Na Opatově vznikne nový parkovací dům za tři čtvrtě miliardy. Střecha bude zelená
Vizualizace parkovacího domu na Opatově. Foto: Satra
Parkovací dům vyroste v Chilské ulici vedle stávajícího povrchového stání.
Parkovací dům vyroste v Chilské ulici vedle stávajícího povrchového stání.
Se zase někdo zbláznil?? vážně 1,5mega za parkovací místo? Buď používáte špatnou technologii, nebo z toho jde dobrech 70% do kapsy někomu, kdyby měla garáž pro jedno auto stát mega a půl, tak si ji nepostavil nikdo. Tohle přece nemůžou myslet vážně, jelikož jde o velkej komplex a je jedno místo vedle druhého, tak by to mělo cenu místa oproti běžné garáži ještě oblevnit a ne naopak. Když si vezmu cenu materiálů, tak by cena neměla přesáhnout 150k/místo…
Ta cena je aktualnim cenam primerena – i kdyz to zni silene.. a bude hur..
Staví se v Praze, ne někde na vesnici, a za aktuální ceny. P+R na Černém mostě vyšlo o dost levněji (cca 600 tis. na místo), ale už je to několik let starý projekt.
Líbí se mi že dělají zelené střechy, každá další zeleň, a ekologicky citlivé řešení, je dobré
Z toho záměru jsem poněkud rozpačitý. Poloha 150 m od vstupu do metra, když by to šlo udělat blíž. Dělají tam architektonické opičárny, aby to mohli postavit nadzemně (nebylo by nakonec levnější to udělat pod zemí?). Náklady 1,5 M na jedno místo jsou určitě k zamyšlení. A kapacita 500 míst toho moc nevyřeší…
150m od metra je problem? no to snad ne…. 😀
Záleží na tom, kolik vlečete kufrů, jestli máte zrovna horečku, nebo jestli prší ostošet.
ne, to fakt nezáleží. víte vůbec, co je to 150m? to je doslova pár kroků.
No tak od auta na nástupiště to bude 300-400 m. Pro osoby s omezenou schopností pohybu a pro motoristické lenochy to už bude hodně (když k tomu připočtou ještě cestu do cíle z metra). U stanice, kde na P+R v přímém sousedství není místo bych to pochopil, ale zrovna na Opatově je vícero možností, jak to umístit blíže.
Buď dělat infrastrukturu pro uživatele veřejné dopravy co nejatraktivnější, nebo IAD pořádně zpoplatnit. Když navrhuji to druhé, tak mě tu umínusujete, tak…co vlastně chcete?
Nejde to udělat blíž, na Opatově je všude kolem metra plánovaná výstavba.
Ochranni pasmo metra pro specificky typ stavby
tak pokud je vám parkoviště 150m od metra daleko, tak zrovna pro vás konkrétně navrhuji zákaz vjezdu automobilem do Prahy i Brna.
sorry, ale co už kurna chcete?!?!?!?
Takže to vychází na 1,5 milionu na jedno parkovací stání.
A to na Opatově není jediné místo na bezpečné uložení kola, na okolních stanicích také. Donedávna snad nebylo ani pár cykostojanů co je u spirály.
Za těch 750 milionů by se dalo postavit 70 cyklověží, nebo tisíce cykloboxů. Tedy vyřešené dojíždění k VHD po celé Praze a Středních Čechách.
Ale my radši přispějeme Putinovi na další války.
Pěkná ukázka priorit.
Parkování na kola by se hodilo, ale zrovna tady to skutečně není priorita a mobilitu to moc neřeší. V okolí stanic metra na sídlišti většina lidí na to metro dojde pěšky, nebo se doveze busem který jede každé 3 minuty a nepotřebují na něj žádnou jízdenku navíc. Než aby odněkud ze sklepa tahali kolo, projížděli hustým (silničním i pěším) provozem přes X křižovatek a parkovišť, pak ho někde u metra zamykali… Cyklověže jsou potřeba hlavně jinde.
Ze Starého Chodova, Kateřinek, Šeberova je časově kolo plně konkurenceschopné s busy ve špičce o sedlech nemluvě. Ze šmoulovů okolo průhonického parku často taky.
Kolo se v paneláku dá nechávat i jinde než ve sklepě.
Jinak v cyklověži nebo cykloboxu se kolo nezamyká.
Řekněte mi prosím, kde se dá v paneláku nechávat kolo jinde než ve sklepě? Ano, vím o kočárkárnách. Do naší se vejde 10 kol na 27 bytů.
Myslím, že pro většinu lidí z Šeberova a Šmoulovů okolo Průhonic, je myšlenka na jízdu na kole (do kopce) na Opatov a následné odstavení kola do věže/boxu/etc zcela mimo mísu.
Buďme rádi, že P+R bude na Opatově a ne na Hájích, což byl také jeden z návrhů.
Kolo se dá nechávat i na balkóně, přímo v bytě, v komoře, nebo před bytem na chodbě. Někde mají prosklenou chodbu před byty.
Co je do kopce na této cestě? https://mapy.cz/s/dosuvesefu
Pro místní by měla být silnice přes park na kole průjezdná. Aspoň to tvrdil majitel, když průjezd parkem znemožnil.
Do cykloboxu nebo cyklo věže dáte i elektrokolo…
Ano, je velmi praktické tahat kolo přes celý byt na balkón. Nedejbože, když náhodou sprchne a kolo je špinavé. Přímo v bytě je to stejné. Na chodbě kolo většinou být nemůže, protože jde o chráněné únikové cesty a SVJ by z toho mohlo mít slušnou polízanici.
Do kopce je třeba ta část ze Šeberova na most přes dálnici. Tam se člověk hezky zpotí a pak se jde nechat ofouknout do metra.
Cykkovez je největší ptákoviny, vyhozené peníze. Nikde v zahraničí, Nizozemí, Belgie, jsem se s ní nesetkal. Bohaté stačí co je v těchto zemích hojně rozšířené, kryté stojany.
Kryté stojany v Praze by začaly sloužit správně, až by všichni přišli o první kolo, a trh lupičů by byl nasycen. V Praze musí být něco uzamykatelného.
To je takový český specifikum, dělat všechno neukradnutelný a nezničitelný, i když díky psychologii víme, že lidi se naučej nekrást a neničit jen a pouze tak, že jim postavíte hezký prostředí.
V Nizozemí jsou skutečně rozšířené, ale lidi se tam nejspíš o své kolo tolik nebojí, nevím jak by to třeba na tom Opatově bylo atraktivní. V Polsku cyklověže taky nejsou, však tam (právě proto?) na kole k vlaku nikdo nejezdí, i po městě jezdit na (vlastním) kole je tam docela exotika, když ho pak není moc kde nechat.
Nestačí, že už všude nacpali absolutně nesmyslný cyklopruhy odnikud nikam? Jestli chcete jezdit, vemte si kolo a jeďte si zajezdit na venkov, ve městě to nemá co dělat, akorát se buď vrháte pod kola, nebo naopak ohrožujete chodce. Nemluvím o tom, jaké zbytečné prachy se pro pár cyklistů ročně vynakládají. Natož ještě stavět nějaký zbytečný věže, nebo boxy.
Jako by nestačilo, že to dotujou už český dráhy, kdy člověk neplatí za kolo téměř nic a ještě tím zabere několik míst.
to si vazne myslite, nebo jen tak z nudy trollite? 🙂
Mate akutni potrebuju prskat siru nebo pridate i racionalni argumenty? Kdyz se citite nemocny na to ma kazdy soucit, ale pomoc nenaleznete na dopravnym webu, ale spise v Praze par min busem pobliz stanice metra Kobylysy…
„Ale my radši přispějeme Putinovi na další války.“— ukazka nulove empatie a zdravotni indispozice…… Citite se zdravotne v poradku? Zachranka je 155 nebo 112 pane… nemusite mit ani sim v mobilu
Ruská ekonomika stojí na příjmech z prodeje ropy a plynu. Ropa se u nás zpracuje na PHM, zejména pro auta.
Další podporou automobilové dopravy podporujeme Ruskou ekonomiku.
Mohu Vám ještě nějak pomoci?
Pět stojanů pro elektromobily 😀 Člověk má fakt pocit, že je rok 2010. Achjo.
Hm, aspoň pomalé nabíjení (nebo aspoň obyč zásuvka pro vlastní nabíječku!) by snad mohly být v takové stavbě skoro všude? Nicméně, jak je to s el.energií, v rámci nekomplikování věcí je zadarmo (v ceně parkovného možná?) nebo jak?
Tak udělat tam jednofázovou zásuvku na zámek a v krabici nad tím příslušný jistič a chránič a MIDkovanej metr není zas až tak problém. Navíc řešení od některých firem umí nabíječky, které spolu komunikují a dělí se o dostupný proud a MID ověřené měření taky není problém. Jsem petrolhead ale na tohle by se u novejch staveb opravdu nemělo zapomínat. (BTW v bytových domech je to od 2022 povinnost mít jako přípravu)
Však je načase, aby někdo ty elektronesmysly umravnil do patřičných mezí, ekologický to není ani omylem a nechápu, proč by se jim v garážích, které by měly být levné na výrobu mělo tahat ještě rozvody elektřiny (navíc značně extrémní, když si představím, že když by dali zásuvky všude, tak je to taky musí nějakým stylem obsloužit a neshořet, když si tam dá sraz klub elektroplechovek a připojí se všude, kde může)
To je pravda no, někdo by měl usměrnit automobilisty. Ve městě nemá auto co dělat, a elektroauto to neřeší. Ale pokud už stavíme obří parkovací dům, tak by mohl alespoň sloužit příštích deset let k něčemu užitečnýmu.
Jakože k ubytování uprchlíků? 🙂 🙂
Tentokrát to zaplatí developer oblasti Opatov – Na Jelenách na participačnich příspěvcích, tak to má šanci vzniknout, ne jako kdysy na Stodůlkách, kde měl mít developer ve svém projektu P+R s 500 místy podle ÚR, ale v SP už jich bylo mávnutím proutku jen 50, což nakonec nechtěl nikdo provozovat, tak tam není nic.
Druhá věc ovšem je, že P+R u kancelářského komplexu zaplní zaměstnanci a nebude to sloužit svému účelu. Proto by P+R nemělo stejně na Stodůlkách smysl, a nebude mít ani tady.
Aspoň trochu by ten původní smysl P+R měl zachraňovat tarif, který by se měl pojit s jízdným MHD ne? Potom ti co žádným MHD jet nechtějí (říkáte že pracují přímo tam) tak si zbytečně kupují jízdenku… ale možná je to motivuje aspoň k tomu že hromadkou pojedou aspoň na oběd?
Jo, zelená střecha. Ta bude ve výsledku zelená leda tak, že na ní budou solární panely.
Škoda, že se nechtělo obsypani střech paneláků soláry.
Zelená střecha pomáhá místnímu klimatu, vnějšímu i vnitřnímu. Musí se o ni pečovat, zalévat ji to ano, ale solární panely nemusí být všude, ano tohle se hodí, ale stejně tak by mohli být instalovány na nové přístřešky na nádražích, na veškerých místech, které nejsou k ničemu jinému použitelné.
Mínus dvěma pánům výše za nesmysly, co píšou, a mínus pro Vás za to, že na ty nesmysly vůbec reagujete 🤦♂️
No to nevím, proč se u nových přístřešků neděje ani jedno. Ale možná zastávkové přístřešky jsou na tom moc malé.
Bohužel asi i dost dostupné pro vandaly/zloděje…
Uvidíme no, já zatím žádnou dlouhodobě fungující zelenou střechu nezažil (jen „demonstrátor“ co přežil stěží jednu sezónu) tak až to někdo zvládne (pár roků, pokud možno víc než dva, zelená = nikoliv spálená žlutá) tak tomu budu věřit víc…
Panely můžou být přednostně tam kde je to pro zeleň obtížně dostupné (střecha baráku o XX patrech kam se dostane tak max. po žebříku) a možná by se architekti mohli zamyslet jak lépe vytvarovat fasádu (lepší sklon než jen 0 nebo 90 st.) pro rozumné nasazení fasádních solárpanelů…
Tak si někdy vyjděte na žižkov, a podívejte se směrem na karlín, uvidíte spoustu rozumně udělaných zelených střech starších než rok, + plus je v karlíne dům, motýlek se mu říká a ten má zelenou jak komplet střechu tak i fasádu..
Dům Drn v Praze na Národní?