Provoz na letišti v Košicích rychle roste, terminál je na hraně kapacit. Vedení se chystá investovat

Letiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Letiště Košice odbavilo v loňském roce rekordních 739 010 cestujících.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

KSC litá 4x v týdnu Ryanair PRG

Tom

Pamatuji jako jednodenní výlet v době Sky Europe. Ráno tam, večer PRG. 10 Euro / let

JiVe

Má KSC rád, tak 2x do roka na odpočinek z PRG, bus jede do centra, na vlak, pak cesta vlakem okolo Tater. Proč ne si myslim

Jiri

Není ten růst kvůli absenci letů na Ukrajinu? Dojet vlakem/autem z Ukrajiny do Košic a letět dál?

Rn42

Ani moc ne. Jen velice malé části Ukrajiny se to vyplatí. Spíš Polsko, Debrecín, Rumunsko.

DrFj

Košické letiště má jeden z nejlepších salónků. Alkoholu nespočet, k jídlu tyčinky a polévka z pytlíku. A záchody uprostřed místnosti. Doporučuji.

Air Traveller

ten popis se hodi na vetsinu salonku na podobnych regionalnich letistich.

Nemel

Tak predsa nebudete kálet niekde v rohu miestnosti ako nejaká spodina… nie nie, pekne uprostred ako poriadny pán.

Jaromír

Až bude možné létat z ukrajinských letišť, bude v KSC určitě méně pravidelných letových linek kvůli nižší poptávce.

Peter Sabol

Z vlastnej skúsenosti viem, že z Košíc lietajú slovenskí cestujúci za prácou do Prahy a západnej Európy (Viedeň, Zürich, Londýn a ďalej) a v lete na dovolenky, tak si nemyslím, že by došlo k úbytku, ale nemám to ničím podložené.

Jaromír

Nárůst počtu leteckých společností provozujících pravidelné lety z Košic, a to i v porovnání s počty před Covidem, odpovídá uzavření ukrajinského vzdušného prostoru. Přeji letišti KSC úspěch, ale teprve čas ukáže, zda linky zůstanou ziskové i po otevření okolních letišť na Ukrajině.

Peter Sabol

Asi nerozumiem. To že Ukrajinci lietajú do západnej Európy namiesto z Ukrajiny z Košíc? Tak ste to mysleli?

Black

Vzdušný prostor Ukrajiny je od roku 2022 pro civilní lety uzavřen (pokud se to v poslední době nezměnilo).

Jakub K

474 tisíc lidí? To je max 1300 lidi denně, což je 7 letadel. To se snad zvládnout dá? Když nepřiletí všichni najednou ;))

Dominic

Ale těch 1300 lidí je na odletu i příletu, takže 3,5 letadla.

Air Traveller

to by platilo, kdyby vsechny lety byly 320 / 737.

jenze velkou cast dopravniho provozu delaji letadla s pomalu polovicni kapacitou – z realneho zivota Kosic – dneska 8 dopravnich
letadel, zitra planovano 6 atd

MeKE

No ale to sú pravidelné lety, nie všetky. Cez leto bývalo v peaku 12 charterov v jeden deň plus niekoľko pravidelných letov. Nikdy to nespôsobilo väčšie problémy, ale od pohodlia to niekedy máva ďaleko.

Air Traveller

no no, to by platilo, pokud by zatez letiste byla linearni – a co si budem povidat, svet by byl skvely, kdyby byla.

coz ale neni pripad tehle mensich letist – kde se ti muze jeden den sejit 8 letadel a pak v dalsi dva dny po dvou.

mozna uz si to spatne pamatuju, byl jsem jako cestujici v kosicich jen jednou, ale co si tak vybavuju, tak si uplne nedovedu predstavit v prostoru gejtu mit soucasne cestujici treba ze dvou 737

Jakub

V Košiciach myslím môžu byť naraz iba 4 lietadlá. Dva lety su v pohode, tri už sú dosť plno.

vlachjan

Ne. Je to v průměru 1300 lidí denně.

Pavel

Košice sú pomerne ďaleko od významných európskych miest, majú zlé vlakové spojenie, autom len cez Maďarsko po diaľnici, veľa ľudí z východu Slovenska pracuje a aj študuje v Nemecku, či Holandsku, no prevádzkujú len 9 pravidelných liniek.
Žiadne Nemecko, Holandsko, Francúzsko, Španielsko, či Taliansko.
A pritom v aglomerácii Košice – Prešov – Michalovce a okolie žije cez milión ľudí.
Nechápem kde je problém.

Gajda

Ochota těch lidí to zaplatit. Ono poslat něco otočit se tam ze Stanstedu problém není a ceny se daj takový, aby se to naplnilo, vydělá se jinde. Ale báze v Košicích je aktuálně scifi a poslat tam něco z Německa, třeba EuroWings, už za 29,99€ 75% kapacity letadla nikdo neudělá a 79,99 jim zase nikdo celej rok platit nebude, aby ty letadla naplnil. A peníze jsou až na prvním místě.

Rn42

ostatne EW to zkousel nekolikrat. MUC mel blbe casy, DUS byl dobry, ale stejne se nenaplnil. Ne za vic nez 100 r/t

Jakub

EW to zabalili veľmi rýchlo a ľudia vlastne ani nemali čas si na linku zvyknúť. Kopec košických firiem má nemeckých zákazníkov, takže šanca tam určite je, OS ani LO zďaleka nepokryjú všetky časy.

Dan

Pro tyhle destinace je právě ideální využít feeder LO, LX nebo OS s přestupem v hubu. Tolik samostatných linek by nemělo šanci se uživit

libcha

Pro představu, kolik je to ve špičkových dnech letadel za den?

Pavel

maximum je 10 priletov a odletov v jeden deň = pondelok.
Minimum je utorok a sobotu, len 3 lety.
https://www.airportkosice.sk/sk/pre-cestujucich/letovy-poriadok

Rn42

Plus chartery, az 10-12 denne.

Air Traveller

use the flightradar, young padawan 🙂

Jeffer

„Přes 474 tisíc cestujících využilo pravidelné linky z Košic do jedné (či více) z devíti destinací“ ale už nie späť, pretože kto by sa na súčasné Slovensko vracal?!

Čtenář

Trefné

Pavel

Na zaciatok by stacilo odstranit tu Duty Free kocku ktoru dali pred par rokmi rovno k gatom a ubrali tak polovicu priestoru a miest na sedenie.

Jaaa

Ale to by nebyly penízky.

Ivan

Žiadny začiatok. Zásadne by tie parfémy mali zmiznúť z tak lukratívnej plochy. To je asi vedenie letiska slepé a paradoxne prehliada sardinky pred odletom. Amaterizmus najhrubšieho zrna.
Nevadilo ani v korone a 3m odstupoch. SLOUWAKIJA

Jan

Zřejmě slušnej oddíl…