Na přestup máte tři minuty, zobrazují nově obrazovky v autobusech
Zobrazení přípojů na displejích v rámci autobusu Pražské integrované dopravy. Foto: Ropid
Pražský organizátor veřejné dopravy Ropid začal s testováním nové služby cestujícím. Na informačních panelech ukazuje v autobusech aktuální informace o
Řidič stále bude infocentrum. Lépe řečeno záleží na něm, jestli se nechá/bude ochotný. Upřímně mi tahle iniciativa s informacemi na vnitřních obrazovkách tu měla být už dávno! Teď mi to přijde hodně pozdě. Spousta lidí má už mobil s kdejakou chytrou aplikací… Ale budiž. Nemají ho všichni a lepší pozdě nežli později! Ale hlavně zveřejnit ta soudem nařízená data❗Kde sakra jsou❓ Mimochodem. Co sloupky s JŘ na zastávkách? Ty mnohdy rezavé hrůzy… Budiž i to se zlepšuje. Rozhodně však rozvázat smlouvu s firmou Xanthus ❗a vyhodit ty pitomé terčíkové obludy, které umí zobrazit + – NIC ❗ V tomhle jsme… Číst vice »
ROPIDe, musis porad hledat nějakou ceskou cestu? Proc takove blechy. Jednoznacne pouzijte podle Curychu, nejlepší co jsem v Evrope videl.
Tak proč to nezařídíte sám, když to vidíte jako tak jednoduché …
Protože v ROPIDu nepracuje.
Otázkou je, jestli pracuje vůbec někde, nebo si od někoho fakticky jen vybírá výplatu …
Dobrý den, zajímalo by mě, kdy dá Dopravní podnik k dispozici údaje z GPS o aktuálních odjezdech metra, tramvají a autobusů, které provozuje. Ostatní dopravci to běžně zveřejňují a objeví se to i v mobilních aplikacích. ROPID by se měl raději zaměřit na toto, domluvit se s Dopravním podnikem, než řešit tabla s odjezdy podle jízdních řád, ne podle skutečnosti. Cestující nezajímají smlouvy o zpřístupnění dat s Dopravním podnikem, ale o to, aby tyto data byly veřejně přístupné, jak je to i v jiných městech. Jinak nápad ROPIDu s tably ve vozidlech dobrý, to se počítá.
ROPID je pro DPP od samého počátku „nenáviděným konkurentem“, takže tam na žádnou domluvu nelze spoléhat – jediný, kdo to může zařídit = nařídit s tím, že je to nepominutelná podmínka pro zachování celého vedení obou organizací ve funkcích, je MHMP, ale na to nejen Steinherr, ale ani primátor s celou radou (bohužel) nemají „koule“ – a pro Babiše je to „pod jeho rozlišovací schopností“, takže po politické linii se to prosadit také nepodaří.
Nařízeno to DPP dostal již soudní cestou, proč rozsudku nevyhověl to je otázka.
On snad nějaký soud může nařídit domluvu dvou institucí (a jejich zaměstnanců)? To se dovídám poprvé v životě.
Soud může rozhodnout, že zákon o svobodném přístupu k informacím platí i pro Dopravní podnik hl. m. Prahy. Pokud si budete jezdit se soukromými autobusy za soukromé peníze, tak to bude samozřejmě úplně jiný případ.
Prý Nejvyšší správní soud ten rozsudek začátkem letošního dubna po roce a půl zrušil. Takže bude trvat další rok nebo dva, než Městský soud v Praze znovu rozhodne. A tak pořád dokola, prostě právní stát…
No zrovna v té zobrazené Podbabě se jedno zjednodušení přímo nabízí:
S49 -> Praha-Hostivař 1/1 9 min
Co znamená „1/1“? Jestli tím myslí nástupiště první, kolej první, tak to snad můžou zjednodušit ve stylu hojně diskutovaného přeznačování nástupišť na koleje u SŽDC už teď. V Podbabě existuje jenom 1/1 a pak 2/2. Takže 1 a 2 by místo toho bylo mnohem srozumitelnější.
Jinak nápad je to výborný za předpokladu, že údaje budou aktuální a ne dle JŘ, takže zjistím, jestli stihnu zpožděný vlak od Kralup (nebo rychlík z Děčína), který už měl dávno odjet.
Uvádět dobu na možný přestup je pitomost: na obrazovce běží aktuální čas, takže by mnohem lepší bylo uvádět čas pravidelného odjezdu upravený podle aktuální situace o případné AKTUÁLNÍ zpoždění (= místo 19:51 třeba 19:53).
Proč pitomost? Prostě vidím, že od teď za 3 minuty mi to pojede. A je na mém rozhodnutí, jestli to chci stíhat, nebo si v klidu počkám na další. A klidně si to můžu k aktuálnímu času připočítat. 🙂
Na odjezdových tabulích na nádražích také není zobrazován údaj o tom, za kolik minut spoj odjíždí, ale v jakou konkrétní dobu v hodinách a minutách odjíždí + případné předpokládané zpoždění – já bych na monitoru ve vozidle jen tyto dva údaje sloučil do jediného = podobně, jako když si v IDOSu v detailu spoje zadáte „připočítat zpoždění“, ale uváděl bych čas pravděpodobného odjezdu v hodinách a minutách, ne odhadovanou dobu do pravděpodobného odjezdu.
Když jsme u toho dobíhání vlaků. Nebyl tady nedávno článek, že dobíhání je jeden z nejvíce nebezpečných úkonů? Umírá tak hodně lidí.
Mezi úplně nejnebezpečnější úkony patří ležení v posteli. Možná že většina lidí umírá právě tímto způsobem.
Jak jste přišel na to, že je to pitomost? Vzhledem k tomu, že už teď si lidi stěžujou, že obravozovka je pro ně moc zahlcená, je spíš blbost nahrazovat jeden údaj dvěma, kromě toho na obeazovce stejně už není dostatečné místo. Zvlášť když každého kromě šotoušů zajímá, kolik má času. Jinak já osobně si myslím, že je to dobře udělané. Snad jen by to chtělo označit stanoviště, aby bylo jasné, o které jde.
Co myslíte tím „nahrazovat jeden údaj dvěma“? Já přece nic takového nenavrhuji, jen tvrdím, že lepší než nějak „strojově“ vypočítaná doba na možný přestup v minutách by bylo logičtější uvádět předpokládaný konkrétní čas odjezdu toho navazujícího spoje, třeba i proto, že venku mohou být veřejné venkovní hodiny, podle kterých se cestou mohu orientovat v čase, ale které mi neukáží automaticky, kolik mi z té doby uvedené na monitoru ve vozidle ještě zbývá!
Pokud vím, že návazný spoj jede „za 7 minut“, tak to je údaj, který už za minutu nebude pravda. Vylezu z autobusu, ujdu pár metrů, nebo si skočim něco koupit, a už vůbec nevím, kdy to má jet. Za 7 minut od doby před asi pěti minutami? Takže si musím navíc ještě úplně zbytečně pamatovat, v kolik hodin jsem si ten údaj přečetl? Není lepší si rovnou pamatovat čas odjezdu návazného spoje?
Za mě teda 3,14čo*ina. Jako kdyby to hlásalo „Jede vám to za 3 minuty! Za 6 minut je už pozdě!“ Kdyby se raději ROPID a všichni zúčastnění raději soustedili na to, aby zásadní přepravní uzly (Přestup na vlak, přestup v metru apod.) byl oznamován i v Angličtině. Proč? Jak jsem se nacestoval po Evropě a měl možnost vyzkoušet spoustu měst a otestovat jejich MHD, tak snad jedině v Praze tohle schází. Přitom na anglických hlášeních jseem byl mnohdy závislý, popř. na ně spoléhal. Proč neuděláme tohle a soustředíme se na zbytečnosti?
jižní státy tohle vůbec nemají, prostě hlašení v italštině, španělštině nebo portugalštině. A snaž se. Obvykle ani nejde pořádně slyšet. V praze to je na dobré úrovni. A že hlašení v angličtině je jen na par místech, které jsou důležité pro přestup cizinců mi taky přijde ok, přece jen drtivá většina cestujících vystačí v češtině.
Jelikož hlavně v Praze jezdí často víc cizinců než místních tak by to fakt chtělo víc hlášení v angličtině, hlavně ty mimořádné události, výluky, zátahy do vozovny mimo běžnou linku, čemuž turista nemá šanci porozumět. Řidiči by měli mít nějaký základní kurz angličtiny pokud už ji aspoň ti mladší neovládají aby dokázali nějak základně poradit či vyhlásit když je potřeba, a ne jim odpovídat že musí mluvit česky. I na té blbé Ukrajině mají nějaký základ hlášení v angličtině který jim zůstal od pořádání fotbalového šampionátu a že už je to dost let zpátky.
Je nesmysl požadovat hlášení ve všech možných jazycích. Základ je, aby grafické informace byly pokud možno co nejvíc nezávislé na jazyku. A jedu-li jako turista do nějaké země, pak samozřejmě musím mít aspoň trochu snahy se naučit základní reálie a fráze v místním jazyce. Druhou věcí samozřejmě je, aby ten, kdo informace pro veřejnost vytváří, měl pokud možno IQ aspoň nad 80, což je v DPP občas trochu problém.
Nápad dobrý, ale podle mě to má smysl jen v přestupních uzlech, v ostatních zastávkách to zobrazuje jen spoje jedoucí opačným směrem, což asi většině cestujících příliš nepomůže.
Nicméně chválím, toto je určitě krok správným směrem.
Zatím to vypadá spíš jako ukázka, že i dobrý nápad se dá realizovat naprosto nesmyslným a odstrašujícím způsobem bez použití mozku.
Kyslík ve stojatých vodách nese ovoce.
… A taky DPP vypsal výběrko na 40 vozů Midi+ a 20 midibusů.
Ale že jim to trvalo………alespoň řidič nebude infocentrum. 1+