Na Osoblažku dorazila po více než čtyřech letech oprav druhá lokomotiva

Lokomotiva 705.914 po příjezdu do Třemešné. Foto: David ChovančíkLokomotiva 705.914 po příjezdu do Třemešné. Foto: David Chovančík

Na letní sezónu budou k dispozici dvě lokomotivy.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miro Novak

Chapete nekdo proc CZ Loko + garazovka PARI? Nesouvisi to s Paroubkem starsim?

libor

Nevíte někdo na kolik vyšla taková modernizace té mašiny? díky

Náhodný kolemjdoucí

Nejezdila 8 let a přitom byla odstavená jen od r. 2019, tj. 5 roků?

Martin

Lokomotiva 914 nejezdila již od roku 2016, kdy jí odešla klikovka. Byla odstavená v Osoblaze až do roku 2019, kdy byla převezena do Bohumína a následně do Kutné Hory.

Marek

Má to svoje kouzlo, to se musí nechat, až budu mít čas a možnost přijedu se na úzkokolejku podívat

Hans

Pěkné a zajímavé. Byly to první dieselové lokomotivy v Čechách vyráběné pro tzv. Traťovou službu. Na úzkokolejkách totiž jezdily různé druhy malých parních lokomotiv, v provozu totálně nehospodarnych. Musely být zatopený kotle pod tlakem třeba celý den z důvodu odvozu jen tři vlaků. Zato Dieselův motor stačí nastartovat třeba jen na půlhodinovou jízdu a pak jej vypnout. A tehdy byla navíc nafta levnější, než sodovka. Tyto stroje měly původně motor stejný jako vozy 830(M262.0), a nyní ten TEDOM vychází z motoru LIAZ ML634( ve vozech 810, 842, 843). Takže z těch lokomotiv 705 je v podstatě původní jen karoserie a… Číst vice »

jva

Jo, tahat 30t lokomotivou jeden vagon, to už je hospodárné…

Jarek

Vzhledem k rudozelenénemu paskvilu jménem green dealu a tahaní x tun baterii elektrokamiony je nějaká 705 na Osoblažce pod rozlišovací schopnost hospodárnosti a rudé uhlíkové stopy….

rogo01

Je to čistě moravská dráha 😉

jal

Busem to taky jde, ale časově to třeba do Krnova vychází stejně.
Každopádně místní jezdí hlavně auty a přes Polsko-nejkratší i časově .

RedFox

Krásnej stroj. Přeji, aby se oprava povedla a mašinka nezlobila.

Trumway

Nemůžu si pomoct, ale hotový „malý pomeranč“.

král j

Nejedná se o jeden z původních nátěrů, ale jeden z nátěrů, které lokomotiva v průběhu své existence měla.

Trumway

🙂
A není to to samé ? Tak si to spojte dohromady. Prostě je to jeden z původních nátěrů, které tato lokomotiva v průběhu své existence měla.

Chleba Nakup

Původní je snad jen jeden, ten původní. Cokoliv po původním už je nepůvodní.

Bez přezdívky

Furt si myslím že to „převzetí obcemi“ je utopie. Proč by do toho ČD měly jít, když do toho teď vrazily fůru peněz? To jim ty obce nemají šanci zaplatit. Pokud by jen obce převzali roli objednatele od kraje, proč ne, pak se ale nic moc nezmění.

jal

Když to dostanou příkazem, není problém.

Pokud by to placení provozu převzaly obce od kraje, tak do roka jezdí jen v létě o víkendech.

Kubrt

Aby obce začaly financovat provoz místo kraje nedává smysl, co by tím získaly? ČD mají smlouvu s krajem, ta se nedá jen tak zrušit a už vůbec nemůžou na někoho jen tak „převést“ svůj majetek (vozidla). Takže reálně se můžou ČD dohodnout s krajem, že už nebudou dopravcem a svá vozidla pronajmou/prodají novému dopravci. S péčí řádného hospodáře, akciovka jako každá jiná.

Jindra

No je fakt, že ČD svou liknavostí s opravou druhé mašinky ukázaly „zájem“ o provozování této trati,na druhé straně mám obavy,aby se neobjevil další Boris Čajánek.Srdcaři ❤️🚂❤️ typu Ing Jana ŠATAVY už asi nejsou

Martin

Dobrý den, jen bych rád opravil a doplnil, že lokomotivu do Třemešné přepravila společnost PARI CZ Servis s.r.o., nikoliv České Dráhy a.s.

vjkm

U některých fotek dojela do Třeme … a ne do Třemo … .

Hans

Těžko mohla sama dojet, byla DOVEZENÁ na plosinovem voze.

Jan

Na letní sezónu budou k dispozici dvě lokomotivy? Asi bouchnu šampus…

jal

.
Když to nebude jako vždy, že po generálce a modernizaci každou chvíli stojí na záruční opravu, tak ano.
To by ještě měli nějakou dobu raději počkat s tím převzetím, až budou vychytané mouchy. Tak se bude dát dál nadávat na ČD, že jsou neschopné. : – )

Stejně bude jezdit jen jedna. Jedině že by se místo páry projela i druhá.

Aleš

Parní vlaky nemají s ČD nic společného.

jal

To tu nikdo netvrdil.
Prostě aby byla obě na trati, místo páry by jela tahle.
Nikde není psáno, že nemůže být na jízdu pronajata nebo půjčena.

Chleba Nakup

Když se někde na trati jedna pokazí a druhá pro ni pojede, tak vlastně v určité chvíli „pojedou obě dvě“.

El Barto

Obě dvě jely už včera na Os 20603, 914 jako vlaková a 913 přípřežní, a to v rámci převozu do Osoblahy.