kmax

Na Ruzyni už přes měsíc „trčí“ nový letoun Wizz Airu. Úřad popsal, jak se ocas dotkl dráhy

Dosažení krátkodobého maxima podélného sklonu 9,7° a poškození trupu letounu Wizz Air v Praze. Zdroj: ÚZPLNDosažení krátkodobého maxima podélného sklonu 9,7° a poškození trupu letounu Wizz Air v Praze. Zdroj: ÚZPLN

Posádku letadla tvořil kapitán, který byl ve funkci velitele typu A321 poprvé.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matyáš

Nejsem si jistý, že to tak je, ale myslím, že A321 je výrazně delší než A320, takže podobné chyby při přistání budou u delší verze samozřejmě častější.
Navíc systém plánování posádek by měl jednoznačně dávat čerstvého kapitána ke zkušeným prvním důstojníkům …

chytil

A kdo zaplatí náklady na opravu dráhy?

Y.K.

Pojišťovna?

Matyáš

Předpokládám, že dráze nic není

MaT

No teď už asi ne, ale v článku se píše, že při incidentu byla poškozena také…

Ale tak asi se to naúčtuje letecké společnosti a za tuto eventuálně zaplatí její pojišťovna. Pojištění odpovědnosti v rámci pojištění domácnosti to asi nebude, ale něco podobného, jako zákonné pojištění vozidla (alias povinné ručení) by asi existovat mohlo… 🙂

Pav

Každé letadlo musí mít obdobu automobilového povinného ručení.

Karel IV.

Zpáteční let byl zrušen,“ řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí Letiště Praha Jiří Hannich s tím, že po události ještě došlo k preventivní kontrole dráhy. Na ostatní letový provoz neměl incident vliv.

https://zdopravy.cz/dalsi-nebezpecny-incident-na-ruzyni-novy-letoun-wizz-airu-se-pri-pristani-dotkl-ocasem-drahy-259263

libcha

Wizzair má už delší dobu víc letadel než motorů. Neodmontovali náhodou z postiženého letadla motory na jiné? A pokud ne, tak proč ne?

lvy

Taky mě to napadlo. 🙂

Lojza

Je to normální, kombinace naprosto nezkušeného kapitána s naprosto nezkušeným F/Očkem?

Y.K.

Ne, to se plánování Wizzairu dost nepovedlo.

I když jako čerstvý kapitán má jistě nalétáno dost, nebude mít zrovna zkušenosti podchycením chyb čerstvých FO a sám si ke všemu teprve zvyká na místo v levé sedačce a sidestick v opačné ruce.

Karel IV.

Ano, to se jim hodně nepovedlo. A netýká se to jen nezkušenosti celkové, ale také na daném typu letadla (ač jinak můžou mít piloti nalétáno hodně). Pamatuji si to jako jednu z příčin nehody, po jejímž vyšetření NTSB vydalo jasné doporučení, aby si toto aerolinky hlídaly a nedávaly k sobě nezkušené piloty (bylo to v jednom z dílů seriálu Letecké katastrofy, bohužel už nevím, který přesně). Teď si ještě vybavuji, že to vlastně bylo i jednou z příčin nejen u nás známé nehody Jak-42 s hokejisty Lokomotiv Jaroslavl (nedostatečné přeškolení obou pilotů z Jak-40, který měl trochu jiný způsob ovládání… Číst vice »

Andy

Zkuste si to přečíst ještě jednou. Píše se tam ze to byl první kapitánův let na 321. Což ale klidně může znamenat, ze je kapitánem už 5 let a doteď zkrátka létal na “obyč” 320…

Y.K.

Protože A319, A320 a 321 mají společný rating, tak to podle nejspíše byl čerstvý kapitán na této rodině. Těžko se bude u Wizzairu roky vyhýbat A321. Dost pravděpodobně už před tím samostatně letěl na A320 a teď poprvé na A321.

Lucky

Letadlo je teď dlouhodobě zaparkované. Náhradní díly na opravu budou dostupné z kraje příštího roku. Poté bude následovat cca 2 měsíce oprava.

DDD

O jaké díly jde? Není třeba možná návštěva Belugy? 🙂

Michal141

Jelikož Belugy Airbus od letoška využívá už jen výhradně pro interní potřeby a ne pro komerční přepravu, otázkou je, jestli zrovna letadlo Wizzu bude natolik pro ně ještě „interní“ věc 🙂

Dejf

takovej tailstrike je „běžná“ věc a díly na to budou dodaný na pár paletách jako skládačka spolu s návodem, taková ikea pro mírně pokročilé. jenom tím, že je to relativně nový asi taková skládačka není skladem no.

Y.K.

Pro „mírně pokročilé“ bych tedy nepoužil, odvrtat a přenýtovat tuhle část trupu chce hodně zkušené mechaniky. Ale ano, pro zkušené to nebude nic zvláštního.

Dejf

Zase je solidní šance, že návod bude fakt přesnej a pak to někdo zkontroluje, že budou k dispozici odpovídající nástroje a podmínky, číst umím a angličtinou vládnu, za mě radši tohle než tu ikeu…

Y.K.

Tak jistě, to v této kategorii letectví předpokládám. 🙂

Tenda

Potom se objevi v autobazaru AAA jako nehavarovane, s malym poctem kilometru, servisni knizkou a sadou zimnich pneumatik ……🥴😁