regio-vlak

Provoz na letišti v Košicích rychle roste, terminál je na hraně kapacit. Vedení se chystá investovat

Letiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýLetiště Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Letiště Košice odbavilo v loňském roce rekordních 739 010 cestujících.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaromír

Až bude možné létat z ukrajinských letišť, bude v KSC určitě méně pravidelných letových linek kvůli nižší poptávce.

Jakub K

474 tisíc lidí? To je max 1300 lidi denně, což je 7 letadel. To se snad zvládnout dá? Když nepřiletí všichni najednou ;))

Dominic

Ale těch 1300 lidí je na odletu i příletu, takže 3,5 letadla.

Air Traveller

to by platilo, kdyby vsechny lety byly 320 / 737.

jenze velkou cast dopravniho provozu delaji letadla s pomalu polovicni kapacitou – z realneho zivota Kosic – dneska 8 dopravnich
letadel, zitra planovano 6 atd

MeKE

No ale to sú pravidelné lety, nie všetky. Cez leto bývalo v peaku 12 charterov v jeden deň plus niekoľko pravidelných letov. Nikdy to nespôsobilo väčšie problémy, ale od pohodlia to niekedy máva ďaleko.

Air Traveller

no no, to by platilo, pokud by zatez letiste byla linearni – a co si budem povidat, svet by byl skvely, kdyby byla.

coz ale neni pripad tehle mensich letist – kde se ti muze jeden den sejit 8 letadel a pak v dalsi dva dny po dvou.

mozna uz si to spatne pamatuju, byl jsem jako cestujici v kosicich jen jednou, ale co si tak vybavuju, tak si uplne nedovedu predstavit v prostoru gejtu mit soucasne cestujici treba ze dvou 737

Pavel

Košice sú pomerne ďaleko od významných európskych miest, majú zlé vlakové spojenie, autom len cez Maďarsko po diaľnici, veľa ľudí z východu Slovenska pracuje a aj študuje v Nemecku, či Holandsku, no prevádzkujú len 9 pravidelných liniek.
Žiadne Nemecko, Holandsko, Francúzsko, Španielsko, či Taliansko.
A pritom v aglomerácii Košice – Prešov – Michalovce a okolie žije cez milión ľudí.
Nechápem kde je problém.

Gajda

Ochota těch lidí to zaplatit. Ono poslat něco otočit se tam ze Stanstedu problém není a ceny se daj takový, aby se to naplnilo, vydělá se jinde. Ale báze v Košicích je aktuálně scifi a poslat tam něco z Německa, třeba EuroWings, už za 29,99€ 75% kapacity letadla nikdo neudělá a 79,99 jim zase nikdo celej rok platit nebude, aby ty letadla naplnil. A peníze jsou až na prvním místě.

Rn42

ostatne EW to zkousel nekolikrat. MUC mel blbe casy, DUS byl dobry, ale stejne se nenaplnil. Ne za vic nez 100 r/t

Dan

Pro tyhle destinace je právě ideální využít feeder LO, LX nebo OS s přestupem v hubu. Tolik samostatných linek by nemělo šanci se uživit

libcha

Pro představu, kolik je to ve špičkových dnech letadel za den?

Pavel

maximum je 10 priletov a odletov v jeden deň = pondelok.
Minimum je utorok a sobotu, len 3 lety.
https://www.airportkosice.sk/sk/pre-cestujucich/letovy-poriadok

Rn42

Plus chartery, az 10-12 denne.

Air Traveller

use the flightradar, young padawan 🙂

Jeffer

„Přes 474 tisíc cestujících využilo pravidelné linky z Košic do jedné (či více) z devíti destinací“ ale už nie späť, pretože kto by sa na súčasné Slovensko vracal?!

Čtenář

Trefné

Pavel

Na zaciatok by stacilo odstranit tu Duty Free kocku ktoru dali pred par rokmi rovno k gatom a ubrali tak polovicu priestoru a miest na sedenie.

Jaaa

Ale to by nebyly penízky.

Jan

Zřejmě slušnej oddíl…