Na úpravy magistrály či revitalizaci Jižní spojky přispěje Praze stát. Město získá 325 milionů

Vizualizace proměny magistrály v Praze. Zdroj: TSK / Ateliér PROMIKAVizualizace proměny magistrály v Praze. Zdroj: TSK / Ateliér PROMIKA

Podle města jde o historicky rekordní podporu.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Cermak

Chtěl jsem napsat: škoda, že tu vše tak dlouho trvá. V Číně budou než se připravíme a projdeme zbytečnými papírovými kolečky létat vznášedly….ale když si čtu diskusi. Ono je mnoho mých spoluobčanů mentálně v jiném století. Takže s budoucností to vypadá všelijak. Ona je většinou budoucnost moc nezajímá. Hlavně řízek a veproknedlo.

Luk

Radši naši kamennou demokracii než čínskou totalitní diktaturu s rychlovlaky a tunou dalších vymožeností.

Petr

Až se začne rekonstruovat Strahovský tunel, tak budete ještě s láskou na tu nenáviděnou magistrálu vzpomínat. Všechna západní města zklidňují povrchovou dopravu, až když mají dobudovánu alternativní podpovrchovou síť. Chtělo by to uspořádat 19. září nějakou symbolickou oslavu k desetiletému výročí otevření Blanky.

Hoermalmeister

To přece vůbec není pravda, povrchovou dopravu sice opravdu zklidňují především města na západě, avšak ne jako reakci na kapacitní tunely pro auta. Pokud už tunely, tak pro metro, ale spíše jakoukoliv formu kapacitní veřejné dopravy. Jediné, co si tak vybavuji, je Oslo. Nicméně ani „stejně bohatá“ města nejdou tímto směrem, třeba Kodaň, Amsterdam ani Zürich touto cestou nejdou, protože je to příliš drahé. A když si to nemůžou dovolit oni, jak si to asi dovolíme my.

Petr

Pouze tu dlouhodobě tvrdím, že Praha roste. Neustále se staví další byty s povinným parkovacím stáním, které kupují lidi, kteří auto vlastní a z různých důvodů ho někdy častěji, někdy méně častěji používají. Pokud někdo jede třeba z Holešovic do Podolí, tak má momentálně možnost jet Blankou nebo magistrálou. Pokud zavřete/omezíte Strahovský tunel a zklidníte v nějaké míře magistrálu, tak naženete auta na nábřeží nebo na Žižkov.

Clovek

Praha ma podpovrchove vnitrni dalnice na velmi vysoke urovni, treba Viden nebo Milan, podobne velka bohatsi mesta, nic takoveho nemaji.

Tomáš

Hlavně by měli zrušit ty semafory u Wenzigovy a na Muzeu a nedělat semafory před Hlavákem

Frantík

Bez semaforu by to ještě byla min plynulá doprava.

Dejf

tak jako v době, kdy ve wenzigově nebyly semafory a bylo nutné pro průjezd do ulice Ke Karlovu se protlačit otočením přes Fugnerovo náměstí byla tato zkratka vhodná jen pro opravdu pokročilé a dostatečně asertivní řidiče….

Ondra

Naopak, magistrálu je potřeba předělat na normální ulici. Tj. aby se chodci mohli v pohodě dostat na druhou stranu. A před hlavním nádražím je ten přechod potřeba, chodí tam spousta turistů kteří netuší že je tam podchod

Tomáš

Plus konečně zpoplatnit vjezd do vnitřního okruhu pro všechny kdo nemají uvnitř pobyt a nějak zatočit s těmi co v Praze mají byt co pronajímají a jsou v něm hlášení kvůli zónám a bydlí reálně za Prahou v domě..

Původní Intercity

Jeden nápad by tu byl, co ty byty a domy hezky progresivně levicově znárodnit a soukromé vlastnictví aut zakázat? Když bude všechny nemovitosti vlastnit stát a pracující lid, tak to tentokrát už určitě vyjde…

Ferda

Vy jste komunista?

V. K.

Víc kapitalistické řešení než vzácný statek nabídnout tomu, kdo je za něj ochotný zaplatit víc neexistuje. To jen u aut trpí pravice selektivní slepotou a preferuje autokomunismus v podobě čekání ve frontách (kolonách) na nedostatkové zboží zdarma před tržním řešením.

libcha

Správným řešením je zpoplatnit vjezdy či parkování bez ohledu na rezidenturu. Auto místňáka zabírá v Praze úplně stejný prostor (jízdou či parkováním) jako auto přespolního.

Dálnice

Přesně tak. Bohužel, politika, který s tím přijde moc lidí nezvolí. A rezidenti budou současně vřískat, že aut je v centru moc a ať s tím město něco dělá a současně ať se jich samotných žádná regulace nedotkne. Vítejte v ráji populistů.

risk

Mistnak ma jedini a finalni slovo. Kdyd je mistnak, je to jeho okoli ne vase. Ale muze te se mistnaku zeptat a dat to k volbe.

Tomáš

Nejdřív Blanka 2, Radlická radiála, 2+2 Vestecká spojka a pak se zabývat těmito fantasmagoriemi 🙂

Michal Bartoníček

Proč si myslíte, že je vaše pořadí důležitosti správné?

Jakub P

Protoze „mysli“ volantem.

risk

Protoze to bylo tak dohodnuto a je to tak generacne planovano.

Vasek

Proč mají lidé jako vy pořád potřebu ostatním něco diktovat?

Paterson

A kdy pořádně zdaníme škoditele a zabírače místa? Proč se nezvýší parkovné, odtahovné, pokuty, mýtné za vjezd, těžké kamiony? To by bylo peněz. Proč to musí platit stát, tedy daňový poplatník?

Ondra

Doufal jsem, že tu magistrálu upraví rychleji, ne že za pět let (možná) bude hotovo

libcha

Zase čím později, tím se snad vyvine myšlení lidí a přijdou k nám „novinky“ ze západu (Paříž, Brusel) a Magistrála bude o to více redukovaná.

Ondra

V to bych doufal, tedy jestli po příštích volbách v Praze nevznikne nějaká ještě více výfuková koalice..

David

Jako Pražák říkám, že Praha nemá škemrat peníze od státu a má zvednout daň z nemovitosti na maximum (tj cca 3x), má zdražit jízdné z 10Kč / den na alespoň 15Kč / den a zdražit rezidenční parkování ze směšných 3 Kč / den na alespoň 15Kč / den.

Ondra

Pod to bych se taky podepsal

Tomáš

Zdražení mhd je nesmysl, spíš by měla pro lidi s trvalým pobytem být zdarma.
Zdražit parkování ale je na místě a i sebrat parkovací místa na hlavních tazích jako je Bělehradská a Nuselská a zpoplatnit ten vjezd do vnitřního okruhu

Ondra

Já si myslím, že by měla být dražší, jestli chceme zachovat kvalitu a víc nevyčerpávat roční budget Prahy který pak bude chybět jinde. Třeba v kvalitnějším veřejném prostoru. Navíc přibývají tramvajové tratě a staví se Dčko.

Jakub P

Nejake zdrazeni MHD je mozne, ale nedelejme si iluize, ze to neco zachrani. Prazska MHD predevsim potrebuje velke a chytre investice, a zmeny v urbanismu mesta, ktere by snizily neudrzitelne provozni naklady. Potrebujeme, aby daleko vic prace odvedly velkokapacitni prostredky, ktere maji uplnejine naklady na osobokm nez male busy s par lidmi na ridice. Kdyz prijem z jizdneho pokryje ani ne dvacet procent provoznich nakladu, nikdy to zdrazovanim nedozeneme (ani zdrazeni na dvojnasobek (a pozor, vcetne jednorazoveho, z predplatnehoje mensina trzebZ) nema sanci zdvojnasobit trzby a tedy pokryt aspon tretinu provozu, pokud v nem nedojde k vyraznym usporam vetsim podilem… Číst vice »

Twix

V jednom příspěvku chcete zatočit s těmi co mají v Praze bydliště ale reálně bydlí jinde, a tady jim chcete nabídnout MHD zdarma. Přesně tento efekt měla MHD zdarma v Tallinnu, jsou tam kvůli tomu přihlášeni lidi co tam nebydlí, ale IAD měřitelně nepoklesla.

Frantík

MHD klidně i za 20 korun na den, ale jen ty dny kdy ji budu využívat 😉

Zdeněk

to bude krása, jako v Krumlově 😀

výr

nebude nic zdravějšího než jít si povenčit psa po oživené magistrále v tom smradu 😀

David

Takže lepší to nechat jako smradlavou díru?

frank

No pejskaři by možná chtěli víc oživění veřejného prostoru , ale netroufají si o to říci . Obecně vzato magistrála je vřed který nemilosrdně tu obklíčil nebo rovnou zničil, bylo zásadně redukováno několik parků a z bývalé promenády před Hlavním nádražím a u Opery udělala magistrála postižené místo. Nemluvě o tom, že magistrála ve svém průběhu ztížila klasické propojení Vinohrad a Nuslí s centrem Prahy a to jak pro pěší tak pro MHD. Takže ano, pejskaři to před magistrálou měli o hodně lepší, ostatně jako všichni obyvatelé Prahy…

PavelX

Ježišmarjá, ta hrůzostrašná magistrála co žere pejsky a maminky s kočárky, ta je ten hlavní problém Prahy! Hned zavřít, vybombardovat a postavit místo toho velkou promenádu. Protože to je to, co lidi a ekonomika, potřebují. Nepotřebují zboží, služby a infrastrukturu.

Jakub P

Zajimave, ze zbozi a sluzby se daleko vic toci na pesich zonach nebo aspon klidnejsich ulicich. Vy byste chtel mit obchod v Sokolske?

V. K.

Vždy když procházím krachující ulicí Na Příkopě, tak si pomyslím: „kéž by tady byly tři pruhy motorizované svobody, jak v té úžasné prosperující Legerovce“.

Ondra

O to víc smutné je, že se s ní nic radikálnějšího neudělá, furt to bude velká autostoka skrz střed města, oddělující Muzeum od václaváku

Tomáš

Národ Františka Křižíka a Emila Kolbena si snad uvědomí, že přechod na elektrická auta bez smradů a hrčení je pokrok, kterým se má vydat.

Frantisek X

Pouhé přemístění smradů ovšem neřeší většinu dalších problémů, přílišnou spotřebou energie počínaje (ano, sice rekuperace, ale i tak) a zabíráním prostoru konče.

Ráďa

Ta vizualizace proměny magistrály, kde polovinu zabírá graffiti na baráku, je doslova boží.