Myslím si, že by to jít mělo. Jinak předci jen je zima a jak jsem zjistil u lokomotivy došlo minulý týden při Mikulášských jízdách do Kryštofova údolí k poruše kompresoru, který se celý týden opravoval. Tak si říkám jestli to tentokrát nebude do Rokytnice s postrkem co kdyby něco.
Trumway
11 měsíců
Má někdo ponětí jak jede Bejček z Turnova? do Paky? Kotlem nebo uhlím? Tipoval bych po kotli.
Růža
11 měsíců
Trať je krásně zasněžená. Bude na co koukat. Martinice , Jilemnice a pak už jen příroda. Zbylé zastávky po trati nechutně zničené.Výjimka je ještě Jabloneček. Jel tam někdy nějaký potentát z Libereckého kraje? Asi ne. Jen do Martinic a myslej si, jak je to i dál krásné.
Pojizerský Pacifik byl název, který trať /tratě získyly od trympů. Nevím jak hluboko sahá do minulosti Pojizerský Pacifik, ale lze se domnívat , že jestli byl tento kraj a tato trať využívána trampy nedivil bych se, kdyby se to říkalo už kdysi kdysi dávno. A co vím Jizerské hory byly u trampů velmi oblíbené stejně jako Posázaví. https://www.databazeknih.cz/knihy/kronika-trampingu-v-jizerskych-horach-1934-2004-160291
Proč? Copak myslíte, že lidem se líbí seštelovávat starší kotle (třebas bohumínské ETKy), aby příliš nekouřily, a současně si může libovolně jezdit lokotka se starými, neseštelovanými, kamny?
Pro milovníky starých lokotek není třebas realita 1:1, ale stačí vizulizace jako např. Pan Pyroman z VŠB.
Nebo parní lokotky a jiné staré vláčky v prima hře Last Train Home z Brna (prodává se za tisícovku a prý se hraje zhruba 50 hodin, tož to má výrazně lepší poměr cena/hodnota než hodinkové kodrcání za parní lokotkou za pár set)
Ani jedno. Osobně tipuji, že to bude hlavně díky takovým jako jste Vy. A k těm kamnům na uhlí. V prodeji možná zůstanou, ale co s kamny do kterých nebude co sypat? Doufám, že topíte plynem, protože i v tom případě se jistě dočkáte bez ohledu na to, že to je o mnoho ekologičtější. A že kotel máte ? Nevadí. To se totiž jen zakážou opravy stávajících zařízení a budete namydleny tak jako tak. Je to jako se vším. S olovem ve střelivu, s lihem v benzínu atd. https://e-news.cz/nazory/zakaz-plynovych-kotlu-omezi-stovky-tisic-ceskych-domacnosti-brusel-chysta-dalsi-nesmyslny-diktat/
Hlavně sám sebe v jistých směrech ukazuje jako ignoranta. Znát místa ve svém bližším i vzdálenějším okolí je celkem dobrá věc. Ale ‚na co on to potřebuje‘, že jo. 🙂 Provokatér.
Jaktože mimo téma. Proč by výlet překrásnou přírodou musel být výhradně ve starých vagoncích za parní lokotkou.
Když si člověk uvědomí, že např. dieslvagonky 845 nebo 854 jsou k dispozici (a patrně některé budou volné), tak parní lokotky fakt nejsou jedinou možností pro výletní vláčky.
Fanoušci parních lokotek se můžou vyřádit tam, kam staré lokotky patří. V muzeu, ve videích, či v počítačových simulacích – viz brněnská Last Train Home https://www.youtube.com/watch?v=NvaqMUyYCws
Upřímně – pokud za 50 hodin počítačového hraní se starými vláčky, včetně slušného příběhu, člověk utratí 1000 Kč (dárkové balení krom samotné hry obsahuje tištěný miniartbook, digitální soundtrack, tištěný oboustranný plakát a 7 tištěných litografií), tak je to výrazně výhodnější než parní lokotka v reálu
jisté je, že za těch pár šupů z vlastní kapsy můžou párofilové dle libosti šibovat s parními lokotkami, kšeftovat s vagonky, kupovat kamna nebo děla do vagonků. Tunit či vyměnovat parní lokotky.
Zatím nevím, co je v DLC (Legion Tales). Možná tam budou žaponské či čínské parní lokotky. Nebo americké (Vladivostok)
Kdoví čeho? Jestli to není vliv soudobého trendu za každou cenu cpát všem ostatním svůj názor bez ohledu na to, jestli o to ostatní stojí či nikoliv. Hlavně když dotyčný napíše:
„Já osobně ve volbách do europarlamentu budu volit umírněné centristy, kteří mají zdravý rozum. Tudíž předpokládám, že plynové kotle budou v provozu, co budu živ.“
Z toho plyne, že s názory a omezováním topných zdrojů nesouhlasí.
Takže já taky doufám, že se najde zdravý rozum a parní lokomotivy budou jezdit dokud budu já chodit po tomto světě.
Last Train Home je „tak akorát“ RTS. Člověk co se o vlaky skutečně zajímá stráví více času u polského SimRailu, ti méně zkušení u TSW a ti co mají tvořivého ducha skejsnou ne 50 hodin, ale tisíce hodin u TS (Railworks).
Ale jako snaha o propagaci českého titulu dobrý.
Já dávám přednost Train Simmulator Classic (vypadá zastarle, ale plno modů našich tratí) a strojů). Třeba Kladské pomezí a spousta dalších. Hledejte a najdete.
Já mysle , že už ho máte doma když ste ho tak vychálil. Na Steamu je dostupný a co se týče krabicovky máte praqvdu, že ta má vyjít kolem 20.1.2024. Ale bacha. Celosvětový náklad sběratelky je pouhých 2000 číslovaných kusů tak to chce neprošvihnout.
Čeká na schválení. Jo a co se týče Martinic na ty jedině Train Simulator Classic a mapa Kladské pomezí kde je železniční síť Stará Paka-Martinice, Marinice-Rokytnice, Marinice-Kunčice- Vrchlabí-Trutnov …atd až skoro do Dolní Lipky (Hanušovice jsou jiná mapa)
A ještě jedna věc. Zásadní rozdíl mezi TSW a SimRail. V SimRail aktuálně v singleplayeru žádné počítačem řízené vlaky (to jen v online multiplayeru kdy ostatní hráči vedou vlaky nebo jsou v rolích dispečerů a staví cesty atd. Na rozdíl od toho v TSW je provoz ostatních vlaků řízen počítačem na trati je provoz hustý. Když se Vám zrovna nechce tak se můžete jen vozit. Stačí si počkat na vlak, nastoupit a nějakam se nechat odvézt, vysoupit, počkat a jet zase jinam. A nestojí to ani korunu a ani tu režijku mít netřeba 🙂
Aha. Tak to jste měl říci hned. Simulátory jsou žánr, který obvykle příběh postrádá. Mě zase nebaví honit partu trpaslíků po obrazovce. To radši budu honit samotné vlaky v Transport fever 2.
Byla to jedním slovem PARÁDA!
https://www.facebook.com/nadrazimartinice/posts/679363587672364?ref=embed_post
Tady to byl zase špek. Táhne to diesel a Bejček se veze na konci vlaku uhlím napřed
*Tedy
O návoz se postaral stroj AŽD
https://www.prototypy.cz/zobrobr.php?sh=X4R2f-qw6EKyvQQcqEwE&filename=742119a.jpg
Je to tak, také jsem ho potkal, třeba z Paky už pojede do Martinic bez dieselu.
Taky záleží, zda půjde souprava v Rokytnici objet.
Myslím si, že by to jít mělo. Jinak předci jen je zima a jak jsem zjistil u lokomotivy došlo minulý týden při Mikulášských jízdách do Kryštofova údolí k poruše kompresoru, který se celý týden opravoval. Tak si říkám jestli to tentokrát nebude do Rokytnice s postrkem co kdyby něco.
Má někdo ponětí jak jede Bejček z Turnova? do Paky? Kotlem nebo uhlím? Tipoval bych po kotli.
Trať je krásně zasněžená. Bude na co koukat. Martinice , Jilemnice a pak už jen příroda. Zbylé zastávky po trati nechutně zničené.Výjimka je ještě Jabloneček. Jel tam někdy nějaký potentát z Libereckého kraje? Asi ne. Jen do Martinic a myslej si, jak je to i dál krásné.
souhlas, moc hezké prostředí
Jen jestli v Liberci nebrečíte na špatném hrobě. Zkuste to spíše v Praze.
Pojizerský pacifik. Hezký název, ale slyším ho prvně. Nebo se používal už dříve? 🙂
Přenos přenesených názvů, něco jako Kunratické Švýcarsko (dříve Kunratické skály), stylem „my to chceme taky“, mi přijde.
Pojizerský Pacifik byl název, který trať /tratě získyly od trympů. Nevím jak hluboko sahá do minulosti Pojizerský Pacifik, ale lze se domnívat , že jestli byl tento kraj a tato trať využívána trampy nedivil bych se, kdyby se to říkalo už kdysi kdysi dávno. A co vím Jizerské hory byly u trampů velmi oblíbené stejně jako Posázaví.
https://www.databazeknih.cz/knihy/kronika-trampingu-v-jizerskych-horach-1934-2004-160291
Oprava. Na začátku první věty má být Posázavský…a pak získaly a trampů. Díky
ta fotka nebude na trati Martinice – Rokytnice 🙂 myslím, že autor by měl vědět, co to je za most
A proč je to důležité znát?
Můžeme hádat, zda-li parní lokotky skončí dřív
-kvůli ETCS,
-kvůli nedostatku dotací na libůstky, či
-kvůli omezení vypouštět příliš škodlin ze starých kamen jako jsou ty v lokotkách
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/prodej-kotlu-a-kamen-na-uhli-v-cesku-zakazany-nebude-ministerstvo-se-zameru-vzdalo-1181
Axeli, zalez zpět a už tam zůstaň.
Proč? Copak myslíte, že lidem se líbí seštelovávat starší kotle (třebas bohumínské ETKy), aby příliš nekouřily, a současně si může libovolně jezdit lokotka se starými, neseštelovanými, kamny?
Pro milovníky starých lokotek není třebas realita 1:1, ale stačí vizulizace jako např. Pan Pyroman z VŠB.
Nebo parní lokotky a jiné staré vláčky v prima hře Last Train Home z Brna (prodává se za tisícovku a prý se hraje zhruba 50 hodin, tož to má výrazně lepší poměr cena/hodnota než hodinkové kodrcání za parní lokotkou za pár set)
To ani nemá cenu číst a vím že to bude zase škvár.
Ani jedno. Osobně tipuji, že to bude hlavně díky takovým jako jste Vy. A k těm kamnům na uhlí. V prodeji možná zůstanou, ale co s kamny do kterých nebude co sypat? Doufám, že topíte plynem, protože i v tom případě se jistě dočkáte bez ohledu na to, že to je o mnoho ekologičtější. A že kotel máte ? Nevadí. To se totiž jen zakážou opravy stávajících zařízení a budete namydleny tak jako tak. Je to jako se vším. S olovem ve střelivu, s lihem v benzínu atd.
https://e-news.cz/nazory/zakaz-plynovych-kotlu-omezi-stovky-tisic-ceskych-domacnosti-brusel-chysta-dalsi-nesmyslny-diktat/
Dřevem
P.S. Nevím o žádném pravomocném zákazu plynových kotlů ani jejich oprav. To jste mě teda dost mystifikoval
Dle Deniku jde o návrh, který je v připomínkovém řízení.
https://www.denik.cz/hlasy-deniku/postavme-se-planovanemu-zakazu-kotlu-na-plyn-20231128.html
Já osobně ve volbách do europarlamentu budu volit umírněné centristy, kteří mají zdravý rozum. Tudíž předpokládám, že plynové kotle budou v provozu, co budu živ.
https://twitter.com/TomasZdechovsky/status/1471440849825316866
Zatímco parní lokotky, podobně jako lodě na parní pohon, zůstanou leda v podobě statických exponátů nebo ve video/animacích.
„Dle Deniku jde o návrh, který je v připomínkovém řízení.“
Takže to na stole je.
Nekrmit trola.
Sice jsem trochu nakrmil, ale nešlo to jinak. Namáčet však nebudu
No jo, spíš to vypadá na most na trati Kořenov-Harrachov. Na trati Marinice – rokytnice o žádném jako je tento, do oblouku a takto vysoko nevím.
Měl, máte pravdu, díky za upozornění. Alespoň je také přes Jizeru:-)
Přesně. Info o akci si cením jen….půjde li to takhle s počásím dál tak aby nějaký ten sníh o víkendu vůbec ještě byl 🙁
já nevím odkud jste, ale o sníh bych se fakt nebál, od středních poloh nic netaje
Do Martinic coby kamenem dohodil a zbytek dojel vlakem 🙂
NNení už tohle podnět na blokaci? Axel už opět diskutuje mimo téma.
Hlavně sám sebe v jistých směrech ukazuje jako ignoranta. Znát místa ve svém bližším i vzdálenějším okolí je celkem dobrá věc. Ale ‚na co on to potřebuje‘, že jo. 🙂 Provokatér.
Třeba to píše nějaké AI. To pochybné výrazivo tomu odpovídá a ta kvanta nesmyslného textu taky.
Jaktože mimo téma. Proč by výlet překrásnou přírodou musel být výhradně ve starých vagoncích za parní lokotkou.
Když si člověk uvědomí, že např. dieslvagonky 845 nebo 854 jsou k dispozici (a patrně některé budou volné), tak parní lokotky fakt nejsou jedinou možností pro výletní vláčky.
Tohle možná k tématu skrz nějaký oslí můstek je, ale pořád je to prachsprostý troling, aneb za každou cenu naštvat a obtěžovat.
Fanoušci parních lokotek se můžou vyřádit tam, kam staré lokotky patří. V muzeu, ve videích, či v počítačových simulacích – viz brněnská Last Train Home
https://www.youtube.com/watch?v=NvaqMUyYCws
Upřímně – pokud za 50 hodin počítačového hraní se starými vláčky, včetně slušného příběhu, člověk utratí 1000 Kč (dárkové balení krom samotné hry obsahuje tištěný miniartbook, digitální soundtrack, tištěný oboustranný plakát a 7 tištěných litografií), tak je to výrazně výhodnější než parní lokotka v reálu
Tak jo, tohle musí psát AI, nebo někdo pod vlivem kdo ví čeho.
jisté je, že za těch pár šupů z vlastní kapsy můžou párofilové dle libosti šibovat s parními lokotkami, kšeftovat s vagonky, kupovat kamna nebo děla do vagonků. Tunit či vyměnovat parní lokotky.
Zatím nevím, co je v DLC (Legion Tales). Možná tam budou žaponské či čínské parní lokotky. Nebo americké (Vladivostok)
Hlavně až to budete HRÁT nezapomeňte zařadit lokomotivu jinam než jí nechat v čele vlaku 😉
Tahle konkrétní lokotka
pro ležícího řidiče by opravdu měla jezdit jako první, pokud nechce používat periskop
http://prototypy.cz/?rada=T450.0
T450.0 z roku 1957 na obrněném vlaku v období 1. světové války….tak to zrovna určitě.
Třebas je/bude v DLC
Můžete Axela už vypnout ?
Kdoví čeho? Jestli to není vliv soudobého trendu za každou cenu cpát všem ostatním svůj názor bez ohledu na to, jestli o to ostatní stojí či nikoliv. Hlavně když dotyčný napíše:
„Já osobně ve volbách do europarlamentu budu volit umírněné centristy, kteří mají zdravý rozum. Tudíž předpokládám, že plynové kotle budou v provozu, co budu živ.“
Z toho plyne, že s názory a omezováním topných zdrojů nesouhlasí.
Takže já taky doufám, že se najde zdravý rozum a parní lokomotivy budou jezdit dokud budu já chodit po tomto světě.
Last Train Home je „tak akorát“ RTS. Člověk co se o vlaky skutečně zajímá stráví více času u polského SimRailu, ti méně zkušení u TSW a ti co mají tvořivého ducha skejsnou ne 50 hodin, ale tisíce hodin u TS (Railworks).
Ale jako snaha o propagaci českého titulu dobrý.
prosím, co je tsw?
A ten sim rail – máte odkaz na slušný/věrný video gamewalkthrough?
Dík.
Zatím v předběžném přístupu a stále se ladí. Ale BACHA. Je plánované přidání i Ty 2 🙂
https://www.youtube.com/watch?v=2svhRtYdedA
https://www.youtube.com/watch?v=06-weZPJc_U
TSW je franšíza Train Sim World od DTG https://dovetailgames.com/
https://www.youtube.com/watch?v=m7os5SQzoJY
https://www.youtube.com/watch?v=PcAKstKkgy4
Já dávám přednost Train Simmulator Classic (vypadá zastarle, ale plno modů našich tratí) a strojů). Třeba Kladské pomezí a spousta dalších. Hledejte a najdete.
A pro odreagování Derail valley. Ten je zase přes fyziku
https://www.youtube.com/watch?v=Htm2HD91Lmk
Ale parní „lokotka“ v reálu je parní „lokotka“ v reálu 😉
Díky. V lednu mě čeká Last Train home. A pak se uvidí
Já mysle , že už ho máte doma když ste ho tak vychálil. Na Steamu je dostupný a co se týče krabicovky máte praqvdu, že ta má vyjít kolem 20.1.2024. Ale bacha. Celosvětový náklad sběratelky je pouhých 2000 číslovaných kusů tak to chce neprošvihnout.
Já vycházím z recenzí.
Dostanu ho pod stromečekod rodiny (=na mé přání, protože jsem nadšený z kvalitní české práce). Ono stejně teďka není čas hrát
Recenze jsou více než kladné a stal se z toho v současné době nejprodávanější titul.
Čeká na schválení. Jo a co se týče Martinic na ty jedině Train Simulator Classic a mapa Kladské pomezí kde je železniční síť Stará Paka-Martinice, Marinice-Rokytnice, Marinice-Kunčice- Vrchlabí-Trutnov …atd až skoro do Dolní Lipky (Hanušovice jsou jiná mapa)
A ještě jedna věc. Zásadní rozdíl mezi TSW a SimRail. V SimRail aktuálně v singleplayeru žádné počítačem řízené vlaky (to jen v online multiplayeru kdy ostatní hráči vedou vlaky nebo jsou v rolích dispečerů a staví cesty atd. Na rozdíl od toho v TSW je provoz ostatních vlaků řízen počítačem na trati je provoz hustý. Když se Vám zrovna nechce tak se můžete jen vozit. Stačí si počkat na vlak, nastoupit a nějakam se nechat odvézt, vysoupit, počkat a jet zase jinam. A nestojí to ani korunu a ani tu režijku mít netřeba 🙂
Mě zajímá samotný příběh.
Na řidičování vlaků nemám zájem
Aha. Tak to jste měl říci hned. Simulátory jsou žánr, který obvykle příběh postrádá. Mě zase nebaví honit partu trpaslíků po obrazovce. To radši budu honit samotné vlaky v Transport fever 2.
Pořádá to Spolek železniční historie, a ten si tam může dát co chce. A názor Axela může být naštěstí úplně putna 🙂
Kdo platí, ten poroučí.
Vámi zmínění např. loni brali 0,25 milionu krajské dotace LK na ježdění dieslvagonkem.
Čili parní lokotky asi nemají zářnou dotační perspektivu, i z důvodu nastíněných výše.
Vy naštěstí neporoučíte :).
Víte co? Tak tím vlakem prostě nejezděte. Jiní rádi pojedou a budou nadšení že bude o trochu více místa. Vy si počkejte na Reginu, ju?
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/151805805/k042.pdf/75968ba4-da91-4e9e-b518-1744a3749187
Pro všechny případy ještě:
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/162365760/k042.pdf/f18eb82b-f989-4839-82e0-7726ca7ad474