Na okraji Hradce Králové řeší časté záplavy. Studie ukáže, zda za to nemůže nová D11
Letošní záplavy v Plotišti. Foto: Hasiči Královéhradeckého kraje
Během léta došlo k záplavám čtyřikrát.
Během léta došlo k záplavám čtyřikrát.
Předtím tam byla vsákavá pole, teď je tam nevsákavá dálnice. Na poli se voda dost drží neodtéká. Dálnice je udělaná tak, aby voda co nerychleji odtekla.
V povodí Plotiště je kolik? Tak 2 Km dálnice, na sířku průměrně kolik (i s múk) Hrubým měřením mi vyšlo asi nových 382 tisíc metrů čtverečních, kde se nebde vsakovat voda a bude celkem rychle odplavena do potoku skrz Plotiště. Když se to blbě trefí a během pár minut naprší třeba 3mm/m2, tak máte tisíc kubíků, které se rychle valí do jednoh potoka a ten je musí pobrat.
A na to musí být studie, aby nám řekla, kudy voda tekla před dálnicí a kudy teče teď?
Co se zeptat tamních obyvatel, hydrologů a nebo povodí?
A co jineho je studie, nex ze se zeptate odborniku (treba prave tech hydrologu) a ti vam poskytnou odpoved😉
Napadá mně několik nepodstatných otázek:
1. Na tu dálnici se nedělalo „Vyhodnocení vlivů na životní prostředí (EIA)“?
2. Pokud se EIA dělalo, co v něm k tomuto problému je napsáno?
3. Je realita v souladu s EIA?
4. Kdo zpracovával EIA?
Prej indukce. Houby. Povodně přijdou. 😀
sice tam dle vyjádření našli pravděpodobně ilegální hráz, ale kandidát č.1 je dálnice
Ta hráz je tam ale 9 let. Dálnice 2 roky.
Tak žádnej státní orgán přece nikdy nic nepodcenil, nezanedbal a tak… vždy za to můžou okolností..
Šetřit za každou cenu. Ekouše neposlouchat, D8 se klidně může sesouvat jak chce, Hradec klidně může být zatopená, hlavně když se ro postaví najust šutrologům, Havránkové,…
Laskavě si zjistěte jak to s paní Havránkovou opravdu bylo. A pak teprve něco komentujte.
To se ta “úsporná” varianta pěkně vyplatila, ostatně jako vždy. Nejsem tak bohatý, abych kupoval levné věci.
Ale nepovídej. Copak se mělo udělat jinak?
Stačí si projít staré letáky. Křížení dálnic kruhákem je neskutečný úlet.
Kde se dálnice kříží kruhákem?
Po dostavbě D35 v úseku Sadová – Plotiště se bude po dálnici od Jaroměře na Jičín a opačně jezdit přes kruhák.
To bych teda neřekl, já ta vidím přímé přesmyky a kruhák bude na staré silnici.
https://mapy.cz/s/defohudeda
Je tomu tak, ulice Koutníkova přece není D35 že…
Snad jedině příjezd ze severu po D11 pak odbočení na severozápad po D35 řidiče pošle na kruhák, ale to bych řekl že nebude nejčastěji používaný směr…
Tak všechno výše je zajímavé, ale co má kruhák společného s odtokovými poměry v území? 🙂
To je právě prakticky nezávislá otázka (aspoň podle mě). Most s D11 „nahoře“ tam bude v každé variantě, a „díra“ pod ním být musí, jestli bude v úrovni terénu kruháč nebo „jen“ přímá cesta… snad jedině v šířce toho „okna“ může být rozdíl, ale to by při vysoké vodě zajímalo tak maximálně někoho kdo by tu „díru“ měl ucpat (třeba pytlema s pískem) že by jich potřeboval víc…
Koukáte na ten druhý kruhák, tenhle je přímo v MÚK Plotiště.
To ale není křížení, to je jen odbočení v nepreferovaném směru.
A jestli se vám to nelíbí, tak doporučuji tudy nejezdit. 🙂
Kde se udělala levná verze, resp. co měla být ta „lepší“? Doufám že ne prostě o pruh širší (to bych se nenechal přesvědčit že by mělo lepší vlastnosti z hlediska odtoku vody)?
Původní varianta byla standardní dálniční MÚK s kolektory podobně jako Kukleny. Zkrátka taková, jako se staví v civilizovaných zemích.
A ta by měla odlišné „protizátopové“ vlastnosti?
Taková je zřejmě fixní idea mistra Kebaba… 😀
Minimálně by sama o sobě nebyla co 14 dnů pod vodou😃
A to jako proč, ten kruháč musí být na „nadmořské výšce“ nižší než řekněme „přímá“ silnice I/35-Koutníkova (na kterou by ústily rampy klasického „motýlka“) v jiném provedení křižovatky?