Na pražském letišti je odstaveno kolem 60 letadel, budou přibývat
Odstavené Boeingy 737 MAX 8 Smartwings. Foto: Rosťa Kopecký / FlyRosta.com
Na pražském Letišti Václava Havla je v současnosti dlouhodobě odstaveno přibližně 60 dopravních letadel. Jde především o letouny společností, které
Kolik asi tak lidí cestuje v těchto dnech z Prahy zrovna do Kataru?
Do Kataru nikdo, Qatar provozuje jen tranzit via Dauha dál. A jsou v podstatě jediní, kdo spojení Evropa-ME-Asie/Oceanie ještě provozuje. Takže se jim to asi vyplácí, jinak by to okamžitě zařízli…
Belavia, to je jiné kafe. Soudruh prezident nařídil, že koronavirus není, a létat se bude, takže z/do Minska se nejspíš vozí vzduch.
Ještě létají Bulhaři, spojují lety z/do SOF do trojúhelníku s TXL nebo ZRH.
A doufejme, že od příštího týdne se s uvolněním pravidel pro cestování situace třeba trochu zlepší. Nějaké nutné penzum služebních (a asi i soukromých) cest tu vždy zůstane. Aspoň spojení do hlavních západoevropských destinací (LHR, FRA, MUC, AMS, BRU, CDG) se počítám postupně obnoví.
Vzhledem k tomu, že cizinci do ČR nadále nesmí a patrně nebudou smět ještě několik měsíců, tak bych nějaké velké oživení neočekával. Protože přiznejme si upřímně, tyto letecké linky více využívají cizinci služebně cestující do Prahy než Češi naopak. Vypravovat ledadlo pro 30 nebo 40 lidí se LH ani KLM nevyplatí. Londýn a Paříž jsou semeništěm nákazy, navíc ve Francii je téměř zákaz vycházení. Rovněž do Bruselu není potřeba létat, protože zatím všechny instituce EU mají homeoffice. A podmínka, že človek kvůli několikadenní služební cestě bude muset na 2 týdny do karantény je doslova odpuzující.
Belavia prázdná nelétá, je to nyní prakticky jediné spojení s Evropou (analogie s Qatar).
No jo, to mě vlastně nenapadlo, že pro někoho i takhle šílený routing může být jediným způsobem, jak se dostat do/z jiné evropské destinace. MSQ jako celoevropský hub, kdo by to byl ještě před pár týdny řekl…
V reakci na Coronakrizi Lufthansa uzavírá letový provoz své dceřiné společnosti Germanwings. Kromě toho musí být vyřazeno z provozu několik letadel dalších dceřiných společností, jak oznámila společnost v úterý ve Frankfurtu. Skupina konkrétně ve zprávě oznámila, že bude odstaveno téměř 30 letadel u Lufthansy. Lufthansa Cityline také vyřadí z provozu tři letadla. Eurowings bude nadále snižovat počet svých letadel. V oblasti krátkých tras se plánuje vyřazení dalších 10 letadel Airbus A320. Rovněž je třeba omezit dálkovou dopravu společnosti Eurowings.
Vážení, a to je teprve začátek. Pořádná jízda teprve začíná, držte si klobouky!
To jste měsíc pozadu, ne? Většina letadel Lufthansy (asi 90 %) už dávno nelétá.
A ja myslel, ze Germanwings uz jsou prakticky mrtvy, o tom, ze zmizi se uz mluvi leta, uz davno predtim incidentem se mluvilo o tom, ze se transformuji do znacky Eurowings. A to byl bratru rok 2015. Myslim, ze tech letu pod znackou Germanwings uz moc nebylo, takze ted je idealni cas se toho zbytku zbavit uplne.
Karel tady mívá občas trochu zvláštní příspěvky, ale teď ty mínusy za jeho příspěvek, který je pravdivý, fakt nechápu. Tu tiskovou konferenci jsem dnes na německé televizi viděl. Tím je patrně myšleno, že 30 letadel LH, 3 letadla LHCL a 10 letadel EW už se nikdy nevrátí do provozu, až krize pomine. Co se týká Germanwings, tak ta firma do teď stále formálně existovala a zaměstnávala lidi, ale nekomercionalizovala svoje lety. Létala pouze pro EW. Za poslední rok jsem letěl spoustu letů EW, kde bylo napsáno „Operated by Germanwings“ a personál měl jiné uniformy.
Jo, já jsem až na podruhé pochopil, že zaměnil „odstaví“, co bylo divné, když už je většina odstavená „a z flotily vyřadí“, což je poněkud jiná situace.
A já se těšil na nějakou fotogalerii pro nás a absťákem po létání. 🙂
A nechová se Letiště Praha trochu macešsky, měli by udělat speciální a tím i levnější ceník na stání, když let. společnosti nemohou létat 🙂
Jestli to nebude jako s poplatky ŘLP, ty jsou taky stanoveny ve stejné výši, ale aerolinky je teď neplatí a některé je nezaplatí možná nikdy.
Takže poplatky budou sice stejné, ale jak to bude s jejich zaplacením je otázka.
V rámci šetření je mohli odstavit na modré zóny, které jsou dočasně zdarma.
Spíš bych čekal od Letiště nějaký vstřícný krok ve smyslu lepší ceny nebo dokonce odpuštění poplatku za parking, stejně jak je to dělají jiné firmy v oboru (stanice traťové úržby a paušální platby za sluzby apod.). To ale zřejmě manažery ani nenapadne. Pořádně všechny podojit, za ceníkovou cenu…
A místo krachující aerolinky budeme mít krachující letiště…
Tak Praha není jediný letiště v republice a ani v Evropě, kdyby to bylo nějak extra drahý a byla jiná zajímavější možnost, už by měly aerolinky přeparkováno.