Na pražském letišti se kvůli hustému provozu může zpožďovat výdej zavazadel
Letiště Praha. Pramen: Letiště Praha
Důvodem jsou častá zpoždění letů, nárazový nedostatek pracovníků nakládky.
Důvodem jsou častá zpoždění letů, nárazový nedostatek pracovníků nakládky.
Aktuálně nabízí brigádníkům na vykládku zavazadel 190,- Kč/hod, což je pod mediánovou mzdou. Za fyzicky náročnou práci v Praze, ale zároveň na odlehlém místě s dlouhým cestováním do města. Tam asi bude ten problém 🤔. https://www.prace.cz/nabidka/2000153818/?rps=77&searchId=51e98ea5-4dff-4be0-9f74-814c27d00100
190 že je málo😭 no asi tím, že nejsem z Prahy
Vše je o ceně, pokud by zahrnuli cenu za zavazadlo do nákladů a bylo to řádně zkalkulovano nemuselo by k tomu docházet. Charterové lety jsou ztrátové pro letiště co se týče zavazadel.
Na to jste přišel jak, že charterové lety jsou pro letiště ztrátové?? Za prvé, letiště lety neobsluhuje, to dělá handligová společnost a za druhé, chartery na drtivé většině letišť platí plné ceny (kromě letišť, kde i tyto lety dotují…. ale to je jiný příběh) a totéž platí i pro platby za služby handling.
Spolužák tam při škole dělal a určitě si nestěžoval. I dnes tam občas zajde si odpočinout od mašiny.. Ale je pravda, že nebydlí v Praze
Kolik nabízí nástupní plat? Ptám se oro kamaráda, abychom se pak mohli společně zasmát.
Špatná čeština a vtip o ničem.. nejste v hospodě, naučte se diskutovat
Hlavně se ptejte na směny. Ono končit v jednu nebo ve dvě ráno taky není zrovna lákavý.
Možná jsem naivní, ale že nemá aerolinka vliv na výkon handlingu na domovském letišti mi fakt nikdo nenakecá. Představenstva chodí spolu na golf a koupákům se smějou 😉
ako súvisí problém s vykladkou, keď mešká lietadlo?
Letadlo nema kdo vylozit, protoze jsou zamestnanci u jineho letadla ktere priletelo vcas
Amen
Je tu několik scénářů:
1) Máte přílet letadel v 12:00, v 12:30 a v 13:00. První mešká 1 hodinu druhé 30 minut a třetí je na čas. Takže místo toho, abyste na odbavení všech 3 letadel potřeboval jednu četu, tak potřebujete tři čety, protože všechny letadla přiletěly ve stejný čas.
2) Existují špičky v dopravě a sedla. Na špičku se vám překryje například noční a denní směna, takže máte k dispozici 2x více pracovníků, ale zpoždění je takové, že tu směnu musíte rozpustit.
3) Nemáte dostatek lidí a snažíte se najít vinu jinde.
Na scénář číslo 3 bych si s naprosto čistým svědomím vsadil.
Zrovna třeba včera měl wizz z Lutonu zpoždění snad půl dne, zároveň, nepochopitelně, Qatar Airways 3 hodiny (i když letadlo naposled letělo 2 dny předtím). To si klidně vsaďte na víc bodů.
Tak jestli zpoždění dvou letadel rozhází vykládku kufru takovým způsobem, že na kufry musí lidi čekat několik hodin, tak si o to víc vsadím na ten bod 3 😉
To jsem uvedl extrémní případy a ne Smartwings lety, jinak většina letů měla hodinu až dvě.
Jednoduše.
Zaměstnanci pracují ve směnách.
Směny se plánují dopředu několik týdnů.
Směny se plánují dle letového řádu.
Nyní skutečná situace v konkrétní den:
Všechny lety jsou zpožděné. Překrývají se jinak, než jak bylo původně plánováno. Nesedí množství zaměstnanců na směně pro pokrytí současného provozu.
Současná situace ještě trochu jinak. To, že se platí podprůměrné peníze na letišti asi ví každý, kdo si otevřel jakýkoliv inzerát. Problém je tak trochu mix případů 1) a 3), které zde psal @honza
https://zdopravy.cz/na-prazskem-letisti-se-kvuli-hustemu-provozu-muze-zpozdovat-vydej-zavazadel-211042/#comment-1374566
Čas na výdej zavazadla by se měl počítat do zpoždění, aby z toho byly případné kompenzace. K čemu mi je, že z letadla vystoupím včas, když pak musím čekat několik hodin na kufr.
Není povinnost mít odbavené zavazadlo (naopak v základní ceně mnoha letenek obsaženo není)
To sice povinnost není, ale někdy vám nedobrovolně na gatu odbaví i to příruční. A někdy prostě to větší zavazadlo potřebujete. A pokud na zavazadlo čekám déle, než je celková doba letu, je asi něco špatně;)
Slovy klasika: „Toto jsem opravdu nečekal.“.
Jestli voni ten letní bonus raději neměli dát, pane Vachmajstr 🤔
A proto když cestuju, pracovně i soukromě, vždy se snažím brát jen tolik věcí, kolik se vejde do kabinového zavazadla. Většinou se to dá. Jen s sebou člověk nesmí tahat zbytečnosti.
to je taky nápad, všichni létají na Václav-Havel-Airport, ale že jsou volné kapacity na Josef-Švejk-Airport… to jako nikoho nezajímá, přitom Jednota má napečené rohlíky s vlašákem 😀
A maji budejice vůbec business lounge ?
Dnes jsem čekal na kufr 2 hodiny po příletu. A to jsem byl jeden z těch šťastnějších. Pražské letiště není absolutně připravené na letní sezónu. Zaměstnanců na reklamacích mi dnes bylo líto, ale upřímně jsem se nedivil ani frustraci cestujících. To, co se tam dnes předvádělo, byla naprostá katastrofa.
Ze by se zacal projevovat fakt: za almuznu nikdo delat nebude? Uprimne prace na letisti za smesne penize nikoho nelaka, tady to vidime v praxi.
Tak to není problém letiště, ale letecké společnosti. Ta si od handlingového partnera objednává „vykládku zavazadel“. Třeba si stačí všimnout, že obvykle nejmenší problémy má Ryanair, který má ve smlouvách tvrdé sankce…
Pak by měl handling asi začít shánět zaměstnance, když jich očividně nemá dostatek. Ale to by musel asi pustit korunu, aby vůbec nějaké sehnal.
Máte samozřejmě pravdu, ale do tohohle vidí naprosté minimum cestujících. Tohle udělá nejhorší jméno akorát tak společnosti a zároveň také letišti.
Ať smartwings zaplatí tržní cenu a pak se to může zlepšit
On je rozdíl mezi Smrtwingsem s cca 200 kuframa na každým koupáckým letu a Ryanairem, který dole vozí kufrů jen pár. Ale to by musel likvidátor šotousků trošku přemejšlet, co?
Nerozumím minusům k tomuto komentáři…. Je zcela k věci. Letiště obecně neodpovídá a nemá vliv na fungování handligových společností, pokud samo handling neposkytuje. To prostě běžný cestujcí nerozlišuje , pro něj je jen letecká společnost a letiště. Na druhou stranu je ale fakt, že v PRG fungují dvě handlingové společnosti, přičemž jedna, Czech Airlines Handling, je 100% vlastněna Letištěm…a ta odbavuje QS.
Jinak bych jen potvrdil, mám osobní zkušenost, v sobotu přílet RYR, kufry do 20 min.
No viděl jsem minulý týden na jednom letišti v jihoevropské turistické destinaci, že i Ryanair měl problémy. Tentokrát s nakládkou. Letadlo přistálo, cestující vyhnali z gate, kde čekali venku, až autobusy naloží a odvezou cestující od letadla a přijedou pro ně. To se jim povedlo za zhruba 25-30 minut. A pak tam to letadlo stálo dalších 25 minut, než dva chlapíci naložili kufry. Měli sice 2 pásy, ale byli na to jenom dva a nakládali pro Ryanair zcela nestandardních 6 vozíků. Nejdřív naložili předek, potom zadek. Žádný spěch.
Nejlepší je opožděný kufr. Miluju nákupy na účet letecké společnosti 🙂
Já mám rád, kdyz kufr nestihne přestup a pak jej odvezou na moji adresu. Tahat kufr je otrava….
Talhle tam se zpozduje vydej i když není hustý provoz.
Kšeft se handlingu vždycky hodí, ale přijmout na to zaměstnance už ne!
Hlavně je řádně zaplatit.