Na pražské letiště by mohly přijet vlaky nejdříve od Jenče, řekl šéf letiště Řehoř
Vizualizace železniční stanice na Letišti Václava Havla. Foto: idhea architekti / Správa železnic
Trať povede tunelem, který bude těsně pod povrchem letiště. Podle Řehoře tak bude nezbytné překopat letiště.
Už se vidím jak v roce 2028 pojedu na dovolenou třeba na Kanárské ostrovy! Přijedu třeba z Jihlavy vlakem VRT na terminál kdesi v poli před Prahou, tam popadnu kufry,fakany s manželkou a pádím na courák do Prahy abych tam to samé podstoupil při přestupu na “ rychlodráhu“ na letiště! Že bych se na to nevykašlal – pojedu autem !!!
A co tim chcete jako rict? Kdyz cestuji letadlem, tak vidim, ze podstatnou cast cestujicich netvori vencove z jihlavy s kuframa, ale lidi s normalnim batuzkem nebo pojizdnym letadlovym kufrikem.
Vy asi rodinou (s dětmi) moc často necestujete.
Ale rodiny s detmi jsou z tech cca 15 milionu cestujicich minimum. Tak maximalne 2 miliony. Pro ne se trat na letiste opravdu nestavi. Ani by to nikoho snad nenapadlo. Pred covidem to byly turisti na typicke vikendove vylety – tzn. prirucni zavazadlo s maximalne jednim oblecenim na vic, dvema kusy spodniho pradla a kartackem na zuby. Pro ty je Masarycka naprosto perfektni cilova stanice. Pak business cestujici – jeden muj kolega uz 20 let pracuje tak, ze v pondeli rano leti do Curychu a v patek se vraci. Ja jsem to praktikoval 2.5 roku a muzu rict, ze jsem… Číst vice »
Nezapomeňte, že v té Jihlavě budete nastupovat na VRT kdesi v lesích u Pávova. 😉
Podle obrázků na SŽ bude jezdit i jedna (hodinový takt) linka do Jihlavy města.
Chtěl bych tím říct Jen to, že rychlodráha Praha Masarykovo nádraží – Letiště VH může vyhovovat tak akorát panu Novákovi z Hybernské ulice
Ja nevim, ale uz sem vyuzil podobna spojeni ve vidni a v krakove a vlaky byly normalne obsazene, v pripade vidne skoro preplnene, tak mozna byste mohl vykouknout ze svy bubliny a pochopit, ze pro podstatnou cast cestujicich ta trat vyznam mit bude, tak nechapu
co tady resite. Mne ta vase dalnice do jihlavy taky nezajima, protoze tim smerem temer vubec necestuji a taky vam ji neberu, ani sarkasticky nerikam, ze ta dalnice je dobra akorat pro vencu z jihlavy s kuframa. Nejsou vsichni stejny jako vy prece.
Pojem „rychlodráha“ je nesmyslný otrocký překlad rakouské / videňské němčiny používané pro „městskou železnici“ – Schnellbahn používaný o roku 2005. Nahrazen výrazem S-Bahn.
Nicméně „terminologické okouzlení“ z doby cest do Vídně po pádu železné opony stále trvá ….
Pokud budete vystupovat na „terminálu kdesi v poli před Prahou“, bude to jen vaše hloupost. Tam žádné vlaky končit nebudou, pojedou až na hlavní nádraží.
A z hlavního na Masaryčku pojede co?
A proč by jste měl chodit na Masaryčku, když tohle zaokruhování (zmiňované v tomhle článku) umožní vést po Semmeringu (po elektrizaci) přímé vlaky Prahlavák – Havliště? Dokonce i na linkovém vedení (stránky SŽ) je tudy ohlá jedna Ex linka z VRT od Brna.
Ale zaokruhování není totéž,co zadrátování Semeringu. A kapacity na železničním mostě a v Nuselském údolí také není nazbyt.
Já bych samozřejmě pro napojení na Hlavák byl, ale Semeringem to není ideální. Provozně ani dobou jízdy.
Propíchnout to z Negreláku rovně, kolmo přes kolínskou trať a bývalé depo a zavrtat se pod Nové spojení taky nejde, tak snad dovést spoje z letiětě do Libně a udělat přestupní bod tam? Příp. dojet až do Hostivaře a tam mít vazbu od Budějovic.
To by byla opravdu moje blbost a omlouvám se že jsem to tak napsal. Bylo tím myšleno že bych musel buď z onoho terminálu přestoupit na vlak na Masaryčku nebo dojet na hlavní a jna Masaryčku dojít pěšky
Prosím vás, kde se bere tahle informace, že z VRT se bude do Prahy přesedat v polích před Prahou?
Nesmíte prostě věřit každé blbosti.
Tehle nápad jsem dával do diskuze již před lety. Je to evidentně nejkratší spojka s možností jet do centra 2 tratěmi. Ale takových slibů jsme již slyšeli, že.
To jo! 😁
A co tak stihnout rok 2023? Nebylo by to lepší?
Pustil bych k tomu pana Šípa. Pokud někdo dokáže, že to dokáže, bude to jedině on. V KSČ byl (86-89), v ODS také, má ty nejlepší kádrové předpoklady.
🙂 Vy perlíte po ránu líp, než Gondík na Dvojce! Tak to bude hotové, co-by-dup.
A bude tam potom pendlovat: a) Stříbrný Šíp, b) Rychlý Šíp, nebo c) InterŠíp?
Neurážejte člověka, jehož osobně neznáte. V KSČ byl kde kdo, podobně v ODS … Šíp je vzdělaný teoretik, nikoli praktik ….
Tak nakonec nejrychlejši varianta by byla elektrizace Semmeringu, odbočka Jeneček-Letiště a Hostivice-Kladno.
O střešovickém tunelu se bude diskutovat ješté 20 let.
A ještě reko a dráty Kladno – Kralupy.
Jo a u Zákolan takovouhle spojku, ať se zjednoduší nákladní doprava:
https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=14.2397218&y=50.1960034&z=16&rm=9g1LVxYd-S2149CNN0D1KGG0GpHnAwK00gNnBVP1DhSgfm.Vn2GY14UW8MsWNPsV0VM8NgNISgWa
Trochu lepší řešení: https://mapy.cz/s/pomegareko
Já mám troubu 450m. Tahle je cca 790m. Dál je to spíš o pozemcích a průzkumu. V každém případě za ne úplně zlé peníze spousta muziky.
Na druhou stranu máte horší poloměr okolo 300 m.
A proč ne ? Je-li úvaha o protažení drátů / vedení vlaků do Ostrovce, postrádá smysl zachování motorového provozu do Kralup, pak můžete jít „dál“ a elektricky propojit i trať do Neratovic ….
Ono k tomu v nějakém časovém evolučním horizontu stejně musí dojít ….
V Dlážděné 7 se „Sněhurka“ probudila a o „kolotočové“ trase přes Zličín se uvažuje.
V časovém pohledu je totiž cestovní doba Letiště – Smíchov – HLN (a někam) kratší než cestovní doba Letiště – TGM > „zu Fuss“ po chodníku přes budoucí zastřešení na HLN nebo TRAM z Havlíčkovy přes tramvajovou zastávku v Sherwoodu a na peron přes halu.
Já tohle říkám furt.
A i kdyby to bylo i celkově o cca 10 minut delší (suma), tak bych si stále etapu „zu Fuss“ odpustil.
Chápu to správně, že Kladno bude mít vlak na letiště dřív než Praha?
Hlavně aby tam už vedla nějaká trať, nejde přece o to odkud povede první. Když jsou na jedné straně problémy s pozemky, logicky se začne na té druhé.
Nebude nutné jezdit do Kladna. Trať prostě povede okolo letiště, ale přímé vlaky do Prahy budou díky spojce moci jezdit bez omezení.
To by vůbec nebylo překvapující, ale chce to změnu trasy přes obce (tedy např. Unhošť) atd.
Nepotřebujete.
Bude to napojeno cca od jenečského trianglu. Škoda, že pro možné varianty cestování a asi nemožnost mimoúrovňového křížení to nebude napojeno i směr Rudná.
Pamatuji se jak geometři v roce1985 vyměřovali rychlodráhu na letiště na rohu ulice Dejvická, kousek od Nádraží Praha Dejvice. No a stále jen maluvky a maluvky. Proste se počátkdm 90. let měla protáhnout tramvaj až letiště a mohlo byt kolejové spojení dávno hotové. Je smutné jak se v Česku všechno neumerne protahuje a zdržuje. Ale to není jen trat na letiště ale i různé přeložky tratí, které by jizdní doby velmi zkrátily, elektrizace, dokončení koridorů, dokončení dálniční sítě, obchvaty měst…
Tramvají z letiště do centra za pouhých 50 minut? A do Kladna (důležitější než letiště) bychom jeli taky tramvají? S infrastrukturním dluhem samozřejmě souhlas, ale tramvaj na letiště ani na Kladno by ho moc nezalepila…
A že by zrovna komanči potřebovali nějakou kapacitní dopravu na letiště pro lidové masy?
ANO, ANO, ANO …. Šlo by i za 40 minut … V Zürichu je zajišťováno spojení na letiště Kloten několika stovkami vlaků během 24 hodin, přesto tam jako doplněk vybudovali tramvajovou trať a jezdí tam autobusy …. Ne všichni mají objektivně potřebu cestovat vlakem (v podmínkách města „dálková doprava“, podobně jako metro) , ale jejich dopravní potřeba je zúžena na krátkou trasu obsluhovanou TRAM / BUS …. Z letiště na Masaryčku NBus 907 za 40 minut a to ještě objíždí přes Hanspaulku (20 km), ve dne se dvěma přestupy na 16 km za 47 minut; kombinace BUS / METRO /… Číst vice »
Nebylo to jen zaměření terénu? To je něco jiného než vytyčení stavby.
Tak zrovna za komunistů byla trať vedoucí přes území dnešního letiště do Slaného přeložena oklikou dále od Prahy. Přeložky se nedělají, dálnice se stavějí (ale co považovat za dokončení – až povedou do každé vesnice?).
To bude pěkné, až se bude na letiště jezdit vlakem ze Smíchova Pražským Semeringem.
Ano. Ještě potom ve čtyřicátých letech tohoto století, než se vybuduje na hlaváku podzemní nástupiště.
Ale to nebudou jezdit na letiště…rychlík do Rakovníka (později Chomutova), bude zastavovat až v Hostivicích, pak v Kladně, a v Rakovníku…a neodjezdí to ani udýchaná 845, ani 854…ale něco mnohem novějšího…
To je velmi špatná zpráva pro Prahu, terminál Dlouhá míle je naprosto klíčový.
Zas tak nezbytnej taky není – byl by fajn, ale pokud by byl modernizovanej celej zbytek od Masaryčky na Kladno a na letiště přes Jeneček, dalo by se bez něj nějakou dobu obejít. Není to nic, s čím by užitečnost tý trati stála a padala.
Nerekonstruovala se nahodou letistni draha?
Ne. To byla rekonstrukce pojezdových drah. Jinak se jen dělá každoroční údržba…
OK… diky… neco jsem postrehl, ale nemam prehled…
Ano, v roce 2013.
http://www.strabag-videos.com/databases/internet/_public/content30.nsf/web30?Openagent&id=8C7580FE5EEF3168C1257FE30045A903
Jak rekonstrukce hlavní dráhy souvisí s tratí od Jenečku?
Ano, dráha 6/24 … byl o tom hezký dokument na ČT ….
Jsem rád, že o tom zase čtu, už celý měsíc sem byl bez informací o vlaku na letiště. Tak jsem se dočkal. Teď ještě (už čekám dva měsíce!!!) o tunelu z Prahy na Beroun.
Copak Beroun, ale sedmatřicátá studie Praha-Liberec bude kdy?
Již brzy, nebojte se.
Jednou v Magazínu Pozor Vlak bylo svědectví o tom, že už v roce 1970 se dostaneme vlakem na letiště. Je rok 2021 a ani se nekoplo do země. Tenhle stát jde opravdu do hajz*u protože tohle není normální!! Správa železnic do všech tratí sype tolik peněz a efekt je nulový. Pane Havlíčku proberte se jakožto ministr dopravy!!!
twl, kolikrat rocne na to letiste jezdis, ze tam potrebujes vlak…
spis chudaci kladenaci.
0x, ale je to vůči ostatním státům ostuda. Osobně nechápu, proč stavěli železnici do Mošnova, kde letí asi dva lety týdně…
Očividně budete příliš mlád anebo jste vývoj moc nesledoval.O 20 let to pozdí házením vidlí Praha 6.Prominentní čtvrť.
A podivní politici. A to je ještě někdo volí. Na co si pak stěžovat, že?
Z Prahy do Ostravy jsem nejel za svůj život ani jednou, zřejmě ani nikdy nepojedu. Znamená to, že není potřeba, aby tam jezdil vlak?
Tímhle tempem se ani nekopne, a ještě později už nebude tak velký důvod kopat…
Zase paskvil v českém stylu… Jak dlouho to pojede na Veleslavín, tak dvojnásobek jízdní doby 119?
Kolik lidí z letiště chce zrovna do Veleslavína?
Co je TO jedoucí na Veleslavín dvojnásobek ….
A není to krycí manévr pro to, že kladenská část modernizace papírově celkem běží a pražská je zaseklá?
Tak úplně zaseklá není, tuším běží přípravné řízení na Bubny. Ale celkově se to vleče, po takových kouskách, jeden každý tři roky (Negrellák, Bubny), se to bude stavět do poloviny století.
A na části z Kladna do Rakovníka každoročně nejméně měsíční výluky. příklad toho, jak lidi vyhnat z vlaků a dokázat, že jsme to dokázali.
Tak fakt by mě zajímalo zda jak tohodle konceptu zapadne železnice na letiště 🙂
Každopádně, nějaké šotosny o čtvrthodinovém taktu na letiště asi nebude třeba řešit.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-doprava-investice-letiste-pirati-stan-program-volby.A210518_205711_eko-doprava_mato
Tskový to, když sdílíš nějaký blábolení z holdingovejh propagačních letáků a eště jej nejsi schopen pochopit.
od kdy je idnes propagacni leták pirátů? 😀
Holdingem je myšlen Agrofert.
Toto na pirátech cením, ale ani to by mě nedonutilo je volit.
Covid ukázal, že létat a cestovat po vzdáleném světě není normální a je to jen pro vyvolené, tak na co proinvestovávat miliardy, když mnohá česká infrastuktura je v havarijním stavu.
Zajimava konstrukce. Je to asi jako bych tvrdil ze covid ukazal ze nejsou potreba restaurace, kadernictvi a prodejny obuvy…
Není možné pořád jezdit a spotřebovávat, jednou to skončí. Prodejny obuvy, neříkám že nejsou třeba, ovšem není dlouhodobě udržitelné kupovat si několik párů bot do roka. Není daleko doba, kdy i ta obuv bude mimo Prahy jen ve dvou či třech prodejnách na město a vysoká inflace zapříčiní, že boty nebudou stát 1500 až 2000tis, ale třeba 3000 až 4000 tisíce. Navíc, dluhy tohodle státu jsou takové, že na nic nebude protože naše dluhy s inflací stoupají a to někdo zaplatí a nadnarodní věřitelé nedovolí, abychom to splatili. Ani kadeřnictví ani restaurace, na to všechno budeme, my obyčejní vzpomínat… A… Číst vice »
Ty máš fakt dost. Běž se radši naučit psát číslovky a nepouštšěj se do složitějších věcí, než je dýchání a vylučování.
Nekdy me mrzi, ze tady nejsou jiny smajlici nez „palec nahoru“ a „palec dolu“. Prej se smeju moc nahlas…
Kazdopadne uz se tesim na dobu, kdy budou stat boty treba az 4 miliony 😀
Které jsou ty letenky co extrémně zdražují…? 😀
Když si vybavím ten včerejší výprodej Ryanairu s letenkami od 5 EUR do celé Evropy, tak zníš fakt neskutečně směšně… 😀 To že jsou teď některé trasy dražší je dáno jen současným (dočasně) malým počtem spojů na konkrétních trasách.
BTW podobný strašení tu byly už loni na jaře a stejně jsem pak lítal zpátečky po Evropě kolem 20 EUR (v létě i z kraje podzimu)… 😉
Bavím se o letenkách mimo Evropu. Austrálie, Korea atp… Kdo říká, že ty ceny jsou dočasné? A co zvyšující se ostatní poplatky, příplatky, společnosti jsou vykutálené a rovnou to do cen nepromítají.
Naučte se nejdřív česky.
Asi píše sám premiér…
Zbyňku, promiňte mi, že nebudu komentovat obsah vašeho všeobjímajícího příspěvku.
Jenom se vás chci zeptat na to, zda jste náhodou na ZŠ nechodil do třídy s Kojzarem.
viz: https://zdopravy.cz/plzen-chce-po-sprave-zeleznic-plnohodnotnou-vysokorychlostni-trat-v-planech-je-maximalne-200-km-h-81423/#comment-533415
Kdo to je?
Nějaký postradatelný činitel?
Pozdravujte soudruhy v KLDR, komiku
Vyřídím jim od nich pac a pusu…😂
vyhledejte odborníka na uzkostne stavy.
a jdete tam bez klobouku, bos!
Proč bos?
To mu položili nový drahý koberec?
tak když se bojí zdražení bot a brojí proti konzumerismu vlastnictví příliš mnoha párů bot, tak může jít příkladem.
Řada lidí si to fakt myslí.
Co je to, prosím, obuva?
Ano, ale prodejny OBUVI.
No…některé hospody opravdu rádi oželíme…
Správně. Stejně jako není člověku vlastní rychlejší pohyb než běh. Zrušte výstavbu nových úseků dálnic.
To je základní součást mého itineráře…
Stavět se nebude nic, a ještě se bude za to ježdění mastně platit…
Jestli Covid něco skutečně ukázal, tak hlavně to, že jsou v naší společnosti fanatici tvého typu a že jich bohužel není málo…
Nejsem žádný fanatik, pouze o tom nemlčím a nenasazuji si růžové brýle. Pokud tady jeden politik, jenž říká, že zpravodajské služby tady používají aktivní opatření jako za tvrdé totality, aby ovlivnily mínění/ náladu lidí, tak mi nepříjde nic špatného na tom napsat, že prostě na některé věci jako trať na letiště nebude a neméně přes pět milónů lidí to oželí a bude radši, když jim před domem opraví chodník nebo udělají rekonstrukci nadjezdu či nadchodu pro pěší, než tady stavět vzdušné zámky. Prostě a jednoduše, vyskytly se nové okolnosti a je třeba se přizpůsobit.
Máte mandát mluvit za pět miliónů lidí? Třeba já se totiž nemůžu dočkat až zase sednu do letadla. A na cestách po světě mě fakt nějaký chodník před domem netrápí.
V této zemi mluví za lidi kde kdo, neřekl bych, že mluvím o potřebách pěti miliónů lidí. 🙂 Jet na letiště potřebuje pět miliónů lidí trvale žijících v Čr? Nejsou podstatnější mnohem menší věci věci ve větším měřítku?
Nic proti vám , nechci vás nijak urážet, ale to říkáte svůj příběh. Vy byste necestoval , ale raději opraveny chodník. Zřejmě jste si neuvědomil například ze jsme turistická destinace zaplat PB, a nemáme moře, a občas je dobrý si jen tak zaletet do tepla, ne?🙂 měl by jste to zkusit a poznat i jak se žije jinde.
Díky Vám za to, že jste jeden z mála ,mne určitě neurážíte, určitě, je pravdou, že by bylo dobré jet do tepla k moři. 🙂 Odhadnul jste mne přesně, ovšem i já musím zvažovat za co a jak omezené prostředky vynaložím. A když máte před bydlištěm 40 let neudržovaný chodník, tak je mi prostě jen proti srsti, že se staví nové stavby typu dráhy na letiště a to v době kdy jsou města i kraje zadlužené až po uši a původní vybudovaná infrastuktura se neudržuje.
Je to jen o prioritách vámi zvoleného zastupitelstva. Jsou věci , které nezměníte, jako třeba ten chodník. Ale můžete změnit svoji kvalitu života. Uberte tam , kde to nemá smysl, a soustřeďte se na to kde to smysl má a to je duševní zdraví. 🙂 Cestování tomu pomáhá.
Cestování pomáhá těmto důležitým věcem pouze v tom, že pak dotyčného přijme jiná část naší vlasti…
Přesně tak, v mém volebním okrsku byla účast při minulých volbách 6%. Bohužel, u nás lidem na tom moc nezáleží. Samozřejmě duševní zdraví je důlžité, cestuji po našem pěkném kraji, vlakem nebo autobusem. 🙂 Jsem typický batůžkář. 🙂
Tak jistě, budeme tu mít rozbité cesty, a místo abychom to řešili, budeme se létat (!) uklidňovat jinam. Pseudořešení.
Vy nemáte topení a sprchu/vanu, že tak nutně potřebujete do tepla?
Promiňte, děsí mne Vaše komentáře🙂
Mne zase děsí davová krátkozrakost. Jo, není třeba chodit úplně do extrémů, ale občas to chce přemýšlet v souvislostech. Je to jako když si postupně větší množství lidí řekne „jé, hurá, postavíme barák za městem, tam je větší klid“. A je po klidu. 🙂
Ono tu ještě přes léto není dost teplo? 🙂 A ty turisty (když už na nich tedy stavíte svou vizi hospodářství…) tu chcete nechat klopýtat po rozbitých cestách? 🙂 Jako je fajn se podívat i jinam, ale zase všeho s mírou. On ten nadměrný bordel z dopravy třeba pro jiné není tak fajn.
Já bych se taky vykašlal na dálniční obchvat Přerova, na Moravu nejezdím a když už, tak pravděpodobně vlakem a neméně přes 5 milionů lidí to taky oželí.
Modřanskou čistirnu odpadních vod nepotřebuje 85 % obyvatel ČR. A v Drážďanech to taky zatím nevědí, že ji chtějí, aby byla.
pane kocurku, v Brně je cistirna v Modricich. v Praze v Troji/Bubenci (kam ten ostrov počítat je dost pochybné). mit cistirnu odpadních vod na místě kde řeka priteka do města nedává dobrý smysl.
Dvůr v lese 😀
přemýšlím, jestli jste reálný nebo píšete od Prigozina z Peterburgu.
a upřímně doufám že vám podobných tu je méně než 5 mio
Nepochybně. V souvislostech přemýšlí tak 30 % lidí, do důsledků možná 10 %, když budu optimista. Takže tak milion? 🙂