Na přeshraniční trať přes tři země míří v Česku nezvyklé lokomotivy

Lokomotiva 431.032 Ventilovka. Foto: www.ventilovka.comLokomotiva 431.032 Ventilovka. Foto: www.ventilovka.com

Trať z Liberce do saské Žitavy čekají o víkendu oslavy 160 let od zahájení pravidelného provozu. Pro železniční fanoušky půjde

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
A.R.

Tak to je na prd, zrovna jsme odtamtud odjeli. 🙁

z Lípy

Jaký je to ten dopravní svaz Horní Podluží? 🙂

Železničář z venkova

Do Hrádku se díky moudrosti našich politiků Drahou nedostanu, takže sorry, já tam nebudu

Lemmy

Nikomu tam chybět nebudeš, seď doma a čti si starý jízdní řády…

Jiří Kocurek

Na Petřín se taky dostanete jenom pěšky, na tu lanovku Režijka neplatí.

Železničář z venkova

Já o rezijce nenapsal ani slovo.
Nejde o těch pár korun, co by mne to do Hrádku stálo. V mistenkach a doplatcich na jedničku utratím víc než za normální jízdenky před pár lety.A autobusy projezdim také tisíce
Jde o princip.
Železniční dopravu v závazku veřejné služby má provozovat jeden STÁTNÍ dopravce. Tečka.
Tohle je navíc německý dopravce, takže veřejné peníze za dopravní obslužnost odtékají do zahraničí

Petr

Ještě větší dem*nt než jsme mysleli …………..

dopravák

„Železniční dopravu v závazku veřejné služby má provozovat jeden STÁTNÍ dopravce. Tečka.“ Tento ve skutečnosti zcela nerozumný názor je výsledkem hloupých rozhodnutí starých více než 25 roků, která dovolila vznik nesystémové psedoliberalizace českých železnic: už v té době všichni rozumní marně upozorňovali na to, že dokud není vytvořen celostátní IDS, v jehož rámci si může „štěknout“ kdokoli kvalifikovaný, ale jedině za předpokladu, že bude plnit regule toho IDS, a pokud si bude chtít provozovat nějaké další vlastní komerční aktivity, tak jedině v rámci zbylé nevyčerpané kapacity a rozhodně nikoli na úkor toho IDS či dokonce přednostně před ním (jak se… Číst vice »

Lemmy

Tak tento příspěvek mi dost smrdí „Železničářem v důchodu“. Doplnění kapacity do Ostravy Regiojetem určitě odnesli uživatelé VHD, proto jich tam jezdí miliony ročně…
Koncové uživatele VHD si neber do huby, netušíš, o čem mluvíš.

VRT

To je fakt, ten už se taky dlouho neukázal. Obával jsem se nejhoršího. Ale zase jsem si říkal, že tu štafetu tady někdo převezme… A nemýlil jsem se.

Martin V.

Nevím, co s ním je. Nejen, že jsem se tu už dlouho neobjevil, ale já ho teď dokonce nepotkávám ani v místě jeho bydliště, ani na nádražích kudy jezdím. Přitom běžně jsem ho potkával tak jednou do týdne. Je to známá postava mezi šotouši a řada lidí ho osobně zná. Tom ho v lovosické diskuzi viděl ještě pod úplně jiným nickem, ale to podle mě taky nebyl on…

VRT

RIP

Leipaer

Ventilovka je s těmi pseudoprvorepublikovými černými tabulkami moc hezká. Zato průjezd přes Porajów je opravdu katastrofa. Tak to dopadá, když se hranice kreslí v Moskvě…

Lemmy

plus si ještě někdo poplete kladskou a lužickou Nisu…
Nedá se ten kus od PKP koupit?

Jiří Kocurek

Kdosi to už snad zkoušel. Vyrazili s ním dveře.

Pozorovatel

Tak někomu se to tenkrát hodilo, Polák na západ a Rus do Polska, někde jsem četl, že prý špatný překlad dohody.

Martin V.

Já jsem dodnes nepochopil, co z toho ti Poláci mají, že ty tři kilometry tratě tak bojkotují. Kdyby je to jenom nezajímalo, tak by se veškerých starostí s těmi kolejemi mohli zbavit. Ale oni snad mají škodolibou radost, že se tam skoro nedá jezdit. Proč?

VRT

Popravdě to taky nechápu. A to by je to nestálo ani Zlotý. Vše jich chtěli zaplatit Němci. Jak jinak. I zastávku chtěli postavit. 30 let pryč a jezdí se 30…