Na obchvat Frýdku-Místku se vrátí rychlost 130 km/h, oznámil ministr dopravy

Snížení rychlosti na obchvatu Frýdku-Místku. Zdroj: ŘSDSnížení rychlosti na obchvatu Frýdku-Místku. Zdroj: ŘSD

Ke snížení rychlosti došlo po naměření impulzního hluku nedaleko obydlené oblasti. Nejnovější výsledky umožňují úpravu.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vrjos

Vazne by me zajimalo, kdo ten mostni uzaver tak zfusoval. Zde je jasne, ze to byl bud projektant provadeciho projektu nebo zhotovitel.

Aquinas

Dneska D11 kolem Poděbrad a tak nějak jsem přemýšlel kde se tam co opravovalo. Silnice je možná v o něco lepším stavu, ale ty hrboly na mostě přes Labe ve směru na Hradec (celkem tam jsou 4) jsou vždycky rána jako prase. Jestli tohle bylo opravováno tak se to moc nepovedlo.

JiP

Tech schodu se po nasi silnicni sito objevilo mnoho, je to vysledek cervnovych veder kdy to poverch silnice tepelne neustal.

PeteT

Jen včera jsem tam jen 4x. Většina řidičů omezení respektuje.

Petr

Řidiči nerespektují značky, to je tak překvapivé.
A kolik řidičů bude asi respektovat proměnné značení v úsecích se 150 km/h?
Kdo chce kam, dostane se tam rychle sám…

Aquinas

To aby tam pomalu instalovali proměnné světelné cedule. Přes den 130 a jak padne policejní hodina tak 80 je dost velký skok. Na tu 80 bude muset být řidič upozorněn dost předem aby mohl z té 130 zpomalit což bude vyžadovat značení které bude rychlost snižovat postupně.

Mysel

Dodatkove tabulky znate?
Ona je spousta lidi ignoruje, ale jsou tu s nami uz dlouho a obcas jsou i docela dulezite.

Tomas

Taková dodatkova tabulka se ve 130 skvele čte, ještě třeba v noci….

Aquinas

Mysel přišel a vymyslel dodatkovou tabulku. Nevyřešil však vůbec nic. Já jasně psal, že to bude chtít snížení rychlosti postupné. Ty světelné jsem zmiňoval z několika důvodů. 1. jsou proměnné a tedy mohou přes den ukazovat 130 a v noci mohou snižit rychlost na oněch 80. Ale bude to muset být postupně. Obvykle se snižuje ze 130 nejprve na 110-100 a pak až teprve na 80 takže je potřeba aby tam byly dvě. jedna bude v noci snižovat na 100 a druhá na 80. Navíc když se tady jasně ví, že ty značky budou platit v noci tak by se… Číst vice »

Aquinas

Znám, ale jak řekl Tomas. V některých situacích se čtou dost těžko. Jen mě tak napadá jakou dodatkovou byste si tam tak představoval? Jedu 130, smráká se a předemnou se objeví značka 80 a pod ní dodatková 20-6. Musím kouknout na hodiny kolik je hodin abych zjistil jestli už je tolik, že pro mě platí, zjišťuji, že je 20:01. Proto šlapu na brzdu a ze 130km/h snižuji rychlost na 80. Víte jaký je to skok? Ten co jel za mnou si té cedule nevšiml a náhle byl překvapen když se prostor mezi našimi vozidly zmenšil natolik, že on musel začít… Číst vice »

Aquinas

A ještě jinak. Most kde je za deště nebo mrazu kluzko. Dá se snížení rychlosti a doplní ne dodatkovou s vločkou nebo se symbolem deště. Ty jsou faj, jsou dobře vidět a piktogram je nám všem dobře čitelná bez jakéhokoliv přemýšlení protože každý ví jestli má puštěné stěrace nebo jestli zrovna venku mrzne nebo je taková teplota, že už námraza hrozí. Dodatkové kde je třeba 20-6 jsou dobré tak do obcí protože velikost písma není na větší vzdálenost dodt dobře čitelná a máte tady to, že musíte zjistit kolik je hodin. Úplně nesnáším ty dodatkové které jsou drobným písmem popsané… Číst vice »

vlachjan

Přijde mi vtipné to tvrzení frýdecko-místeckých zastupitelů, že kvůli tomuto omezení dojde k návratu tranzitu do města, což pro řidiče zamená překonání nejméně jedné okružní, a nejméně dvou světelných křižovatek a jízdu maximálně 70km/h.

Error

Vzdyt uz to tady bylo receno, hrozilo uzavreni celeho obchvatu, proto biji na poplach pred navratem tranzitu.

Moto

A přesně pro to tam město zavedlo radar, schiza že?

Mysel

Pecunia non olet.

km213393

Pokud (!) byla rychlost omezena „u mostu přes Morávku“, šlo patrně (!) o úsek dlouhý několik stovek metrů. Zrychlení o 30 km/h tak ušetří řidičům cca 5 až 10 vteřin. Kvůli 5 až 10 vteřinám vzápětí promrhaným hledáním parkování nebo stovkou jiných neproduktivních činností věc musel řešit ministr, a to tak, že tisíce nepřizpůsobivých spoluobčanů opět dostaly místo flastru tradiční signál, že značky kolem silnic jsou jen způsob, jak rozfofrovat peníze z daní. Pubertální společnost.

Clovek

Presne. Na zeleznici se vlaky plouzi vsude a tucny rozpocet SZ se rozdeluje kamaradum; dalsi zpusoby dopravy jsou sproste slovo. Ale budou volby a prumerny volic slysi na 5 vterin na dalnici.

N.N.

Co třeba opravit ten dilatační závěr, kvůli kterému je celý ten humbuk?

Ddd

Pokud je jediným trvalým řešením výměna mostního uzávěru, ponese někdo odpovědnost? Bylo postaveno podle projektu? Já bych hledal buď u stavební firmy nebo u projektanta.

Monča

V takovém Německu, pokud překročíte povolenou rychlost, která je tam snížena z důvodu ochrany před hlukem, tak se s vámi vůbec nebaví. Pokutu totiž dostanete jak za běžné překročení rychlosti (plus body), tak navrch ve správním řízení dle zákona o ochraně životního prostředí. A je jedno, jestli je to na dálnici nebo v obci.

Bisik

A nespletla jste si to náhodou s IG-L v Rakousku? 🙂 Které mimochodem ruší…

Monča

Ne nespletla. Mimo jiné na ARD byla nedávno reportáž, jak Polizei kousek od nizozemských hranic zastavila bulharský kamión na cestě z Nizozemí přes Německo do východní Evropy. Nejprve zkontrolovali, zdali nemá kamion náhodou více paliva, než je povoleno při přechodu hranice. Měl. Prakticky plnou nádrž, což je standardní prohřešek. Nicméně policajtům připadlo něco divného a proto odebrali vzorek paliva z nádrže a zjistili, že se nejedná o naftu, ale o nějaký druh lehkého topného oleje. Kamion musel zůstat na místě, neschválené palivo muselo být odčerpáno a řidič byl zatčen a nedávno dostal u soudu v Aachen flastr podle zákona o… Číst vice »

kajman

A kde v tomto případu figuroval ten hluk, o němž nás informujete ve svém prvním příspěvku?

Jan Sova

Jo to je jejich typická buzerace, že ve svých nádržích nesmí mít dopravci svou naftu za své peníze až doplna. Opatření symbolizující současnou predsedkyni EK.

SYN

Jo, to fakt valím bulvy. Homologované vozidlo, homologovaná nádrž, „bezhraniční“ evropská unie a některý stát má drzost vymýšlet skopičiny s tím kolik smí být paliva v nádrži???
A v hodném Nizozemsku někde natankoval LTO anebo má takový obrovský dojezd že si ho „přivezl“ ještě z domova?

šofér

No, co dodat a na D1 kolem Ostravy omezení na 80km/h stále platí a fízli vybírají a vybírají, už přes deset let. Za ty vybrané peníze už by možná ten úsek mohli opravit, ale ne, nač ulevit řidičům opruz ze 110 na 80, budeme rýžovat, na zvlnění kašlem! Poláci se nestačí divit, co tady máme za tupé vládce!

El Barto

Poláky bych neargumentoval, stačí se podívat např. na jejich A1 okolo Katovické aglomerace, tam to skáče ještě daleko víc a už dlouho.

šofér

Srovnávat zvlnění a délku kolem Katowic s D1 kolem Přívozu a Mariánek, to chce hodně velkou nadsázku..

Garfield

Záleží v jakém smyslu. Zvlnilo se jim to ještě o dost víc než u nás.

šofér

Asi jste tam dlouho nejel, letos to stojí za to, hlavně most při výjezdu z Mariánek, ale i opačný směr. na Polsko už se hroutí, takže jak to tak vidím, řešení bude snížit rychlost na50km/h… a nechápu ty mínusy, co jsme napsal špatně?

Otakar

Jako proč? Protože u nich je ten úsek několikanásobně delší a jsou tam větší hupy? Radši pojedu přes zvlnění po naší D1 než po jejich A1…

šofér

tak to tedy nejsou, já po D1 jezdím denně, takže mohu posoudit, stejně jako kamioňáci, kteří tam „píši na asfalt“ zvednutou nápravou.

Dálnice

Tak to jezdíte v nějaké paralelní realitě. Ten polský úsek je skutečně výrazně horší…

šofér

Aspoň tam fízli nevybírají za překročení 80 -ky, jako u nás!

šofér

Delší ano, ale to zvlnění na mostě při napojení z Mariánek je cca20 cm a z každým horkým dnem roste!

182-097

To jako fakt? Na D1 to poskakuje kolem Ostravy už tak leda někde u třebovické elektrárny, a za chemičkou. A i přes to tam jde jet v pohodě i stovkou.
Oproti tomu zánovní polská A1 někde od Bytomi po Pyrzowice je naprostá šílenost, tam je místy i rychlost 80 hodně. Navíc se to neustále zhoršuje, zatímco u nás se to dává dohromady.
Oba ty úseky projíždím skoro denně, takže můžu srovnávat.

šofér

koukám, že zaměstnanci ŘSD a Policajti jsou tomto serveru aktivní…

Kamil

Jsem Ostravák. A do Polska po A1 nejezdím zase až tak často. Nicméně teď (před měsícem) jsme byli v Gdańsku. Sorry jako, ten úsek u Gliwic je dlouhý asi 15 kilometrů v kuse a to zvlnění je tam naprostý masakr… S ostravskou D1 se to absolutně nedá srovnávat. Píšete úplné nesmysly.

Pavel

jel jsem teď o víkendu – 11. a 13. 7. do Krakova na letiště … Poláci se svou horskou dráhou kolem Katovic nedělají zhola nic (poprvé jsem po té horské dráze jel v roce 2019 do Katovic na letiště) … výmoly jsou od hranic s ČR víc než dost (holt všude asfalt místo betonu) a obecně – bál jsem se na té dálnici. Ne, že by to u nás bylo tak růžové, to fakt ne, ale pokud v omezení na 80 km/h jedu 100 km/h a všichni mě předjíždějí (málem i náklaďák), tak jako sorry – prostě nejhorší řidiči jsou… Číst vice »

Pavel S.

Zaujalo mě prohlášení města, které se obávalo návratu tranzitu do města, když se na obchvatu snížila ze 130 na 100 km/h, přičemž přes město je max. 70 km/h a světelně řízené křižovatky. Nákladní auto to vůbec nezasáhne, osobní možná když není žádný provoz, ale i tak to časově rychlejší nebude, kilometrově dle trasy o cca 600 – 1200 metrů delší. K tomu by bylo hezké mít nějaká data ze sčítání 🙂

SYN

No, a teď si to přepočtěte pro situaci „noc“: Na obchvatu limit místy 80kmh, semafory ve městě obvykle v noci „blikající oranžová“ a k tomu je docela často trasa přes město kratší… (zejména pro „polo“ zdrojovou/cílovou dopravu)…

N.N.

On totiž DESÚ zvažoval úplnou uzavírku, je to hned v napisu odkazovaného článku. Pak by se přes město muselo.

Pavel S.

Díky za doplnění. Já to z článku pochopil jako varování pro případ snížené rychlosti. V případě úplné uzavírky by to bylo celkem jasné, že k návrat tranzitu dojde.

182-097

Když jedu večer, tak radši jedu postaru přes město, než naokolo.
Stejně tam část tranzitní dopravy zůstala, protože zcela nelogicky chybí propojení dálnic ve směru Příbor-Ostrava…

Nikl P

No, nevím, sjet od příbora do Místku a přes velký kruháč mi přijde jako velmi dobré řešení, nebo, pokud trváte na dálniční cestě výhradně tak dojet až na kruháč pod dálnicí, na něm vyjet na Ostravu a již dál čistě dálnice. Nevím, dvě varianty, obě použitelné, za mne problém nevidím – ani to není přes město (ty jedny světla u přechodu neřeším), ani to není zajížďka významná (2km u druhé varianty). Necítím to jako problém. Ono totiž zátěž od Příbora není velká. Příboráci rovnou na Mošnov a kdo jede na ova z větší dálky tak jdde po D1.

Soudný znalec

Kdyby se jednalo o obchvat např. Líbeznic, ministr dopravy by smýšlel jinak. 😉

Pavel S.

Řekněte, jak by smýšlel? Já vlastně nevím, čí zájmy by hájil? Chtěl by, aby se po obchvatu jezdilo rychleji, nebo by chtěl, aby v obci byl menší hluk? Nebo by se zasadil o to, aby úpravy proběhly co nejrychleji? Podle mě by sám musel mít velké dilema. To odhlížíme od toho, že jsou nějaké legislativní a hygienické postupy, které ani ministr nemůže ignorovat.

Asd

A jak to bylo s tím tunelem?

Jindřich Kuchař

Chápu správně, že uváděný důvod (hluk) už neplatí, ale kasírovat se bude ještě dalších 14 dnů?

N.N.

A jelikož dynamické zatížení (a tím pádem hluk) roste s hmotností vozidla, tak to omezení na 100 km/h asi moc nefunguje, protože na kamiony nemá vliv.

Pavel

Rychlost je snížit omezit i podle hmotnosti vozidla.

N.N.

Jistě, dodatková tabulka „nad 6,5 tuny“. Nestalo se.