posily_do_teamu

Na podobu nové silnice Českým rájem dohlédne poradce pro krajinný ráz

Podoba budoucí křižovatky Ohrazenice. Foto: ŘSDPodoba budoucí křižovatky Ohrazenice. Foto: ŘSD

Poradce má zmírnit dopady nové silnice na krajinu mezi Turnovem a Jičínem.

Odebírat
Upozornit na
guest
75 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Os5600

Patlatina všech patlanin tenhle nesmyslný návrh na třípruh…

Gryf

Nahradit *krkonoše* za *liberecký kraj* a jinak se furt pohybujeme v tom stejném začarovaném kruhu 🙂

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1063989396-krkonosske-rondo/

pomerantz

Bude válka, tudíž dálnice se nepostaví ☹️

Daniel Mach

Ekologický poradce má zlomit odpor části veřejnosti a prosadil si ho Liberecký kraj? To je slušné chucpe. Nejzavilejší odpůrce přece sedí na Libereckém kraji v pozici náměstka pro životní prostředí – bývalý šéf CHKO Český ráj Jiří Klápště. To spíš vypadá na malou domů.

Vašek

Jako osoba zde žijící myslím, že úplně nejlepší by bylo nezavrhovat navržené řešení. Provést pouze v nějaké úspornější variantě a zároveň skutečně vybudovat i dálnici Jičín – Mnichovo Hradiště. Po dokončení Hradec – Jičín vzroste výrazně doprava směr Jičín -Boleslav a i Jičín – Liberec po plnohodnotné dálnici bude pro kamiony dobrá. Hlavně po dokončení dálnice u Žitavy.

Jiřik

Dálnice Jičín – Hradiště by jednak vedla po samém okraji CHKO Český ráj, jednak by vůbec nijak neřešila současnou příšernou tranzitní dopravu skrz centrum Turnova ani naprosto nevyhovující trasu na Semily, Lomnici a Jilemnici – v těch zatáčkách a stoupáních okolo nemocnice, přes Bělou, Loktuši a Lestkov se zbytečně pálí tisíce litrů paliva denně, o emisích prachu z pneumatik a brzd nemluvě. To kupodivu aktivistům nevadí.

Martin

Hlavně ať už se staví 🙂 , ta cesta např. z Lomnice nad Popelkou do Turnova přes ty vesnice a zasekané Turnovské náměstí je opruz, ať už je ta přeložka silnice II/283 která se pěkně napojí na dálnici 😊

Pako

No jestli tam maj někde čističku, tak je to ztracený …

Jan

Poradce pro krajinný ráz, wtf.?

vlachjan

Ono by nebylo špatné, kdyby někdo sledujcí tuto agendu byl u vzniku každé velké liniové stavby. Ušetřili bychcom si pozděj spoustu práce s „lámáním odporu“ Nakonec tu krajinu máme jen jednu a jak si v ní tu dálnici postavíme tak tam bude na věky. Tak stojí za to se zamyslet, jak to udělat co nejlépe.

Přípravář

Za prvé to není silnice, ale fakticky dálnice. Za druhé je zde 4pruh intenzitami zcela zbytečný.

Ukázka perverzní politiky stáítu (Sosny), že na železnici nemá stát ani rychlé radiály (třeba VRT mezi 4-5 největšími městy) a na silnici už řeší tangenty…. 🙁 Kdo chce kam…

Michal M

Tahle silnice se řeší snad čtvrt století. Pamatuju článek v Respektu o dálnici pod Troskami.

Jarda

to přidejte..tahle silnice se řešila už za minulého režimu, dokonce se i kus postavilo

SYN

Takových je mnoho jiných co se „řeší“ takhle dlouho, viz třeba R43…

Joker

Co navrhujete , chytrý člověče ? 😀

🦃 Krocan

Dovolím si navrhnout za pána: Nechť I/35 z Ohrazenic do Úlibic nechají tak jak je. Vede sice obcemi, ale není nijak vyrazn

🦃 Krocan

…výrazně zatáčkovitá, ani nemá převýšení o kterých by se dalo diskutovat, je široká, má v celé délce pěkný povrch a ty průjezdné obce nejdou lidnaté. Ještě chvíli by na ní mohl provoz vydržet. A místo zbytečného vyhazování peněz za stavbu v intencích původní I/35 bych ji peážoval s D10 někam k Bakovu nad Jizerou, odkud bych inicioval D16 s peáží D35 do Úlibic s MÚK Sobotka. Kilometrový rozdíl nepatrný, finanční a časová úspora značná. Také bych inicioval z D10 u M.B. D38 s MÚK NB X D11 MÚK KO, MÚK K.H. MÚK Čáslav MÚK H.B. X D1. A z M.B.… Číst vice »

PetrN

Nápad sice pěkný, ale cesta přes Hradec-Liberec přes nájezd na D10 u Bakova by byla o 20-25 km delší než po aktualně plánované nové I/35. Vzdalenost MUK Úlibice – Ohrazenice bude 33km….
Jinak se záměrem „D38“ i „D16“ bych souhlasil. Hlavně ta I/38 od Čáslavi po D11 je fakt extrém, provoz kolem 20tis/den a jedny z nejvyšších intenzit těžké nákladní dopravy na síti silnic I.třídy v ČR

Jarda

38 je objížďka Prahy a taky právě předmětné I/35 Turnov-Hradec.. po dokončení D0 u Prahy a D35+I/35 to na 38 poklesne..ale nevím zda-li by nebylo lepší to naopak poslat na 38 a nezatěžovat tedy tolik „Český ráj“ a Prahu..samozřejně ideální by bylo mít kvalitní silnice všechny 3..ale při kvalitní D38 a 3pruhu I/16, by pak přes „Český ráj“ mohla stačit i obyčejná dvouproudá jednička. Ale D38 se nevím proč u nás dlouhodobé ignoruje, přitom i na Vídeň (jižně od D1) by to bylo lepší řešení, než to táhnout vše na Brno a dělat z Brna druhou „Prahu“..

Jan M

jsem si říkal, že to je satyra, ale s postupným čtením mi došlo, že to myslíte vážně.

Daniel Mach

Vy tu situaci asi neznáte. Zkuste si tu silnici někdy přejít. Intenzita je tam už dnes vysoká a při jakékoli drobné opravě asfaltu nebo krajnice se tam tvoří kolony desítky minut.

jirik.e

Takže nechat tu nejblbější variantu I/35: nechat obcemi dál dunět tranzitní dopravu, dál zbytečně pálit palivo ve stoupání z Ktové, do Kněžnice i Podůlší…
Takže dál nechat tu nejblbější variantu II/283: nechat obcemi dál dunět tranzitní dopravu, dál zbytečně pálit palivo ve stoupání V Turnově, na Bělou, v Loktuši, kolem Lestkova…

Frantisek X

Je zajímavé, že v té souvislosti stále nezaznívá nic o zlepšení železnice v tom směru, jakožto možné alternativy (ano, teď se snese spousta „vždyť to přece nejde, je pomalá a jednokolejná“ atd. – jenže proč, že…).

Daniel Mach

Víte o nějakém případu, kdy se náklad z tiráků přesunul na železnici?

Petr David

Já se domnívám, že se toho moc navrhovat nedá, provoz roste, příroda ustupuje, je to kolem nás vidět. Roste spotřba a mnozí si to ještě chválí.

Frantisek X

Pan Sosna může za to, že zvolená politická reprezentace tlačí další podporu automobilismu, navzdory budoucím důsledkům? I kdyby to nakrásně zdržoval, rozhodně není jediný a určující. Strana, jež se sama pasovala do vedoucí úlohy, a jíž ostatní žel jen přizvukují, přece nemá v programu podporu šetrnějších způsobů dopravy, dokonce nejspíše ani kdovíjaké ohledy na životní prostředí.

Alibaba

Všimli jste si na tom obrázku u Kněžnice (obrázek 3) jak je blbě navrženo křížení s tratí 064? Místo toho aby se udělala na trati malá přeložka ( https://mapy.cz/s/juverohone ) a drobné zlepšení směru, tak se staví most ve stávajícím místě v oblouku, bude se na stavbu muset udělat dlouhá výluka místo postavení nového tělesa a mostu nad dálnici na zelené louce a jen přepojení tratě.

Zase jen ukázka blbého plánování a kašlání na železnici.

Přípravář

Což je bohužel projev zaostalosti Správy železnic, kdyby si takový požadavek dala, investor ŘSD by to zapracoval.

A také to, že nefunguje stratég Sosna, který by měl koordinaci investorských záměrů obou státních investorů zajišťovat.

Ale Sosna, jak ho znám, kdyby na to měl čas, by řekl, že se nejprve musí udělat studie nejprve série aspoň 3 studií a tak dlouho ŘSD čekat nemůže. Ale Sosna je stejně plně zaměstnán bržděním potřebných staveb jako VRT do Plzně a tlačením nesmyslů jako Brno – Přerov na 200 nebo dnes drahá pomalodráha Praha – Kladno…

Frantisek X

Tak jako příměstská trať mi to do Kladna přijde v pohodě, až na opětovné minutí Unhoště. To už je horší to opuštění Benešova VRT a tlačení nové tratě jako pouhého cancouru se snahou mu přidat náhradní význam zastávkami v polích. Bastlení Brno – Přerov ze stávající tratě je zoufalé s ohledem na místní dopravu. Jenže to celé je výsledkem nikoli pouze práce jednoho pána, nýbrž celého systému, který má železnici kdesi u zad…

Velky putan

Třeba s tím krajinný poradce pohne.

koriandr

Poradce pro krajinný ráz…😆😆😆😆 No twe tak tomu říkám funkce. Co má za zvláštní schopnost takový člověk a co to bude příště??

Georg

Kdyby dělal svoji funkci pořádně, tak celou tuhle šílenost zastaví a nařídí zklidnit stávající silnici. Např. rychlostí 30 km/h přes všechny obce, vč. radarové kontroly, zákaz jízdy kamionů a hlavně vybudování oddělených cyklopruhů po obou stranách. Kdyby se v některé obci cyklopruh takto nevešel, stačí silnici zklidnit do jednoho pruhu, který bude střídavě řídit semafor. Když si točvolanti musí svůj fetiš uspokojovat v Českém ráji, tak ať si počkají.

jirik.e

Ta sociopatie se ve vás vyvinula už v dětství?

Petr David

Argument?

jirik.e

Na Georgovu urážlivou demagogii se nedá reagovat jinak.

kolemjdoucí

Pane, je dobře, že můžete svobodně tyhle věci říkat, alespoň budeme včas varováni. Mám jedinou otázku – byl jste tam někdy? Znáte to tam? Najel jsem na silnicích mezi Turnovem a Jičínem, Semily nebo na místa ve skalních městech desetitisíce kilometrů v posledních padesáti letech. Žijí tam tisíce lidí, kteří se musí dopravovat automobily z vesnic, kde žijí, protože to jinak nejde. Je to jediná cesta, po které mohou jezdit kamiony (ostatní silničky jsou opravdu silničky). A přesto se tihle lidé už společně přes třicet let snaží vybojovat takový průjezd kapacitní silnicí nebo dálnicí, aby jejich životní prostředí nebylo zhoršeno.… Číst vice »

🦃 Krocan

To byste zůstal v půli cesty. Normálně bych to za Lídlem v Turnově naštorc podminoval a na druhém konci u Kbelnice taky. Nechal bych tam akorát u kraje půl metru čistých pro cyklisty. Horší by bylo, kdyby jeli dva vedle sebe, jak jsou zvyklí…

luxor

no vy jste taky kus ldi0ta …. na to jsem vůbec nenařážel

Honza

Nemělo by v této oblasti větší smysl investovat do veřejné dopravy? Trať 041 by byla atraktivní kdyby se tam jezdilo rychleji nejezdily tam Regionovy a nebyla to jízda jak na tankodromu… +Většina oblouků je dle mého narovnatelná. Tahle silnice bude sloužit jen ,,točvolantům“….

Honza

041 už nyní má rychlejší jízdní dobu do Hradce Králové než trasa přes Starou Paku, jen kdyby se nezastavovalo všude…

jirik.e

Na té trase je jen pár nepěkných oblouků, zato však je tam spoooousta obcí, kde auta rachotí pod okny domů.

Honza

https://mapy.cz/s/nanamunoju něco takového mě napadlo, jen hrubý náčrt…

Alibaba

To nelze postavit, ještě by to bylo atraktivnější než dálnice!

(ironie)

Jarda

ještě by to chtělo brát v potaz terén při tom navrhování, ale jinak některé přeložky jsou opravdu i zpracované..ono by tady pomohla i obyčejná velko reko a jiné vozy..ale stejně bez kapacitní silnice se neobejdete..jednak železnice není všude a opravdu vše přes železnici řešit nelze, ale ta trať je zanedbaná, zbytečně pomalá, ve stavu tankodrom a společně s regiokřápem to fakt stojí za to..

Frantisek X

Akorát tu silnici by potom bylo možné dimenzovat na to, co by na ní zbylo, a ne na to, co je po ní přepravováno, když není použitelnější železnice.

Jarin

Františku vy jste jako kafemlejnek – zjistěte si prosím už, jak je to s naplněností kolejové dopravy a pak začněte logicky uvažovat.

SYN

Což o to, ale podobně „rozumná“ trasa ještě nestojí ani do Liberce, a přecejenom budovat tu vedlejší směr když hlavní ještě nestojí?

Honza

Do Liberce to má být 2035 jestli se nemyli

Jarda

má být…mělo být už 10x..2035 je scifi, 2035 pokud se podaří všejanská a řepovská spojka a dotáhnout dráty do MB, tak to bude mega velký úspěch..cokoliv od Boleslavi dál do 2035 fakt nebude..nejspíše ani Ptácká spojka, což bude dost zádrhel. Aby byla trať do Liberce hotová v 2035, tak už by se na tom muselo teď makat..se podívejte co se tam má stavět a jak dlouho trvá příprava a výstavba takového díla..

Frantisek X

Ale dálnici přednostně před lepší železnici budovat lze. Zvláštní.

🦃 Krocan

Jakože ty desítky tisíc tun denního nákladu se vyloží v Turnově za Viaduktem a dobrovolníci „Za I/35 krásnější“ to budou skládat do krosen, které si povinně naloží na záda cestující na trati č.41, aby ho převezli do Jičína?

Frantisek X

Vymyslíme co nejabsurdnější argumentaci, jen aby nám někdo ta autíčka nechtěl omezit, že? Burácejí přes vesnice, tak budou burácet ještě více v lese. A do Turnova odnikud koleje nepovedou, nákladní vlaky jsou zakázané? Ach jo…

Jan

Z Turnova přece stačí využít stávající čtyřproudovku a pokracivat s ní a nemá smysl vést podle města další silnici a ještě tunel. U Lidlu by stačilo udělat jenom mimoúrovňové křížení a nebo malý podjezd a nebo tedy čtyřproudý tunel

jirik.e

A taky by stačilo zbourat pumpu, zbourat pár baráků na Kamenci a stejně se pak dostat do původního místa… a taky by stačilo pořád vést tisíce aut hned vedle městského centra a sídliště…

HAL9000

No, ono stačilo vybagrovat jenom díru pro ten Lidl – a celý svah pod Výšinkou (včetně ulice Na Kamenici) jel dolů… Pokud to nakonec prokopou (asi že teď už nakonec bohužel ano), tak to může být ještě zajímavé.

Jarda

tunel pod výšinkou nebude..bude u mašova, ale tam to ujíždí ještě víc..

PavelX

Ta silnice nevede skrz CHKO Český ráj, ten je jižněji a severněji (Český ráj je nespojité území). Vede převážně po nezajímavých polích a loukách, které jsou velmi podobné území kolem I/35 (budoucí D35) u Moravské Třebové. A tam žádný problém s odpůrci není, stejně jako se tam nevymýšlí nesmysly typu třípruh.

Jarda

ten třípřuh sice je trochu trnem v oku, taky nejsem jeho zastáncem, ale na rovinu, on to problém moc nebude, je to směrově oddělené, což je základ a na tom „kousku“ to časové zdržení, když se chvíli pojede za někým pomalejším bude minimální, nominální rychlost bude 110, kdyby se k třípruhu, postavila R/D38, tak na cíle Pardubice a dál by se dalo jezdit přes Nymburk..dnes je to rychlejší, než přes Jíčín, tím by se snížilo zatížení a třípruh by byl jen na „kratší trasy“ s cílem před Pardubicemi

Cikcak

Souhlasím. Nějak nechápu, v čem spočívá z hlediska akceptovatelnosti silnice rozdíl mezi směrově rozděleným třípruhem a směrově rozděleným čtyřpruhem.
Nechci polemizovat s experty, ale z hlediska emisí je třípruh asi horší, nebo ne? Více brždění a následných akcelerací.

SYN

Ten rozdíl možná bude v celkové šířce (zastavěné)… ono totiž „díky“ tomu jak se u nás staví rychlostní silnice, tak dneska už nepostavíte „Déčko“ menší než minimálně 24,5m široké… oproti tomu je nějaký 15,25m široký třípruh (na kterém se bude smět 110kmh) opravdu citelně úspornější… a pokud tam nejsou extrémní hodnoty provozu tak to docela stačí.

HAL9000

Ta silnice bohužel vede skrz Český ráj… Jen CHKO byla kvůli Turnovu vymezena dost sparchantěle a nechali tam pár set metrů mezeru… která se teď „náhodou“ moc hodí. No – teď… Valbek si to před lety strašně usnadnil :-/ A výhled z Trosek / Hrubé Skály na Kozákov či Suché skaly přes rychlostní komunikaci, jeji vedení na vysoké estakádě u Rovenska p.Tr, včetně příslušného kraválu, to bude také lahůdka… :-/ Škoda, že se Valbek nezabýval víc „jižní“ variantou, kolem Českého ráje spodem (častečná peáž s D10). I hustota osídlení je tam nižší… Snad ten poradce odvede alespoň nějakou práci –… Číst vice »

Přípravář

to je asi moc levná varianta kolem Mnichova Hradiště 🙁

Přípravář

Jako letitý pamětník to účelové vymezování hranic CHKO potvrzuji.

Jarda

ty výhledy na krásné haly a rozpadající se JZD areály? V tom se jedna silnice navíc už ztratí..to fakt není žádný ráj..jižní varianta nic neřeší, jen si tam můžete dosadit jiné turistické cíle pod kterými by vedla „dálnice“..v tom návrhu to bylo dokonce mnohem blíže turistickým oblastem a dokonce to vedlo i přímo skrz CHKO..to je jen prostě alibismus, aby to vedlo u souseda, nic jiného

Frantisek X

Tak krásné haly jsou tam i „díky“ hlavní silnici, to je jedno s druhým. A proč to nezmršit ještě více, když už jsme začali, že?

Jarda

ty krásné „haly“ jsou převážně mimo tu hlavní silnici, ale jako pokus dobrý.. to byla jen poukázka na to, že tam žádná krajina fakt není, vše zníčeno zemědělstvím a urbanizací..

Jan

Za Turnova přece stačí rozšířit na čtyři pruhy stávající čtyřproudovku a nemá smysl vést podle města další silnici a ještě tunel. U Lidl by stačilo udělat jenom mimoúrovňové křížení a nebo malý podjezd

jirik.e

Jasně že stačí současnou silnici skrz „jen rozšířit“, a při té příležitosti zbourat pár zbytečných baráků včetně kostela v Libuni a vyasfaltovat pár zbytečných zahrad ve Ktové, Kbelnici, Radvánovicích a na okraji Turnova… 😀

Jan

Aktuální varianta je naprostý nesmysl.

1) Základem je aby tam byly čtyři pruhy
2) Trasu je nutne vést co nejvíc rovně a ne tak nesmyslně samé zatáčky. Klidně jen rozšířit stávající trasu..

Honza

Stávající trasa je poměrně velká bariéra pro lidi kolem ní…

Jarda

jak chcete rozšiřovat stávající trasu, když z velké části vede zastavěným územím? :-O

Honza

Rozšíření silnic podle stovek případů v Americe není moc dobrý nápad

jirik.e

Prosím vás, přiznejte, že jste tam nikdy nebyl a píšete blbosti z neznalosti. Ty podle vás „nesmyslné zatáčky“ tam jsou totiž kvůli tomu, aby se trasa co nejvíc vyhnula kopečkům a tedy minimalizovala nutnost buď dělat monstrózní zářezy, anebo budovat zbytečná stoupání a klesání.

HAL9000

No… ona ta nová trasa právě „přes kopečky“ vede. Proto hned za Turnovem stoupání k Volavci, nebo u Rovenska estakáda směr Preisingova stráň…
Asi jste tam nikdy nebyl .-) /vtip/
„Nejplacatější“ by to bylo kolem Libuňky / trati, ale to je úplně neprůchozí (páč už i oficiálně CHKO). Žádné dobré řešení teď už bohužel ale asi není 🙁

Jiřik

Na Volavec a údolím na Rovensko to vede kvůli tomu, aby se konečně stáhla pryč ta šílená doprava z centra Turnova a horedole kotárama přes Bělou, Lestkov a Tatobity až na Zelený háj. Kupodivu aktivistům nevadí ty tisíce tun paliva, které se zbytečně spálí v těch kopcích a zatáčkách a jejichž zplodiny dýchají všichni v okolí.