kmax

Na průtahu Olomoucí vymění poškozený mostní závěr. Totální degradace, znělo při zjištění stavu

Mostní závěr na Velkomoravské v Olomouci. Zdroj: ŘSDMostní závěr na Velkomoravské v Olomouci. Zdroj: ŘSD

Poškozený závěr sloužil cca 35 let, denně přes něj jezdí na 38 tisíc vozidel.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Velkomoravská je pro Olomouc důležitá dopravní tepna. Jakmile se do ní necitlivě hrábne (že Šantovko), znamená to pohromu pro plynulost provozu….

PetrK

Během pravidelné prohlídky se přišlo na totální degradaci… no nevím, mně to připadá jako oxymoron. Spíše mám podezření, že kontrola proběhla poprvé po 35 letech.

Mech

Ten závěr třískal poslední snad 3 roky. Jsem se právě divil, že to nikomu nevadilo.

Olin

No… Oslovil bych experty na pozemní stavitelství…, a jistě i další fundované. S ohledem na odhad 12 mil. vozidel (věřme v nějaké svátky a prazdnejsi soboty) ročně nebylo by vhodné ze strany RSD smluvně u stavebně – technických podmínek přitvrdit, protože jestli se postaví stavba dle norem, které zjevně nepokrývají provozní intenzity, vnímám to jako snadnou unikovku pro zhotovitele již v počátcích záruky, a to ve smyslu: „My jsme postavili v souladu s platnou legislativou, a možná i s rezervou nad rámec, avšak objednatel překračuje provozní zatížení násobně. Co mi s tím? Díky, O.

Péťa

O mostních závěrech vím prd ale řekl bych, že zrovna tady je 35 let slušná výdrž.
A přitvrdit ŘSD klidně může ,ale nevím z jakého materiálu a za jakou cenu by to bylo.

Olin

Nikdo nezpochybňuje výdrž a machry co postavili současné mostní prvky. Ale neznalý praxe, vnímám poznámku o ČSN-EN a tichých prvcích s omezením na 2 mil. cyklů, jako potencionální problém, kde vzniká ulička pro vyvinění se ze záruk. Původní stavaři totiž mohli jet podle úplně něčeho jiného, aneb zrušení ON v potravinářství v r. 1994 je ukázkový případ, kdy nové pořádky neznamenají automaticky pro nás výhodnější pořádky.