Na novou trať v Ostravě-Porubě by mohly tramvaje vyjet do tří let. Známe podrobnosti
Původní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město Ostrava

Tramvajové koleje budou pojížděné autobusy.
Sice to moc nesouvisí, ale jak to bude s dostavbou severního spoje? Ještě se zrychlí cesta z Poruby do centra. Už teď je auto rychlejší vždy až na 2 hodiny špičky. Jak chceme navnadit cestující na tramvaj, když z Opavské na svinov pojede pomaleji než autobus dnes?
Tak hlavne je si přečíst celý článek,ze bytová vystavba…další věc je,ze těleso bude pevná jízdní dráha,takže periodická oprava bude jen výměna kolejí a ne jak u starých trati i podloží,štěrk,pražce… A další věc je,ze ted se budou stěhovat autobusové garáže do Martinova a místo nich bytová výstavba a bylo v plánu a asi i je přestěhovat tramvajovou vozovnu…a tuším ze za Globus nekde,takze ta trat bude i kdyby ja nevim co.Holt zlý developer a lukrativní pozemky na vozovně…A nechci byt hajzl,ale většina stávkujících jsou v důchodovém věku,té trati se ani nemusí dožít.A u těch rodinných domů kolem tratě,by mě zajímalo,jak… Číst vice »
Projekt na stěhování autobusů byl zrušen. 😉
Přestěhovat vozovnu tramvají plnou kolejí není tak jednoduché jako garáže silničních vozidel, ale na druhou stranu areál vozovny Poruba je značně rozsáhlý až pohledově pro lajka z velké části nevyužitý a na druhou stranu mezi obytnou zástavbou nevhodným zdroje hluku obtěžujícím její obyvatelé. Podívejte se do Plzně na novou podobu tamní tramvajové vozovny po její totální přestavbě – většina kolejí včetně tzv. výjezdové harfy je pod střechou v hale, a tím průjezdem tram po ní h vzniklý hluk se nešíří do okolí.
Trošku OT … Ale jen jsem zvedl obočí nad pojmenováními plánovaných zastávek … „Karola Šmidkeho“? Jako že fakt? Jen doufám, že nějaká stanice vedle není „Soudruha Gustáva Husáka“ …
Aby se ty zastávky mohly jmenovat jinak a zároveň měly spojitost s daným místem, tak by nejdřív muselo dojít k přejmenování ulic, s čímž má hodně lidí bohužel problém kvůli výměně dokladů a další související administrativě.
V Ostravě je takových míst z historických důvodů vícero, schválně se podívejte na okolí „Náměstí SNP“ v Ostravě-Zábřehu, kde bylo vybudováno sídliště Stalingrad s ulicemi pojmenovanými po rudoarmějcích. Tam se dá aspoň argumentovat jejich bojem proti nacismu za 2. světové války, ale pořád to má takovou hořkou pachuť.
Největším bizárem je pak za mě „Marxův sad“ u bývalého zámku v Ostravě-Hrušově.
Na VII. a VIII. obvodě se téměř všechny ulice jmenují podle komoušů. Většinou jde o umělce a „umělce“, kterým to „politicky myslelo“.
Nikdy jsem nerozuměl, proč se desítky let po osvobození země tolik ulic stále jmenuje po zrádcích.
No ještě prostě nevymřeli a jsou stále mezi námi. Koneckonců ten mínus pod mým komentářem je toho jen drobným důkazem 😉
Bohužel celý 8. obvod je pojmenován po nějakých komunistech. Já třeba bydlím na Náměstí Antonie Bejdové. Je to k zblití, ale když bydlíte ve městě, které je největší baštou dezolátů, nebudou tady politici mít vůli ulice přejmenovávat.
Jen tak pro zpestření diskuse:
Podívejte se kolik Leninových ulic ponechali soudruzi z NDR do dnešních dnů.
https://mapy.cz/zakladni?q=Leninstrasse&x=11.7825236&y=52.0938241&z=7
Až se nabažíte, tak si do okýnka napičte Friedrich-Engels-Str., těch bude ještě mnohem víc a dvě ulice má v dokonce i západoněmeckém Hessensku, nedaleko letiště Frankfurt/M.
i sídlo komunistů v Praze na ulici Politických obětí je solidní bizár
Myslím,že názvy zastávek jsou ten nejmenší problém. Doprava funguje i s nimi a autobusy jezdí spolehlivě.
Autobusy MHD mohou fungovat spolehlivě, ale nikdy nezajistí převedení znatelné části cestujících do/z centra města do/z něj jedoucích z okolních obcí a měst regionálními autobusy a zejména auty. Zatímco tramvaje pro větší délku, a tím kapacitu jsou atraktivnější pro jízdu po městě a to zvýší možnost jednoduchého přestupu u kapacitního parkoviště s přijatelným parkovným. Takže skutečnost, že cokoliv funguje dobře není relevantním argumentem, že něco jiného nemůže fungovat lépe – nepřinese proti tomu dosavadnímu podstatné výhody.
Velmi potřebná stavba. Nejen pro samotnou obslouženou oblast, ale i pro zbytek Poruby, kde bude možné drasticky zjednodušit přebujelé autobusové linky.
S mizerným pozdně-komunistickým urbanistickým návrhem severu Poruby bohužel moc parády dělat nejde, ale je možné vytvořit alespoň několik funkčních bodů, a vedení tramvajové trati přes Duhu je přesně takovým krokem.
Že se v diskuzi okamžitě sešlo všech 5 zarytých odpůrců (kteří bydlí v rodinných domech v Pustkovci, mají dvě až tři auta, a MHD vůbec nepoužívají), není překvapivé.
Taky MHD nepoužívám, jezdím pouze autem, bydlím v paneláku u Duhy, ale s tratí souhlasím. Jednoduše kalkul s tím, že mi to zvedne hodnotu bytu.
A nová tramvajová trať Vás nemůže navíc přimět nahradit pro většinu cest po městě auto MHD, protože Vám sníží počet potřebných nepohodlných přestupů mezi linkami MHD?
Jistě část cest – počínaje velkými nákupy vždy bede pohodlnější udělat autem, ale teoreticky dnes je možné si o jednat jejich dovoz a pak, kdo jezdí mimo své město minimálně pak ani nemusí držet vlastní auto s nemalou pořizovací cenou a provozními náklady.
Mohu se zeptat, v jakých směrech jsou autobusy přebujelé?
Jezdím MHD, nemám rodinný dům v Pustkovci a několik aut a obejdu se bez tramvaje. Do Přívozu tramvají naokolo b jel jen debil, mimo tramvajovou dopravu je to rychlejší a je úplně jedno,kolik nehod a poruch zablokovalo koleje. Autobus spoustu průserů umí objet a každou chvíli se mu s dopravní uzavírkou nemění koleje.
Argumenty, které nejsou argumenty v reálu, neznalost nebo lež o „zásadním“ zlepšení obslužnosti, neschopnost úředníků magistrátu Ovy (kolik pokut bylo již městem zaplaceno z daní?), nezájem o názor daňových poplatníků 7+8obvodu a těžká arogance městských politiků téměř ze všech politických stran .
Demokratický humus po Česku, n.tady po Ostravsku.
Suka blijat…..
Stále tu v celé už poměrně dlouhé diskusi nezaznělo nic, v čem konkrétně bude přínos té tramvajové trati pro Porubu. Že dojde k přímému spojení této oblasti s Mariánskými horami a s centrem Ostravy – to je asi jediný přínos. Jenže zase odpadnou po zrušení autobusových linek přímá spojení s některými jinými částmi. Současně jistě výrazně ubude spojů mezi centrem a větví Poruba,Vřesinská, protože rozhodně nedojde celkově k přidání spojů na páteř. Ani žádné další linky tramvajové linky zde nejspíš nelze očekávat: Ostrava a DPO se snaží počet tramvajových linek naopak snížit (mimochodem nevíte, jaký je stav v těchto záměrech,… Číst vice »
Zase by se opakovalo to, co bylo napsáno v jiných diskuzích. A zcela jistě na to najdete i nějakou diplomku nebo studii od odborníků.
MHD vůbec nepoužívám, ale trať mi zvedne hodnotu bytu u Duhy.
Mám dotaz, kdo z těch souhlasejicich s výstavbou žije v okolí? Víte, že zároveň se tam plánuje vypadovka, takže se zvýší provoz aut? Víte, že jsou tam už zpevňováné domy?
V oblasti jsem bydlel většinu života. Absence tramvajové trati, a výsledná absurdní přebujelost autobusových linek, mi vždy vadily. Je to taky jeden z důvodů, proč už v oblasti nebydlím.
Třeba já?
Plno lidí znám…dost lidí jsem na vozovně slyšel jakmile se tohle téma otevřelo jak si na vozovně při nástupu do tramvaje stěžuje už aby to bylo protože jezdit busem na vozovnu popř. Jinde a pak přesedat na tramvaj dále je už nebaví a rádi by taky měli po ruce tramvaj která je přece jen při cestě do centra ale i klidně dále na Dubinu atd . schopnější
Řekněme si to na rovinu, uzel který občané zde bydlící nechtějí a nepotřebují, který dokonce nechtějí ani místní radnice se vybuduje aby si někdo namastil kapsy.
Na rovinu jste tady uvedl naprosto nepodložená tvrzení, dojmologii.
To že to nechce vašich 10 důchodců nikoho nezajímá… převažuje názor že je tramvaj potřeba ..tak ahoooj ✌🏻
Byl jste někdy na setkání zástupců magistrátu s obyvateli dotčené oblasti na téma tramvaj? O 10 důchodcích nemůže být řeč. Byť byla snaha setkání uspořádat v pracovní době a v zastrčených místech. Lidé se nevešli do sálu.
Trať bude .. odpůrci už to neovlivníte tak se s tím smiřte ✌🏻
Myslím že můžou být v klidu. Neschopná Ostrava to není schopna udělat. Tamní politici dají přednost korytům před prospěšnou stavbou.
Já jen doufám, že se postaví oddělené cyklostezky, ne jako na těch pár vizualizacích, kde cyklisti mají vznešenou možnost jet v barevném proužku.
Poruba by měla aspirovat na to, stát se cyklistickou čtvrtí. Na kole skrz ni projedu pod půl hodiny. Ale zrušením chráněné cyklostezky to nespraví.
Projekt obnáší mohutné kácení vzrostlých alejí, rozšíření stávající silnice o několik metrů a vybudování betonových odhlučňovacích stěn prostředkem Pustkovce. Tramvaj je naprosto nepotřebná. Ale názor místních občanů je pro investory nekonečně otravný.
Je potřebná. A ani člověk, co tam bydlí 70 let a říká, že je tramvaj zbytečná, nemá patent na dopravní inženýrství.
Odpor místních občanů neznalých věci je nekonečně otravný a zpátečnický.
Ono porubáci mají v mentalitě konzervativnost a zeleň nade vše…
Tak jestli vám několikametrová betonová zeď přijde normální?!?Jestli je ok dostávat se s dětmi z jedné půlky obce do parku v druhé půlce přes obří výpadovku!? No, pak opravdu není, co dodat.
No, pokud jim vadí především další beton, který tramvaj v podstatě nepotřebuje, pak by bylo namístě protestovat proti provedení, třeba za cenu ponechání autobusů na silnici. Chápu, že v horkých dnech není je na rozpálené plochy zvědavý málokdo.
Zbytečná stavba,ale asi je třeba proinvestovat nějaké dotace. Autobusy jezdí často, nepřeplněné a spolehlivě, i když zrovna nejde proud. Jediné, co není v pořádku, je konečná na Opavské a dostatek parkovacích míst. Točna potřebuje opravit a je to levnější a rychlejší než stavět tramvajovou trať, bourat kruhové objezdy. Linky autobusu konečně jezdí od Duhy všemi směry a systém byl doladěn. Tak to rozbijeme a zase budeme experimentovat?
Skvělá zpráva. Ještě by to chtělo novou trať do průmyslové zony Hrabová.
Ta by se mi hodila i osobně, ale vidím problém jak v složitém technickém řešení „minimetra“ poblíž Hrabůvky kostela, tak i v tom, že ten provoz by byl dost nárazový. Asi jako dřív u NH. Pak by to chtělo ještě mezilehlou smyčku u Hrabové Tesco, kde by končily spoje mimo pracovní špičku.
Jo, a z hlediska využití této trati by bylo hodně důležité postavit nějaký podchod Místecké z PZ Hrabová směrem k Poplužní nebo Bělské. Momentálně tam ta hrabovská zástavba nesahá, ale ona se časem asi rozroste až k dálnici, a to by bylo pár set potenciálních cestujících.
No rozroste… pokud bude nad tímhle územím nadále koridor pro přistávající letadla, a pokud se nevyřeší ten smrad z Bremba/ITT, tak si tam nikdo barák nepostaví.
No vést tu tramvaj ze smyčky u Kauflandu přes průmyslovou zonu a podjezdem přes Šídlovec k nádraží Ostrava-Kunčice a končit buď na smyčce Kunčice, Liberty, nebo na Hranečníku.
Asi myslíte Albert, protože na konečné Dubina je Albert. Musíte vzít v úvahu, že a) tam bude výrazně delší cestovní doba do centra i Poruby než přes Hr. kostel / Dřevoprodej, b) zrovna se chystá stavba Nové Krmelínské (už se má začít stavět), která s ničím takovým nepočítá a je to kolizní záměr, c) pro lidi ze Šídlovce by to bylo dobré jedině k jízdám na Dubinu, oklika kamkoliv jinam je moc velká, d) podjezd kunčického nádraží by byl pěkné „maso“. Z pohledu Šídlovce by bylo lepší, kdyby tramvaj procházela ulicí Aviatiků a byla jednoduše dostupná existujícím podchodem u Benziny.… Číst vice »
Tahle trať by určitě dávala mnohem větší smysl, než tramvaj ke Globusu v Porubě.
ANO, my to postavíme. Že to nechcete? Ale my potřebujeme investovat!
Z průzkumů vyplývá, že zastánců stavby je v Ostravě víc než odpůrců, a hodně lidí na ni má zcela neutrální názor.
To, že nějaký Facebookový klub o pár stovkách lidí neustále hlasitě řve „ne, ne, ne“, NENÍ reprezentativní průzkum skutečných názorů občanů.
Je možné, že je víc příznivců, než odpůrců. Ale je to tím, že většina příznivců nežije na 7. a 8. obvodě. Jen se chtějí jednoduše dostat do Globusu. Neznám nikoho, kdo by tam bydlel a tramvaj by chtěl.
Kolik lidí že to nechce a proč? Není důvod, aby do takto zalidněné oblasti nejezdila tramvaj.
Převažuje názor že to více lidí chce a kvůli pár odpůrcům stavbu určitě rušit nebudou
Lidé z Hrabůvky, Dubiny, Přívozu. Taky jim nekecáme do jejich místní výstavby. Referendum, které neoslovilo nikoho z Pustkovce a okolí. Zajímavé.
Super oslí můstek protože to naplánovali komousi v 60 letech nebudem se nikoho na nic ptát prosadíme sí to silou bez ohledu na to jestli to občané chtějí. Autobusy jezdí poloprázdné za to kolony osobáků ve kterých sedí jeden člověk. Parkovací dům je kapitola sama pro sebe na fifejdach postavili parkovací dům a nikdo tam neparkuje. Proč v jiných městech neprosazují tramvaje zjistili že náklady na provoz jsou 3x větší než u autobusů.
Neprosazují tramvaje? Vážně? Praha, Brno… neustále rozvíjející se tramvajová síť… svět? Zažívá tramvajový boom ..naposled teď byla po x letech opět postavena trať v Lutychu nebo někde v Belgii… takže tvůj názor je jen bekot zcela mimo jen aby to znělo antitramvajově
Takovou skvrnou je Regensburg. Ale jinak ano, tramvajové tratě se rozšiřují a zakládají nové. Je to mimo jiné taky ukazatel toho, jak moc městu záleží na ekologii a úspoře času.
Jezdí sem ekologické autobusy. Není, co řešit.
Ekologické autobusy? Porovnejme spotřebu energie, životnost, někdy i zábor plochy asfaltem (jo, tady se zjevně vymyslel u kolejí beton, aby tam jezdily i ty autobusy, protože není vůle omezit auta). Ano, je to lepší než zase několik aut místo autobusu, otázkou však je, kdo vymění tramvaj za autobus a kdo za auto v případě, že autobus pojede další trasu ve stejné koloně. Takže tak jednoznačné to není.
A v čem jako bude to zlepšení dopravy? Dnes bezvadně zajišťované jemnou sítí časti jedoucích autobusových linek, místo několika z nichž bude jedna linka tramvaje? Neubudou kvůli tomu tramvajové spoje na Vřesinskou?
Že ubudou zastávky?
A co teprve to celkové drastické zhoršení dopravy na hlavních ulicích obvodu, kde kvůli jednou za pět minut projedoucí tramvaji budou zrušeny kruhové objezdy(!!!), které před lety odstranily kolony ze všech stran, a to jezdilo aut mnohem méně než dnes…
A mimo další, budou na všechna parkoviště a do sídlištních uliček nyní všude při odbočování přejíždění tramvajových kolejí – to přibude (i vážných) nehod… :-((
„to přibude (i vážných) nehod… :-((“
Co kdybyste ubral na katastrofické fantazii. V Ostravě jsou celé desítky km tramvajových tratí, na Jihu je daleko hustější síť než v Porubě, a žádný masakr s hromadou vážných nehod to není.
Ja slyšel od odpůrců i argument o zvýšené kriminalitě, kterou tam tramvaje dovezou 😀
Autobusové linky se v dnešním ostravském provozu pěkně zasekávají. Že dorazí 48 do Hrabové i se 6-7 minutami zpoždění, toť žádná výjimka.
Tramvajový provoz je mnohem pravidelnější.
Zpoždění ale nevzniká v Porubě. Hlavní úzká hrdla jsou křižovatky u hotelu bělský les, Kotvy.
Nestálo by za to vyřešit problém se zpožděním autobusů?
Stálo, stejně jako by stálo za to vyřešit problém s rakovinou, problém s hladem, problém s politickým extremismem a problém s hloupostí.
Bohužel jsou to vesměs celkem těžké problémy. Současná ostravská silniční síť na mnoha místech nepobírá již existující provoz a vzhledem k hustotě zástavby není zas tak moc možností ji rozšiřovat.
Teoreticky by šlo udělat něco jako jižní silniční obchvat Ostravy, ale pěkně draho.
Přesně tak – s tou linkou 48 je to jedna z manipulací prosazovatelů projektu.
Mimochodem, když jsem jel nedávno posledně do Poruby, zasekly se před Třebovickou tramvaje a šel jsem 2 km pěšky, zatímco autobusy i auta si ve špičce hezky jely.
Určitě, ale to nevyřeší dopravní obslužnost Poruby.
Bezvadně??? Dnes tam jezdi nespolehlive autobusy, do toho clovek musi na ně z lokalky presednout. Dostat se na sedmák či osmák je očistec.
Tak nevím, kudy jezdíte. V životě to nebyl problém.
Od 60-tých let víme, že na 7. a 8. Obvod by se měla protáhnout trasa tramvaje. Posledních 10 let to plánujeme a proto, se v trase relativně nově postaví 2 kruhové objezdy, které teď samozřejmě zlikvidujeme a postavíme znovu a lépe.
U nás zase před lety nasázeli do středového pásu využitelného tramvají stromy, místo aby je umístili do užších zelených pásů po okrajích (pravda, jinde je zase z okrajů vyndavají, aby měli více míst pro své plechové miláčky, asi jim rozpálené ulice přijdou v pohodě.
Nechápu to parkoviště. Zbytečně vyhozené peníze z našich kapes. Když už jedu do Ostravy (jinam než do Poruby) z některé z přilehlých obcí, je časově výhodnější dojet po rudné až na dálnici, vyjet v Mariánkách/Přívoze a pokračovat téměř až do centra. Představa, že bych jel 10 min. autem, přestoupil na Opavské a pak jel více jak 30 min tramvají (ještě oklikou kolem Poruby a ne rovnou z Opavské ke Slovanu) někam do centra je více než úsměvná. A pokud bude můj cíl v Porubě? Ta je bohužel pro automobily velmi „propustná“ a rovněž nemá smysl přesedat na tramvaj… A nebo… Číst vice »
Parkoviště je ale etažové. Tj pro obyvatel okolích domů. Není to P+R.
Sice jsem nikde nehledal význam spojení etážové parkoviště, ale mám za to, že se jedná o označení konstrukce, nikoliv o účel provozu… A z článku mi nějak vyplynulo, že parkoviště bude navázané na zastávku Opavská. I když o p+r není v článku zmínka…
Přímé koleje Opavská – Slovan po Opavské by se určitě hodily, jak z tohoto důvodu, tak kvůli zatahování do vozovny a vzájemné zastupitelnosti tratí při mimořádnostech a opravách. Plus by teď, když není Opavská tak vytížená, mohla vzniknout nová bytová zástavba podél její jižní strany.
Jinak – celkem dost lidí z venkova nemá dálniční známku, ti jedou po Rudné, ale sjedou tím pádem na městské komunikace typu Plzeňská nebo Místecká a pak zatěžují městskou síť ještě víc…
Z Vašeho příspěvku odhaduji, že jste přespolní. Kus dálnice vedoucí přes Ostravu není zpoplatněn. Myslím tedy dálniční známkou. A trasa Rudná-dalnice-Cihelni je velmi populární.
Jsem Ostravák, ale nejezdím autem.
D56 mezi Ostravou-Hrabovou a F-M zpoplatněná je, a někteří řidiči se jí kvůli tomu raději vyhýbají a jezdí raději po Paskovské, Mitrovické atd.
U D1 jsem to nevěděl.
Taky to nechápu. Kdyby to parkoviště vzniklo u Duhy, tak bych to chápal, ale nepřijde mi, že zrovna v okolí ulic L. Podéště a O. Jeremiáše by byl problém zaparkovat. Vždycky jsem místo našel.
Za každý glaciální posun musí být člověk vděčný … ta trať je v plánech už 60 let, tehdejší mladíci jsou nad hrobem nebo už v něm, Sovětský svaz se rozpadl, z Číny se stala velmoc …
Vše umně obkecáno pro blaho lidu, jako za komančů. Nejdůležitější ovšem je, že lobby kolem prosazovaného projektu zabezpečí sebe a své rodiny na několik generací dobředu, poněvadž cena projektu samozřejmě vystoupá do závratných výšin. Urvat co se dá a rozpocovat medvěda, to je to oč tu běží! Autobusy budou muset jezdit stále, protože ul. B. Nikodéna a Průběžnou jinak obsloužit nelze. Úvaha o záchytném parkovišti je úsměvná a zcela jistě mylná. Působí ovšem jako takový oblbovací bonus. Nedovedu si představit , že přespolní občané budou přestupat za svým cílem ve městě. Za nemalé prostředky před léty zbudované funkční kruhové objezdy… Číst vice »
Lepší karikaturu NIMBYsty bych si nevymyslel. Paranoia („oni si namastí kapsy“) plus hysterie („terorizování stavbou!“).
My tu bydlíme a víme, co celá stavba obnáší. Tak nemluvte o hysterii. Pustkovec má být rozdělen napůl betonovými stěnami. To je slušná terorizace.
Žijete v krajském městě, se všemi jeho výhodami. Opravdu požadujete, aby při životě ve třísettisícovém městě kolem vás nikdy neprobíhaly žádné dopravní či jiné stavby, které vám dočasně zkomplikují život? To jsou naprosto neslučitelné požadavky. Buď žiju ve městě a smířím se s tím, že živé město není skanzen a něco se tam někdy děje, nebo se přestěhuju někam na vzdálenou vesnici, kde se i slepice znají jménem a neděje se tam nikdy nic. Ale bydlet ve městě a požadovat jeho trvalou konzervaci do stávajícího stavu navždy, to je pěkné chucpe. I tu Porubu kolem vás někdy někdo postavil. A… Číst vice »
A co takhle to stáhnout z Opavské po Průběžné do Martinova? A zrychlit to v úseku Martinov Tesco jako 10 z Hrabůvky, nestát Dílny DP, Nikodéma, Čistírny a Sokolovská!? Ty obslouží 4. Tramvaj do PZ Hrabová je finanční divočina jen pro pracující tamtéž, otázkou je, pro jak velkou část z nich. Ale Ostrava má peněz dost, 5 miliard koncertní hala, Bielsko Biala to samé 500 milionů, Bazaly za 2.5 miliardy Hala pro míčové sporty miliarda, Katowice stadion pro GKS 15.000 a hala 3.000 diváků v jedmom objektu za 2 miliardy. Černá kostka knihovna pro 21. století za 2 miliardy, když… Číst vice »
No rozhodně by mi dávala větší smysl trať do Hlučína, případně dokončit kdysi rozestavěnou trať do Brušperku, než tramvaj ke Globusu.
Trasa po Průběžné k Martinovu by byla nepoužitelná pro vnitroporubské cesty – na Hlavní třídu, FN, okolí vozovny … sám navrhujete podstatnou část Sokolovské projíždět kvůli tomu, že tam nejsou moc cestující.
V současném návrhu bude určitě jezdit vnitroobvodová linka Opavská – Vřesinská, ekvivalent 15-ky na Jihu, a o její obsazenost bych se nebál.
Vy jste v té oblasti zřejmě nikdy nebyl. Jinak byste nemohl napsat tolik nesmyslů.
Břečťan je pouhá náplast. To se už ani tramvaje neobejdou bez obludných zdí, zatímco kila aut jsou v pohodě? Potěš Příroda v téhle společnosti…
Spíš naopak. Jako za komunistů odpůrci vymýšlejí hromadu absurdních důvodů, proč to nejde. „Prostě to tam nebude, i kdybyste se na hlavu stavěli.“
S takovým přístupem si fungujte doma, ne v 300tisícovém městě.
Jo jde to správným směrem, ale ještě bych šampaňské nebouchal