Na přejezdu v Ostravě se srazil vlak s autem, zemřely dvě děti z auta
Nehoda na přejezdu v Ostravě. Foto: Drážní inspekce
Nehoda se stala na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor.
Nehoda se stala na železničním přejezdu zabezpečeném světelnou výstražnou signalizací bez závor.
Dětí je mi líto, ale auto narazilo do vlaku. Začněte věci nazvat pravímy jmény. Eliminace debilů je těžká věc. A někdo to dělat musí. Špatně na tom je to, že to dělají většinou fírové.
Proč červená. To je barva která vám nic neříká. Přečtěte si vyhlášku o provozu na pozemních komunikacích a tam je to napsaný velmy dobře. Drážní vozidlo má přednost.
Číst si jakousi vyhlášku, když už dávno platí zákon o provozu na pozemních komunikacích, je velmY zbytečné.
Vyhlášku bych také úplně nezavrhoval. On zákon 361/2000 Sb. některé věci stanoví jen rámcově a až z vyhlášky 294/2015 Sb. (případně mě opravte) je jasno úplněji.
Číst vyhlášku, která provádí zákon o provozu na pozemních komunikacích, považuji naopak za velmi užitečné. Dozvíte se tam mj., jaké jsou na silnici dopravní značky a co znamenají.
eliminace debilů? za co si ty děti zasloužily eliminovat?
Ty ne.
Ty víš proč tam ten řidič vjel? (Uváznutí na přejezdu, smyk…)
Já považuji za velmi pravděpodobné, že to je řidičova vina(úmysl), ale nepovažuji za správné to takhle brát před vyšetřením.
Právě jste si protiřečil. Před vyšetřením věci jste konstatoval úmysl, tj. že řidič měl v úmyslu se s tím vlakem srazit. To je hodně odvážné tvrzení, stejně jako by to byla neobvyklá situace.
Chudáci děti i rodiče a taky fira kterej stím už nemohl nic dělat a bude to mít před očima dávejte lidičky na sebe pozor
Těžko říct, jestli náledí.. Detektor by možná jinak pomohl.
Jo detektor by určitě pomohl. Viděl by auto dřív než strojvedoucí, kdyby k nárazu stejně došlo tak v menší rychlosti. (Navíc posádka auta asi nečekala schválně na náraz)
Nevíte někdo, v čem spočívá ta škoda 100 000,- na vlaku?
Poškrábaný lak, poškozený nárazník?
Když se člověk podívá co vše se u podvozku poblíž nárazníku nachází, tak je zřejmé, že je tam docela dost věcí, které se vlivem tlaku cizího předmětu mohli prostě poškodit a lze si představit, že řada z nich bude docela hodnotných.
Nejsem si tím jistý, ale očekával bych že nějaká škoda vznikne i prostou skutečností, že ten vlak bude několik dní v debu čekat, klidně jen na „opravu“ laku a nebude tedy moc „vydělávat peníze.“ provozem.
Mohou být očesané různé náhony, snímače z boku na podvozku. Dnes při závratných cenách všeho možného je výše škody reálná.
Lidi, máte rozum? Co řešíte HV a materiální škody? Zemřeli tam dvě děti!!!
Ale né chybou toho drážní ho vozidla.
To je samozřejmě pravda a je to strašné, ale to přeci neznamená, že nikdo nemá právo řešit i hmotné škody, které vznikly.
A to je důvod aby byla diskuze plná pouze upřímných soustrastí?
Snímač VZ, pískovač, vzduchové potrubí, zásuvka dálkového řízení..
Díky…to jsou v provozu celkem důležité věci…
A co očesané věci na boku a spodku. To vám asi nic neříká.
Dále náhradní doprava, zpožděni…
Těžko říci co se honilo v hlavě řidiči .Stál a přejezd v činnosti, přejel rychlík na Opavu, přejezd pořád v činnosti. znám to tady, asi porucha, risknu to přesto, že blikají světla, a ono ho sestřelí rychlík od Opavy, křižující v Třebovicích a neštěstí je na světě. Jen domněnka jak to mohlo být, protože proč by jinak vědomě člověk vjižděl na blikající přejezd.
Bylo náledí, co když tam nevjel úmyslně. Jinak na jednokolejce snad těsně za vlakem je okamžik kdy by to stihl.
Než náledí bych to nazval souvislá vrstva ujetého neodklizeného sněhu, a jelikož v tu dobu nebyly odklizené hlavní cesty v oblasti, tak na tom cancourku u mlýna pokud to neprotáhl místní traktor předpokládám nějak rozjeřděných těch 15 cm co nasněžilo.
„Jinak na jednokolejce snad těsně za vlakem je okamžik kdy by to stihl.“
Tohle uvažování je to, co zabíjí. Přestaňte už myslet na to „co by šlo“ a respektujte to, co se má
Pokud je náledí, tak přizpůsobím jízdu stavu vozovky. A ještě by mě zajímalo, jak to dle vás náledí mohlo ovlivnit? Že viděl červenou, brzdil ale auto tam doklouzalo? Do kopečka?
Není tohle 843 z tratě 290, která ustoupila Panterům?
A nebylo to tehdy jedno?
Já vídal tehdy ještě na R 1126 a 1133 různé 843 i Bftn…
Jen mě zajímalo, kam se tyhle „naše“ 843 s bftn a btn přesunuli. Tady pro ně moc prostoru není.
Olomoucké, dříve krnovské, 843 jezdí na těchto vlacích přes 20 let.
Nevíte, kam šli, nebo půjdou ty 843 a btn a bftn z Olomouce teď?
Zatím nikam nešly, pokud vím.
Tento vlak (konkrétně šlo o R 843 Praděd) jsem dneska ráno potkal v Krnově, měl 15 minut zpoždění. Aby těch mimořádností nebylo málo, tak stojí i trať mezi Mikulovicemi a Glucholazy (auto zapadlo do kolejí), naštěstí výpravčí z Glucholaz včas mimořádnost oznámil výpravčímu v Mikulovicích, aby zastavil provoz.
Tohle je první nehoda v dnešní době která mě zasáhla.. na Třebovický mlýn jsem v létem často jezdil na kole, dal si pivo a sledoval vlaky co jezdili kolem.. chudáci děti.
K tomu ještě včera ve Zlíně Malenovicích sražená mladá holka vlakem Mn82215. Na místě mrtvá.
To tak bývá. Já osobně vím jen o dvou případech, kdy člověk přežil kolizi s vlakem.
Jednou jsem čekal v Kladně na vlak a slyšel jsem jak strojvedoucí vypráví svému kolegovi jak během několika let srazil asi osm lidí. Všichni přežily.
Já třeba dodnes nechápu, jak v Otrokovicích ti 2 klici přežili střet se soupravou LE jedoucí rychlostí 90 km/h.
Asi to vypadalo, jak nedavno zverejneny zaber regiojetu v kurimi. Toho chlapa v kolejisti ta lokomotiva proste nejak vyhodila zpatky na nastupiste, a prezil. Clovek to nepochopi, ani kdyz to vidi primo na tom zaberu z kamery.
Mladí mají často sluchátka v uších a nevnímají, co se kolem nich děje.
Sice budu za pobitevního generála, ale když se dělala rekonstrukce tratě, tak … vedle je malý úzký a nízky podjezd. To nešlo, nebo alespoň závory? Na trati do Uničova už to šlo, podjezdy se rozšiřovaly.
A mám jisté výhrady k ponechání křížů po vytrhání kolejí. https://mapy.cz/s/lusajuheme Čehopak se asi dosáhne něčím takovým, pane Pavlove?
Slepí lidé bohužel nemohou řídit motorová vozidla a ti co mohou, tak musí používat, mozek když vidí blikat červená světla a cinkat zvon. Instalovat závory je zbytečné.
Jistě. Zábradlí na mostě je taky zbytečné. Kdo spadne, může si za to sám, nemá chodit ke kraji.
Pokud je tam u kaje vstup zakázán, tak je tam zábradlí nutné, pokud se mohou dostat malé děti nebo osoby se sníženou schopností orientace. Ovšem to zase nemohou řídit auto.
Zbytek Evropy ovšem Váš perverzní názor nesdíli (jako člen Evropského fóra pro železniční přejezdy to mohu potvrdit). PZS se závorami je dlouhodobě absolutně nejbezpečnější způsob zabezpečení, na tomto typu téměř nejsou nehody s auty (tj. ani k této nehodě by s vysokou pravděpodobností vůbec nedošlo a dva človíčci by byli naživu).
Takové kříže mají několik výhod.
1) Onaučí řidiče aby si jich všímaly.
2) Policie tam může snadno pokutovat 30km/h, případně i nezastavení na stopce 3m od koleje.
ad1) To máte pravdu.
ad2) Policie by v tomto případě neuspěla.
Pán si nestihl všimnout, že celá ta rekonstrukce byla lowcost? Stačí se podívat na nástupiště ve stanicích, z čehož ještě vystupuje to sypané právě v Třebovicích, které se dodělávalo dodatečně, aby tam šlo aspoň mimořádně křižovat.
Je dobře, že přejezd za to opravdu nemůže.
Ano…vyřešilo to obvyklé výmluvy na všechno možné okolo…
nemůže, ovšem kdo jel dnes ráno po Ostravě jako já, tak ví, že silnice nebyly uklizené a vyžadovaly maximum pozornosti, možná až tolik, že si posádka nevšimla blikajících semaforů. Těžko říct, dnes ráno ale nebyla čistá ani D1 kolem Ostravy, ani Rudná, natož boční ulice, jako je kolem Třebovického mlýna a sněhu napadlo do 15 cm. Upřímnou soustrast všem, je to tragedie!
Pak takový řidič nemá co dělat za volantem, pokud nezvladne sníh na cestě. Jezdil jsem v tom neuklizem marastu dneska celé dopoledne a nic tak strašného to zase nebylo. Stačilo mít pořádne zimni gumy a být opatrný. „Naštěstí“ nezabil nikoho cizího.
Správně. Stejně tak chodec, který si zlomí nohu na namrzlém chodníku je dement, protože nepřizpůsobil jízdu stavu vozovky. Šup s ním do basy nebo raději přímo na elektrické křeslo a svět bude krásný.
Pokud při tom klouzání na chodníku chodec sklouzne do míst, kam je vstup zakázán, je to jeho vina. Zvláště, je-li na zákaz upozorněn čtyřmi značkami, červenými světly a zvoněním.
Úklid silnic je služba navíc, neexistuje žádné právo řidičů, že kdykoli vjedou na silnici, musí být suchá a čistá.
Hmm…k tomu účelu i existuje dodatková tabule „silnice se v zimě neudržuje“.
Nikoli. Ta dodatková cedule říká, že se ta silnice neudržuje vůbec. Jenže i silnice, které se udržují, se udržují v nějakém pořadí a nějaký m způsobem. Takže zkrátka když zrovna sněží, nebo než na silnici přijde řada, může být kterákoli silnice špatně sjízdná.
Další věc je, že úmrtí spojená s automobilovou dopravou bereme jako „nutné zlo“, snaha počet úmrtí na silnicích snížit nemá žádnou vysokou prioritu, akorát se pak tváříme strašně překvapeně a smutně, když k tomu úmrtí doopravdy dojde.
Kolegyně včera jela z dovolené v Rakousku. Tam v totálně zasněžených horách jezdili bez problémů po udržovaných silnicích i při zrovna trvajícím sněžení. Včera vjela do ČR v Horním Dvořišti, na i hlavní silnici začal sníh a břečka, u Rybníka bylo auto v příkopu a dál silnice na ČB téměř neudržovaná. A to už nesněžilo.
Vy jste dělal analýzu té nehody? A mohl byste nás s výsledky detailního šetření na místě podrobně seznámit? Hlavně jaké lokální faktory mohly vznik této nehody usnadnit?