Na obchvat Frýdku-Místku se vrátí rychlost 130 km/h, oznámil ministr dopravy
Snížení rychlosti na obchvatu Frýdku-Místku. Zdroj: ŘSD

Ke snížení rychlosti došlo po naměření impulzního hluku nedaleko obydlené oblasti. Nejnovější výsledky umožňují úpravu.
Přijde mi vtipné to tvrzení frýdecko-místeckých zastupitelů, že kvůli tomuto omezení dojde k návratu tranzitu do města, což pro řidiče zamená překonání nejméně jedné okružní, a nejméně dvou světelných křižovatek a jízdu maximálně 70km/h.
A přesně pro to tam město zavedlo radar, schiza že?
Pokud (!) byla rychlost omezena „u mostu přes Morávku“, šlo patrně (!) o úsek dlouhý několik stovek metrů. Zrychlení o 30 km/h tak ušetří řidičům cca 5 až 10 vteřin. Kvůli 5 až 10 vteřinám vzápětí promrhaným hledáním parkování nebo stovkou jiných neproduktivních činností věc musel řešit ministr, a to tak, že tisíce nepřizpůsobivých spoluobčanů opět dostaly místo flastru tradiční signál, že značky kolem silnic jsou jen způsob, jak rozfofrovat peníze z daní. Pubertální společnost.
Presne. Na zeleznici se vlaky plouzi vsude a tucny rozpocet SZ se rozdeluje kamaradum; dalsi zpusoby dopravy jsou sproste slovo. Ale budou volby a prumerny volic slysi na 5 vterin na dalnici.
Co třeba opravit ten dilatační závěr, kvůli kterému je celý ten humbuk?
Pokud je jediným trvalým řešením výměna mostního uzávěru, ponese někdo odpovědnost? Bylo postaveno podle projektu? Já bych hledal buď u stavební firmy nebo u projektanta.
V takovém Německu, pokud překročíte povolenou rychlost, která je tam snížena z důvodu ochrany před hlukem, tak se s vámi vůbec nebaví. Pokutu totiž dostanete jak za běžné překročení rychlosti (plus body), tak navrch ve správním řízení dle zákona o ochraně životního prostředí. A je jedno, jestli je to na dálnici nebo v obci.
A nespletla jste si to náhodou s IG-L v Rakousku? 🙂 Které mimochodem ruší…
No, co dodat a na D1 kolem Ostravy omezení na 80km/h stále platí a fízli vybírají a vybírají, už přes deset let. Za ty vybrané peníze už by možná ten úsek mohli opravit, ale ne, nač ulevit řidičům opruz ze 110 na 80, budeme rýžovat, na zvlnění kašlem! Poláci se nestačí divit, co tady máme za tupé vládce!
Poláky bych neargumentoval, stačí se podívat např. na jejich A1 okolo Katovické aglomerace, tam to skáče ještě daleko víc a už dlouho.
Srovnávat zvlnění a délku kolem Katowic s D1 kolem Přívozu a Mariánek, to chce hodně velkou nadsázku..
Záleží v jakém smyslu. Zvlnilo se jim to ještě o dost víc než u nás.
Asi jste tam dlouho nejel, letos to stojí za to, hlavně most při výjezdu z Mariánek, ale i opačný směr. na Polsko už se hroutí, takže jak to tak vidím, řešení bude snížit rychlost na50km/h… a nechápu ty mínusy, co jsme napsal špatně?
Jako proč? Protože u nich je ten úsek několikanásobně delší a jsou tam větší hupy? Radši pojedu přes zvlnění po naší D1 než po jejich A1…
tak to tedy nejsou, já po D1 jezdím denně, takže mohu posoudit, stejně jako kamioňáci, kteří tam „píši na asfalt“ zvednutou nápravou.
Tak to jezdíte v nějaké paralelní realitě. Ten polský úsek je skutečně výrazně horší…
To jako fakt? Na D1 to poskakuje kolem Ostravy už tak leda někde u třebovické elektrárny, a za chemičkou. A i přes to tam jde jet v pohodě i stovkou.
Oproti tomu zánovní polská A1 někde od Bytomi po Pyrzowice je naprostá šílenost, tam je místy i rychlost 80 hodně. Navíc se to neustále zhoršuje, zatímco u nás se to dává dohromady.
Oba ty úseky projíždím skoro denně, takže můžu srovnávat.
koukám, že zaměstnanci ŘSD a Policajti jsou tomto serveru aktivní…
jel jsem teď o víkendu – 11. a 13. 7. do Krakova na letiště … Poláci se svou horskou dráhou kolem Katovic nedělají zhola nic (poprvé jsem po té horské dráze jel v roce 2019 do Katovic na letiště) … výmoly jsou od hranic s ČR víc než dost (holt všude asfalt místo betonu) a obecně – bál jsem se na té dálnici. Ne, že by to u nás bylo tak růžové, to fakt ne, ale pokud v omezení na 80 km/h jedu 100 km/h a všichni mě předjíždějí (málem i náklaďák), tak jako sorry – prostě nejhorší řidiči jsou… Číst vice »
Zaujalo mě prohlášení města, které se obávalo návratu tranzitu do města, když se na obchvatu snížila ze 130 na 100 km/h, přičemž přes město je max. 70 km/h a světelně řízené křižovatky. Nákladní auto to vůbec nezasáhne, osobní možná když není žádný provoz, ale i tak to časově rychlejší nebude, kilometrově dle trasy o cca 600 – 1200 metrů delší. K tomu by bylo hezké mít nějaká data ze sčítání 🙂
No, a teď si to přepočtěte pro situaci „noc“: Na obchvatu limit místy 80kmh, semafory ve městě obvykle v noci „blikající oranžová“ a k tomu je docela často trasa přes město kratší… (zejména pro „polo“ zdrojovou/cílovou dopravu)…
On totiž DESÚ zvažoval úplnou uzavírku, je to hned v napisu odkazovaného článku. Pak by se přes město muselo.
Díky za doplnění. Já to z článku pochopil jako varování pro případ snížené rychlosti. V případě úplné uzavírky by to bylo celkem jasné, že k návrat tranzitu dojde.
Když jedu večer, tak radši jedu postaru přes město, než naokolo.
Stejně tam část tranzitní dopravy zůstala, protože zcela nelogicky chybí propojení dálnic ve směru Příbor-Ostrava…
No, nevím, sjet od příbora do Místku a přes velký kruháč mi přijde jako velmi dobré řešení, nebo, pokud trváte na dálniční cestě výhradně tak dojet až na kruháč pod dálnicí, na něm vyjet na Ostravu a již dál čistě dálnice. Nevím, dvě varianty, obě použitelné, za mne problém nevidím – ani to není přes město (ty jedny světla u přechodu neřeším), ani to není zajížďka významná (2km u druhé varianty). Necítím to jako problém. Ono totiž zátěž od Příbora není velká. Příboráci rovnou na Mošnov a kdo jede na ova z větší dálky tak jdde po D1.
Kdyby se jednalo o obchvat např. Líbeznic, ministr dopravy by smýšlel jinak. 😉
Řekněte, jak by smýšlel? Já vlastně nevím, čí zájmy by hájil? Chtěl by, aby se po obchvatu jezdilo rychleji, nebo by chtěl, aby v obci byl menší hluk? Nebo by se zasadil o to, aby úpravy proběhly co nejrychleji? Podle mě by sám musel mít velké dilema. To odhlížíme od toho, že jsou nějaké legislativní a hygienické postupy, které ani ministr nemůže ignorovat.
A jak to bylo s tím tunelem?
Chápu správně, že uváděný důvod (hluk) už neplatí, ale kasírovat se bude ještě dalších 14 dnů?
A jelikož dynamické zatížení (a tím pádem hluk) roste s hmotností vozidla, tak to omezení na 100 km/h asi moc nefunguje, protože na kamiony nemá vliv.
Rychlost je snížit omezit i podle hmotnosti vozidla.
Jistě, dodatková tabulka „nad 6,5 tuny“. Nestalo se.