Na osud ČSA vzpomínám se směsí smutku, zloby a nepochopení, říká pilot A310 Jiří Hořínka

Jiří Hořínka v kokpitu Airbusu Aegean Airlines Foto: Archiv Jiřího HořínkyJiří Hořínka v kokpitu Airbusu Aegean Airlines Foto: Archiv Jiřího Hořínky

Pozoruhodná letecká kariéra Jiřího Hořínky pokračuje v Řecku a při výuce na vysoké škole v Ostravě.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Potěšilo mě, že nejsem jediný, kdo považuje za nešťastný přístup v našem školství povinnost pro vyučující na VŠ také „páchat vědu“ 🙂 Díky za skvělý článek, přečetl jsem jedním dechem.

Ladin

Rozhovor s pilotem? Do dneska jsem neveril, ze bych neco takoveho mohl dat komplet na jeden zatah. Diky!

J.K.

Podle mě ČSA položil koncept low-cost služeb za vysoké ceny, ale kdo ví…

Mysel

Kdyz prisel tenhle koncept, bylo uz hodne let davno vymalovano. Ten uz fakt nic nepolozil, na to bylo davno pozde. Jen nastval hodne zakazniku i lidi uvnitr firmy.

Ryk Mat

Tolik mrzení pro jeden flástenetzký fetiš. Příčinou konce té firmy je samozřejmě státní vlastnictví. Žádná státní firma nedokáže konkurovat těm soukromým. Privatizace ČSA závistivým flástentzům vadila a tak firma logicky skončit musela. Nakonec tak dopadnou i ČD.

Michal

Vážený pane. Na letišti jsem pracoval do roku 1998 až do roku 2011. To, co zde říkáte je lež. ČSA nesložili žádní političtí hochštapleři, jak píšete (i když soudruh Tvrdík ČSA moc nepřidal), ale létající personál, který již za ředitele Kůly začal být nenažraný a pod pohrůžkou stávky si vymohl takové zvýšení platů, že i v době letecké konjunktury bylo problematické vše ufinancovat. No a potom přišlo 11. září, pokles počtu cestujících a zdražení vstupů, na které ovšem létající personál odmítl reagovat. Nebo si na to už nevzpomínáte? Neházejte to na stát a na politiky, když za to můžete vy.… Číst vice »

Původní Aleš

Melete páté přes deváté. Dáte článek z roku 2009, přitom píšete o Kůlovi a „potom přišlo 11. září“.

Mysel

On hlavne tenhle konkretni clanek neni az tak uplne argumentem, ktery by jeho slova potvrzoval. Spis naopak. Ale to by bylo na delsi vyklad.

RHood

Píše se rok 2003. Miroslav Kůla: „Můžete být konkrétní, jak to funguje. …ale dostatečně patrné. Já snad budu konkrétní v jednom jediném případě. To je příklad kolektivního vyjednávání s našimi piloty v roce 2001, které, možná si vzpomenete, bylo poměrně dramatické, bylo velmi blízko ke stávce, i tenkrát se nám podařilo odvrátit stávku několik hodin před jejím vyhlášeným začátkem, při takovém tom nočním vyjednávání. A musím říct, že tenkrát na mě byl vyvíjen nesmírně silný tlak. Kým? Řekněme představiteli některých akcionářů, což by se zdálo být legitimní, jenže ten tlak v podstatě nebyl tlakem, který by odpovídal zájmu akcionářů, protože… Číst vice »

Alois

Tak Sudruh Tvrník a Vy. Kčs, odpoved Panu Pražák.

Martin Pavelka

Air Vítkovice byly opravdová divočina. Ing. Jančík by stál za zmínku… Blahopřeji k nádherné letecké kariéře.

JardaF

Ing. Jančík neměl s Air Vítkovice / Air Ostrava nikdy nic společného. Pokud tedy myslíme tutéž osobu PJ … (asi ano)

Martin Pavelka

Omlouvám se za zmatek. Samozřejmě… Ing. Jančík – začátky v Aeroklubu PMK Zábřeh. Vyjadřuji se v kontextu celého rozhovoru (Jarda Fojtek?)

JardaF

Přesně Martine. Ozvi se na jfojtek@seznam.cz . Rád tě „slyším“.

Mysel

Diky za velmi zajimavy a ctivy rozhovor!

Řecký přítel :-D

Bravo! Krásný článek..jsem rád, že jsem mohl být sprostředkovaně u toho 😉 gia mas! a.

Tatjana Pazderova

Milý Jirko, strašně rada na Tebe vzpomínám. Byl jsi i nekompromisní pilot i výborný kamarád na pobytech na dalkovkach. A hlavně, vždy jsi uměl nás stewardy o všem informovat, abychom přesně věděli, co máme dělat. Děkuji, ze jsi ten článek napsal. Myslím, ze jsi – tak jako je tvým zvykem – jednoduše shrnul myšlenky nás všech.
Držím Ti moc palce. Tana Pazderova.

Navratih

….a je moc škoda, že tohle všechno „vodnes čas…“

Původní Pražák

Všechno fajn, ale dodnes mi vrtá hlavou, jestli jedním z hřebíčků do rakve ČSA nebyli právě piloti, kteří místo za odvolání Tvrdíka stávkovali za vyšší platy.

Vin

Našel jsem jen pár článků – https://www.google.com/search?q=%C4%8Dsa+st%C3%A1vka+pilot%C5%AF&client=firefox-b-d&source=lnt&tbs=li:1&sa=X&ved=2ahUKEwiS7oeL6aP8AhWghf0HHVbnAS4QpwV6BAgBECU&biw=1440&bih=654&dpr=1.33 – ale píšou tam o snižování platů, přesunech do sesterské společnosti apod.

Mysel

je nezpochybnitelne, ze jednim z hrebicku do rakve CSA piloti opravdu byli. Presneji jista cast pilotu. Ovsem ne tim mechanismem, ktery naznacujete a jehoz vliv byl ve finale zanedbatelny. Protoze politicka garnitura, ktera pana Tvrdika do funkce dosadila, nebyla schopna ani ochotna ho nahradit jakymkoli (pro CSA a obcany teto zeme) lepsim kandidatem. Deje nasledujici to myslim potvrdily vice nez dostatecne. Dodnes osoby zucastnene verejne neprozradily, kdo mel byt jejich vysnenym princem pote, co „namydlili schody“ (davno obecne vzity termin pro celou tuto akci) panu Kulovi. jejich plan totiz nevysel a odstartoval serii procesu, ktere vedly k faktickemu (minimalne zatimnimu)… Číst vice »

Mysel

PS: I pozdni projev litosti ma smysl, je-li uprimny.

Čuďa Čoudil

Hořajz, ty jsi bůh 🙂
Díky za to, žes mě po 15 letech nelítání dostal zase za knipl…

Bifidus

Vynikající článek!

David

Krasne cteni, zajimavy pribeh vice takovych.

JVA

Fakt super rozhovor 👍👍👍
Díky

cbv

Super rozhovor ! Ahoj Jirko ! At to lita ! EX AE RHO 🙂