Na přeshraniční trať mezi Českem a Německem se na tři dny vrátí osobní vlaky, pojedou na saské oslavy
Trať Rumburk - Ebersbach. Autor: Mirek256 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16316992

Po trati projede 16 párů vlaků.
jestli to bude desiro tak to mohli jet autobusem
Za tu cenu je to hodně drahé i pro „těžké šotouše“ – projížděče, když tam jezdí autobus ve všední dny každou hodinu a o víkendech po dvou hodinách (linka č. 401 DÚK) za v podstatě skoro třetinovou cenu (29 Kč dle tarifu DÚK). Zájem o projetí trati sice chápu, ale spíš bych spoléhal na nějakou levnější příležitost – tohle je nabídka pro Němce, a tedy i za německou cenu.
Jedná se o tento víkend od 5 do 7.
Na jízdním řádu je napsané, že tam bude do Rumburka ZVON tarif (asi pásma nebo celodenní lístek jako jinde) a z Rumburka dále běžnou linkou U28 DUK tarif (bez výstup v Německu) a Labe/Elbe jízdenka s výstupem v Německu.
Netuší někdo, kolik bude stát jízdné Rumburk – Ebersbach? nedokázal jsem to nikde vymlátit.
Přišla mi odpověď od Länderbahnu:
„Jízdenky Ebersbach – Rumburk se budou prodávat u našich průvodčích přímo ve vlaku bez přirážky. Jízdné bude v tarifu ZVON a jednotlivá jízda stojí 3,10,- € nebo 88,- Kč. Jízdné pro 2 osoby tam i zpět bude tedy stát 352,- Kč.“
Ano, to odpovídá tomu, co má ZVON zveřejněno ve svém tarifu ( https://www.zvon.de/de/tickets/ ) v aktuálním stavu platném ke dni 22.05.2025, kde je na konci souboru ke stažení (jen v němčině) i schéma obvodu platnosti tarifu a ceník jízdného: tarifní vzdálenost (zřejmě pro autobusy) mezi Rumburkem a Ebersbachem je 6 + 2 = 8 km a cena jednoduché jízdenky pro vzdálenost 8 km činí 3,10 EUR.
A tady je odkaz přímo na ten soubor (PDF) ke stažení, který v prohlížeči zobrazit (bohužel) nelze:
https://www.zvon.de/de/tickets/?file=files/media/zvon/liniennetz/zvon-verbund/2025-plaene/tarifkantenplan-01-08-2025.pdf
Mohl bych se zeptat, jestli by někdo nevěděl cenu jízdného. Kolik bude stát jízdenka pro 2 osoby z Ebersbachu do Rumburku jedním směrem? Nikde se mi to nepodařilo najít. Děkuji.
Letos bude pro SŽ v rámci redukcí tratí smutek. Za červenec a srpen tu z důvodu výluky do Žitavy projelo určitě přes 300 vlaků dopravce Landerbahn.
Supeeeeer:-)
Tohle podobné (myšleno jízdní řád) jsem tu navrhoval pro pravidelnou dopravu.
Začátkem 90. let minulého století se hlavně Sasíci snažili prosadit peážní osobní vlaky po českých tratích mezi Ebersbachem a Sebnitz (tehdy jako podporu snah o obnovení přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz), a měli na to dokonce už i vypracovaný jízdní řád docela dobře respektující i přípoje v Rumburku do/z českého vnitrozemí, ale tehdy se to prosadit nepodařilo a později už byl naopak provoz na tratích na obou stranách hranic spíše omezován než rozvíjen a ani (české) vlaky mezi Rumburkem a Ebersbachem nakonec dlouho nejezdily. Zajímavá je ještě jedna skutečnost: nevím, jak nyní, ale před asi 10+ roky , kdy už… Číst vice »
Začátkem 90. let minulého století naši politici byli zahledění směrem autům, proto se to nepodařilo realizovat.
Těch případů, kdy snahy o obnovení přeshraniční osobní dopravy zůstávaly dlouho nenaplněny i tam, kde by to tehdy skoro nic nestálo, protože trať vlastně fyzicky stále v nějaké podobě existovala, bylo víc – nakonec se zdařila aspoň Dolní Poustevna, Harrachov a Královec, kde už se také roky vůbec nejezdilo, ale propadly třeba Slavonice, i když ty asi hlavně kvůli Rakušanům, kteří od původního zájmu příliš brzy utekli. Vejprty a Potůčky jsou kapitoly samy pro sebe, Železnou Rudu nepočítám, protože tam to znamenalo jen menší úpravy kolejiště ve vlastně vždycky společné stanici (kde se navíc stejně stále jen přestupuje), z Varnsdorfu… Číst vice »
A to jsou dodnes. Podle toho taky naše železnice tak vypadá.
„koleje tu nejsou zarostlé ani zrezlé“
Ta fotka z roku 2011 teda ukazuje opak, snad je to dnes lepší.
Jezdí tam některé nákladní vlaky, pro které by nebyla v údolí Labe kapacita. Ale konkrétní četnost neznám.
Četnost je podle potřeby.
Za bolševika tudy jezdily, tuším, asi 3 – 4 páry nákladních vlaků denně, ale to byla úplně jiná situace, protože hlavní tahy byly vybaveny mnohem nedokonaleji než nyní, takže kapacita na nich byla menší a nákladní vlaky byly o dost pomalejší a zátěže bylo víc, takže se provozu hodila i každá použitelná trať, která už dnes běžně potřebná není.
Z tohohle úhlu to je zase super lokálka https://mapy.com/s/mavazulamu
A to je tam dnes již přejezd se závorami a super SŽ zábradlí.
Viz tento článek: https://zdopravy.cz/serial-provoz-na-trati-rumburk-ebersbach-tahnou-jizdy-nakladnich-vozu-ktere-musi-na-skok-do-nemecka-254450/