Na Osoblažku se poprvé od povodní vrátí vlak. Pojede jako poděkování záchranářům
Parní vlak před příjezdem do zastávky Dívčí Hrad. Foto: Pavel Schreier /Slezské zemské dráhy
Vlak dojede do poloviny trati, zbytek je poškozen.
Nevíte někdo, zda v jízdním řádu 2024/2025 budou v provozu osobní vlaky na osoblažce?
Podle zveřejněného JŘ na stránkách SŽ v provozu nebudou, ale nějak se mi to nezdá.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/172897705/k319.pdf/c1260c88-d7e9-4ce5-b5a5-e208ef82ecdf
Odpoveď je v předchozích článcích o Osoblažce. Pokud to stále platí, rok se jezdit nebude. Nevím, nad čím dumáte.
Čeká se na přidělení tras poté, co kvůli povodni sešlo ze změny dopravce.
Jen pravidelně informujte o stavu úzkokolejky, je třeba aby se o tom mluvilo aby slib SŽ o zprovoznění nemohl být snadno „zapomenut“, či odložen „kvůli důležitějším věcem na práci“.
Hezká akce. Ať se podaří.
Když se spojí lidé a příroda, není v této zemi jediná úzkokolejka provozovaná v celé délce…
Skvělý nápad, kéž vše klapne a ať si to všichni účastníci užijí.
Přesně tak. Čůráci.
???Jste asi chtěl napsat něco trochu jiného ne ?
Samozřejmě. Automatická oprava.
Marně přemýšlím, co jste chtěl původně napsat, aby vám to udělalo takovou opravu. Ale zasmál jsem se po ránu jako dlouho ne.
Asi to slovo používá pravidelně 🤪
A nemělo to končit ácííí… ? Pak by to byl vzkaz zpívajícím pražákům ….
Nápad je to zajímavý, a určitě podporuji, ale jestli se podařilo vyřešit následky povodně na Osobažsku, a jakým způsobem, uvidíme za nějakých 5 let. Tedy na Osoblžce za rok. A modleme se, aby se interval mezi povodněmi nezrychloval, protože tam skutečná opatření, přehrady, poldry a proti povodňové bariéry se nestaví, čeká se prostě na další povodeň, a to si tady s mínusaři tohoto příspěvku, za deset let řekneme, jestli je tento názor příliš akční nebo ne.
Všechna uvedená opatření jsou na skutečně mimořádné povodně jako tam tato, žel krátká. Ale na různé ty pětileté a dvacetileté vody účinná jsou, a to není málo.