Na Nuselském mostě zatéká do metra. Začaly opravy, řidiče mohou zdržet až o půl hodiny

Nuselský most. Autor: Karelj – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1856983Nuselský most. Autor: Karelj – Vlastní dílo, Volné dílo, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1856983

Od pátku se kvůli opravám zkomplikuje doprava.

28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Václav Pašek

8 let je vlastně dost dlouhá doba od velké rekonstrukce k nějaké dílčí opravě. To už se zub času zvládne zakousnout.

old

A ještě se jedná pouze o výměnu těsnících gum mostních závěrů.

Blzx

Ideální chvíle na omezení počtu pruhů a rozšíření chodníku a přidání samostatné cyklostezky. Potenciál tam je, jako chodec bych to často uvítal, ale vedle tý dálnice je fakt peklo chodit

Amina

Vy nemáte na metro mebo to byla ironie ?

PetrH

To musíte do metra, když náhodou potřebujete z jedné strany údolí na druhou? Dostatek pohybu jinak máte?

Achilles

Metro má stanici na jedné straně údolí, od té druhé zastavuje dost daleko. Karlov zkrátka postrádá spojení veřejnou dopravou, proto se tam často chodí pěšky právě po mostě.

Petr

Doufám že to řeší přes reklamaci po kompletní opravě co tam dělali a ne že se to platí ze státního

Náhodný Kolemjdoucí

Státního?

Milan

Tak v podstatě i daňový příjem obci a krajů včetně hl.m. Prahy je tzv. státní – nebýt zákona státu, tak obce a kraje tento příjem nemají.

old

Mostní závěry se měnily v roce 2011. To přes reklamaci budete řešit těžko.

Michal82

Asi by bylo dobré začít tlačit na stavbu Metra D Pankrác -Mírák, aby byla nahradní cesta pro lidi z Jižnáku. Nuselský most je proste slabé misto.

Frantisek X

A my tu náhradní dopravu neumíme vyřešit jinak? Fakt budeme trvat na tom, že drahé paralelní tunely stavíme hlavně pro případ výluk? Vždyť už je na Kačerově vlaková zastávka, na Pankráci tramvaj. Pro samotnou výluku by stačilo v podstatě už jen položit druhou kolej Kačerov – Vršovice a tramvajové koleje Škrétova – Bolzanova, což je proveditelné mnohem rychleji a levněji, než paralelní metro. Jediné omezení by mohlo hrozit mezi Vršovicemi a hlavním nádražím. Ale – zvládá se to i jen autobusy, tak by se to zkombinovalo. Část lidí může využít i tangenciální trasy, ne všichni přece míří do centra.

Michal M

Jde to řešit NAD, ale i ta předpokládá využití Nuseláku.

RDP

Metro C se stavělo mj proto, že tramvaj kapacitně i časově absolutně nestíhala… ano, dvounápravové vozy už nemáme, jinak zásadní pokrok nenastal
Ostatně soudím že ukončovat první etapu D na Pankráci je nesmysl, povede to jen k nárazovému přeplňování C

PetrH

To už je i teď, akorát ti lidé se nahrnou do C už na Kačerově. Metro D bude asi atraktivnější než autobusy, ale zase mnoha lidem stačí spojení na Pankrác, takže tahle množina lidí dnes přeplňuje C po trase Kačerov-Pankrác, taky jsem tam byl kdysi.

Michal M

Čekal bych, že s metrem D autobusy z větší části zmizí…

Milan

Autobusy nezmizí, ale zkrátí se jejich dosavadní trasa – od jihu nebudou zajíždět až na Kačerov, ale budou zajišťovat přestup s trasou =M=D Nemocnice Krč, Nové Dvory, a později i jižnějšími stanicemi až tou konečnou daného metra na Depo Písnice, a proto z tohoto důvodu na tvrzení RDP „“…. Ostatně soudím že ukončovat první etapu D na Pankráci je nesmysl, povede to jen k nárazovému přeplňování C““ PetrH výše píše „“To už je i teď, akorát ti lidé se nahrnou do C už na Kačerově. Metro D bude asi atraktivnější než autobusy, ale zase mnoha lidem stačí spojení na Pankrác,… Číst vice »

PetrH

Já jsem to porovnával se současnými autobusy. Logicky metro D přiláká více lidí, tak jsem očekával odpověď, že ten nával v metru C od Pankráce dál bude ještě větší než teď.

Michal M

Začne tím jezdit výrazně víc lidí než jezdí z Kačerova? O kolik?

PetrH

Zvládá se to autobusy během prodloužených víkendů a všechno je vytížené nadoraz. Že by linku C nahradila železnice z Kačerova během ranní špičky pracovního dne je scifi (i když tu druhou kolej do Vršovic by to chtělo stejně, nechápu, že ji teď neudělali).
Metro D od Pankráce na sever není jen alternativa pro C, ale hlavně navýšení kapacity dalším tunelem, stačí se podívat, jak jsou vlaky metra plné. Zavřené C a zprovozněné D bude zase jen náplast a nouzová situace.

Amina

Uvedu jen malý příklad narvaneho metra . V Bangkoku se jezdí kvůli smogu zdarma tento týden a lidi se do souprav zkrátka nevejdou . Takze pakliže Praha razí boj proti autům ,tak takhle to dopadne,pokud je kapacita nenavysena a zvedne se počet cestujících

Michal M

Jsem taky tým „Žasnu, že se druhá kolej nepostavila ani nepřipravuje“.

Kuba - Dopravní videa.cz

Jakože při zavření Nuseláku budeme ve špičce z Pankráce do Vršovic posílat tramvajové soupravy v intervalu 23 sekund? No, hodně štěstí…

Pan průvodčí

Jestli skutečně dojde k uzavření Nuseláku před otevřením D.II, jako že asi jo, bude legrace. Nuselák momentálně nemá prostě alternativu.

Filip Jirsák

Pokračování metra D z Pankráce do centra je potřeba tak jako tak, a to v dohledné době. Takže by bylo celkem vhodné, kdyby se to zprovoznění D z Pankráce na Náměstí Míru stihlo dřív, než bude potřeba omezit provoz linky C Nuselským mostem. Ne že by to bez D nešlo, ale s ním bude to omezení bolet míň. Postup nejprve absolvovat velkou výluku (stanice metra Pankrác) a teprve po jejím skončení dokončit trať, která by se ideálně hodila jako náhrada při té výluce (tram Pankrác–Budějovická), je teď na rok k vidění na Pankráci. Absolvovat to samé za dvacet let o… Číst vice »

Michal M

O tomhle se mluví 30 let, ale ten Nuselák stále drží. 🙂

Filip Jirsák

To samé jste mohl napsat den před pádem o mostě v Drážďanech, Trojské lávce nebo mostě v Janově Čímž neříkám, že by Nuseláku hrozilo, že zítra spadne – jen to, že to, jak dlouho most stojí (nebo je považován za problematický) nevypovídá nic o tom, jak dlouho ještě bude provozuschopný. Navíc ono se to Déčko na Mírák nepostaví za noc.

Pan průvodčí

Tak jistě, on drží a klidně dalších 20 let vydrží. Čím déle se ale údržba/rekonstrukce odkládá, tím více se zvyšuje pravděpodobnost, že bude ze dne na den omezen, přerušen provoz kvůli prudce zhoršujícímu se technickému stavu.