Na pozemcích Prahy 1 už nepůjde zaparkovat elektrokoloběžky. Radní argumentují tržním řádem
Sdílené elektrokoloběžky Tier a Bolt. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Městská část se bude snažit rozšířit zákaz na celé historické centrum Prahy. Potřebuje však souhlas magistrátu.
Mezi estetickými problémy Prahy 1 koloběžky jsou zhruba tak na 75. místě.
Podle poslední návštěvy Prahy tak 5.-10.
Top 3 jsou magistrála a okolní prostor, zaparkovaná auta ve spoustě ulic a kruháče kam nepatří
radši ať zakážou ty koňské povozy
No vzhledem k tomu, že město neuspělo u soudu ani s takovou banalitou jako je odstranění reklamních rikš a různých serepetiček vedle thajských masáží, tak je toto usnesení spíš signál provozovateli a bude záležet na tom jak se k tomu postaví.
Největším estetickým problémem Prahy 1 jak legálně tak nelegálně parkující auta. Odvolávat se na estetičnost koloběžek v ulici která je v podstatě obrovským parkovištěm je chupce. Jen se podívejte jak vypadá třeba toto malé náměstíčko: https://maps.app.goo.gl/mPn14pgnZAW2aHpx9 Opravdu by zde sdílená koloběžka esteticky vadila?
a jak byste to vyřešil vy, kdyby jste vezl zavážku do restaurace nebo byste kolegovi stěhoval domu skříň?
No predsa nakladnym bicyklom predsa. Bude to mat aj vedlajsi efekt na zamestnanost. Namiesto jedneho cloveka, ktory rozvezie 1.5 tony jednym autom tych ludi bude treba 10.
ano. e-koloběžky jsou v centru ve většině případů cirkusovou atrakcí pro turisty, neviděl jsem tak bezohledně zaparkovaná auta v takovém počtu, jako je tomu u koloběžek. trpělivost s provozovateli došla
No, je hezké ty argumenty proti kolobezkam takhle napsat, aby bylo vidět, jak úplně stejně platí i pro auta.
akorát bohužel tady stejný standard použit nebude, možná se někdy dočkáme že politici dostanou rozum
Koloběžky i kola, e- nebo šlapací, soukromá nebo nájemná (sorry, newspeakem tzv. sdílená), všechno to jsou vozidla a patří na vozovku. Jezdit a – především – odstavovat a parkovat.
V žádném případě ne na chodník!
Mno do budovy (dvora) se kolikrát nedá dostat jinak než přejet přes chodník. Chtělo by to především používat rozum a nezavazet zbytečně.
A co takhle zákaz sdílených auta, která zabírají prostor?
Proč ne rovnou veřejnou dorpavu? Zakázat vstup soukromým osobám, když ani na veřejném prostranství být nemohou?
Jaka „sdilena auta“? Myslite ty pujcovny, co „sdileni“ pouzivaji jako berlicku korupce?
A to by jako vyřešilo co přesně? 😃😃
“Podle radních se elektrokoloběžky staly závažným dopravním, bezpečnostním a estetickým problémem historického centra Prahy.” Jsem rád, že jsou auta konečně oficiálně brána jako kulturní památka Staroměstské Prahy 😊 “Podle městské policie za prvních sedm měsíců letošního roku strážníci řešili v souvislosti s koloběžkami 4352 přestupků a rozdali pokuty za asi 1,1 milionu korun.” Tak už alespoň víme, co dělají strážníci místo pokutování špatně zaparkovaných aut 👍 Btw nebyl tady nedávno článek o tom, jak průměrná částka za špatné parkování auta v Praze byla ~11 Kč? A za koloběžku je to více než dvacetinásobek proč? Vládnou nám blbci a ti ještě… Číst vice »
Četl jsem několikrát, ale pokud jsem chytil důvod toho zakázu, tak to asi taktéž musí znamenat konec taxislužby a dokonce možná i MHD (pochybuji, že má dopravní podnik uzavřenou smlouvu o nájmu veřejného prostranství).
Tak si myslím že je to i konec tvýho chození po chodníku. Pochybuji že máš uzavřenou smlouvu o nájmu veřejného prostranství
Ale tím, že někdo jde po chodníku, nenabízí prodej zboží ani nenabízí poskytování služeb. Vy jste asi profesor vysoké školy života, když si nedokážete přečíst tržní řád.
Ocenil bych ale tím pádem výrazně lepší infrastrukturu pro kola a víc kol ke krátkodobému půjčení k dispozici.
Protože dostupnost spousty míst na P1 je hodně bídná, ale pořád tam jsou i kanceláře/ateliéry/studia. Plus obchody.
A pro cestu na schůzku třeba z Můstku nebo Národní třídy koloběžka ušetří spoooustu drahocenného času.
A takové metro ho ušetří ještě víc.
Pokud pojedete z Můstku na N. Třídu metrem, tak to budete mít místo 3 minut pěšky za cca 15 minut a nachodite u toho minimálně dvojnasobek kroku. A jako bonus zaplatíte 30 Kč
Já bych použil vlastní nohy. I když chápu, je to trapný a nedá se to komerčně sdílet takže koho by to zajímalo
Konečně!
Konec snu o sdílené ekonomice v Čechách… 😀
To není moc sdílení, když na prostředku nemá podíl nikdo z těch, co jím jezdí.
Až na to, že to není nic sdíleného, ale obyčejná půjčovna.
Nedokážeme vymáhat dodržování pravidel, tak to zrušíme plošně… Super…
Ale je pravda, že se ve většině jedná jenom o byznys a atrakce na turisty, žádná udržitelná doprava ( i ty nextbike kupony jsou dotované).
Takže zásah státu do tržního podnikání? To není moc pravicové 😉
Praha 1 je samostatnej stát? Přiznám se, že tam moc často nezabloudím, tak mi třeba něco uniklo.
Nebo jste jen klasickej místní matlák, co sice nechápe ani rozdíl mezi obcí a státem, ale vyjadřoval by se ke všemu?
Tak snad se budeme jednoho dne umět stejně realisticky podívat i na auta…
Protoze rohlíky do obchodu přivezeme na cargokole. Už jste se přihlásil?
Ne do obchodu, ale z obchodu ke koncovému zákazníkovi. Stejně tak na rozvážku pizzy nebo pár krabiček jídla z restaurace určitě nepotřebujete tunovou potvoru.
Tak s cyklokurýrem se hádat nebudu, nejlip víte, kam rozvážíte, ale já bych to teda nedělal.
PS: Ve městě Špindlerův Mlýn rozvážíte taky? Někdy mě ta cesta z restaurace do kopce k chalupě unavuje, že bych si jídlo nechal dovést ekologicky.
Dovést? Jako že by ho někdo přivedl za ruku?
Jinak, slyšel jste někdy jánevim o skútru či elektrokole?
Jasně, všechny auta po městě vozej rohlíky, klavíry a nemocný pratety.
Ne, tvl, myslim tisíce parkujících aut, co zabíraj půlku rozlohy ulic v každým městě. Z nichž mnoho tam stojí klidně celej tejden a hne se o víkendu na chalupu.
Sorry, mě tohle přijde zvrhlý a stejně absurdní, jako kdybych si před barák na Vinohradech postavil půlkubíkovej mrazák nebo vinnej lis, s argumentem, že doma na to nemám místo a „někam to postavit musim.“ A platil za to tři koruny denně.
To jste se pustil ale na hodně tenký led. Nicméně souhlasím s Vámi.
Hurá, jen houšť a větší kapky.
Kdybychom ke všem druhům dopravy přistupovali stejně, tak už do Pražské památkové rezervace nevjede jediné osobní auto ani dodávka. Chodníky blokují víc než koloběžky.
Koloběžka je menší, tak jejich hromada dokáže nějaká prostor zaplnit docela bezezbytku. to se s auty dělá těžko (i když jsou toho někteří schopni).
Ale tady nejde jen o blokování, ale hlavně o to, že „koloběžkáři“ jezdí ve velké většině po chodnících jak dobytci a ohrožují chodce.
Jneže když někde nezaparkují, tak tam ani nebudou jezdit. Množství koloběžkového tranzitu přes P1 snad tak velké nebude.
Za mě OK.
Častá jízda po chodníku poukazuje na nedostatečnou či neexistující infrastrukturu pro mikromobilitu, kterou tady odmítáme dělat, protože v Pařížský prostě musí být dvě řady šikmě parkujících aut. Řešením není zákaz, ale nabídnutí odpovídajících podmínek. Zase, jako ostatně vždy, řešíme následek místo příčiny.
O nové dohodě mč s provozovateli, která vstoupila do platnosti začátkem září, asi škoda mluvit. K čemu teda byla?
Osobně elektrokoloběžly nepoužívám, docela mi vadí, ale tohle je padlý na hlavu.
Mě by nejdrive zajímalo, z jaké části jde v případě koloběžek v Praze 1 o mikromobilitu místních, z jaké části o mikromobilitu těch, co tu pracují, a z jaké části o čistě turistickou atrakcí, a jak se ti koloběžkaři pohybovali po Praze (1) dřív. Pracuju tu a nemám pocit, že by ty koloběžky být nepatrně nahradily auta, ale hlavně chůzi, MHD nebo možná trochu kola. No a pokud by se potvrdil můj dojem, žejde z velké většiny o náhradu chůze, a to ještě hlavně u turistů, můžete mi vysvětlit, jaký z toho má Praha 1 užitek, aby to ješté podporovala?
Jde mi o princip a volný trh, ne o to, kdo to používá a kdo ne. Opoakuju, osobně je nepoužívám a koloběžky mě spíš štvou. Jenže takhle jsme pouhý krok od toho zakázat Rekola a podobné sdílené služby, protože /náhodný důvod/.
Půjčované koloběžky válející se všudě možně po veřejných komunikacích jsou úplně to samé, jako když si na náměstí bez povolení postavím stánek se zmrzlinou. To druhé budete taky obhajovat volným trhem?
ok, upřesním odpověď na váš původní komentář: 1) to, že vám služba sdílených koloběžek nepomůže ještě neznamená, že to mají všichni stejně. 2) po P1 nikdo nechce, aby podporoval konkrétně sdílené koloběžky, nýbrž (a to potažmo po celé praze) mikromobilitu. Princip je stejný jako když po státu chceme, aby podporoval výstavbu komunikací pro motorová vozidla. Takovou infrastrukturu samozřejmě také mohou používat sdílené služby, autopůjčovny, a podobné. Praha má problém s jízdou koloběžek po chodnících, protože pražská infrastruktura na mikromobilitu nemyslí, či na ní přímo zvysoka sere. Donedávna nebyly ani vyhrazená parkovací místa pro mikromobilitu, to se pak asi nikdo nemůže… Číst vice »
Opět řešíme důsledek, ne příčinu. Však oni se ti lidé z koloběžek do aut přesunou a kognitivní prvoci zajásají. Už se těšíte?
A to byly furt jen kecy, ze to nepujde. Za me palec nahoru.
Jsem rád, že se těšíte na ještě více aut 😊😊
Vaše a ještě jedno?