lot
Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví Letiště

Na Ruzyni se vrátila další dálková linka, přistál korejský Dreamliner

Boeing 787 Dreamliner společnosti Korean Air v Praze. Foto: Michael Holeček
Boeing 787 Dreamliner společnosti Korean Air v Praze. Foto: Michael Holeček
Letiště Praha má ode dneška tři dálkové linky. Po několika měsících se vrátily Korean Air.

Pražské letiště se dnes dočkalo obnovení třetí dálkové linky po velkém „koronavirovém rušení“. Po letu ze Soulu na Ruzyni krátce v 16:15 (o 40 minut dříve oproti letovému řádu) přistál Boeing 787-9 Dreamliner společnosti Korean Air.

Korejská společnost zrušila pravidelné lety mezi Soulem a Prahou 4. března, od té doby uskutečnila jen několik mimořádných repatriačních letů.

Frekvence spojů bude nyní výrazně nižší než před krizí. Dopravce bude ze Soulu do Prahy létat vždy v pátek, zpět se bude vracet v sobotu. Před koronavirem létal v zimě třikrát týdně a v létě čtyřikrát týdně.

Na obnovené lety zatím bude nasazovat letadlo typu Boeing 787-9 Dreamliner, v září nicméně zřejmě nasadí Airbusy A330.

Pražské letiště tak má ode dneška v provozu celkem tři dálkové linky. Kromě Soulu se létá do Dauhá, kam od července létají Qatar Airways, a do Dubaje, kam od 2. srpna 2020 obnovila lety společnost Emirates.

Aktuálně má pražské letiště potvrzené obnovení provozu od 33 leteckých společností, které nabízejí přímé spojení do 80 destinací. Jde přibližně o polovinu všech destinací v porovnání s loňskou letní sezónou. V červenci bylo odbaveno 250 tisíc cestujících, což je o 87 procent méně než loni.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Človek

Bohužel, Korea pouští cizince jen s karanténou (nepomůže ani test)

Janina

Jsem zvědavá, jak dlouho tato linka vydrží. Se zvyšujícícm se počtem případů covidu v ČR nás Korea dá brzo na jejich NOTAM a zakáže přílety.

Ogden

Vseznalek – pesimista se ozval…

Vizionář

Když už to tady pán nakousl, jak to vypadá se státní pomocí TVS…
Mohla by redakce pls. zjistit, jestli je podpora potřeba, případně, když do toho číňani hodí vidle, tak podpora nebude ? 🙂

Petra

Statni pomoc bude probihat prostrednictvim Letite Praha, respektive pres CSAH. Proto take utichla ta medialni masaz ze strany OK/QS pote, co se uzavrela nova smlouva na obsluhu letadel s CSAH.

Analytik

Tohle je informace jedna paní povídala, nebo něco oficiálního?
Podstatné je, jestli našel Smartwings nějakou banku co mu půjčí a popřípadě kolik a jestli Luftjarda poslal peníze od čínských akcionářů.

Petra

Prave ze diky tomuto zpusobu se zadna banka hledat nemusi. Proste penezni tok od konce rijna zajisten v tichosti pres statni Letiste Praha a proto netreba delat dalsi PR ve stylu zachrante nam kridla. A ani v nem pokracovat

Petr Novák

Předem se omlouvám, že nyní naštvu zaměstnance a fanoušky „SWčsa“. Zde lze shlédnout letní provoz tohoto kartelu, coby „Českého národního dopravce“:
https://www.flightradar24.com/data/airlines/qs-tvs/fleet

Karel

Nějak asi nechápu na co se snažíte upozornit? Tady lidi vědí kam a kdy letadla Smartwings Group létají.

beija

Poukazuje zřejmě na to, že se nejedná o žádného národního dopravce, navíc samozvaného, ale o východoevropskou charterovou leteckou společnost lokálního významu..

Karel

Stále však vlastní ČSA. A ukažte mi jinou českou leteckou společnost, která by mohla být národním dopravcem?

kulhán

A proč musíme mít za každou cenu nějakého národního dopravce proboha?
On je na to nějaký zákon nebo co?

Karel

A proč by nemohl mít? On je na to nějaký zakon nebo co?

Jiří Kocurek

Ješte by to chtělo národního výrobce zmrzliny.

Analytik

No a Smartwings/ČSA linku do Soulu neobnoví – stejně nemají čím. A také facebook nebertenamkridla už nefunguje.

Y.K.

Pro ČSA létat jednou týdně by byl totální finanční zabiják. Co z toho? Korean má v Soulu velký asijský hub a ten Dreamliner otočí za týden několik tras, tak se dá optimálně využít i za těchto blbých podmínek.

beija

Přes Soul se létalo do Austrálie – jednu dobu to bylo poměrně populární. Pak se mohlo pokračovat na Nový Zéland.

Y.K.

Ta linka pro aerolinky s (původně) jedním dálkovým letadlem může ekonomicky fungovat jen s každodenním létáním a ani Korean se necítí na více než na jednu frekvenci týdně s tím nejmenším a nejefektivnějším co mají pro dálkovky. V téhle situaci je fakticky nejrozumnější dálkové letadlo v pronájmu pustit a s dálkovými linkami počkat než covid přejde. V současném chaosu cestovních omezení není o co stát.

beija

Tak to znamená dvě věci – pokud to zlehčím -a) křídla jim vzali b) na další křídla již dostali.
Nejreálnější je ale c) přestali platit PR agentuře a x zaměstnanců – přispěvovatelů vyházeli..Tak se také vykryli, aby jim tam nepsali hejty.