vlakem v rámci 100+101 ten pro koho je to výhodné, ale že by se to masově nevědělo a proto to lidé nepoužívali jak jste tvrdil, to pravda prostě není. 😉

M19

Mluvil jsem o podpoře. Rozdíl mezi slovem podpora a propagace je snad průměrnému soudnému člověku jasný. Linka S33 byla vedena vlaky, které využili prostoj, který by jinak stály na hlaváku. Také měla časté zpoždění. Linka P6 byla vedena proto, že se už dříve osvědčila. Lidé přestupovali na ni, proto, že většina vystoupila v průběhu cesty, na hlavák dojel málokdo. Poloprázdných přijíždějících P6 jsem tam viděl dost a jen málo lidí přestupovalo na Jihlavu. To byl účel linky P6, rozprostříd ty lidi po Brně včas. Jinak media např. zde.https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/brno-vyluka-hlavni-vlakove-nadrazi-zeleznice-vlaky-ceske-drahy-regiojet-nahradni_1812091024_gol a leták k výluce: https://www.idsjmk.cz/kestazeni/VVVB2018.pdf

M19

Mluvil jsem o podpoře. Rozdíl mezi slovem podpora a propagace je snad průměrnému soudnému člověku jasný. Linka S33 byla vedena vlaky, které využili prostoj, který by jinak stály na hlaváku. Také měla časté zpoždění. Linka P6 byla vedena proto, že se už dříve osvědčila. Lidé přestupovali na ni, proto, že většina vystoupila v průběhu cesty, na hlavák dojel málokdo. Poloprázdných přijíždějících P6 jsem tam viděl dost a jen málo lidí přestupovalo na Jihlavu. To byl účel linky P6, rozprostřít ty lidi po Brně včas. Jinak zprávy a leták k výluce si jistě umíte vygooglit.

Vojta

Ona ta S33 byla v době výluky, hlavně ze začátku dost nespolehlivá, 10 minut zpoždění nic neobvyklého. P6 tento problém neměla.

M19

Děkuji za potvrzení toho, co jsme psal. 🙂 A také P6 jezdila častěji. A vystoupit či nastoupit šlo na kterékoli zastávce po cestě, navíc jiné trasování…

Vojta

Přestup na jedničku na Semilasse je opruz i z těch autobusů, co k Semilassu odspoda jedou (42, 70). Je to kus, za rohem, není tam ani přechod. Zpravidla je lepší popojet 6kou a případně přestoupit na Moraváku.

M19

Což jste vlastně v centru a přestoupíte, jen kdybyste chtěl jet směrem na Maliňák, což byste musel i z vlaku nebo jít pěšky. A i na vlak je lepší přestoupit v KrPoli, jezdí odtud toho více a i rychlíky pokud jedete někam dále za hranice Brna či kraje.

Bardotka

Navíc ta šalina má zastávku přímo před nejvetsimi činžáky na celé Lesné a v samém centru jižní části sídliště.
Na vlak se z Halasova náměstí projdete a než dojdete na zastávku je šalina pomalu na Svoboďáku

M19

Taky jich spousta přestupuje na Štefánikově čtvrti, má to jeden dobrý důvod. Jedou do města, ne na hlavní nádraží. Raději na Českou jedou přímo, než aby přestupovali na vlak (delší cesta než mezi šalinou a autobusem) a pak z vlaku sedali na šalinu aby se tam dostali, časová úspora záporná. Znalost slova šalina, neznamená znalost reality v Brně, stejně jako slepé upřednostňnování vlaků za jakoukoli cenu není rozumná cesta. 😉

provokatér

A až si ODSunete nádraží, tak už to bude úplně v řiti pro všechny.

M19

To už bude pár let po smrti, toho se nebojím. 😉

Par

Momentálně jsem v Helsinkách. Kdo to zna tak ví… Páteř tvoří vlaky mezi Helsinkami a Vantaa 2 trate. 1 pak do Espo. Zastávky po 1.5 km interval přes den 10min. Tomu říkám příměstský vlak.. Jezdí tu nějaké 2x4vozove stadlery. Mezi zastávkama to svisti tak 80… Nediv me se ze v 30 mi intervalu brněnská linka s3 nikoho neprilaka. Abych jel z Lesné na hlavak.. I kdyz přijdu na čas tak občas to má sekeru… Atd… Kdyby to stavělo. V obranech a např v majlonte. Tak nic.. Prostě to trasování není vhodné pro sběr cestujících…

Jiří Kocurek

V Obřanech to je fakt skvěle přístupné, tam by se nová zastávka vyjímala jak tentonocnc na ubruse. A v Majlontě nastupují leda tak zaměstanci. Kdo chce z Maloměřic do města, jede čytřkou, na vlak je to daleko. Tak daleko, že než se tam dojde, tak se musí vyrazit 1∕4 hodiny před odjezdem.

M19

V Obřanech ani v Maloměřicích vlak nestaví, zastávky zde nejsou, byly zrušeny. V plánu na znovuvybudování jsou, pro cesty za Brno by to mohl být přínos. Jinak interval vlaků co zastavují na Lesné je ve špičku v jednom směru cca 15 minut a pro cesty mimo město je využívaná dost.

Jedine vlaky

Ano, Obřany mají zastávky daleko a nedávalo by to tam smysl pro cesty do centra. To samé Řečkovice, výhodné jen pro lidi, kteří pokračují dál 42 nebo 70 nebo blízko bydlí, či jedou k řečkovickému hřbitovu. Proto neuvádím jako příklad všechna nádraží (Slatinu beru zpět, velmi špatně dostupné spolu s neatraktivním intervalem vlaků). Naopak velmi výhodné by byli Židenice, kdyby se podařilo přesunout nádraží blíž k zastávce Kuldova.

M19

Obřany ´žádnou vlakovou zastávku nemají. 😉 Židenice jsou poměrně hojně využívány, oni tam končí autobusy do Líšně a Jedovnic/Ochozu u Brna. 😉 Doprava se netvoří pro vlaky, ale pro cestující. 😉

Jedine vlaky

A to je velice špatný nápad přesunout nádraží blíže k tramvajovým zastávkám, že? Nevšiml jsem si, že by někdo přestupoval z autobusu na vlak v Židenicích. Tady to zrovna ani nedává smysl, protože většina přestoupí už na Osadě. Ale když tu budou velké sídliště a nová čtvrť, tak je to velmi výhodné, protože interval vlaků je zde ve špičce průměrně 7-8 minut.

M19

A to jste si vydedukoval jak? Kdo vás nepochválí, tak vás pohaněl? 😉 O tom jsem se ani nezmínil, ale je to roztomilé, jak se čertíte, když s vámi všichni nesouhlasí. 😉 Že jste si něčeho nevšiml, neznamená, že to tak není. Spíše to znamená, že tudy nejezdíte.. 😉 Představte si, já už jsem viděl dost spolucestujících, co přestupovali se mnou. A víte kam jedou, většinou směr Kuřim či Adamov. 😉 Většina z autobusů sice přestoupí na Staré osadě, ale ne na vlak, protože jede jinam. Ono to ani nejde, pokud nechce jít ten kus pěšky, když jste mohl tím… Číst vice »

Jedine vlaky

Omlouvám se, myslel jsem cestující, kteří by jeli z autobusu na vlak do centra. Do Kuřimi a Blanska atd. jsou Židenice velmi využívané. To ano. Nemusíte psát, kudy jezdím. Protože vy to vědět nebudete a ani nemusíte. A vlakem to denně není. 😉

M19

Mě je úplně jedno kudy jezdíte, nikdo se vás na to neptal. 😉 Stejně tak jak často jezdíte vlakem, asi nejezdíte mezi místy kam vlak jezdí, jinak byste jej bezpochyby využíval, pokud by to bylo výhodné, když to tedy máte potřebu sdělit. I kdyby bylo nádraží blíž Kuldově moc lidí jej pro cestu jen na hlavní nádraží využívat nebude, proč přestupovat ta minuta dvě za to nestojí. 😉

M19

Mluvil jsem o podpoře. Rozdíl mezi slovem podpora a propagace je snad průměrnému soudnému člověku jasný. Linka S33 byla vedena vlaky, které využili prostoj, který by jinak stály na hlaváku. Také měla časté zpoždění. Linka P6 byla vedena proto, že se už dříve osvědčila. Lidé přestupovali na ni, proto, že většina vystoupila v průběhu cesty, na hlavák dojel málokdo. Poloprázdných přijíždějících P6 jsem tam viděl dost a jen málo lidí přestupovalo na Jihlavu. To byl účel linky P6, rozprostříd ty lidi po Brně včas. Zprávy a leták o výluce si jistě umíte vygooglit. 😉

M19

chyba, patřilo to jinam, omlouvám se

Jedine vlaky

Vyhnout se Cejlu a aspoň část své cesty pojedou komfortněji – jasně, nikdo to nevyužije. Ten vlak přece jede šíleně dlouho do Židenic.

M19

Nenapsal jsem nikdo, napsal jsem že moc lidí to nebude. Vzhledem k záporné časové úspoře, nejde jen o to jak dlouho jede ten vlak, ale musíte vystoupit, dojít na zastávku počkat až vlak dojede, pak zase na hlavním máte delší cestu z nástupiště (pokud to nebude první tak pěkně po schodech nahoru dolů…) Ono v té šalině je strašně nebezpečno, zatím co na tom nádraží bude strašně bezpečno? Nebo jak to chápat s tím Cejlem? 😉

Jedine vlaky

Neptal a už ze začátku napsal: „nemůžete to vědět, pokud jezdíte jen vlakem“ , nevím odkud jste tohle vyhrabal, já tady také nepíšu náhodně čím jezdíte? Diskuze s vámi je celkem zbytečná, proto s vám končím. Přeji pěkný den.

M19

Vidíte, na to stačilo napsat jen, nejezdím jen vlakem v tomto úseku, či v tomto úseku nejezdím vůbec. 😉 Líbí se mi jak jste neotřesitelně přesvědčen, že vaše záhadné vývody jsou logické. 😉 Máte pravdu diskuze někoho, kdo ze slova málokdo vyvodí, že jsem napsal nikdo se mnou je zcela zbytečná. Ona je pro takového člověka zbytečná i s kýmkoli jiným. 😉

Jedine vlaky

Co je nelogického na tom, že je výhodnější pro člověka směřující přes hl.n. z linek 42, 43 ,70, 301 přestoupit a dojet to komfortně vlakem, pokud navazují spoje? Co se vám na to tak nelíbí? Nikde nepíšu, že celá Lesná a Královo Pole má takto jezdit. Běžte se podívat na mladou generaci, co dělají po zavedením vlaků do Židlochovic – velká část se bojí do toho vlaku i nastoupit. Jistě takové lidi neznáte a tvrdíte opak, já to chápu. Oháníte se Maliňákem, nemyslím si, že všichni jezdí na Maliňák nebo na Českou. Psal jsem to proto, protože s tím mám… Číst vice »

M19

Výše jste psal, že se mnou již diskutovat nebudete. 😉 Ani své vlastní slovo neumíte dodržet. 😉 Vy jste tvrdil výše něco zcela jiného. Je vidět, že kromě urážek, žádné argumenty nemáte. No, když je to vaše maximální úroveň, kterou jste schopen prezentovat, budiž – je to vaše volba. 😉 Nedělejte s mladých lidí neschopné jedince, co se po tom, co začal jezdit přímý vlak bojí do něj nastoupit. Asi když museli z vlaku v Hrušovanech přestoupit na bus, tak se nebáli a teď ano? 😀 Fakt? 😀 A tím, že si přečtou, že budou z Modřic na hlaváku za… Číst vice »

Jedine vlaky

Špatně, já nepropaguji vlaky za každou cenu. To jen vy jste to špatně pochopil. Chci, aby aspoň ve stanicích byli přehledné JŘ vlaků, (ty malé ve které musím luštit v jaké stanici jsem a ještě jsou napsány mravenečním písmem, nebo ty od SŽ nepovažují příliš srozumitelné a přehledné pro cestující), aby se o této hlásilo i ve vozidlech MHD. Ano, jde o osobní zkušenost a klidně vám to napíšu, že propagaci chci proto, aby i tato menší skupina, která o tom neví, o tom věděla. Mladí do Židlochovic jezdili většinou 505, teď až postupně začali jezdit vlakem. Stále jsem na… Číst vice »

M19

Diskuzi jste ukončil, ovšem diskutuje dál. Tolik k vaší důvěryhodnosti. 😉 Už je to menší skupina? Už to není většina jak jste psal na začátku? 😉 Jsem rád, že přejímáte mé argumenty a vydáváte je za své. Je vidět, že se s nimi dokážete ztotožnit, jsem rád. 😉 Už zas to vaše zevšeobecňování jednotlivostí? 😉 Takže mladí jezdili linkou 505 a staří vlakem, jo? 😉 To není pravda. Každý jezdil tak jak to pro něj bylo výhodné. Většina spojů stále jede až do Brna, jen ne na Zvonařku, jen k Ústřednímu hřbitovu. To byl a je jiný segment cestujících. Na… Číst vice »

Jedine vlaky

Víte co? Ten Kordis je opravdu pro vás nejlepší. Nebudu se s vámi dále dohadovat a časem na tuto skupinu lidí narazíte – nashledanou.

M19

A kterou skupinu lidí máte momentálně na mysli? Tu většinu co neví, že lze jet z Lesné vlakem na hlavák a proto jedou do centra šalinou? Nebo tu co neví, že vlakem je to z Modřic na hlavák sedm minut? (Oni totiž doposud věděli, že jsou tam do deseti minut, to je asi nezkousnutelné.) Nebo máte na mysli tu, co jezdila do Židlochovic autobusem, protože se bála nastoupit do vlaku? 😉 To víte nestíhám vaši genialitu stíhat. (ironie) 😉 Já nepochybuji, že lidé, kteří něco neví budou existovat vždy, ale rozhodně to není většina. 😉 A ty zajímavosti jsou fajn… Číst vice »

Jedine vlaky

Jasně, manipuluji. Podívejte se na JŘ a uvidíte, že s vlakem se čas šetřit dá. Hlavně s návazností na linky 41, 42, 43 či 46. 😉 Pokud pojede více lidí, ocení komfort ve vlacích a i kdyby to trvalo stejně jak šalinou, pojedou raději vlakem – protože to bude pro něj komfortnější. Čistě mluvím o návaznosti těchto linek na vlak. A mluvím pouze o cestující jedoucí přes hl.n. nebo na hl.n. proč by podle vás bylo takové spojení „nevýhodné“ ? (Linka 9 taky nemá bůh ví krátký interval, a při srovnání jízdních dob z hlaváku to vychází téměř stejně). Ano,… Číst vice »

M19

Už dvakrát jste psal, že diskuzi ukončujete a stále jste se nenaučil držet slovo jako chlap. 😉 Bohužel, třeba někdy příště to vyjde. 😉 Já mám raději místo teorie dle jízdních řádů praxi. Jestli máte pocit, že lidé studují jízdní řády před každou cestou do města a vyhledávají nejrychlejší spojení, tak vás zklamu. To dělá minimum lidí, obvykle ti co nejezdí pravidelně a pak šotouši. 😉 Jsem rád, že jste přijal za své mé sdělení vám, že vlakem již lidé kteří pokračují dále z vlakem z hlaváku či max. pro ty, co končí přesně tam a dál už nepokračují, takových… Číst vice »

Jedine vlaky

Opravdu se nenudím, 66 komentářů – autor je jistě velmi šťastný. 😀

M19

Ne, to je dobře. Už jsem se bál, protože jste výše v této diskuzi psal, že je tato diskuze pro vás zbytečná. 😉 Věřte, že autorovi článku je zcela jedno kolik příspěvků jste sem napsal. Není důvod proč by ho to mělo zajímat. 😉 Ale jste-li kvůli tomu šťastný, nechť je vám přáno. 😉 Jen nevím, proč už jste několikrát psal, že diskuzi ukončujete, když to evidentně není pravda. 😉 Držet slovo jako chlap, není příliš vaše silná stránka. 😉

Jedine vlaky

Tak to ukončuji – nashle. A Děkuji. 😀

M19

První slovo platí, druhé leze z gatí a to třetí neplatí protože je bez gatí. 😉 Jinými slovy, došly argumenty, nic vymyslet nedokážete. 😉 A ze zoufalství předstíráte, že jste se bavil. 😉 Smutný to život máte. 😉

Michal J.

V Brně už delší dobu nežiju, ale co si pamatuju, opravdu nebyl potenciál vlaků pro vnitroměstské cesty dostatečně využit, člověk tomu musel jít naproti. Přitom to bylo potřeba, některé relace do okrajových čtvrtí byly tramvají/trojebusem/autobusem vzhledem k lidnatosti města velmi zdlouhavé.

Úrověň “diskuze” ze strany nicku “M19” je ubohá, tady ani smajlíky v každé větě nepomůžou.

Jedine vlaky

Souhlasím, velmi se těší lidé v jižní Lískovci, až tu bude nádraží. Tato oblast je velmi špatně dostupná autobusem (Sídliště Leskava). Do centra se po zavedení vlaku zkrátí jízdní doba více jak o polovinu – dojede se na hlavák a tam se přestoupí dál – navíc tu budou i trolejbusy. 😀

St.Lískovec

Co to plácáš za nesmysly. Tady máme každý auto a žádnou vlakovou zastávku, natož přestupní uzel nechceme.

Jedine vlaky

Ale chcete přetížená parkoviště, silnice a nejlépe auto až k obýváku, že? A pak budete řvát – že není kde parkovat. Rozmyslete si, co sám melete.

M19

Copak další zaslepený šotouš? 😉 Když nejsou argumenty, zavoláme si kamaráda, či si zřídíme další mail a píšeme pod jinou přezdívkou.? 😉 Nemáme argumenty, tak osočujeme, osobně napadáme. 😉 Nu, když zaslepení šoutouši navíc nemají. Do míst kam jede vlak, není a nebyla cesta tramvají či busem zdlouhavá, ale zhruba srovnatelná. A tam kam vlak nejezdí, to cesta vlakem nevyřeší, i zde došlo ke zlepšení. 😉 Jak sám uvádíte v Brně už delší dobu nežijete, tak těžko lze věřit vaší aktuální znalosti situace. 😉 Úroveň „argumentace“ ze stany nicku „Jedině vlaky“ a nicku „Michal J“ je poněkud nižší, než se… Číst vice »

Jedine vlaky

Opravdu jste ma*or. Žádný kamarád to není, nýbrž rozumný uživatel této stránky, na rozdíl od vás. Zaslepený jste vy, pokud si myslíte, že komfort je cestujícím u prdele a při procházce 100m jim nožičky upadnou.

M19

😀 Bavím se. 😀 Jak stále nedokážete ukončit diskuzi se mnou i když jste to už několikrát sám deklaroval. A jak překrucujete co jsem napsal. To je fakt krásné. 🙂 A jak se ten „rozumný uživatel“ objevil zrovna ve chvíli, kdy už jste žádné argumenty neměl. Nikde jsem nenapsal, že komfort cestující vůbec nezajímá, ani že by jim při procházce 100 metrů upadli nožičky. Je pochopitelné, že skutečnost nutnosti přechodu mezi vlakovou zastávkou na Lesné na autobus k zastávce Lesná, nádraží je cesta do poměrně prudkého kopce a celá cesta je dlouhá cca 250 metrů (což je 2,5x více než… Číst vice »

Jedine vlaky

Super, tak se bavte. Nashle.

M19

To píšete neustále, vyjde to teď?

Jedine vlaky

😉😉😉😉😉 jste ma*or.

M19

Navíc než na urážky se nezmůžete? Žádná úroveň, je také úroveň. 😀 😉

Jedine vlaky

Např.jízdní doba Lískovec – hl.n. vlak vs. MHD určitě stejná nebude. Píšete tam také autobus, takže z Brna do Střelic se jede stejně dlouho vlakem i šalinou + autobusem? Proto říkám, že jste ma*or, a pravděpodobně zaměstnanec DP.

M19

Až ten přestupní uzel bude stát, zatím nestojí. Také bude záležet na tom, z jakých zastávek do vůči cestě vlakem budete porovnávat. Střelice nejsou Brno a je to zcela jiná trasa, srovnává te nesrovnatelné. Cesta ze Střelic je samozřejmě rychlejší vlakem a proto tím také lidé jezdí, tam nejsou rozdíli v řádu jednotlivých minut. Ještě něco co potřebujete vysvětlit, jak bylo myšleno? 😉
Říkat si můžete co chcete, úroveň s jakou to děláte, je úrovní pouze a výhradně jen a jen úrovní vaší. Nejsem zaměstnancem DP, dokonce nejsem zaměstnancem žádného dopravce.

Vojta

Od Leskavy, bytovek na Čermákově a části původní zástavby to bude velice
zajímavá alternativa proti šalině do centra (protože to bude blíž, ne do kopce a navíc o pár minut rychlejší, záleží ovšem na dodržování jízdního řádu). Z panelového sídliště (ulicí Kosmonautů počínaje) už pochopitelně moc ne.

Jedine vlaky

Omlouvám se, ale fakt nemá cenu se s vámi bavit. Vy jste to evidentně nepochopil, takže nemá cenu se o tom bavit. Končím a přeji hezký zbytek dne. Nezapomeňte useknout nohy tomu, kdo na Lesné přestoupí na vlak do centra 😀.

M19

To už jste sliboval několikrát, tak třeba se teď zadaří. 🙂 Proč by někomu sekal nohy, kdo přestoupí na vlak. Ať to ti, co je to pro ně přínosné dělají, což je ostatně to co jsem vám sdělil již zpočátku (viz zde v diskuzi), ale rozhodně většina těch co jedou do dále do centra šalinou, to nedělají proto, že by netušili, že mohou jet vlakem jak jste tvrdil. 😉
Přeji vám krásný zbytek večera a snad vám příliš nestoupne krevní tlak, když někdo náhodou pojede na to hlavní nádraží z Lesné autobusem a pak šalinou, nikoli vlakem. 😉

Michal J.

Urážkami namísto argumentů tu kopete především vy jako ukázkový troll hrdinně skrytý pod nicneříkající přezdívkou. Ale když už projevujete tak dojemnou starost o mou osobu: „šotouš“ (ať už to hloupé označení znamená cokoli) nejsem, autem najezdím mnohem víc než vlakem, v Brně jsem žil 10 let (mj. právě nedaleko konečné pětky), avšak při mých občasných návštěvách nemám pocit, že by se v oblasti brněnské MHD udála nějaká výraznějíš změna k lepšímu, spíš je pomalejší než dřív kvůli kolonám způsobeným IAD. Moje jméno je pravé a nikoho z ostatních diskutujících na tomto serveru neznám. Ve vašem případě dodávám: „Bohudík!“ A nyní… Číst vice »

M19

Opravdu? To jste asi tu diskuzi nečetl, nebo jste si popletl nicky, které o druhého označují pojmy, které píší s hvězdičkou uprostřed, aby nebylo to slovo automatem rychle nalezeno a nedostali náhodou od redakce ban. Škoda že své tvrzení a dojmy nedokládáte žádnými fakty, takže podle toho jim přikládám váhu. Tvrdit bez důkazů lze cokoli, skutečnost to však nijak nedokládá. Šotouš není hloupé označení, je to označení pro jistou skupinu lidí s určitým zájmem, ale bohužel jsme mezi nimi i ti zaslepení, tak jako v každé lidské skupině. No vidíte, a já žiji v Brně déle čtvrt století. A změny… Číst vice »

Jedine vlaky

Změny k horšímu 😂😂. Nice.

M19

To jsem nenapsal, čtete co tam není. Nemáte nějaký problém? Snad by vám pomohl nějaký odborník. Odcházení vám opravdu nejde. 😉

Jedine vlaky

Omlouvám se, ale vyjádřím se ještě jednou. Proč jsem podle vás „zaslepený šotouš“? Toto je tak špatný nápad, že to tak tvrdě kritizujete. Jakými fakty dokládáte argumenty vy? Že já „prostě nemám pravdu“. V Praze se na to aspoň upozorňuje hlášením, formou zajímavostí na sociálních sítích. To opravdu není nucení lidem. Lidé se o to začnou více zajímat – a mezi lidmi se to samo rozšíří. Takto si to představuju I. Pokud to neudělá žádný efekt – nemusíme pokračovat. Já opravdu neukřižuju někoho kdo jezdí šalinou z centra na Lesnou. Stále jste mě nepochopil a slova vám došla, a proto… Číst vice »

M19

Nekritizuji žádný váš nápad, polemizuji s vašimi vývody a názory. I když se někdy stavíte do role slušňáka a jindy jen nevybíravě útočíte. Dal jsem vám nabídku, abyste mi napsal jak konkrétně by ta propagace cesty z Lesné na hlavák měla vypadat, samozřejmě musí být pravdivá a nezavádějící. Ta nabídka stále platí. Napřed jste mluvil o letácích, tak třeba ty. Musí to být použitelné to co navrhnete a musí to mít potenciál opravdu nějakou měřitelnou změnu vyvolat. Pokud to co navrhnete nebude zrovna cesta z Lesné na hlavák vlakem, ale něco jiného třeba jaké informace a zajímavosti postrádáte pro určitou… Číst vice »

Jedine vlaky

„Nádraží Brno-Lesná, zastavují zde autobusové linky tolik a tolik a vlaky linky S3 směr tam a tam, víte, že linka ta a ta navazuje na vlak v tomto smeru? Dostanete se tam a tam? Vlak ve spicce pracovnich dni jezdi kazdych 15 minut a na hlavni nadrazi se dostanete za pouhych 10 minut? V budoucnu zde budou zastavovat pouze komfortní vlaky“ Vyuzivate toto nadrazi? Kam se zamřujete? Vím, že to není přesně, ale něco takového Kordis psal o Žabčicích a Židlochovicích, s něčím takovým počítám i pro KrPole, Lesná..nebo např. Modřice (ano, sice za Brnem, ale ne ve vzdálenosti). Zeptám… Číst vice »

M19

Mícháte několik věcí dohromady. Moje chyba, já tu větu nedopsal, mělo tam být, že … krom dvou zastávek, ze kterých je na vlak resp. nádraží vidět, je v názvu zastávky slovo nádraží. Pokud by se hlásilo, pak zřejmě by poněkud matoucím dojmem působilo hlášení o přestupu na vlak na dvou zastávkách za sebou, a to Nové sady a Hlavní nádraží, máte řešení? Pokud cestující zahltíte spoustou hlášení, tak jim nakonec ty důležité informace uniknou. To jsou ty drobné detaily, ve kterých se skrývá ďábel. On rozdíl mezi Židlochovicemi a Lesnou je právě v těch detailech. Autobus dojede za půl hodiny… Číst vice »

Jedine vlaky

Ano, souhlasím. Akorát i u těch Židlochovic si lidé stěžovali, že vlak bude daleko, zhorší se dostupnost atd. Což není pravda. Klidně mně svůj email dejte, pokud můžete, budu rád. 😉, díky.

M19

Poměrně velká část Židlochovic to má dále na vlak, než měli na autobus, cca o 400 metrů. Pro méně pohyblivé, matky s dětmi atp., to zhoršení je, protože jim to časová úspora z jízdy vlaku nevykompenzuje. Pro ty co bydlí na sever od Městského úřadu se to zhoršilo taky, autobusem se dostanou jen k Ústřednímu hřbitovu, na vlak to mají ještě o dalšího 0,5 km dále, autobus omezen. Pro všechny tyto lidi se cesta na spoj do Brna ztížila. Zda je ve výsledku cestování rychlejší a výhodnější vlakem pak rozhodují další okolnosti, jako např. kam přesně do Brna jedou, ale… Číst vice »

robert

Chtělo by to prodloužit tramvaj i na Seifertovu ulici do Lesné, není to zrovna malé sídliště.
Jinak Seitl ví, o čem mluví a proč to chce.

pozorovatel

Souhlas – ovšem když tyto nápady vznikly, Honza Seitl chodil možná ještě tak do mateřské školky. Což nic nemění na tom, že teď ví, o čem mluví a co je potřeba.

Radomir Štefka

Tak v černých polích jsem bydlel léta a chodil na základní školu Janoušková a zažil jsem výstavbu Lesné a pamatuji si že autobusová měla být jako dočasná měla být nahrazena salinama nebo trolejbudama ale až Haskovu nakonec se protáhla 9 a 11 že zemědělské do Certovy rokle potom se začalo mluvit o protažení 5 do Lesné na Halasovo náměstí také při stavbě husovickeho tunelu byly na Merhautove za konečnou Štefánikova čtvrt pár metrů koleji to je vše a pro mě i spousty občanů toto nemá význam a také jsme napsali i petici na Halasovo náměstí by jste něco usetrily ale… Číst vice »

robert

Nechtěl bys používat čárky a tečky mezi větami? Tvůj příspěvek jsem moc nepochopil.

Martin V.

Z kterého roku jsou ty nikdy nepoužité koleje na Merhautově ulici za smyčkou? Ty se jen napojí a bude se po nich jezdit, nebo se po těch letech vytrhají a udělají znovu?

Jiří Kocurek

Ty koleje leží na stropě Husovického tunelu. Jelikož je to hloubený tunel, tak musí být mladšího data. Zhruba tak rok 1998∕99. Nějakých 30 roků po výstavbě sídliště Lesná.

Kopr51

Výsledek obrázku pro Kdy byl postaven Husovický tunel
Historie. Tunel byl postaven jako součást stavby „VMO Kohoutova“ v letech 1996–1999 v rámci budování brněnského Velkého městského okruhu. K otevření vybudovaného úseku došlo 18. prosince 1998.

Kopr51

Jako první část okruhu byl v letech 1996–1998 postaven Husovický tunel za 800 milionů korun. O posledním srpnovém víkendu byly nově položené koleje v ulici Merhautova.

Kopr51

! Věta o kolejích na Merhautce tam nepatří, váže se k něčemu jinému.

PetrB

No puvodnim zamerem v 90. letech bylo protahnout trat na Seifertovu s ukoncenim v Okruzni ulici

Eda

To je záměrem stále. Bohužel to někteří lidé i politici (starosta Maleček) z Lesné blokují…

Kopr51

Jede jede Kudrna
šalinou vokolo Brna
krásná trasa, hlesne
teď jedu po Lesné
šalina se na kolejích vrtí
a už jsme v Štefánikově čtvrti
nová propojka to jistí
s radostí Kudrna zjistí

xyz

V článku není uvedena jistá zajímavost: v části této trasy jsou nové tramvajové koleje položeny již od 2. poloviny 90. let 20. stol. – byly tam položeny v rámci tehdejší výstavby Husovického tunelu. S tím, aby se tam pak nemusel omezovat provoz, až se bude tramvajová trať prodlužovat dále.

Koleje tam jsou už cca 23 (?) let bez užitku. 🙂

Kopr51

Užitek se blíží
avšak rez se plíží
musejí se zkontrolovat koleje
nende po nich jezdit jen tak z voleje

ABC

Vy jste ten, co plodí ty veršovánky pro KORDIS, který to pak zveřejňuje v infomailech? To máte asi tvůrčí přetlak, že to cpete i sem…

Dalibor

no můžeme je brát jako výztuž, třeba. Když může mít Praha tramvajové koleje odnikud nikam vedoucí, tak my v Brně taky, ne?

Kopr51

Jakápak výztuž! Za drobného deště je to parádní škola smyků pro bicykly, motocykly a když se zadaří, tak i to osobní auto si zašlindá.

pave69

Myslím se celou tu dobu přetahovaly SŽDC s DPMB, kdo zaplatí předělání toho navazujícího mostu přes železnici. DPMB má tendenci se přifařit k jakékoli rekonstrukci a prosadit tam své požadavky, ale sám to cálovat nechce. Např. při rekonstrukci Libušina údolí do Kohoutovic si nechali zaplatit trolejbusovou konečnou u Voříškovy, kterou nepotřebují a ani tehdy v podstatě nepotřebovali – mohli se točit přímo na Libušině třídě.

Jiří Kocurek

To chcu vidět, jak točíte kloubový trolejbus v téhle křižovatce: https://mapy.cz/s/kupofevuno

Kopr51

Klidně. Nejlépe kamerkou s K4, at se na to pak dobře kouká.

Martin V.

A bude je ještě vůbec možné použít po těch letech? Podobná předinvestice nedávno vznikla v Praze mezi Federálním shromážděním a Národním muzeem.

Kopr51

Budou-li koleje dostatečně dlouho nepoužity, mohou se vyškubat a šoupnout právě do onoho zmíněného muzea. Jako důkaz prozíravosti předků. 😉

Vladimír Bílý

Doufám, že zároveň dojde také ke změně resp. standardnějšímu dopravnímu řešení na kruhovém NEobjezdu Seifertova-Merhautova-Okružní. Pro znepřehlednění dopravní situace tam např. ještě město nechává růst vegetaci tak aby ve směru Okružní-Seifertova řidič na tu přednost zprava viděl opravdu co nejhůře:-(

Martin

Prý se má kruháč zrušit a udělat klasický “téčko”

Jaaa

Rušit ten kapacitní kruháč je pěknej nesmysl. Kapacitní je to dost; přehledné taky. Ale jestli chcete stát v kolonách, dobře vám tak.

Vladimír Bílý

No, v Praze na Kulaťáku je kruháč, který protíná šalina a žádná hitparáda to teda není ani pro jeden druh dopravy.

ABC

Nezruší ho, ale přijde den a vrazí tam semafory jako v Hradci. Se šalinou to bez semaforů asi nepůjde.

Martin V.

Ten kruhový neobjezd (jak ho vtipně nazýváte) byl v osmdesátých letech postrachem všech žáků nedaleké autoškoly. 🙂

Jiří Kocurek

A dodnes je to místo častých dopravních nehod, pískotu brzd a mnoha jmen. Furt se tam něco děje.

Tomáš Gottschalk

Smyčka ve Štefánikově čtvrti nezanikne, ale bude se využívat při výlukách a mimořádnostech podobně jako smyčka na Zemědělské. Důvodem zavlečení d5 do Čertovy rokle je postou vedení městské části Brno – sever k trasování prodloužené d5 po východním okraji sídliště na Haškovu. Stav mostu přes trať 250 je skutečně limitujícím faktorem, ale kvůli papírové rekonstrukci nebude rozšířen, pouze uveden do stavu použitelném pro šaliny. Rozšření by znamenalo několikaletou papírovou válku.

Vojta

Na plánku v dokumentaci EIA je úplné odstranění smyčky.

pozorovatel

No, já myslím, že rušit tu smyčku je chyba a škoda – já bych ji naopak zpřístupnil z obou směrů té prodloužené trati a ponechal minimálně jako užitečnou zálohu pro případy výluk a mimořádností, případně bych tam i ukončil jednu ze dvou linek jezdících nyní do smyčky Čertova rokle (asi spíše linku č. 9). Ale je to jen můj názor, navíc vytvořený bez podrobných znalostí místních poměrů.

Pavel

Konečně je po třiceti letech znovu uživen projekt na prodloužení šaliny (tramvaje) z ulice Merhautovy dál. Od poslední rekonstrukce tam máme natažené koleje odnikud nikam. V té době se jako důvod nepokračování stavby uváděl špatný stav (únosnost) mostu nad žel. tratí u zastávky Lesná. Původní plány ze 60.let 20.století však počítaly s prodloužením trati až do Soběšic a se zastavěním celého území z Lesné nahoru. K čemuž stejně dříve nebo později dojde. No a naši předkové před sto lety plánovali dokonce dovést šalinu od Soběšic až dolů do Bílovic. Což mohlo být, vzhledem k výškovému rozdílu, celkem zajímavé technické řešení.

Vladimír Bílý

Čistě imaginárně by mě zajímalo, kdo by měl tehdy i teď potřebu jezdit z Bílovic do centra šalinou, když vlakem to trvá třetinu času.

dada

Ze bychom vyhledova meli ozubnicovou salinu?

Ondřej

Koňku! 😀

Jiří Kocurek

100 m převýšení na cca 3 km. Nějakých 30-35 promile, šalina zvládne 3x tolik adhezně.

Kalanis

Jo, projeď si pražskou Trojskou nebo Barrandovskou trať. Tady by to bylo pouze o pozemcích, protože to nemůže v profilu stávající silnice. https://mapy.cz/s/podasajuta

Martin

Ono se plánovalo udělat sídliště u Soběšic ?

M19

Pokud vím, tak Lesná měla být mnohem větší, rozestupy domů také měli být ještě větší než dnes. A pokud by se postavila v tom rozsahu jaký byl plánován, tak ano sídliště Lesná by dosahovalo až téměř k Soběšicím.

liposh

A ta šalina 5 bude mít svou standardní smyčku v Čertové rokli společně s 9 a 11, nebo to bude napravo od Seifertové, tzv. „Pod Lefrem“ (tam, co je na mapě ten ocásek navíc) ?

Pedro

Bude mít smyčku v Rokli, společně s 9 a 11

Milan

Ten ocásek je tam (mimo jiné) právě pro výhledové protažení trati do Soběšic (ad. příspěvek Par), neptejte se mě kudy a jak, ale je to v územním plánu 😀 Ikdyž tam je věcí 🙂

Pavouk

V platném územním plánu https://gis.brno.cz/ags/upmb/ je výhledové protažení jen po Seifertově ulici se zakončením na dnešní terminálu Haškova, tedy jen po Lesné, nikoliv do Soběšic

Jirka

A půjde tam využít ty koleje, co tam už pár let jsou? Myslím nad Husovickým tunelem. Nedochází u takových kolejí k nějakému poškození během let, co nejsou používány?

Dalibor

povrchová koroze… zanedbatelná. Otázkou je, jak vypadají nosné prvky (to co není vidět)

Par

Škoda že se to neprotahne až na Haškovu. Místa je podél silnice dost…. Aha to by si město nesmělo nechat zastavet prostor pro smyčku bytovým komplexem Majdalenky…

Jirka

Tak buď další život pro KT8 anebo to protáhnout až do Soběšic s potenciálem až do Adamova. 🙂 Udělalo by to z něj atraktivní lokalitu. Anebo aspoň tu lokalitu.

liposh

Pamatuji si, jak nám s taťkou, když jsem byl dítě, ujel v Adamově vlak v 20:00 a museli jsme čekat na vlak v 22:00. Věřte mi, v Adamově opravdu nechcete zůstávat mezi osmou a desátou večerní. Dějou se tam věci. Strašné věci. Brr.

Jirka

Podle reakcí domorodých brňáků bych to neomezil na osmou a desátou večerní, ale na všechny hodiny.

pony

> Dějou se tam věci.

V Adamove ze se neco *deje*? To nas tu pekne houpaji 😀

liposh

Já jsem právě přemýšlel, jak tu větu mám postavit, protože ono se tam vážně nic neděje 😀 . jednou jsem měl dovolenou a ve všední den jsem tam jel na kole. Já ve středu v 11 dopoledne potkal 4 lidi a 0 aut a to jen proto, že jsem trefil příjezd vlaku, jinak by v celém Adamově na ulicích nikdo nebyl. A tehdy v tom dětství jsme zapadli do nonstopu (jediného otevřeného podniku v celém městě) , protože jinak vás na ulicích můžou rozsápat toulající se vlci…a v tom nonstopu , tam jsem viděl různé lidi…ale nerad na to vzpomínám,… Číst vice »

Vladimír Bílý

Nám se tady v Adamově bydlí velmi dobře. Například už i proto, že jsme v centru Brna za 18 až 20 minut. Co by tomu přidalo tady na atraktivitě, kdyby jsme měli možnost se kodrcat do centra 40 minut šalinou, jako to mají třeba z Bástru nebo z jiných okrajových částí toho atraktivního Brna?

Jirka

Bystrc není Brno, to my lidé z Bystrce víme a rádi jezdíme do Brna na nedělní špacír. 🙂

liposh

aspoň, že to přiznáváte 🙂

Ondřej

To je zajímavé, jak se od Brna všichni distancují 😀

Lukáš
Kalanis

Tak co stále fňukáte s tou dálnicí?

robert

V Adamově sice nebydlím, ale moc se mi tam líbí. 🙂

Jaaa

To chci vidět. 😀

M19

A k zastávce šaliny se bude chodit po schodech cca 20 minut nebo ta šalina bude ozubnicová? 😀

Jiří Kocurek

Funicular!

M19

K zastávce šaliny lanovka jak na Petřín? 😀 A co takhle rovnou úvratě, že by jezdili obousměrné a na obou stranách seděl řidič, aby nemusel přebíhat, zvlášť ve špičce by to bylo nepraktické 🙂 Nebo by šel postavit obří točitý nájezd, aby ze zdola jak horská dráha vystoupal do nebeských výšin – taková obří horská dráha skoro 😉 To už by bylo lepší prodloužit šalinu ze smyčky v Obřanech do Adamova, rozhodně by to bylo proveditelnější než z Lesné. 😉

Bardotka

Kudy by jsi to chtěl táhnout do Adamova?
Tam se před lety uvažovalo o autobusu, ale neprojede pod podjezdy železniční trati

a8n

Tam by šla smyčka postavit třeba u Eurooilu.

Ondra

Trať s obratištěm na Haškové je postavitelná. Jen starosta MČ Brno-sever sbírá politické body tím, že dlouhé roky proti stavbě trati až na Haškovu bojuje.