Na Nových Butovicích vznikne parkovací dům pro 500 aut. Trigema chce městský pozemek
Nákres parkovacího domu na Nových Butovicích. Zdroj: Trigema
Firma nabízí polovinu kapacity parkovacího domu místním obyvatelům.
Firma nabízí polovinu kapacity parkovacího domu místním obyvatelům.
Na co stavět parkovací dům když stejně ti kteří do Prahy přijíždí za prací nebo nákupy v něm neparkují A svá vozidla parkují v sídlišti stejnou zkušenost má i Černý Most kde slavnostně otevřeli parkovací dům a je využíván tak z poloviny , zbytek přespolních parkuje všude v sídlišti protože je to zadarmo. Upřímně, už aby zavedli ty modré zóny a začli pořádně vybírat pokuty a pokud budeš chtít na modré zóně zaparkovat tak si zaplať hodinu třeba za 50,- a každý si to rozmyslí jestli parkovací dům na celý den za 50,- nebo hodina na modré zóně za 50,-.
Co my pro ty auta neudelame. Parkovaci dum nikdy nebude uzitecnejsi nez bytovy dum. Auto je v Praze v podstate zbytecnost a cerna dira na penize.
Teď si představte, že by na stavbu čehokoliv (ať už silnic, budov, chodníků nebo mostů) jezdili stavební dělnící každý svým autem, tak jako to často dělají „vzdělaní“ lidé v administrativních pozicích. V životě by nic nepostavili, protože by se bagry, náklaďaky a jeřáby na stavbu přes zaparkovaná auta nikdy nedostaly. To jsou paradoxy, co. Proto do práce na staveniště jezdí většinou spolujízdou, velkokapacitními dodávkami nebo na kole, VHD nebo pěšky pokud to vzdálenost od bydlení umožňuje.
No vidíte, zrovna když jsem jel dneska kolem staveniště Dvoreckého mostu, tak když jsem viděl, kolik aut je tam kolem toho ohrazení zaparkováno, tak mě zrovna napadlo, že tam asi každý co na té stavbě dělá, jezdí vlastním autem. 🙂
No vidíte a přesto se vsadím, že tam dorazilo spoustu lidí spolujízdou.
Byl stě se podívat na něco jiného než stavbu metra? Opravdu hodně staveb je mimo mimo nějakou rozumnou MHD a opravdu tam ti dělníci jezdí auto případně je aspoň z ubytoven sváží mikrobusy.
“ případně je aspoň z ubytoven sváží mikrobusy.”
Ne případně, ale zpravidla, víme?
V tom nevidím rozpor s výše uvedeným:
….jezdí většinou spolujízdou, velkokapacitními dodávkami….
Poskytuje nějaká banka hypotéku na parkovací místo? Možná by s tím měly začít. Byty za tržní ceny a parkování za dotované ceny. Jsme parodie na tržní ekonomiku.
Banka samozřejmě poskytuje hypo na tržní cenu nemovitosti a zohledňuje samozřejmě svůj pohled na tržní ocenění. Parkovací místo samozřejmě může být součástí bytu, i když tam musí prodejce v novostavbě obezřetně s ohledem na sazby DPH. Takže jste stvořil dokonalý blábol.
Moje zkušenost je taková, že byť normy diktují počty stání, majitel bytu již nemá povinnost si to stání k bytu skutečně koupit a radši pak bude parkovat na ulici “zadarmo”. To je asi to, na co poukazuje superhero, že tím, že parkování obecne nefunguje na tržních principech (pro mě z nepochopitelných důvodů), tak z toho je pak tenhle nefunkční kočkopes.
Zajímavé, moje zkušenost je přesně opačná: vlastník by často rád přikoupil druhé parkovací místo, ale už samozřejmě není k dispozici.
Ano a hloupí developeri si tuhle jedinečnou příležitost nechávají proklouznout mezi prsty. Hlupáci. Měl byste jim to říct, easy money.
?? Samozřejmě nenechávají, udělají parkovacích stání, kolik to jde. Takže normy požadující minimální počet stání jsou problém jen tam, kde to nejde: ve staré zástavbě, kde je složité udělat třeba dvě podzemní patra …
Takže jaký je běžný poměr parkovacích míst k počtu bytů v nové zástavbě?
No ty bláho, tak oni pro ty své miláčky utlačované chtějí dokonce zřizovat veřejné fondy. Chudínci nemají kde bydlet…
To už je absurdita hodná Hlavy XXII.
Celkem by mě zajímalo zda tam budou nějaká místa pro LPG/CNG. Zdá se mi, že alternativní pohony tyto garáže časem asi téměř zabijí.
Bezpochyby. Časem (až bude pro každé auto místo v parkovacím domě), tak si auto s pohonem LPG/CNG už asi nikdo nekoupí 😀
Pozoruhodny, ze v jinych zemich (DE, F, CH) zakaz vjezdu plynaku do podzemek (ne tak nadzemnich garazi, co profukuji) vubec neni. Ten zakaz vznikl proto, ze se driv pouzivaly nadrze bez bezpecnostniho ventilu, kterej by zajistil kontrolovany upousteni plynu. Nadrze timto ventilem vybavene se zacaly povinne pouzivat nekdy po roce 2000 snad v cele Evrope a s ohledem na desetiletou dobu platnosti nadrze se s temi starymi clovek jiz nemuze setkat, takze ve vyse zminenych zemich clovek na takovej zakaz nikde nenarazi. Akorat v nasich koncinach tento zakaz zustal jako relikt a mnohde je zaveden i v mistech, kde absolutne… Číst vice »
Opravte si chybu v sousloví „mrakodrap Top Tower“. Plánovaý Top Tower není mrakodrap. Do toho mu chybí ještě 50 metrů výšky. V České republice žádný mrakodrap není a ani se neplánuje (ten plánovaný v Ostravě už byl zbaběle snížen). Proto jsme také tak zaostalí oproti všem sousedním zemím v růstu HDP. Velký business v mrakodrapech je ve Varšavě a Frankfurtu. To, co je dnes ve Varšavě, se na přelomu tisíciletí plánovalo pro Prahu. Rozvoji Prahy zabránili lidé v bustou Marxe v kaceláři.
Růst HDP fakt nesouvisí s tím, jestli někde jsou nebo nejsou mrakodrapy. Mrakodrapy se staví proto, aby se maximalizovala monetizace drahých pozemků pod nimi (a čím dražší pozemek, tím do větší výšky dává ekonomický smysl stavbu hnát). Plus si architekti a stavební inženýři chtějí realizovat své vize a čím vyšší stavba, tím větší uspokojení. V neposlední řadě je mrakodrap falickým symbolem. Pro HDP jsou podstatné úplně jiné věci – kvalitní infrastruktura, nízká byrokracie, nízké zdanění, kvalitní vymahatelnost práva, stabilní právní prostředí… Problém je, že v tomhle na tom také nejsme dobře. To je důležité, ne to, že se nestavějí mrakodrapy,… Číst vice »
S tím HDP je to typický příklad korelace, která ale není kauzalitou ani v jednom směru. Jde čistě o statistický efekt a cílenou stavbou mrakodrapů si HDP fakt nezvedneme.
pak ještě existuje ekonomické pravidlo tzv Mrakodrapový index , že vždy když se (po)staví nový “ největší mrakodrap světa“ přiletí černá labuť a s ní hluboká ekonomická krize. ..
Poté, co Trigema obsadila pozemek těsně u metra chce další?
Takže trigema chce magistratni pozemek u metra koupit za 250 mega max… Není to málo??
Hlavně by třeba u metra taky mohlo být něco užitečnějšího.
Ten kšeft fakt není moc výhodnej, i kdyby se to tam mělo stavět.
Nějaké bezpečné parkování pro kola by se na metru určitě taky neztratilo. K metru na kole, bezpečně uložit a pak už nejrychlejším možným způsobem dál.
Cituji: „nyní je na místě parkoviště pro zhruba 108.“
108 čeho? Ovcí, když je to ovčí hájek? Poslední dobou mám trochu dojem, že si tu autoři po sobě texty ani nepřečtou… ;o/
Jste na dopravním webu, takže kromě vás je všem jasný, že je to pro 108 šukafonů!
Určitě 108 poslanců vládní koalice!
Upřímně doufám že TopTower se nikdy nepostaví. vůbec nechápu jak může takto šílený projekt stále pokračovat.
Ten projekt je dobrý, ale nehodí se do Prahy. Kdekoliv jinde jsou parkovací minima dobrovolná a developer si sám rozhodne, pro jakou klientelu bude stavět. Tady přímo na metru by mohl postavit dům bez parkovacích míst pro ty, co nevlastní a nikdy nechtějí vlastnit automobil. Takových lidí je v Praze nepřekvapivě poměrně dost, už se to blíží většině. Ti co chtějí tři auta si zase můžou koupit byt někde dál od metra kde je dostatečně velký pozemek na garáže. Takto to funguje v normálním světě. U nás to takto bohužel nejde a každému je cpáno stejně.
výstavbu bytů bez potřebného počtu parkovacích míst už v dostatečné míře zvládli komunisti. Je to vidět na všech sídlištích. V tvrzení, že většina pražanů nevlastní a nikdy nechce vlastnit auto bych spatřoval jisté konfirmační zkreslení ;o)
Jenže dnes žijeme v tržním prostředí a každý si může rozhodnout, jestli si koupí byt s nebo bez parkovacího stání. A developeři budou stavět to o co je zájem, takže se nebojte.
A nenapsal jsem, že je to většina, ale že se to blíží většině. Rozhodně prozatím většina preferuje vlastnictví auta, však nikdo jim ho nebere. Ale těch pár projektů přímo na vestibulech by si určitě klientelu která auta nepotřebuje našlo, to bych se nebál 😉
Nebuďte konfirmačně zkreslený
Informačně zkreslená je informace o tom, že se staví domy bez parkování, protože je to in a správné. Nikoliv. Protože developeři vyj*****jí se platnou legislativou, které stále ještě požaduje napočítat a zajistit v projektu dopravu v klidu ku počtu a výměře bytových jednotek a ostatních užitných ploch. Takže pokud tomu tak někde není, tak to není znak pokrokovosti, ale něčeho úplně jiného, moc nepěkného.
A jak byste chtěl kontrolovat že si to koupí opravdu jen lidi, co auto nepotřebují?
A proč by to měl někdo kontrolovat? To přece určí trh, jestli o takové byty bude zájem nebo ne.
S tím,že někdo nechce a nepotřebuje auto nemám problém, ale jak právě ošetřit aby byt neprodal nebo se jeho preference nezměnila? Kupní nebo nájemní smlouvou, případně jiný nápad?
Probůh nijak, prostě si to nový majitel (nebo původní se změněným názorem) sám zařídí – třeba místem v parkovacím domě někde poblíž.
Který se opět postaví právě tehdy, bude-li po něm poptávka.
Věřte tomu trhu trošku.
Přesně tak. Jenže tohle proste nebude fungovat dokud veškeré parkování nebude fungovat za tržní ceny. Což je pro některé zjevně naprosto nepředstavitelná možnost. Tak chapu ze potom uvažují nad úřadem, který bude mít na starost kontrolovat, jestli jste si náhodou opravdu nekoupil auto, i když jste slíbil ze si ho nekoupíte. Pak byste mohl chtít využívat stejné výhody jako majitelé starších nemovitosti! Copak dneska někdo kontroluje, jestli si k bytu v novostavbe kupujete i stání? Je to bizar
Ta auta se ale nevejdou ani na silnice. Bude investor Trigemy ve všech relevantních dopravních směrech přistavovat pruhy a rozšiřovat a zkapacitňovat křižovatky? Asi ne, že? Zas to zaplatím já.
Platíte i tu alternativu k tomu, to jest veřejnou dopravu. A na pražskou tramvajenku se z 95% skládá celá republika přes sdílené daně.
80% ne? A pokud vím tak se platí z rozpočtu města. Stejne jako třeba 95% dotace rezidentniho parkování v modrých zónách .
Ve skutečnosti si ten problem vytváříme sami tím, ze demolujeme tržní principy v parkování a v lidech vytváříme očekávání, ze parkování není jejich zodpovědnost ale zodpovědnost města. Ze si můžou koupit byt kdekoli a město jim tam zařídí možnost parkování. To je samozrejme bullshit a nemůže to fungovat. Takže nikoli komunisti, ale soudruzi kapitalisti vytváří ten problem.
Ti lidi na sídlištiš bez auta – jsou to 70+ důchodci?
Spíš pár lidí těsně po škole než založí rodinu, viz třeba MP22
Nad Vinohradech mají bytové domy 30 bytů a před nimi tři parkovací stání, myslíte si, že všichni obyvatelé tam vlastní automobil?
No všichni sice ne, ale zase ti co ano si tu v poslední době pořizují monstra typu Ford F150…
Běžte někdy mezi mladé lidi z Prahy, a nemyslím děti, ale lidi okolo 30 let a zeptejte se jich, jak to mají hozený. Možná byste se divil, ale existuje skutečně spousta úspěšných mladých lidí s rodinou a dětmi, kteří automobil nepotřebují a neplánují 😉
A kde je najdu?
Jo, založí rodinu a nákup včetně sunaru a plen tahají v krosně…… To není slučitelné s pražskou náturou.
Ano, protože jiná možnost není. Buď VLASTNIM auto nebo tahám sunar v krosne. Vy asi žijete někde v Krkonoších nebo v 90.letech minulého století, ne?
Samozřejmě „vlastním auto“. Pražáků, kteří nákup tahají v krosně je skutečně minimum. Dohledejte si počet aut na obyvatele Prahy a třeba Vídně, Berlína…. Chápu, díky centralizaci všeho je to zkreslené služebními auty, ale i tak.
Me jen pobavilo, ze to vnimate jako jediné dvě možnosti. Buď auto nebo krosna.
Pravda, ještě dvoukolák, ten se vejde do sklepa.
Ti co nechtějí vlastnit automobil se blíží většině? Cha, cha, cha, podle mých pražských kolegu, je ta většina tak ….. par procent. 1 z 54, zkuste to spočítat.
lidské ego nemá výškových hranic. neumíme si říct dost, tohle by už stačilo.
Pokud jedno parkovací místo vychází podle nedávných tendrů i na více než jeden milion korun, nechť je i za tuto částku prodáváno rezidentům…
Tvrzení „firma nabízí polovinu kapacity parkovacího domu místním obyvatelům“ může mít různé významy. V tuto chvíli je tu dost neznámých na to, dělat nějaké závěry.
Lze předpokládat, že nájemné pro rezidenty bude podobné, jako v blízkém P+R domě v Petržílkově, tj. 2 200,- Kč za měsíc. Místo za milion se tím splatí za 38 let.
Však taky je to z poloviny prázdné, každý chce parkovat zadarmo.
Radnice tak už jednou vyměnila parkoviště se soukromou firmou u metra Lužiny s podmínkou, že střecha zůstane jako veřejné přístupné parkoviště. Po dostavbě se k tomu ale firma moc neměla, tuším dala závoru. Soudy trvaly roky.
To si dělají srandu? Je to parcela přímo vedle metra, tam se má postavit bytový dům a ne parkovací dům. Tohle snad nemůžou myslet vážně, doufám že to magistrát nepovolí.
Jen bych pro kontext rád dodal tři věci:
1. V Praze je největší bytová krize v rámci evropských metropolí, nikdo neplatí za nájem nebo hypotéku tak velkou část výlety jako my.
2. Když se buduje víc a víc parkovacích míst, nikdy nebudou stačit, i v parkování funguje indukce stejně tak jako je tomu u dopravních toků. Řešením není stavět další parkovací místa, řešením je regulovat to cenou.
3. Pozemek je vzdušnou čarou 70 metrů od vstupu do metra.
Vy vidíte takové rozhodnutí jako logické?
Místo stávajícího parkoviště pro cca 70 aut místních postavit další barák bez dostatečné možnosti parkování? Jakou to má logiku?
Tak ať ten dům postaví takový, aby měl dost parkovacích míst na vlastním pozemku. Proč stavět rozlehlé parkoviště vedle a plýtvat místem které se dá využít lépe? Co to má za logiku?
Jednoduchou, s podzemním parkováním si tam byt ani nepronajmete, protože na to nebudete mít.
Mimochodem na parcele kde má stát TopTower sice 70 míst je, ale rozhodně ne pro místní. Kdybyste to místo znal osobně, tak víte, že většina zaparkovaných automobilů nese logo firmy Trigema, ano, to je ten developer který bude stavět tuto věž. On má totiž vedle své sídlo a parkovací stání mu ten nestačí, takže žádní místní 😉 o a mimochodem, docela by mě zajímalo kolik míst plánuje v tom parkovacím domě nakonec Trigema obsadit pro sebe.
Právěže jsme místní a vy jste to pěkně zmotal. Trigema má oplocený pozemek těsně u metra (bývalé P+R), kde nyní logicky parkují JEN jejich auta. Parkoviště je poloprázdné. Auta Trigemy proto neparkují jinde, např. na pozemku, kde má vyrůst parkovací dům. Tam logicky parkují místní, kteří se přetlačují s těmi, kteří dřív stáli na P+R ….
V Praze zadna bytova krize neni. Jen v ni chce bydlet mnoho lidi, kteri si to nemohou financne dovolit.
Praha 30 let bojovala za centralizaci všeho do Prahy a teď se výsledek tohoto zvěrstva začíná zajídat, tam je základ problému. Každý musí mít v Praze kanclík. Každý nechť si zjistí v jak velkém městě se nachází světová, tedy „mateřská“ centrála Lidlu. Neckarsulm o 25 000 obyvatelích. Česká centrála musí být na Stodůlkách…… No a po 30 létech je Praha tam kde je. Zaděláno na problém na desítky let.
„Praha bojovala za centralizaci.“ Jasně. A tou Prahou myslíte koho přesně? Jako magistrát? Nebo vládu? No zrovna aktuálně nám vládne premiér a několik ministrů z Brna. A fakt si myslíte, že trend kdy některé firmy mají sídlo v hlavním městě je nějak specifický pro Českou republiku? A zrovna ten Lidl nevím jestli je úplně ideální případ. Zaměstnává tisíce lidí a ti jsou celkem rovnoměrně rozprostření po celé republice, resp. všude tam, kde má Lidl své prodejny. Na té české centrále v Praze těch zaměstnanců asi moc nebude, takže ti to fakt nevytrhnou. A třeba tu centrálu tu mají proto, že… Číst vice »
Praze skutečně nevládne nikdo z Brna. Zato dopravu „řídí“ jakýsi doktor původem ze Slavičína či odkud. Naopak Lidl je přímo ukázkový příklad, že to jde. V Neckarslulmu je vrcholová centrála pro „celý svět“. Tedy z městečka okresního formátu lze řídit kšeft po celém světě!!! Neckarsulm je městečko velikosti Berouna, Klatov, Domažlic…. Představa, že by jen česká centrála sídlila ve městě okresního formátu je něco nepředstavitelného. A mýlíte se bohužel i v tom, že jejich centrála v ČR je pár zaměstnanců. Jděte se na Stodůlky podívat a je to ne zrovna miniaturní kancelářská budova. Naštěstí s parkovištěm, zaplněným do posledního místa.… Číst vice »
V Praze žádná bytová krize není, jen tam působí tržní mechanizmy. Dovoláváte se tržního parkovného (a já s vámi v podstatě souhlasím), tak by jste měl přijmout tržní realitu i v případě bydlení. Když budete mít dost peněz, můžete i v Praze bydlet v podstatě už zítra.
Já v Praze bydlím, dokonce v novostavbě nedaleko od tohoto místa. Ale nevím nevím jestli prodavačka co mi prodává salám má na nájem který je v poměru k výplatě absolutně nejvyšší v celé EU. Ale samozřejmě souhlasím, je to v trhu a nedostatečné nabídce. Proto ať si Trigema postaví parkovací stání pod tím mrakodrapem (šlo by to, jen je to dražší než na povrchu) a tato parcela ať se zastaví bytovým domem s parkováním pod ním + parkováním pro okolní rezidenty. Klidně. Bude parkování i bydlení. Já proti tomu nic nemám. Ale to ten plán z článku je špatný, Trigema… Číst vice »
Naprosto souhlasím, Trigema chce s městem jen vydrbat. Čouhá to z toho jako sláva z bot.
Nebojte, nájem Vám ta prodavačka promítne v plné výši do zboží. A když ne krám zavře.
Obytný dům těsně u Buchorovy? Pokračovat v tom šíleném novém trendu zastavování parcel, které kdysi architekt nechal jako izolační od komunikace? (Prokopský „vrch“ přímo na křižovatce, nové domy těsně u Makřovského a další jen na Praze 13)
A co je podle vás Bucharova? Vždyť je to běžná městská ulice s 50km/h přerušena jen zde na 350 metrech čtyřmi světelnými křižovatkami. Zase nedělejte z Bucharovy něco co není, klidně můžou vedle ní stát obytné domy s aktivním parterem do ulice.
Představa o tom, jak mají vypadat města se naštěstí z dob komunismu značně posunula. Bohužel jsou tací, kteří už se z toho mentálně neposunou.
Představa (jakákoliv) ustoupila penězům: developer staví tam, kde sežene pozemek, klidně i na křižovatce, kde pak kvůli hluku a prachu téměř nelze bydlet (on už to nějaký MP22 koupí a pak bude nadávat na auta …).
Nevím kde bydlíte, ale vytáhněte někdy ženu dál než do Kauflandu a uvidíte, že po celém světě, dokonce po celé naší republice jsou domy vedle silnic a nic se neděje. A já proti autům nic nemám, asi jste nepochopil nic 😉
???
Naštěstí? Takže vám se líbí nahuštěné králíkárny s minimálními rozestupy, bez občanské vybavenosti, s papírovými stěnami, kde je slyšet spadnutí špendlíku v sousedním bytě?
Zlatá panelová sídliště s jejich prolukami, parky a nákupními středisky.
Přesně: výstavba dřív byla kvalitní z pohledu koncepce celého sídliště, ale šílená na individuální úrovni. Dnes si jen ti největší devepeři mohou dovolit nějakou koncepci, ale provedení jednotlivých domů a bytů je nesrovnatelně lepší proti minulosti.
Mě by zajímalo kdy konečně v Praze 13 zavede Dejv Podrážka modré zóny. V Praze 13 dnes zdarma parkuje celá západní cást Středočeského kraje.
A cemu presne to vadi, je-li v dane lokalite volnych mist dostatek? Jakozto ze u nekterych sidlist jsou vzdy volne cele rady nejdal od baraku…
Jaky skutecny problem tam chcete resit?
V Praze 13 je ale tragický nedostatek míst a celé sídliště funguje jako P+R zdarma pro mimopražské. Zóna by se hodila.
Nevím za co ty mínusy, ale pravděpodobně to na Praze 13 neznáte vy chytrolíni. Nebo jste ocialisti požadující kdekoliv kam pojedete zaparkovat zdarma a podřídit tomu cokoliv včetně vzhledu měst? To spíš, viďte
Tak minulé úterý odpoledne jsem měl pracovní schůzku v Praze. Řekl jsem si pojedu ekologicky. Zaparkoval v Berouně u nádraží, jak mne vehementně nabádá ve všech médiích jakýsi MUDr. Hřib. Koupil bilet, nastoupil do R16. Cesta do Prahy na stojáka…. načež se ozvalo na odjezdu z Berouna +30. Vrátil jsem tedy bilet, zaplatil 20 ká za 10 minut stání na P+R a jel autem. Při vědomí toho, že i kdyby to jelo včas budu vykopnutý před konečnou, tak takovouto veřejnou dopravu by jako první měl využívat managament institucí, jež toto objednává a organizuje. Aby viděli co lidu nabízí. Vždyť i… Číst vice »
Jenže třeba Velká Ohrada fakt nefunguje jako P+R a tam je nedostatek stání a bude i po zavedení zón.
Ano promiňte, Velká Ohrada je vyjímka, zbytek Jihozápadního města v docházkové vzdálenosti k metru takto funguje, opravdu se omlouvám že sem zapomněl na tuto jednu část celé Prahy 13.
Není to výjimka. Je to obráceně: exponovaná místa jsou jen ta těsně u metra. Oni totiž už i ti lidé z Velké Ohrady se někdy přibližují k metru autem a stojí na Nových Butovicích nebo na Lužinách. Z různých důvodů. Takže parkovací zóna na Praze 13 nemá smysl, je třeba řešit individuálně situaci jen někde (třeba právě ty N.B. nebo ta parkovišťátka u metra Lužiny nebo Luka, kde je režim nejasný nebo porušovaný).
Jo jo. Zvolte si takové volené zástupce lidu, jež věci dokáží posouvat a řešit. Poslední byl Bém a ten skončil 2010. Blanka Praze hodně pomohla. A od té doby ani ťuk. Pruhy na silnici ten problém nevyřeší. Pak je ještě potřeba posadit na MD, SŽ a ROPID takové odborníky, jež pochopí, že VHD je služba veřejnosti, která jezdí dle jejich potřeb a ne tak, jak to matematicky vyjde a honosně to budeme nazývat celostátní takt. Ono to máte těžké, představte si, že bydlíte třeba v Berouně a je zcela běžné, že pracujete v Praze. Přijdete na nádraží a zjistíte, že… Číst vice »
Filosofická otázka: Co je to konečná? Podle mě je to místo, kde vlak končí. Tím pádem vlak vždycky dojede na konečnou. 🙂
A dopadne to jako na Praze 8 + sever P9, kde dřív dojíždějící zaparkovali u metra a dál jeli metrem, ale po zavedení zón jezdí dál do centra Prahy, protože když už mají za parkování stejně platit, tak to chtějí mít alespoň pohodlné. Orovoz v Holešovičkách tím dost stoupl.
Jasně protože v centru Prahy jsou tisíce parkovacích stání co jsou absolutně volné! Úplně je to tam vidět když tam člověk prochází.