Provoz na letišti v Košicích rychle roste, terminál je na hraně kapacit. Vedení se chystá investovat
Letiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Letiště Košice odbavilo v loňském roce rekordních 739 010 cestujících.
Až bude možné létat z ukrajinských letišť, bude v KSC určitě méně pravidelných letových linek kvůli nižší poptávce.
474 tisíc lidí? To je max 1300 lidi denně, což je 7 letadel. To se snad zvládnout dá? Když nepřiletí všichni najednou ;))
Ale těch 1300 lidí je na odletu i příletu, takže 3,5 letadla.
to by platilo, kdyby vsechny lety byly 320 / 737.
jenze velkou cast dopravniho provozu delaji letadla s pomalu polovicni kapacitou – z realneho zivota Kosic – dneska 8 dopravnich
letadel, zitra planovano 6 atd
No ale to sú pravidelné lety, nie všetky. Cez leto bývalo v peaku 12 charterov v jeden deň plus niekoľko pravidelných letov. Nikdy to nespôsobilo väčšie problémy, ale od pohodlia to niekedy máva ďaleko.
no no, to by platilo, pokud by zatez letiste byla linearni – a co si budem povidat, svet by byl skvely, kdyby byla.
coz ale neni pripad tehle mensich letist – kde se ti muze jeden den sejit 8 letadel a pak v dalsi dva dny po dvou.
mozna uz si to spatne pamatuju, byl jsem jako cestujici v kosicich jen jednou, ale co si tak vybavuju, tak si uplne nedovedu predstavit v prostoru gejtu mit soucasne cestujici treba ze dvou 737
Košice sú pomerne ďaleko od významných európskych miest, majú zlé vlakové spojenie, autom len cez Maďarsko po diaľnici, veľa ľudí z východu Slovenska pracuje a aj študuje v Nemecku, či Holandsku, no prevádzkujú len 9 pravidelných liniek.
Žiadne Nemecko, Holandsko, Francúzsko, Španielsko, či Taliansko.
A pritom v aglomerácii Košice – Prešov – Michalovce a okolie žije cez milión ľudí.
Nechápem kde je problém.
Ochota těch lidí to zaplatit. Ono poslat něco otočit se tam ze Stanstedu problém není a ceny se daj takový, aby se to naplnilo, vydělá se jinde. Ale báze v Košicích je aktuálně scifi a poslat tam něco z Německa, třeba EuroWings, už za 29,99€ 75% kapacity letadla nikdo neudělá a 79,99 jim zase nikdo celej rok platit nebude, aby ty letadla naplnil. A peníze jsou až na prvním místě.
ostatne EW to zkousel nekolikrat. MUC mel blbe casy, DUS byl dobry, ale stejne se nenaplnil. Ne za vic nez 100 r/t
Pro tyhle destinace je právě ideální využít feeder LO, LX nebo OS s přestupem v hubu. Tolik samostatných linek by nemělo šanci se uživit
Pro představu, kolik je to ve špičkových dnech letadel za den?
maximum je 10 priletov a odletov v jeden deň = pondelok.
Minimum je utorok a sobotu, len 3 lety.
https://www.airportkosice.sk/sk/pre-cestujucich/letovy-poriadok
Plus chartery, az 10-12 denne.
use the flightradar, young padawan 🙂
„Přes 474 tisíc cestujících využilo pravidelné linky z Košic do jedné (či více) z devíti destinací“ ale už nie späť, pretože kto by sa na súčasné Slovensko vracal?!
Trefné
Na zaciatok by stacilo odstranit tu Duty Free kocku ktoru dali pred par rokmi rovno k gatom a ubrali tak polovicu priestoru a miest na sedenie.
Ale to by nebyly penízky.
Zřejmě slušnej oddíl…