Na přeshraniční trať mezi Českem a Německem se na tři dny vrátí osobní vlaky, pojedou na saské oslavy

Trať Rumburk - Ebersbach. Autor: Mirek256 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16316992Trať Rumburk - Ebersbach. Autor: Mirek256 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16316992

Po trati projede 16 párů vlaků.

Odebírat
Upozornit na
guest
22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vlada rosek

jestli to bude desiro tak to mohli jet autobusem

hobbysta

Za tu cenu je to hodně drahé i pro „těžké šotouše“ – projížděče, když tam jezdí autobus ve všední dny každou hodinu a o víkendech po dvou hodinách (linka č. 401 DÚK) za v podstatě skoro třetinovou cenu (29 Kč dle tarifu DÚK). Zájem o projetí trati sice chápu, ale spíš bych spoléhal na nějakou levnější příležitost – tohle je nabídka pro Němce, a tedy i za německou cenu.

fpul

Jedná se o tento víkend od 5 do 7.

Na jízdním řádu je napsané, že tam bude do Rumburka ZVON tarif (asi pásma nebo celodenní lístek jako jinde) a z Rumburka dále běžnou linkou U28 DUK tarif (bez výstup v Německu) a Labe/Elbe jízdenka s výstupem v Německu.

Jarda79

Netuší někdo, kolik bude stát jízdné Rumburk – Ebersbach? nedokázal jsem to nikde vymlátit.

Petr

Přišla mi odpověď od Länderbahnu:
„Jízdenky Ebersbach – Rumburk se budou prodávat u našich průvodčích přímo ve vlaku bez přirážky. Jízdné bude v tarifu ZVON a jednotlivá jízda stojí 3,10,- € nebo 88,- Kč. Jízdné pro 2 osoby tam i zpět bude tedy stát 352,- Kč.“

hobbysta

Ano, to odpovídá tomu, co má ZVON zveřejněno ve svém tarifu ( https://www.zvon.de/de/tickets/ ) v aktuálním stavu platném ke dni 22.05.2025, kde je na konci souboru ke stažení (jen v němčině) i schéma obvodu platnosti tarifu a ceník jízdného: tarifní vzdálenost (zřejmě pro autobusy) mezi Rumburkem a Ebersbachem je 6 + 2 = 8 km a cena jednoduché jízdenky pro vzdálenost 8 km činí 3,10 EUR.

hobbysta

A tady je odkaz přímo na ten soubor (PDF) ke stažení, který v prohlížeči zobrazit (bohužel) nelze:
https://www.zvon.de/de/tickets/?file=files/media/zvon/liniennetz/zvon-verbund/2025-plaene/tarifkantenplan-01-08-2025.pdf

Petr

Mohl bych se zeptat, jestli by někdo nevěděl cenu jízdného. Kolik bude stát jízdenka pro 2 osoby z Ebersbachu do Rumburku jedním směrem? Nikde se mi to nepodařilo najít. Děkuji.

Jarda79

Letos bude pro SŽ v rámci redukcí tratí smutek. Za červenec a srpen tu z důvodu výluky do Žitavy projelo určitě přes 300 vlaků dopravce Landerbahn.

Franta Palkoska

Supeeeeer:-)

Alibaba

Tohle podobné (myšleno jízdní řád) jsem tu navrhoval pro pravidelnou dopravu.

hobbysta

Začátkem 90. let minulého století se hlavně Sasíci snažili prosadit peážní osobní vlaky po českých tratích mezi Ebersbachem a Sebnitz (tehdy jako podporu snah o obnovení přechodu Dolní Poustevna – Sebnitz), a měli na to dokonce už i vypracovaný jízdní řád docela dobře respektující i přípoje v Rumburku do/z českého vnitrozemí, ale tehdy se to prosadit nepodařilo a později už byl naopak provoz na tratích na obou stranách hranic spíše omezován než rozvíjen a ani (české) vlaky mezi Rumburkem a Ebersbachem nakonec dlouho nejezdily. Zajímavá je ještě jedna skutečnost: nevím, jak nyní, ale před asi 10+ roky , kdy už… Číst vice »

Alibaba

Začátkem 90. let minulého století naši politici byli zahledění směrem autům, proto se to nepodařilo realizovat.

hobbysta

Těch případů, kdy snahy o obnovení přeshraniční osobní dopravy zůstávaly dlouho nenaplněny i tam, kde by to tehdy skoro nic nestálo, protože trať vlastně fyzicky stále v nějaké podobě existovala, bylo víc – nakonec se zdařila aspoň Dolní Poustevna, Harrachov a Královec, kde už se také roky vůbec nejezdilo, ale propadly třeba Slavonice, i když ty asi hlavně kvůli Rakušanům, kteří od původního zájmu příliš brzy utekli. Vejprty a Potůčky jsou kapitoly samy pro sebe, Železnou Rudu nepočítám, protože tam to znamenalo jen menší úpravy kolejiště ve vlastně vždycky společné stanici (kde se navíc stejně stále jen přestupuje), z Varnsdorfu… Číst vice »

Os5600

A to jsou dodnes. Podle toho taky naše železnice tak vypadá.

Jan Tichavský

„koleje tu nejsou zarostlé ani zrezlé“
Ta fotka z roku 2011 teda ukazuje opak, snad je to dnes lepší.

El Barto

Jezdí tam některé nákladní vlaky, pro které by nebyla v údolí Labe kapacita. Ale konkrétní četnost neznám.

František Plášek

Četnost je podle potřeby.

hobbysta

Za bolševika tudy jezdily, tuším, asi 3 – 4 páry nákladních vlaků denně, ale to byla úplně jiná situace, protože hlavní tahy byly vybaveny mnohem nedokonaleji než nyní, takže kapacita na nich byla menší a nákladní vlaky byly o dost pomalejší a zátěže bylo víc, takže se provozu hodila i každá použitelná trať, která už dnes běžně potřebná není.

Jiří Urban

Z tohohle úhlu to je zase super lokálka https://mapy.com/s/mavazulamu

Jarda79

A to je tam dnes již přejezd se závorami a super SŽ zábradlí.