Na Osoblažku dorazila po více než čtyřech letech oprav druhá lokomotiva
Lokomotiva 705.914 po příjezdu do Třemešné. Foto: David Chovančík
Na letní sezónu budou k dispozici dvě lokomotivy.
Na letní sezónu budou k dispozici dvě lokomotivy.
Chapete nekdo proc CZ Loko + garazovka PARI? Nesouvisi to s Paroubkem starsim?
Použít google je příliš složité, lepší je klást nesmyslné dotazy, že?
Nevíte někdo na kolik vyšla taková modernizace té mašiny? díky
Nejezdila 8 let a přitom byla odstavená jen od r. 2019, tj. 5 roků?
Lokomotiva 914 nejezdila již od roku 2016, kdy jí odešla klikovka. Byla odstavená v Osoblaze až do roku 2019, kdy byla převezena do Bohumína a následně do Kutné Hory.
Má to svoje kouzlo, to se musí nechat, až budu mít čas a možnost přijedu se na úzkokolejku podívat
Pěkné a zajímavé. Byly to první dieselové lokomotivy v Čechách vyráběné pro tzv. Traťovou službu. Na úzkokolejkách totiž jezdily různé druhy malých parních lokomotiv, v provozu totálně nehospodarnych. Musely být zatopený kotle pod tlakem třeba celý den z důvodu odvozu jen tři vlaků. Zato Dieselův motor stačí nastartovat třeba jen na půlhodinovou jízdu a pak jej vypnout. A tehdy byla navíc nafta levnější, než sodovka. Tyto stroje měly původně motor stejný jako vozy 830(M262.0), a nyní ten TEDOM vychází z motoru LIAZ ML634( ve vozech 810, 842, 843). Takže z těch lokomotiv 705 je v podstatě původní jen karoserie a… Číst vice »
Jo, tahat 30t lokomotivou jeden vagon, to už je hospodárné…
Vzhledem k rudozelenénemu paskvilu jménem green dealu a tahaní x tun baterii elektrokamiony je nějaká 705 na Osoblažce pod rozlišovací schopnost hospodárnosti a rudé uhlíkové stopy….
Je to čistě moravská dráha 😉
Busem to taky jde, ale časově to třeba do Krnova vychází stejně.
Každopádně místní jezdí hlavně auty a přes Polsko-nejkratší i časově .
Krásnej stroj. Přeji, aby se oprava povedla a mašinka nezlobila.
Nemůžu si pomoct, ale hotový „malý pomeranč“.
Nejedná se o jeden z původních nátěrů, ale jeden z nátěrů, které lokomotiva v průběhu své existence měla.
🙂
A není to to samé ? Tak si to spojte dohromady. Prostě je to jeden z původních nátěrů, které tato lokomotiva v průběhu své existence měla.
Původní je snad jen jeden, ten původní. Cokoliv po původním už je nepůvodní.
Furt si myslím že to „převzetí obcemi“ je utopie. Proč by do toho ČD měly jít, když do toho teď vrazily fůru peněz? To jim ty obce nemají šanci zaplatit. Pokud by jen obce převzali roli objednatele od kraje, proč ne, pak se ale nic moc nezmění.
Když to dostanou příkazem, není problém.
Pokud by to placení provozu převzaly obce od kraje, tak do roka jezdí jen v létě o víkendech.
Aby obce začaly financovat provoz místo kraje nedává smysl, co by tím získaly? ČD mají smlouvu s krajem, ta se nedá jen tak zrušit a už vůbec nemůžou na někoho jen tak „převést“ svůj majetek (vozidla). Takže reálně se můžou ČD dohodnout s krajem, že už nebudou dopravcem a svá vozidla pronajmou/prodají novému dopravci. S péčí řádného hospodáře, akciovka jako každá jiná.
No je fakt, že ČD svou liknavostí s opravou druhé mašinky ukázaly „zájem“ o provozování této trati,na druhé straně mám obavy,aby se neobjevil další Boris Čajánek.Srdcaři ❤️🚂❤️ typu Ing Jana ŠATAVY už asi nejsou
Dobrý den, jen bych rád opravil a doplnil, že lokomotivu do Třemešné přepravila společnost PARI CZ Servis s.r.o., nikoliv České Dráhy a.s.
U některých fotek dojela do Třeme … a ne do Třemo … .
Diky za upozornění
Těžko mohla sama dojet, byla DOVEZENÁ na plosinovem voze.
Na letní sezónu budou k dispozici dvě lokomotivy? Asi bouchnu šampus…
.
Když to nebude jako vždy, že po generálce a modernizaci každou chvíli stojí na záruční opravu, tak ano.
To by ještě měli nějakou dobu raději počkat s tím převzetím, až budou vychytané mouchy. Tak se bude dát dál nadávat na ČD, že jsou neschopné. : – )
Stejně bude jezdit jen jedna. Jedině že by se místo páry projela i druhá.
Parní vlaky nemají s ČD nic společného.
To tu nikdo netvrdil.
Prostě aby byla obě na trati, místo páry by jela tahle.
Nikde není psáno, že nemůže být na jízdu pronajata nebo půjčena.
Když se někde na trati jedna pokazí a druhá pro ni pojede, tak vlastně v určité chvíli „pojedou obě dvě“.
Obě dvě jely už včera na Os 20603, 914 jako vlaková a 913 přípřežní, a to v rámci převozu do Osoblahy.