Na Ruzyni už přes měsíc „trčí“ nový letoun Wizz Airu. Úřad popsal, jak se ocas dotkl dráhy
Dosažení krátkodobého maxima podélného sklonu 9,7° a poškození trupu letounu Wizz Air v Praze. Zdroj: ÚZPLN

Posádku letadla tvořil kapitán, který byl ve funkci velitele typu A321 poprvé.
Wizzair má už delší dobu víc letadel než motorů. Neodmontovali náhodou z postiženého letadla motory na jiné? A pokud ne, tak proč ne?
Je to normální, kombinace naprosto nezkušeného kapitána s naprosto nezkušeným F/Očkem?
Ne, to se plánování Wizzairu dost nepovedlo.
I když jako čerstvý kapitán má jistě nalétáno dost, nebude mít zrovna zkušenosti podchycením chyb čerstvých FO a sám si ke všemu teprve zvyká na místo v levé sedačce a sidestick v opačné ruce.
Ano, to se jim hodně nepovedlo. A netýká se to jen nezkušenosti celkové, ale také na daném typu letadla (ač jinak můžou mít piloti nalétáno hodně). Pamatuji si to jako jednu z příčin nehody, po jejímž vyšetření NTSB vydalo jasné doporučení, aby si toto aerolinky hlídaly a nedávaly k sobě nezkušené piloty (bylo to v jednom z dílů seriálu Letecké katastrofy, bohužel už nevím, který přesně). Teď si ještě vybavuji, že to vlastně bylo i jednou z příčin nejen u nás známé nehody Jak-42 s hokejisty Lokomotiv Jaroslavl (nedostatečné přeškolení obou pilotů z Jak-40, který měl trochu jiný způsob ovládání… Číst vice »
Letadlo je teď dlouhodobě zaparkované. Náhradní díly na opravu budou dostupné z kraje příštího roku. Poté bude následovat cca 2 měsíce oprava.
O jaké díly jde? Není třeba možná návštěva Belugy? 🙂
Jelikož Belugy Airbus od letoška využívá už jen výhradně pro interní potřeby a ne pro komerční přepravu, otázkou je, jestli zrovna letadlo Wizzu bude natolik pro ně ještě „interní“ věc 🙂