Na rizikovém přejezdu ve Vejprnicích u Plzně jsou už v provozu závory, obec po nich volala 10 let
Instalace závor na přejezdu ve Vejprnicích na Plzeňsku. Pramen: Obec Vejprnice
V místě se stala řada smrtelných nehod. Podle starosty byl nejhorší loňský rok, kdy na přejezdu zemřeli tři lidé.
Tady to vypadá že hlavní problém je v tom, že z obou stran přejezdu jsou hned křižovatky. Tudíž by pomohlo tu signalizaci zdvojit tak aby ji bylo dobře vidět i z těch bočních ulic. Jak tady někdo už řekl, řidič sleduje provoz na hlavní, konečně mu tam přestanou jezdit (třeba právě proto, že je na přejezdu červená), tak šup šup, a rovnou pod vlak. Nevím jak došlo k těm nehodám, možná by pomohl zákaz odbočení k přejezdu. Naštěstí ta cesta co vede přes přejezd je hlavní. Jsou i místa, kde je to naopak. Aby řidič viděl na hlavní musí vjet… Číst vice »
> Tudíž by pomohlo tu signalizaci zdvojit
Vždyť signalizace zdvojená byla. Řisič na vedlejší jí měl ve výhledu přímo proti sobě.
> Podle starosty byl nejhorší loňský rok, kdy na přejezdu zemřeli tři lidé.
Tak nevím, nehoda při které zemřeli tři lidé se stala už v roce 2017. Jinak jsou v místě za posledních deset let evidovány další tři dopravní nehody, všechny jen s hmotnou škodou.
Myslím, že to není myšleno najednou, ale že za celý rok tam zemřeli tři lidé. V roce 2022 tam určitě vlak zabil chodce, což je zmiňováno i v článku.
Jistě, tenhle přejezd na šraňky čekal dlouho. Hlavně že ve Zdislavicích, kde už nejezdí nic, jsou dvoje úplně nové a k tomu i kus nového kolejového svršku.
Tohle taky nechápu, tak snad by měl existovat nějaká prioritizace staveb, ne ?
V Zavidově na 162 taky a jede tam jeden Rakovnický rychlík v sobotu a jeden v neděli, takže 4 vlaky za týden. A také se tam položily nové koleje.
Existuje statistika, která by potvrzovala, že přejezd vybavený závorami je skutečně bezpečnější než přejezd chráněný pouze světly? Zajímal by mě relevantní odkaz, ne domněnky.
Pan starosta a spol. se tváří jako by tam najednou postavili zeď, přitom víme: kdo chce podleze nebo obejde.
No jak je ten přejezd hned u cesty, třeba by odbočující viděli, že je zablokovaný.
Ale že někdo poctivě čeká před přejezdem a pak to tam střelí (čemuž ty závory zabrání), to netusim.
Konečně
A který jouda přerazí závoru jako první? S tím, že to zatím vždycky stihnul.
To místo mi připadalo nebezpečné i při vejprnických poutích, kdy stánky a atrakce stojí prakticky až k přejezdu a znepřehledňují situaci (naštěstí jen pro chodce a dopravní obsluhu, jinak průjezd aut skrz bývá v tu dobu uzavřený).
„Mluvili jsme o tom deset let. Ale poslední tři čtyři roky, jak bylo jasné, že se modernizace posouvá, tak jsme to tlačili. Na místě byl před rokem i ministr dopravy Martin Kupka (ODS), který závory slíbil. A do roka a do dne byly,“ uvedl.
To je nějaká agitka nebo co?
To je spíš překvapení, že ministr nelhal.
Mě to tedy připadá spíš ostudné, že takovéhle věci se řeší – musí řešit – přes ministra. Takové orientální.
Řidiči si za to na přejezdech v 99.9 % případů můžou sami. Nevidím důvod, proč by jim to SŽ měla usnadňovat. Světelná signalizace je dostatečná.
Člověk by čekal, že když už je vám jedno život řidiče a jeho spolujezdců, třeba malého dítěte, tak vám bude záležet alespoň na strojvůdcích či cestujících. Ale ne. To je jen substrát a šotoburanství tu má někdo potřebu dávat na odiv.
Tak život řidiče…obdobně jako u bláznů co predjizdi v zatáčce nebo aniž by viděli přes horizont.
Nemyslíš, zaplatíš. Je to ale i tak smutné.
Nebo šotoušů, že. Rádi vidí lidi kolem železnice jako šlechtu, ale pak se projevují jako plebs. Lidé dělají chyby, jen plebs si myslí, že se ho to netýká.
Jsou chyby a chyby. Vjet do svítícího přejezdu není chyba ale demence. Směšování vysloveně chyb s naprostou ignorancí pravidel a opatrnosti nás posílá tam, kde jsme.
Důvody neznáte a už víte, že to je ve 100 % případů úmysl? A co ti spolucestující? Ti jsou automaticky vinni? Třeba batole? Nikdo netvrdí, že za nerespektování výstražných světel nemá přijít pokuta. Ale neinstalovat závory, protože si za to může sám? Starověk už skončil, ne? Nebo v myslích některých je 33 let před naším letopočtem?
Žádný přejezd, vybavený světelnou signalizaci, není rizikový. Rizikoví jsou maximálně ti, co přes něj neumí jezdit… 🤷♂️
A chodit
Opravdu ty lumiky, co ignoruji ruda svetla a vyzvaneni nechapu…to musi byt slepi, hlusi a jeste uplne …..
A když propálí stůj fíra a zabije 3 lidi a hromadu zraní tak je to taky lumík? Taky slepý, hluchý a ještě úplně tři tečky? (Když už se bavíme o téhle trati)
Ano, to stejne. Treba ten opilec v Oderbergu se opravdu predvedl. Nevyspat se a jit vest loko s dvojkou v zile a hned po zasednuti na sedacku to vzit proti stuj…tak to je matros