Na pozemcích Prahy 1 už nepůjde zaparkovat elektrokoloběžky. Radní argumentují tržním řádem

Sdílené elektrokoloběžky Tier a Bolt. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýSdílené elektrokoloběžky Tier a Bolt. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Městská část se bude snažit rozšířit zákaz na celé historické centrum Prahy. Potřebuje však souhlas magistrátu.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alexandr

Mezi estetickými problémy Prahy 1 koloběžky jsou zhruba tak na 75. místě.

Gombík

Podle poslední návštěvy Prahy tak 5.-10.

Top 3 jsou magistrála a okolní prostor, zaparkovaná auta ve spoustě ulic a kruháče kam nepatří

zlá sůl

radši ať zakážou ty koňské povozy

David

No vzhledem k tomu, že město neuspělo u soudu ani s takovou banalitou jako je odstranění reklamních rikš a různých serepetiček vedle thajských masáží, tak je toto usnesení spíš signál provozovateli a bude záležet na tom jak se k tomu postaví.

David

Největším estetickým problémem Prahy 1 jak legálně tak nelegálně parkující auta. Odvolávat se na estetičnost koloběžek v ulici která je v podstatě obrovským parkovištěm je chupce. Jen se podívejte jak vypadá třeba toto malé náměstíčko: https://maps.app.goo.gl/mPn14pgnZAW2aHpx9 Opravdu by zde sdílená koloběžka esteticky vadila?

zlá sůl

a jak byste to vyřešil vy, kdyby jste vezl zavážku do restaurace nebo byste kolegovi stěhoval domu skříň?

peter

No predsa nakladnym bicyklom predsa. Bude to mat aj vedlajsi efekt na zamestnanost. Namiesto jedneho cloveka, ktory rozvezie 1.5 tony jednym autom tych ludi bude treba 10.

Peter Sabol

ano. e-koloběžky jsou v centru ve většině případů cirkusovou atrakcí pro turisty, neviděl jsem tak bezohledně zaparkovaná auta v takovém počtu, jako je tomu u koloběžek. trpělivost s provozovateli došla

libcha

No, je hezké ty argumenty proti kolobezkam takhle napsat, aby bylo vidět, jak úplně stejně platí i pro auta.

Gombík

akorát bohužel tady stejný standard použit nebude, možná se někdy dočkáme že politici dostanou rozum

Gale

Koloběžky i kola, e- nebo šlapací, soukromá nebo nájemná (sorry, newspeakem tzv. sdílená), všechno to jsou vozidla a patří na vozovku. Jezdit a – především – odstavovat a parkovat.
V žádném případě ne na chodník!

Jiří Kocurek

Mno do budovy (dvora) se kolikrát nedá dostat jinak než přejet přes chodník. Chtělo by to především používat rozum a nezavazet zbytečně.

DOPRAVAK01

A co takhle zákaz sdílených auta, která zabírají prostor?

Jiří Kocurek

Proč ne rovnou veřejnou dorpavu? Zakázat vstup soukromým osobám, když ani na veřejném prostranství být nemohou?

Mysel

Jaka „sdilena auta“? Myslite ty pujcovny, co „sdileni“ pouzivaji jako berlicku korupce?

Tonda Sehnal

A to by jako vyřešilo co přesně? 😃😃

Vojtěch

“Podle radních se elektrokoloběžky staly závažným dopravním, bezpečnostním a estetickým problémem historického centra Prahy.” Jsem rád, že jsou auta konečně oficiálně brána jako kulturní památka Staroměstské Prahy 😊 “Podle městské policie za prvních sedm měsíců letošního roku strážníci řešili v souvislosti s koloběžkami 4352 přestupků a rozdali pokuty za asi 1,1 milionu korun.” Tak už alespoň víme, co dělají strážníci místo pokutování špatně zaparkovaných aut 👍 Btw nebyl tady nedávno článek o tom, jak průměrná částka za špatné parkování auta v Praze byla ~11 Kč? A za koloběžku je to více než dvacetinásobek proč? Vládnou nám blbci a ti ještě… Číst vice »

hull

Četl jsem několikrát, ale pokud jsem chytil důvod toho zakázu, tak to asi taktéž musí znamenat konec taxislužby a dokonce možná i MHD (pochybuji, že má dopravní podnik uzavřenou smlouvu o nájmu veřejného prostranství).

Profesor

Tak si myslím že je to i konec tvýho chození po chodníku. Pochybuji že máš uzavřenou smlouvu o nájmu veřejného prostranství

hull

Ale tím, že někdo jde po chodníku, nenabízí prodej zboží ani nenabízí poskytování služeb. Vy jste asi profesor vysoké školy života, když si nedokážete přečíst tržní řád.

Matouš

Ocenil bych ale tím pádem výrazně lepší infrastrukturu pro kola a víc kol ke krátkodobému půjčení k dispozici.

Protože dostupnost spousty míst na P1 je hodně bídná, ale pořád tam jsou i kanceláře/ateliéry/studia. Plus obchody.

A pro cestu na schůzku třeba z Můstku nebo Národní třídy koloběžka ušetří spoooustu drahocenného času.

Soukromý majetek

A takové metro ho ušetří ještě víc.

Hull

Pokud pojedete z Můstku na N. Třídu metrem, tak to budete mít místo 3 minut pěšky za cca 15 minut a nachodite u toho minimálně dvojnasobek kroku. A jako bonus zaplatíte 30 Kč

Profesor

Já bych použil vlastní nohy. I když chápu, je to trapný a nedá se to komerčně sdílet takže koho by to zajímalo

Soukromý majetek

Konečně!

JirkaJJ

Konec snu o sdílené ekonomice v Čechách… 😀

Frantík

To není moc sdílení, když na prostředku nemá podíl nikdo z těch, co jím jezdí.

Soukromý majetek

Až na to, že to není nic sdíleného, ale obyčejná půjčovna.

Frantík

Nedokážeme vymáhat dodržování pravidel, tak to zrušíme plošně… Super…

Frantík

Ale je pravda, že se ve většině jedná jenom o byznys a atrakce na turisty, žádná udržitelná doprava ( i ty nextbike kupony jsou dotované).

Vojtěch

Takže zásah státu do tržního podnikání? To není moc pravicové 😉

Facepalm

Praha 1 je samostatnej stát? Přiznám se, že tam moc často nezabloudím, tak mi třeba něco uniklo.

Nebo jste jen klasickej místní matlák, co sice nechápe ani rozdíl mezi obcí a státem, ale vyjadřoval by se ke všemu?

Facepalm

Tak snad se budeme jednoho dne umět stejně realisticky podívat i na auta…

Soukromý majetek

Protoze rohlíky do obchodu přivezeme na cargokole. Už jste se přihlásil?

Jan Tichavský

Ne do obchodu, ale z obchodu ke koncovému zákazníkovi. Stejně tak na rozvážku pizzy nebo pár krabiček jídla z restaurace určitě nepotřebujete tunovou potvoru.

Soukromý majetek

Tak s cyklokurýrem se hádat nebudu, nejlip víte, kam rozvážíte, ale já bych to teda nedělal.

Soukromý majetek

PS: Ve městě Špindlerův Mlýn rozvážíte taky? Někdy mě ta cesta z restaurace do kopce k chalupě unavuje, že bych si jídlo nechal dovést ekologicky.

Facepalm

Dovést? Jako že by ho někdo přivedl za ruku?

Jinak, slyšel jste někdy jánevim o skútru či elektrokole?

Facepalm

Jasně, všechny auta po městě vozej rohlíky, klavíry a nemocný pratety.
Ne, tvl, myslim tisíce parkujících aut, co zabíraj půlku rozlohy ulic v každým městě. Z nichž mnoho tam stojí klidně celej tejden a hne se o víkendu na chalupu.
Sorry, mě tohle přijde zvrhlý a stejně absurdní, jako kdybych si před barák na Vinohradech postavil půlkubíkovej mrazák nebo vinnej lis, s argumentem, že doma na to nemám místo a „někam to postavit musim.“ A platil za to tři koruny denně.

Granja

To jste se pustil ale na hodně tenký led. Nicméně souhlasím s Vámi.

Huh

Hurá, jen houšť a větší kapky.

Jenda

Kdybychom ke všem druhům dopravy přistupovali stejně, tak už do Pražské památkové rezervace nevjede jediné osobní auto ani dodávka. Chodníky blokují víc než koloběžky.

VTT

Koloběžka je menší, tak jejich hromada dokáže nějaká prostor zaplnit docela bezezbytku. to se s auty dělá těžko (i když jsou toho někteří schopni).
Ale tady nejde jen o blokování, ale hlavně o to, že „koloběžkáři“ jezdí ve velké většině po chodnících jak dobytci a ohrožují chodce.
Jneže když někde nezaparkují, tak tam ani nebudou jezdit. Množství koloběžkového tranzitu přes P1 snad tak velké nebude.
Za mě OK.

Márty

Častá jízda po chodníku poukazuje na nedostatečnou či neexistující infrastrukturu pro mikromobilitu, kterou tady odmítáme dělat, protože v Pařížský prostě musí být dvě řady šikmě parkujících aut. Řešením není zákaz, ale nabídnutí odpovídajících podmínek. Zase, jako ostatně vždy, řešíme následek místo příčiny.
O nové dohodě mč s provozovateli, která vstoupila do platnosti začátkem září, asi škoda mluvit. K čemu teda byla?
Osobně elektrokoloběžly nepoužívám, docela mi vadí, ale tohle je padlý na hlavu.

Původní Pražák

Mě by nejdrive zajímalo, z jaké části jde v případě koloběžek v Praze 1 o mikromobilitu místních, z jaké části o mikromobilitu těch, co tu pracují, a z jaké části o čistě turistickou atrakcí, a jak se ti koloběžkaři pohybovali po Praze (1) dřív. Pracuju tu a nemám pocit, že by ty koloběžky být nepatrně nahradily auta, ale hlavně chůzi, MHD nebo možná trochu kola. No a pokud by se potvrdil můj dojem, žejde z velké většiny o náhradu chůze, a to ještě hlavně u turistů, můžete mi vysvětlit, jaký z toho má Praha 1 užitek, aby to ješté podporovala?

Márty

Jde mi o princip a volný trh, ne o to, kdo to používá a kdo ne. Opoakuju, osobně je nepoužívám a koloběžky mě spíš štvou. Jenže takhle jsme pouhý krok od toho zakázat Rekola a podobné sdílené služby, protože /náhodný důvod/.

Původní Pražák

Půjčované koloběžky válející se všudě možně po veřejných komunikacích jsou úplně to samé, jako když si na náměstí bez povolení postavím stánek se zmrzlinou. To druhé budete taky obhajovat volným trhem?

Márty

ok, upřesním odpověď na váš původní komentář: 1) to, že vám služba sdílených koloběžek nepomůže ještě neznamená, že to mají všichni stejně. 2) po P1 nikdo nechce, aby podporoval konkrétně sdílené koloběžky, nýbrž (a to potažmo po celé praze) mikromobilitu. Princip je stejný jako když po státu chceme, aby podporoval výstavbu komunikací pro motorová vozidla. Takovou infrastrukturu samozřejmě také mohou používat sdílené služby, autopůjčovny, a podobné. Praha má problém s jízdou koloběžek po chodnících, protože pražská infrastruktura na mikromobilitu nemyslí, či na ní přímo zvysoka sere. Donedávna nebyly ani vyhrazená parkovací místa pro mikromobilitu, to se pak asi nikdo nemůže… Číst vice »

Vojtěch

Opět řešíme důsledek, ne příčinu. Však oni se ti lidé z koloběžek do aut přesunou a kognitivní prvoci zajásají. Už se těšíte?

Otylka

A to byly furt jen kecy, ze to nepujde. Za me palec nahoru.

Vojtěch

Jsem rád, že se těšíte na ještě více aut 😊😊

Původní Pražák

Vaše a ještě jedno?