Na průtahu Olomoucí vymění poškozený mostní závěr. Totální degradace, znělo při zjištění stavu

Poškozený závěr sloužil cca 35 let, denně přes něj jezdí na 38 tisíc vozidel.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zahájí v pondělí 3. listopadu plánovanou výměnu poškozeného mostního závěru silnice I/35 u olomouckého Baumaxu. Informoval o tom Miroslav Mazal z týmu komunikace ŘSD.
Na poškození závěru na Velkomoravské ulici, která je současně průtahem Olomoucí, přišli silničáři zkraje letošního roku během pravidelné prohlídky. U závěru byla zjištěna jeho totální degradace.
„Neustálá zátěž vozidel včetně přirozeného stárnutí přispěly ke vzniku lomu na třetí lamele pravého jízdního pásu. Poškozený závěr sloužil cca 35 let a nutno připomenout, že Velkomoravskou ulicí projíždí přes 38 tisíc vozidel denně,“ uvedl tehdy Mazal. Dosud byla komplikace řešená osazením přejezdových plechů.
Podle Mazala potrvají práce na výměně do první poloviny prosince, a to za vedení provozu hlavní trasy v jednom jízdním pruhu pro každý směr. Takzvaný režim 1+1 povede po volné části vozovky a zároveň nebude ve směru od centra umožněn sjezd ze silnice I/35 k vlakovému nádraží a na ulici Jeremenkovu. Za uzavírku sjezdových ramp u areálu Zory má být vytyčena objízdná trasa ulicemi Holická, Wittgensteinova a po třídě Kosmonautů.
Zhotovitelem výměny bude firma IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc. Zvítězila v tendru v konkurenci dalších dvou účastníků s nejnižší nabídnutou cenou ve výši 6,2 milionu korun.
„Nový lamelový tichý mostní závěr musí odpovídat nejtěžšímu provozu pro třídu dopravního zatížení (2 mil. cyklů za rok dle ČSN EN 1991-2). Věříme, že rozhodnutí silničního správního úřadu o zúžení úseku nebude způsobovat zásadní komplikace navzdory hustotě provozu přesahující při posledním sčítání 38 tisíc aut denně. Předpokladem pro menší kolony je dodržování pravidel silničního provozu,“ uzavřel Mazal.
