Na novou trať v Ostravě-Porubě by mohly tramvaje vyjet do tří let. Známe podrobnosti

Původní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město OstravaPůvodní vizualizace zastávky Opavské na plánované trati v Porubě. Foto: Statutární město Ostrava

Tramvajové koleje budou pojížděné autobusy.

172 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dusmor

Problém Poruby je, že si soudruzi mysleli, že jedna centrální trasa bude stačit a nenavrhli to jako ucelenou síť. Zkuste si představit, jak by dnes vypadalo město, kdyby kromě centrální trasy po Opavské byla jižní větev třeba Vřesinská – Poruba radnice – Dělnická – Malá strana – Svinov náměstí – Svinov škola – Svinov nádraží – Svinov mosty d.z. A severní větev například VŠB – Pustkovec – Duha – Josefa Skupy – Dílny DPO. Pak bychom dnes řešili, jestli ke Glóbusu prodloužit trať od VŠB po Opavské nebo raději od severní části přes Ludvíka Podéště. A jestli od Bytostavu položit… Číst vice »

Avartso

V první řadě si pojďme říci, co lokalitu čeká – rozšíření bytové zástavby poblíž hřiště Arrows, přes 800 bytů, ne každý bude jezdit autem. Průběžná jako taková se bude rozšiřovat pro napojení na dálnici, a samozřejmě to dává logiku, že vybudujeme i kolejové napojení a já se proč ne? Praha, Brno, Olomouc a další všichni budují, jen Ostrava několik let stojí, co se týká budování nových tratí. Když byly referenda, tak tam se sešla skupina lidí, se kterýma byla diskuze jako ohraná gramofonová deska. Tramvajová doprava je prostě trend všech velkých měst. Je rychlá, ekologická a kapacitně výhodná. Ano, čas… Číst vice »

Jan

Taková anekdota naznačující závažnost skupinové psychózy:
Zrovna jsem po dlouhé době seděl v tramvaji bez sluchátek v uších, poněvadž se mi vybil mobil. Tramvaj projížděla přes zastávku Krajský úřad, kde se současně staví tři velké stavby, dvě z nich se zásadními zemními pracemi. Co jsem slyšel od spolucestujících, výhradně v předdůchodovém věku: „přece nemůžou kácet ty stromy“, „bagry ničí trávník, kde budou běhat pejsci“, a můj naprostý favorit ukazující prstem na stavbu Černé kostky „kde budou lidi parkovat“.

Jak mít konstruktivní společnost, když v ní jsou takoví lidé? Nevím.

Lota

Ale Vy nechcete odpověď. Vy si vystačíte zcela sám! Dle všeho v Porubě ani nežijete. Min ne v úseku, kde se má tramvaj stavět. Jinak by jste věděl, že ony vysoko kapacitní tramvajové vozy opravdu není kým naplnit. Ale pojďmě k Vašemu argumentu – nová zástavba bude finančně náročná. Tam budou bydlet jen movitější občané. Jiní se na koupi bytu či nájem v novostavbě nezmůžou (nejsme v Praze). Movitější spoluobčané se rozhodně nebudou dopravovat hromadnou dopravou. Tedy ne každý den do práce a z práce každý den. Takže tramvaje nebudou ani nemohou být plně vytížené, protože už autobusy s tím… Číst vice »

Jelito

Máte někdo info, jak budou při budování trati pořešeny 3 kruhové objezdy na ul. 17. listopadu? Doufám, že nás nečeká návrat semaforů…

Babajaga

V projektu nahradí kruhové objezdy světelná křižovatka u Lidlu, kostel Pustkovec, Duha a nejsem si teď jistý jak pořeší kruháč u Tondy směr Hlučín.

duch

Sice to moc nesouvisí, ale jak to bude s dostavbou severního spoje? Ještě se zrychlí cesta z Poruby do centra. Už teď je auto rychlejší vždy až na 2 hodiny špičky. Jak chceme navnadit cestující na tramvaj, když z Opavské na svinov pojede pomaleji než autobus dnes?

Lota

Na tom není žádná logika, jedná se jen o utracení dotací a peněz z veřejného rozpočtu pro konkrétní firmu, či firmy, které to mají postavit. Už počáteční podmínky byly postaveny tak, aby vyhrála konkrétní firma a teprve té pak byla prodloužena lhůta, pro dodání projektové dokumentace. Protože v původním časovém harmonogramu to nebylo realizovatelné. A tedy vyloučilo ostatní konkurenty. Město za to dokonce dostalo v roce 2018 za tento postup 100 tis. pokutu. Ale co je to 100 tis na miliardové zakázce, že. To už se přece vyplatí. Není to ani ekologické ani ekonomické řešení. Na trati jsou neprojektované prakticky… Číst vice »

Jirka

Tak hlavne je si přečíst celý článek,ze bytová vystavba…další věc je,ze těleso bude pevná jízdní dráha,takže periodická oprava bude jen výměna kolejí a ne jak u starých trati i podloží,štěrk,pražce… A další věc je,ze ted se budou stěhovat autobusové garáže do Martinova a místo nich bytová výstavba a bylo v plánu a asi i je přestěhovat tramvajovou vozovnu…a tuším ze za Globus nekde,takze ta trat bude i kdyby ja nevim co.Holt zlý developer a lukrativní pozemky na vozovně…A nechci byt hajzl,ale většina stávkujících jsou v důchodovém věku,té trati se ani nemusí dožít.A u těch rodinných domů kolem tratě,by mě zajímalo,jak… Číst vice »

Někdo neznámý

Projekt na stěhování autobusů byl zrušen. 😉

Jirka

No zrovna ted ve zpravodaji dpo píšou,ze uz se to chystá na stěhování…

duch

Tady píšou, že za 3 roky bude hotovo, v dépéóčku píší, že v roce 2031 🙂 vyber si

Milan

Přestěhovat vozovnu tramvají plnou kolejí není tak jednoduché jako garáže silničních vozidel, ale na druhou stranu areál vozovny Poruba je značně rozsáhlý až pohledově pro lajka z velké části nevyužitý a na druhou stranu mezi obytnou zástavbou nevhodným zdroje hluku obtěžujícím její obyvatelé. Podívejte se do Plzně na novou podobu tamní tramvajové vozovny po její totální přestavbě – většina kolejí včetně tzv. výjezdové harfy je pod střechou v hale, a tím průjezdem tram po ní h vzniklý hluk se nešíří do okolí.

Martin Prager

Trošku OT … Ale jen jsem zvedl obočí nad pojmenováními plánovaných zastávek … „Karola Šmidkeho“? Jako že fakt? Jen doufám, že nějaká stanice vedle není „Soudruha Gustáva Husáka“ …

Jiřík

Aby se ty zastávky mohly jmenovat jinak a zároveň měly spojitost s daným místem, tak by nejdřív muselo dojít k přejmenování ulic, s čímž má hodně lidí bohužel problém kvůli výměně dokladů a další související administrativě.
V Ostravě je takových míst z historických důvodů vícero, schválně se podívejte na okolí „Náměstí SNP“ v Ostravě-Zábřehu, kde bylo vybudováno sídliště Stalingrad s ulicemi pojmenovanými po rudoarmějcích. Tam se dá aspoň argumentovat jejich bojem proti nacismu za 2. světové války, ale pořád to má takovou hořkou pachuť.
Největším bizárem je pak za mě „Marxův sad“ u bývalého zámku v Ostravě-Hrušově.

Jan

Na VII. a VIII. obvodě se téměř všechny ulice jmenují podle komoušů. Většinou jde o umělce a „umělce“, kterým to „politicky myslelo“.

Nikdy jsem nerozuměl, proč se desítky let po osvobození země tolik ulic stále jmenuje po zrádcích.

Martin Prager

No ještě prostě nevymřeli a jsou stále mezi námi. Koneckonců ten mínus pod mým komentářem je toho jen drobným důkazem 😉

vagonář

Souhlas. Ale hlavní problém je byrokracie u přejmenovávání. Kdyby tady byla vyspělejší digitalizace, bylo by o pár problémů míň.

rumpeak

Bohužel celý 8. obvod je pojmenován po nějakých komunistech. Já třeba bydlím na Náměstí Antonie Bejdové. Je to k zblití, ale když bydlíte ve městě, které je největší baštou dezolátů, nebudou tady politici mít vůli ulice přejmenovávat.

Georg9

Je zajímavé, že cca před dvěma rokama jsme výraz, či slovo dezolát neznali. Popovídejte mi něco o tom- dezoláte

Jan

Až v posledních několika letech se různé zlomyslné skupiny obyvatel a politické subjekty skrz sociální sítě propojily do jednoho neo-populistického proudu. Spojují je jen dvě věci – jsou deprivovaní (často vlastní vinou), a chtějí škodit. Proto se začal v takové míře používat termín „dezolát“.
Určitě by bylo zajímavé – i v kontextu významných dopravních staveb – vidět korelaci mezi NIMBY a vírou v konspirační teorie nebo extrémní politické ideologie. Všichni tušíme, že ta korelace je značná, a proto používáme pro popis těchto lidí jednoduchý a jednoznačný termín.

Kicruj

My vám říkáme dezoláti už minimálně od roku 2015, a první migrační krize 🙂

Karl vB.

Jen tak pro zpestření diskuse:
Podívejte se kolik Leninových ulic ponechali soudruzi z NDR do dnešních dnů.
https://mapy.cz/zakladni?q=Leninstrasse&x=11.7825236&y=52.0938241&z=7
Až se nabažíte, tak si do okýnka napičte Friedrich-Engels-Str., těch bude ještě mnohem víc a dvě ulice má v dokonce i západoněmeckém Hessensku, nedaleko letiště Frankfurt/M.

petrK

i sídlo komunistů v Praze na ulici Politických obětí je solidní bizár

Marta

Myslím,že názvy zastávek jsou ten nejmenší problém. Doprava funguje i s nimi a autobusy jezdí spolehlivě.

Milan

Autobusy MHD mohou fungovat spolehlivě, ale nikdy nezajistí převedení znatelné části cestujících do/z centra města do/z něj jedoucích z okolních obcí a měst regionálními autobusy a zejména auty. Zatímco tramvaje pro větší délku, a tím kapacitu jsou atraktivnější pro jízdu po městě a to zvýší možnost jednoduchého přestupu u kapacitního parkoviště s přijatelným parkovným. Takže skutečnost, že cokoliv funguje dobře není relevantním argumentem, že něco jiného nemůže fungovat lépe – nepřinese proti tomu dosavadnímu podstatné výhody.

Lota

Je vidět, že danou lokalitu neznáte. Autobusy tu opravdu nejezdí přeplněné, spíše naopak. Hromadná doprava je především pro rezidenty. A ta je aktuálně plně dostačující a plně vyhovující. Pro nárazové návštěvníky nemá smysl navyšovat kapacitu, protože ti tu prakticky jak je rok dlouhý nejezdí. Kdo chce nakoupit v Globusu, jede autem. A těch pár lidiček, co jedou hromadnou dopravou se fakt mezi rezidenty ztratí. To byl také jeden z argumentů při posuzování jedne z předchozích verzí EIA. Ale je vidět kvalitní PR tramvajové trati, když to papouškuje kde kdo, aniž by se blíže seznámil s realitou. Zakopaného psa hledejte jinde.… Číst vice »

Jan

Žil jsem v místě 25 let. Autobusy jsou téměř prázdné většinu dne. Ale ve špičkách bývají přeplněné, a to až tak, že prostě nenastoupíte. Ve stejnou dobu nastává špička individuální dopravy, což vede k zásadním zpožděním hlavně na ulici 17. listopadu a na křižovatce Martinovská/Opavská. Podceňujete množství lidí, kteří do Poruby, resp. na VIII. obvod dojíždějí odjinud – jsou tam kromě toho všemocného Globusu taky mnoho jiných komerčních služeb, zdravotnická zařízení, školy. Dříve bývaly při stejné frekvenci autobusy plnější i mimo špičky, ale s postupem doby (růst bohatství a počtu aut, covid, home office, dovážkové služby, hermiti generace Z, atd.)… Číst vice »

Lota

Je vidět, že v dané lokalitě už dlouho nežijete. Jezdím každý den ráno a vracím se odpoledne. V podstatě už více než 30 let. Zažila jsem děrovací i potišťovací jízdenky. Opravdu mohu srovnávat. V loňském roce nastala jeden jediný den, kdy jely opravdu přeplněné autobusy. A to konkrétně v období před rozsvědcením vánočního stromu na Alšově náměstí. To musím uznat, až autobusy tam směřující byly opravdu přeplněné. Nicméně přeplněné bylo i náměstí okolo stromu a přilehlých stánků. To by neodvezla ani ta Vaše tramvaj. Podobný stav jsem zažila snad jen v dětství. Nicméně autobusy jedoucí hodinu před akcí a půl… Číst vice »

Kicruj

Tohle mě na Ostravě štve, chtěli tu přejmenovat ulici pojmenovanou po zakladateli KSČ , ale hned šla petice, že ne. /byly v ní i lživé argumenty, že výměna dokladů přijde dohromady na hromadu tisíc apod.)
Po komunistech se tu toho jemnuje příliš

Jan

Osobně doufám, že za mého života přijde zákon o zákazu komunistické a ruské propagandy a symbolismu, který automaticky vynutí i změnu těchto místních jmen.
Takový zákon měl přijít už v 90. letech v celém bývalém „východním bloku“. Nepřišel, a dnes sklízíme kyselé plody této shovívavosti.

Jan

Velmi potřebná stavba. Nejen pro samotnou obslouženou oblast, ale i pro zbytek Poruby, kde bude možné drasticky zjednodušit přebujelé autobusové linky.
S mizerným pozdně-komunistickým urbanistickým návrhem severu Poruby bohužel moc parády dělat nejde, ale je možné vytvořit alespoň několik funkčních bodů, a vedení tramvajové trati přes Duhu je přesně takovým krokem.

Že se v diskuzi okamžitě sešlo všech 5 zarytých odpůrců (kteří bydlí v rodinných domech v Pustkovci, mají dvě až tři auta, a MHD vůbec nepoužívají), není překvapivé.

rumpeak

Taky MHD nepoužívám, jezdím pouze autem, bydlím v paneláku u Duhy, ale s tratí souhlasím. Jednoduše kalkul s tím, že mi to zvedne hodnotu bytu.

Milan

A nová tramvajová trať Vás nemůže navíc přimět nahradit pro většinu cest po městě auto MHD, protože Vám sníží počet potřebných nepohodlných přestupů mezi linkami MHD?

Jistě část cest – počínaje velkými nákupy vždy bede pohodlnější udělat autem, ale teoreticky dnes je možné si o jednat jejich dovoz a pak, kdo jezdí mimo své město minimálně pak ani nemusí držet vlastní auto s nemalou pořizovací cenou a provozními náklady.

duch

Mohu se zeptat, v jakých směrech jsou autobusy přebujelé?

Jan

V Porubě je mnoho ulic, kterými vedou 3 nebo 4 autobusové linky DPO. To je z principu špatně, něco takového se může stávat jen v okolí přestupních uzlů. Celkový počet autobusových linek pokrývajících danou plochu je Porubě absurdně vysoký. No a rozhodně se nedá říct, že by tu plochu alespoň pokrývaly efektivně. Najdete mnoho dvojic míst zájmu vzdálených třeba kilometr vzdušnou čarou, ale v MHD spojených jen nesmyslně trasovanou okružní autobusovou linkou. Systém autobusových linek v Porubě se v principu nezměnil už 55 let. Už tehdy to bylo provizorium. Od té doby se město výrazně změnilo, a ještě mnohem více… Číst vice »

Matěj B

Logicky když je Poruba rozsáhlá, musí v ní jezdit více autobusových linek pro propojení jednotlivých obvodů… pokud se v jednom bodě sjedou 4 autobusové linky, tak třeba jezdí 2 do centra a 2 do jiných částí Poruby či Svinova. Takže nejdřiv trošku přemyšlet…
A konkrétně linka 40 – čím jiným propojit Duhu a Alšák? Když už 58 obsluhuje Oblouk? Ta se tímpádem rušit hned tak nebude.

Jan

Je úžasné, když začnete komentář slovem „logicky“, a pak jej následujete smyšlenými pseudoargumenty, které ve skutečnosti žádnou logiku nemají.

Kvůli lidem jako jste vy nemáme v tomto městě hezké věci.

Lota

Nevšimla jsem si, že by jste touto odpovědi udělal nějaký pokrok v diskusi. Toto je ubohý argumentační faul, který používají lidé, jimž došly regulérní skutečné argumenty. Takže děkuji za zcela jasné sdělení stavu.

Omlouvám se, ale nedokáži nereagovat. Také se dopustím nečestnosti. Argument typu – TRAMVAJ JE HEZKÁ, bych čekala spíše od dětí ze školky. Těm se líbí i popeláři.

liborvavrik82

Co je špatně na autobusové lince 40? Jezdí vytížená nebo úplně prázdná, když je špatně navržená?

Jan Toman

Aj múdry si !

Lota

Asi Vás to nepotěší, ale zrovna linku č. 40 s velkou pravděpodobností nezruší!!! Dle publikovaného nákresu má společné zastávky jen v úseku od konečné Opavská k Duze. Dále již pokračuje mimo návrh nové tratě. Leda, že by lidem v tomto úseku řekli, aby u Duhy vystoupili z tramvaje a hezky přešli na autobusovou linku č. 39. A následně na zastávce Čistírny opět přestoupit, tentokrát na stávající linku č. 44. Přestup bude nutný v podstatě pro kohokoliv, kdo se bude chtít dostat kamkoliv jinam než k VŠB-TUO a dále po trase stávající tramvaje. Tak si říkám, zda argument, o snížení přestupů… Číst vice »

Jiřina

No jo postrádá to logiku, ale budou přestupovat na novém krásném terminálu tak jako na Hranečníku

Marta

Jezdím MHD, nemám rodinný dům v Pustkovci a několik aut a obejdu se bez tramvaje. Do Přívozu tramvají naokolo b jel jen debil, mimo tramvajovou dopravu je to rychlejší a je úplně jedno,kolik nehod a poruch zablokovalo koleje. Autobus spoustu průserů umí objet a každou chvíli se mu s dopravní uzavírkou nemění koleje.

Lota

Naprostý souhlas, mluvíte mi z duše. Děkuji

Lota

Je vidět, že danou lokalitu neznáte. Hromadná doprava zde slouží v v podstatě pouze a výhradně pro rezidenty a je aktuálně plně dostačující. Pro nárazové návštěvníky nemá smysl navyšovat kapacitu. Kdo chce nakoupit v Globusu a není místní, jede autem. A těch pár lidiček, co jedou hromadnou dopravou se fakt mezi rezidenty ztratí. Navíc návštěvníci Globusu se určitě nebudou chtít projet okružní jízdou kolem Poruby. To byl také jeden z argumentů při posuzování jedne z předchozích verzí EIA. Usnadnění přestupů? To je spíš k smíchu. Uzlový bod je u Duhy, kdo se bude chtít dostat na Hlavní třídu k rondelu,… Číst vice »

Jan

Žil jsem tam 25 let. Odstěhoval jsem se mimo jiné kvůli katastrofální MHD.

Vy chcete z oblasti mít věčně post-komunistický kvazi-venkov pro důchodce, a snažíte si to racionalizovat nekonečnou řadou myšlenkových veletočů.
Možná vás to překvapí, ale jiní lidé chtějí, aby tohle město fungovalo JAKO MĚSTO.

Lota

Je zvláštní, že když jste v Porubě v okolí aktuálně naplánované tramvajové tratě žil 25 let prokazujete hluboké neznalosti dané lokality. Ale plně Vás chápu, před 40 lety byla doprava oproti dnešku skutečně nesrovnatelná. Stalo se již tradicí, když někomu dojdou argumenty ohánět se socialismem, (Protože komunismus u opravdu nás nikdy nebyl! Takže termín postkomunistický stát je v souvislosti s ČR v podstatě nonsens) a sršet nálepkami, obviňovat, ostatní kolem sebe z větší či menší přízně totalitářských režimů. Nicméně to je přesně to, co se snažíte prosadit. Budování zbytečného kolosu, bez ohledu na názory ale i potřeby místního dotčeného obyvatelstva.… Číst vice »

Martin Kopecký

Argumenty, které nejsou argumenty v reálu, neznalost nebo lež o „zásadním“ zlepšení obslužnosti, neschopnost úředníků magistrátu Ovy (kolik pokut bylo již městem zaplaceno z daní?), nezájem o názor daňových poplatníků 7+8obvodu a těžká arogance městských politiků téměř ze všech politických stran .
Demokratický humus po Česku, n.tady po Ostravsku.
Suka blijat…..

Jezdič

Stále tu v celé už poměrně dlouhé diskusi nezaznělo nic, v čem konkrétně bude přínos té tramvajové trati pro Porubu. Že dojde k přímému spojení této oblasti s Mariánskými horami a s centrem Ostravy – to je asi jediný přínos. Jenže zase odpadnou po zrušení autobusových linek přímá spojení s některými jinými částmi. Současně jistě výrazně ubude spojů mezi centrem a větví Poruba,Vřesinská, protože rozhodně nedojde celkově k přidání spojů na páteř. Ani žádné další linky tramvajové linky zde nejspíš nelze očekávat: Ostrava a DPO se snaží počet tramvajových linek naopak snížit (mimochodem nevíte, jaký je stav v těchto záměrech,… Číst vice »

Michal Bartoníček

Zase by se opakovalo to, co bylo napsáno v jiných diskuzích. A zcela jistě na to najdete i nějakou diplomku nebo studii od odborníků.

Lota

Osobně mám raději data a informace podložené relevantní studií. Než rozkopat město na několik let, postavit kolos za 2 miliardy na „myslím že by to mohlo fungovat“. Tak uvidíme až to bude hotové, že.

rumpeak

MHD vůbec nepoužívám, ale trať mi zvedne hodnotu bytu u Duhy.

Lota

Právě naopak. V prvních fázích se dokonce propadnou. Jednak kvůli několikaleté výstavbě tramvajové trati a tedy obrovské prašnosti a problémy s dopravou. Následně po jejím dokončení neporostou tak rychle, jako dříve třeba i proto že se vinou trati z klidné tiché lokality se stane 24/7 hlučná lokalita v různých pravidelných i nepravidelných intervalech. Navíc výrazně ubude zeleně, z důvodu nutnosti rozšíření stávající cesty, trvale se zvýší prašnost. Mnohé autobusové linky budou muset zůstat zachovány, min od zastávky Duha, protože budou obsluhovat další obvody. Navíc se budou proplétat mezi tramvají a zvýšeným počtem osobních aut, které tudy pojedou po dostavbě a… Číst vice »

Martina

Mám dotaz, kdo z těch souhlasejicich s výstavbou žije v okolí? Víte, že zároveň se tam plánuje vypadovka, takže se zvýší provoz aut? Víte, že jsou tam už zpevňováné domy?

Jan

V oblasti jsem bydlel většinu života. Absence tramvajové trati, a výsledná absurdní přebujelost autobusových linek, mi vždy vadily. Je to taky jeden z důvodů, proč už v oblasti nebydlím.

Lota

Ceny bytů v této lokalitě vám rozhodně za pravdu nedávají. Kdyby se tady žilo tak strašně komplikovaně, jak to líčíte. Byl by zájem o bydlení v této lokalitě daleko nižší. No ceny jsou naopak vyšší než jinde. A lidé jsou ochotni je za bydlení v této lokalitě zaplatit. To už o něčem svědčí.

Lota

Ano víme, že zde nebydlíte. Dotaz byl na osoby žijící v okolí. Chtělo by to trošku čtení s porozuměním.

rumpeak

Třeba já?

Filkoo

Plno lidí znám…dost lidí jsem na vozovně slyšel jakmile se tohle téma otevřelo jak si na vozovně při nástupu do tramvaje stěžuje už aby to bylo protože jezdit busem na vozovnu popř. Jinde a pak přesedat na tramvaj dále je už nebaví a rádi by taky měli po ruce tramvaj která je přece jen při cestě do centra ale i klidně dále na Dubinu atd . schopnější

Lota

To tam asi trávíte na Vozovně dost času vymýšlením smyšlených argumentů. Protože tam taky občas jezdím a nikoho jsem tam takto se vyjadřovat nikdy neslyšela. Víte proč? Protože lidé, kteří jedou směr centrum příp. dále nepřesedají na Vozovně! Jedou autobusem rovnou na Svinov a tam přestoupí, kam potřebují!!! Lidé kteří chtějí do nemocnice, jedou autobusem až tam, příp. na VŠB-TUO či Hlavní třídě přestoupí na tramvaj z přímé linky od Duhy. Opět nepřestupují na Vozovně. Na Vozovně nastupují v.podstatě hlavně lidé, co bydlí v okolí tramvajové tratě, nebo přestupují lidé ze jedoucí z hlavní třídy či staré poruby, těch se… Číst vice »

Lota

Takto jezdí všichni, kdo mají být na dotčené trase – tedy Opavská – Duha – VŠB.TUO

Lota

O injektovaných panelových domech prakticky nikdo, kdo zde delší dobu nežije neví. Neví, že některá místa musela být opakovaně sanována, např. i z důvodu podzemního pramene, který by měl být, jestli si dobře vzpomínám, někde pod posledním kruhovým objezdem před výjezdem směr bývalá Koliba a dále na Hlučín. Dokonce v těch místech terén z důvodu tohoto podzemního pramene ujížděl do křižovatky a bylo nutné situaci řešit, neb ohrožovala v zatáčce stojící již injektovaný panelový dům. A zrovna tam má stát nejostřejší zatáčka na trati a protihluková stěna. Lidé si neuvědomí, že z logiky věci bude třeba dopravně obsloužit obvody, kudy… Číst vice »

Petr Salva

Řekněme si to na rovinu, uzel který občané zde bydlící nechtějí a nepotřebují, který dokonce nechtějí ani místní radnice se vybuduje aby si někdo namastil kapsy.

Marian Kechlibar

Na rovinu jste tady uvedl naprosto nepodložená tvrzení, dojmologii.

Lota

Bohužel nemáte pravdu. Celý projekt provází jeden skandál za druhým. A bohužel obrovská korupce. Vše si můžete dohledat. Chce to jen trošku času a energie. Něco z toho už projednával i soud a byly uděleny pokuty. Ostrava byla dokonce donucena pro nevyhovující dokumentaci sama projekt ukončit. 1) 2018-2022: proces EIA s vadnými, lživými a nezákonnými podklady, kdy Ostrava v roce 2022 sama musí požádat o jeho ukončení. 2) 2019: veřejná ochránkyně práv se ohrazuje proti průzkumu veřejného mínění k tramvajového projektu, který si nechala obstarat Ostrava. Průzkum vylučoval lidi starší 75 let; 3) 2023: prohraný soud s ÚOHS, protože Ostrava… Číst vice »

Filkoo

To že to nechce vašich 10 důchodců nikoho nezajímá… převažuje názor že je tramvaj potřeba ..tak ahoooj ✌🏻

Anna

Byl jste někdy na setkání zástupců magistrátu s obyvateli dotčené oblasti na téma tramvaj? O 10 důchodcích nemůže být řeč. Byť byla snaha setkání uspořádat v pracovní době a v zastrčených místech. Lidé se nevešli do sálu.

Jan

Většina z nich o tramvajové trati vůbec nic nevěděla, byli tam protože „petenti“ to prezentovali jako velkoplošné kácení stromů, a na to se samozřejmě nachytalo mnoho naivních lidí.

Filkoo

No skvadra důchodců a ubrečenců kteří nakonec tou tramvají stejně budou jezdit….

anton

pustkovec a magistrát? vždyť to má několik desítek obyvatel

Strojvudce88

Ale poté se tam někteří chovali jako má trhu a věčně diskutovat nechtěli.

Georg9

A jak se při takové investici mastí kapsy. Popište detajlně. Děkuji.

Lota

Zcela jednoduše. To si domluvíte se správnou osobou, že Vám nastaví podmínky tak, aby to žádná jiná firma nemohla splnit. Následně, až vyhrajete konkurz Vám ty podmínky změní tak, aby jste je mohl splnit. Pak se pěkně usmějete, nebo uděláte vstřícné gesto konkrétní osobě a oni Vám ještě udělají hezký dodatek ke smlouvě, aby Vám mohly být vyplaceny 2,6 mil Kč i když jste nesplnily podmínky předchozí smlouvy. Přesně za to dostala Ostrava v roce 2023 u soudu pokutu 100 tis. Kč. Ale co je to 100 tis. v projektu za více než 2 miliardy. To už se vyplatí trošku… Číst vice »

Filkoo

Trať bude .. odpůrci už to neovlivníte tak se s tím smiřte ✌🏻

Vendelin

Myslím že můžou být v klidu. Neschopná Ostrava to není schopna udělat. Tamní politici dají přednost korytům před prospěšnou stavbou.

duch

Já jen doufám, že se postaví oddělené cyklostezky, ne jako na těch pár vizualizacích, kde cyklisti mají vznešenou možnost jet v barevném proužku.

Poruba by měla aspirovat na to, stát se cyklistickou čtvrtí. Na kole skrz ni projedu pod půl hodiny. Ale zrušením chráněné cyklostezky to nespraví.

Anna

Projekt obnáší mohutné kácení vzrostlých alejí, rozšíření stávající silnice o několik metrů a vybudování betonových odhlučňovacích stěn prostředkem Pustkovce. Tramvaj je naprosto nepotřebná. Ale názor místních občanů je pro investory nekonečně otravný.

Michal Bartoníček

Je potřebná. A ani člověk, co tam bydlí 70 let a říká, že je tramvaj zbytečná, nemá patent na dopravní inženýrství.
Odpor místních občanů neznalých věci je nekonečně otravný a zpátečnický.

Vendelin

Ono porubáci mají v mentalitě konzervativnost a zeleň nade vše…

Anna

Tak jestli vám několikametrová betonová zeď přijde normální?!?Jestli je ok dostávat se s dětmi z jedné půlky obce do parku v druhé půlce přes obří výpadovku!? No, pak opravdu není, co dodat.

Frantisek X

No, pokud jim vadí především další beton, který tramvaj v podstatě nepotřebuje, pak by bylo namístě protestovat proti provedení, třeba za cenu ponechání autobusů na silnici. Chápu, že v horkých dnech není je na rozpálené plochy zvědavý málokdo.

Jan

Nežijete na vesnici. Jestli chcete žít na vesnici, tak se na ní odstěhujte.

Georg9

Každý pokácený strom se dá nahradit novým.

Marta

Zbytečná stavba,ale asi je třeba proinvestovat nějaké dotace. Autobusy jezdí často, nepřeplněné a spolehlivě, i když zrovna nejde proud. Jediné, co není v pořádku, je konečná na Opavské a dostatek parkovacích míst. Točna potřebuje opravit a je to levnější a rychlejší než stavět tramvajovou trať, bourat kruhové objezdy. Linky autobusu konečně jezdí od Duhy všemi směry a systém byl doladěn. Tak to rozbijeme a zase budeme experimentovat?

Lota

Krásně shrnuto, děkuji.

Strojvudce88

Nemusí to být o nějakých experimentech, ale o prostém rozšíření sítě do míst, kde tramvajová síť není. Obdobně to dělají ostatní města.

Lota

Jasně a neptala se Vás někdy maminka, jestli když spolužáci vyskočí z okna vyskočíte taky? Ono totiž ne každou věc, co dělají ostatní je dobré následovat! Důležitější je přihlédnout k místním podmínkám. A tady opravdu není tramvajová linka nejlepší řešení. Může být jednou z možností, ale asi tak jako jít s kanónem na myši. Proč? Lokalita Pustkovec-Duha-až-Opavská je koncová část města, kam jezdí jen rezidenti, velkokapacitní tramvajové vozy prakticky není kým mimo špičku naplnit a na tom nic nezmění ani plán výstavby nových domů, které možná budou, možná ne. EIA stále probíhá. Nikdo zde zatím navíc nezmínil, že na dané… Číst vice »

milval.ra

Skvělá zpráva. Ještě by to chtělo novou trať do průmyslové zony Hrabová.

Marian Kechlibar

Ta by se mi hodila i osobně, ale vidím problém jak v složitém technickém řešení „minimetra“ poblíž Hrabůvky kostela, tak i v tom, že ten provoz by byl dost nárazový. Asi jako dřív u NH. Pak by to chtělo ještě mezilehlou smyčku u Hrabové Tesco, kde by končily spoje mimo pracovní špičku.

Jo, a z hlediska využití této trati by bylo hodně důležité postavit nějaký podchod Místecké z PZ Hrabová směrem k Poplužní nebo Bělské. Momentálně tam ta hrabovská zástavba nesahá, ale ona se časem asi rozroste až k dálnici, a to by bylo pár set potenciálních cestujících.

petrK

No rozroste… pokud bude nad tímhle územím nadále koridor pro přistávající letadla, a pokud se nevyřeší ten smrad z Bremba/ITT, tak si tam nikdo barák nepostaví.

vagonář

Letadla by se ještě dala snést, ale ten zápach je nesnesitelný.

Jiří Schenk

No vést tu tramvaj ze smyčky u Kauflandu přes průmyslovou zonu a podjezdem přes Šídlovec k nádraží Ostrava-Kunčice a končit buď na smyčce Kunčice, Liberty, nebo na Hranečníku.

Marian Kechlibar

Asi myslíte Albert, protože na konečné Dubina je Albert. Musíte vzít v úvahu, že a) tam bude výrazně delší cestovní doba do centra i Poruby než přes Hr. kostel / Dřevoprodej, b) zrovna se chystá stavba Nové Krmelínské (už se má začít stavět), která s ničím takovým nepočítá a je to kolizní záměr, c) pro lidi ze Šídlovce by to bylo dobré jedině k jízdám na Dubinu, oklika kamkoliv jinam je moc velká, d) podjezd kunčického nádraží by byl pěkné „maso“. Z pohledu Šídlovce by bylo lepší, kdyby tramvaj procházela ulicí Aviatiků a byla jednoduše dostupná existujícím podchodem u Benziny.… Číst vice »

Ondřej

Tahle trať by určitě dávala mnohem větší smysl, než tramvaj ke Globusu v Porubě.

Lota

Asi tak.

Jan

Tramvaj ke Globusu dává smysl tak moc, že vůbec není vyloučena stavba druhé větve od Slovanu po Opavské. Oceán NIMBY slz.

Strojvudce88

I přitom, jak málo obydlenou oblast za průmyslovou zónou by obsluhovala?

Lota

Jasně a ještě lanovku na Hlavní třídě. Když už tam dostavují ten kruhový zábavní park u rondelu! Ať to má šťávu!!!

Jen

ANO, my to postavíme. Že to nechcete? Ale my potřebujeme investovat!

Marian Kechlibar

Z průzkumů vyplývá, že zastánců stavby je v Ostravě víc než odpůrců, a hodně lidí na ni má zcela neutrální názor.

To, že nějaký Facebookový klub o pár stovkách lidí neustále hlasitě řve „ne, ne, ne“, NENÍ reprezentativní průzkum skutečných názorů občanů.

Ondřej

Je možné, že je víc příznivců, než odpůrců. Ale je to tím, že většina příznivců nežije na 7. a 8. obvodě. Jen se chtějí jednoduše dostat do Globusu. Neznám nikoho, kdo by tam bydlel a tramvaj by chtěl.

Lota

Asi tak. A nejvtipnější na tom je, že stejně tou tramvají do toho Globusu nakonec nepojedou. I kdyby se postavila. Protože táhnout s nákupem hromadnou dopravou bude jen ten, co opravdu nemá jinou možnost.

Michal Bartoníček

Kolik lidí že to nechce a proč? Není důvod, aby do takto zalidněné oblasti nejezdila tramvaj.

Lota

A Vy zde bydlíte? Že máte takový přehled, co tady lidé potřebují a co ne?

Filkoo

Převažuje názor že to více lidí chce a kvůli pár odpůrcům stavbu určitě rušit nebudou

Anna

Lidé z Hrabůvky, Dubiny, Přívozu. Taky jim nekecáme do jejich místní výstavby. Referendum, které neoslovilo nikoho z Pustkovce a okolí. Zajímavé.

Ostravak

Trochu alibistický názor! V Hrabůvce, Výškovicích, Mariánských Horách nebo centru se lidí nikdo neptal, zda jim vadí tramvaj hned u domu. Tam se tomprostě za minulého režimu postavilo a hotovo. Nyní se jen město potažmo dopravní podnik snaží tyto stavby ztišit ať lidem tak nevadí. Vy ale asi jezdíte po Ostravě jen autem nebo na kole a tramvaje nepoužíváte, protože přece nechcete škodit tam, kde už hold jezdí. Je smutné, že ta trať je zanesena v územních rezervách již několik desítek let a všichni co s ní nesouhlasí jen doufali, že se nikdy nepostaví, ale ono bohužel. Stačilo si před… Číst vice »

Filkoo

To je právě zásadní a velmi velká chyba… Žádné ptaní… Žijou ve městě … Slouží to k účelům města..prostě postavit a nazdar … podívej se na Poláky…ti taky prostě řeknou postaví se to a tam a prostě se staví…tady se všechno schvaluje na 30krát ..to samé slavné Vrt… pořád x rušení , obnovování a zas rušení kvůli hovadinám a pak se divíme že jsme poslední v Evropě kdo cestuje vlakem jako za středověku… naše stavební politika je neskutečná ostuda

Jan Toman

Že ty máš akcie DPMO ?!?

Lota

Vidíte a já si bláhově myslela, že hromadná doprava je pro obyvatele žijící v dané lokalitě. Vidíte jak jsem naivní. Ale děkuji za objasnění.

Lota

A vyloučili lidi nad 70 let

Lota

Omlouvám se nad 75 let. A ano ptali se po celé Ostravě. Lidí, kteří tam nepáchnou jak je rok dlouhý. Nicméně následnou petici proti výstavbě tramvaje podepsalo přes 3000 lidí žijících a bydlících přímo v místech plánované výstavby tratě. Ale o tom se na veřejných místech taktně mlčí.

Strojvudce88

To jsou řečičky. Do výstavby klidně kecejte, nikdo vám v tom nebrání. Referendum není jen o těch dvou částech, ale o všech obyvatelích Ostravy.

Lota

To by mě zajímalo, jak často budete tramvaj využívat Vy osobně. Protože o tom to přesně je. Do dané lokality jezdí jen rezidenti. Není tu nic, proč za čím by chtěli ve velkém jezdit lidé z jiných částí Ostravy. Tedy krom Globusu, do kterého ale prakticky každý z nemístních jezdí autem. Proč by se také táhl s nákupem hromadnou dopravou že. Je to adekvátní tomu, jako bych chtěla před Vaším domem otevřít veřejné WC, nebo ještě lépe stanici pro výměnu použitých jehel pro narkomany. Také velmi potřebná služba. Jistě se nechcete nakazit HIV, nebo žloutenkou z pohozených jehel. Já tedy… Číst vice »

Dusmor

V Hrabůvce, Dubině, Výškovicích a vlastně i mezi Přívozem a centrem napřed postavili tramvaj a pak se kolem trati rozrostlo město.

Dan

Super oslí můstek protože to naplánovali komousi v 60 letech nebudem se nikoho na nic ptát prosadíme sí to silou bez ohledu na to jestli to občané chtějí. Autobusy jezdí poloprázdné za to kolony osobáků ve kterých sedí jeden člověk. Parkovací dům je kapitola sama pro sebe na fifejdach postavili parkovací dům a nikdo tam neparkuje. Proč v jiných městech neprosazují tramvaje zjistili že náklady na provoz jsou 3x větší než u autobusů.

Filkoo

Neprosazují tramvaje? Vážně? Praha, Brno… neustále rozvíjející se tramvajová síť… svět? Zažívá tramvajový boom ..naposled teď byla po x letech opět postavena trať v Lutychu nebo někde v Belgii… takže tvůj názor je jen bekot zcela mimo jen aby to znělo antitramvajově

Michal Bartoníček

Takovou skvrnou je Regensburg. Ale jinak ano, tramvajové tratě se rozšiřují a zakládají nové. Je to mimo jiné taky ukazatel toho, jak moc městu záleží na ekologii a úspoře času.

Anna

Jezdí sem ekologické autobusy. Není, co řešit.

Frantisek X

Ekologické autobusy? Porovnejme spotřebu energie, životnost, někdy i zábor plochy asfaltem (jo, tady se zjevně vymyslel u kolejí beton, aby tam jezdily i ty autobusy, protože není vůle omezit auta). Ano, je to lepší než zase několik aut místo autobusu, otázkou však je, kdo vymění tramvaj za autobus a kdo za auto v případě, že autobus pojede další trasu ve stejné koloně. Takže tak jednoznačné to není.

Lota

Z reakce je vidět že vůbec nic nevíte tomto konkrétním projektu. Zábor půdy asfaltem??? Kvůli této trati zmizí velké množství zeleně, protože je nutné cestu rozšířit a aspoň trochu narovnat. Cesta se rozšíří min dvojnásobně oproti stávající šířce! Na některých místech ještě víc. V dané lokalitě bylo již dokázáno tramvajová doprava nebude ekologičtější ani ekonomičtější. Tramvaj v podstatě přibude ke stávající dopravě. Lidé, co jezdí autem Vám opravdu nesednou na tramvaj. Protože už dnes, zvláště mimo špičku je auto rychlejší než hromadná doprava. A už vůbec Vám tam nesednou zákazníci Globusu z jiných částí Ostravy. Když jedu na nákup dál,… Číst vice »

Michal Bartoníček

Zřejmě máme o ekologii odlišné představy.

Milan

Sám uvádíte poloprázdné autobusy a kolony aut jen s řidičem = argument pro N
nahrazení autobusů tramvajemi, protože do kolejového vozidla MHD spíše jsou lidé ochotni přesednout z auta než do autobusů, které jsou jen větším vozidlem stejného druhu jako auto! 🙂 🙂 🙂

Lota

Lidé sednou do dopravního prostředku ne podle typu, ale podle toho kam jede!!! A ano, to co teď předvádí město v plánování počtu oprav, míst, kde probíhají, jejich načasování… Jako by to někdo těm řidičům chtělo pěkně osolit. A ano, děkuji, že jste mě na tuto myšlenku navedl! Vypadá to jako poměrně dobře naplánovaný a přesně načasovaný pokus o změnu veřejného mínění na tramvajovou dopravu – Trošku ty lidi podusme oni pak raději přijmou řešení, které v těchto úmyslně a uměle vytvořených extrémních podmínkách aspoň trošku funguje. Nicméně po tomto šíleném chaosu, až skončí většina rekonstrukcí, situace se uklidní a… Číst vice »

Lota

Asi tak. Totéž parkovací dům u DK Poklad (dokonce 2 ks) Děkuji!

Jezdič

A v čem jako bude to zlepšení dopravy? Dnes bezvadně zajišťované jemnou sítí časti jedoucích autobusových linek, místo několika z nichž bude jedna linka tramvaje? Neubudou kvůli tomu tramvajové spoje na Vřesinskou?
Že ubudou zastávky?
A co teprve to celkové drastické zhoršení dopravy na hlavních ulicích obvodu, kde kvůli jednou za pět minut projedoucí tramvaji budou zrušeny kruhové objezdy(!!!), které před lety odstranily kolony ze všech stran, a to jezdilo aut mnohem méně než dnes…

Jezdič

A mimo další, budou na všechna parkoviště a do sídlištních uliček nyní všude při odbočování přejíždění tramvajových kolejí – to přibude (i vážných) nehod… :-((

Marian Kechlibar

„to přibude (i vážných) nehod… :-((“

Co kdybyste ubral na katastrofické fantazii. V Ostravě jsou celé desítky km tramvajových tratí, na Jihu je daleko hustější síť než v Porubě, a žádný masakr s hromadou vážných nehod to není.

Vendelin

Ja slyšel od odpůrců i argument o zvýšené kriminalitě, kterou tam tramvaje dovezou 😀

Avartso

Obyvatelé odpůrci žijí v bublině, chodí ven tak max.za světla a kolem komína. Doporučuji odpůrcům se projet linkami V RÁMCI CELÉ TRASY a hlavně v různou dobu: 1, 4, 5, 8, 11, 12, 21, 22, 32, 33, 34, 48, 49, 50, 54, 56, 61, 67, 68, 81 a nesmím zapomenou na 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109. Obyvatelé Vřesiny jsou tuze rádi, jak jim tam jezdí hromada lidí pochybného původu, lidé kteří bydlí na Rovninách a Hošťálkovicích jsou také moc rádi, co jim jezdí za existence. Ta kriminalita už tady je a několik let, jen odpůrci to… Číst vice »

Lota

Tak očividně opět nejste obeznámen se situací. Potažmo historickým vývojem v dané lokalitě. Kdyby jste tu žil, věděl by jste, že před výstavbou kruhových objezdů bylo na daných křižovatkách opravdu poměrně dost vážných i smrtelných nehod. Hlavně proto, že se v daných místech měnila přednost v jízdě a především nemístní na to nebyli připraveni. Už jen zrušení kruhových objezdů a nahrazení je světelnými křižovatkami zvyšuje riziko návratu těchto nehod. No kdo nezažil, neuvěří. Ale tady jde spíše problém se zahuštění dopravy. Dle zveřejněného nákresu u článku, je jasné, že všechny pasažéry, co nepojedou od Duhy na VŠB-TUO a dále po… Číst vice »

Lota

Jaj opět osoba, co nemá vůbec povědomí o místní situaci. Srovnáváte s tramvají na Ostrava-Jih??? Kam chcete narvat 2 pruhy pro auta jedoucí jedním směrem, travnatý pás, 2x koleje pro tramvaj, travnatý pás, a opět 2 pruhy pro auta. Zde jsou jen 2 úzké pruhy pro osobní dopravu lemované panelovou výstavbou příp. rodinnými domy. Aby se sem tramvaj vůbec vešla, padnou ji za oběť parčíky i části stávajících parkovišť před některými domy, I tak to bude boj o centimetry. Lidi než něco napíšete, trošku se zamyslete. Otevřete si mapy.cz nebo google.com, projděte si streetview, podívejte se na aktuální stav. Třeba… Číst vice »

Marian Kechlibar

Autobusové linky se v dnešním ostravském provozu pěkně zasekávají. Že dorazí 48 do Hrabové i se 6-7 minutami zpoždění, toť žádná výjimka.

Tramvajový provoz je mnohem pravidelnější.

duch

Zpoždění ale nevzniká v Porubě. Hlavní úzká hrdla jsou křižovatky u hotelu bělský les, Kotvy.

Nestálo by za to vyřešit problém se zpožděním autobusů?

Marian Kechlibar

Stálo, stejně jako by stálo za to vyřešit problém s rakovinou, problém s hladem, problém s politickým extremismem a problém s hloupostí.

Bohužel jsou to vesměs celkem těžké problémy. Současná ostravská silniční síť na mnoha místech nepobírá již existující provoz a vzhledem k hustotě zástavby není zas tak moc možností ji rozšiřovat.

Teoreticky by šlo udělat něco jako jižní silniční obchvat Ostravy, ale pěkně draho.

Lota

Jenže tenhle problém ale vyrobilo uměle vedení města samo! Je mi záhadou že historicky dokázali naplánovat a časově rozvrhnout opravy a rekonstrukce tak, aby na sebe logicky navazovaly a nezpůsobily takovýto dopravní kolaps. A najednou to nejde! Najednou se opravuje každá druhá cesta, most, opravy se časově překrývají, nejdou nikudy objed, doprava stojí. S ní i autobusy. Jediné, co ještě solidně jezdí jsou právě tramvaje. Jak snadné je změnit názor obyvatel města na tento dopravní prostředek. A když je v tom necháme plácat dlouho, lépe si to zapamatují. Budou pak kvitovat a podporovat jeho další rozvoj a bujení i na… Číst vice »

Jezdič

Přesně tak – s tou linkou 48 je to jedna z manipulací prosazovatelů projektu.
Mimochodem, když jsem jel nedávno posledně do Poruby, zasekly se před Třebovickou tramvaje a šel jsem 2 km pěšky, zatímco autobusy i auta si ve špičce hezky jely.

Lota

Začínám mít stejný dojem. Děkuji.

Michal Bartoníček

Určitě, ale to nevyřeší dopravní obslužnost Poruby.

Milan

Jenže zjevně ignorujete, že prodloužení tramvají co nejvíce kraji města a zajištění kapacitních a cenově dostupných parkovišť zvyšuje šanci, méně lidí bude zajíždět svými auty do centra města, protože kolejová tramvaj je atraktivnější než autobus pro přesednutí do MHD z aut.

Lota

Daná lokalita kapacitu navyšovat ale nepotřebuje. Funguje prakticky jen pro místní rezidenty. Kdo chce jet na nákup ddo globusu, jede autem. A těch pár, co nemohou se mezi rezidenty snadno ztratí.

Lota

Ano, protože na jejich trati a souvisejícím okolí byly naplánovány rekonstrukce, přestavby v takovém rozsahu a tak „špatném“ načasování, že neexistuje trasa, kudy by se daly objet. V oprava stovky metrů v podstatě stojí, nebo jen pomalu popojíždí. Je velmi zvláštní, že dříve dokázalo vedení města naplánovat opravy tak, aby na sebe logicky navazovali a nezpůsobily takový to dopravní kolaps jako tento rok. Čím víc se nad tím zamýšlím tím víc mi to přijde jako úmyslně a uměle vyvolaný stav. A ano, jediné co v danou chvíli opravdu jezdí s nejmenším zpožděním jsou skutečně jen tramvaje. To přesně to, co… Číst vice »

Vendelin

Bezvadně??? Dnes tam jezdi nespolehlive autobusy, do toho clovek musi na ně z lokalky presednout. Dostat se na sedmák či osmák je očistec.

Anna

Tak nevím, kudy jezdíte. V životě to nebyl problém.

Lota

Ale tuto situaci vytvořilo uměle město samo. Naplánováním oprav a rekonstrukcí tak, že se jim klasická doprava v podstatě nemůže vyhnout. Je zvláštní že mnoho let to šlo udělat daleko lépe, bez těchto extrémních dopravních kolapsů. Pokud doprava někde stála, byla to většinou jedna lokalita, ostatní fungovaly. Takže se to tak nějak vyrovnalo. Najednou to nejde. Proč? Ano za takových podmínek jede v podstatě jen tramvaj. Je velmi zvláštní, že se načasování tak nějak překrývá s obdobím, kdy probíhá schvalování nové tratě. Člověk by nevěřil, jak snadno a v podstatě „nenásilně“ se dá manipulovat s veřejným názorem na konkrétní věc.… Číst vice »

Radim

Od 60-tých let víme, že na 7. a 8. Obvod by se měla protáhnout trasa tramvaje. Posledních 10 let to plánujeme a proto, se v trase relativně nově postaví 2 kruhové objezdy, které teď samozřejmě zlikvidujeme a postavíme znovu a lépe.

Frantisek X

U nás zase před lety nasázeli do středového pásu využitelného tramvají stromy, místo aby je umístili do užších zelených pásů po okrajích (pravda, jinde je zase z okrajů vyndavají, aby měli více míst pro své plechové miláčky, asi jim rozpálené ulice přijdou v pohodě.

Tom

Nechápu to parkoviště. Zbytečně vyhozené peníze z našich kapes. Když už jedu do Ostravy (jinam než do Poruby) z některé z přilehlých obcí, je časově výhodnější dojet po rudné až na dálnici, vyjet v Mariánkách/Přívoze a pokračovat téměř až do centra. Představa, že bych jel 10 min. autem, přestoupil na Opavské a pak jel více jak 30 min tramvají (ještě oklikou kolem Poruby a ne rovnou z Opavské ke Slovanu) někam do centra je více než úsměvná. A pokud bude můj cíl v Porubě? Ta je bohužel pro automobily velmi „propustná“ a rovněž nemá smysl přesedat na tramvaj… A nebo… Číst vice »

Permonik

Parkoviště je ale etažové. Tj pro obyvatel okolích domů. Není to P+R.

Tom

Sice jsem nikde nehledal význam spojení etážové parkoviště, ale mám za to, že se jedná o označení konstrukce, nikoliv o účel provozu… A z článku mi nějak vyplynulo, že parkoviště bude navázané na zastávku Opavská. I když o p+r není v článku zmínka…

Marian Kechlibar

Přímé koleje Opavská – Slovan po Opavské by se určitě hodily, jak z tohoto důvodu, tak kvůli zatahování do vozovny a vzájemné zastupitelnosti tratí při mimořádnostech a opravách. Plus by teď, když není Opavská tak vytížená, mohla vzniknout nová bytová zástavba podél její jižní strany.

Jinak – celkem dost lidí z venkova nemá dálniční známku, ti jedou po Rudné, ale sjedou tím pádem na městské komunikace typu Plzeňská nebo Místecká a pak zatěžují městskou síť ještě víc…

Tom

Z Vašeho příspěvku odhaduji, že jste přespolní. Kus dálnice vedoucí přes Ostravu není zpoplatněn. Myslím tedy dálniční známkou. A trasa Rudná-dalnice-Cihelni je velmi populární.

Marian Kechlibar

Jsem Ostravák, ale nejezdím autem.

D56 mezi Ostravou-Hrabovou a F-M zpoplatněná je, a někteří řidiči se jí kvůli tomu raději vyhýbají a jezdí raději po Paskovské, Mitrovické atd.

U D1 jsem to nevěděl.

Ondřej

Taky to nechápu. Kdyby to parkoviště vzniklo u Duhy, tak bych to chápal, ale nepřijde mi, že zrovna v okolí ulic L. Podéště a O. Jeremiáše by byl problém zaparkovat. Vždycky jsem místo našel.

Marian Kechlibar

Za každý glaciální posun musí být člověk vděčný … ta trať je v plánech už 60 let, tehdejší mladíci jsou nad hrobem nebo už v něm, Sovětský svaz se rozpadl, z Číny se stala velmoc …

Jan Toman

Vše umně obkecáno pro blaho lidu, jako za komančů. Nejdůležitější ovšem je, že lobby kolem prosazovaného projektu zabezpečí sebe a své rodiny na několik generací dobředu, poněvadž cena projektu samozřejmě vystoupá do závratných výšin. Urvat co se dá a rozpocovat medvěda, to je to oč tu běží! Autobusy budou muset jezdit stále, protože ul. B. Nikodéna a Průběžnou jinak obsloužit nelze. Úvaha o záchytném parkovišti je úsměvná a zcela jistě mylná. Působí ovšem jako takový oblbovací bonus. Nedovedu si představit , že přespolní občané budou přestupat za svým cílem ve městě. Za nemalé prostředky před léty zbudované funkční kruhové objezdy… Číst vice »

Marian Kechlibar

Lepší karikaturu NIMBYsty bych si nevymyslel. Paranoia („oni si namastí kapsy“) plus hysterie („terorizování stavbou!“).

Anna

My tu bydlíme a víme, co celá stavba obnáší. Tak nemluvte o hysterii. Pustkovec má být rozdělen napůl betonovými stěnami. To je slušná terorizace.

Marian Kechlibar

Žijete v krajském městě, se všemi jeho výhodami. Opravdu požadujete, aby při životě ve třísettisícovém městě kolem vás nikdy neprobíhaly žádné dopravní či jiné stavby, které vám dočasně zkomplikují život? To jsou naprosto neslučitelné požadavky. Buď žiju ve městě a smířím se s tím, že živé město není skanzen a něco se tam někdy děje, nebo se přestěhuju někam na vzdálenou vesnici, kde se i slepice znají jménem a neděje se tam nikdy nic. Ale bydlet ve městě a požadovat jeho trvalou konzervaci do stávajícího stavu navždy, to je pěkné chucpe. I tu Porubu kolem vás někdy někdo postavil. A… Číst vice »

Badger

A co takhle to stáhnout z Opavské po Průběžné do Martinova? A zrychlit to v úseku Martinov Tesco jako 10 z Hrabůvky, nestát Dílny DP, Nikodéma, Čistírny a Sokolovská!? Ty obslouží 4. Tramvaj do PZ Hrabová je finanční divočina jen pro pracující tamtéž, otázkou je, pro jak velkou část z nich. Ale Ostrava má peněz dost, 5 miliard koncertní hala, Bielsko Biala to samé 500 milionů, Bazaly za 2.5 miliardy Hala pro míčové sporty miliarda, Katowice stadion pro GKS 15.000 a hala 3.000 diváků v jedmom objektu za 2 miliardy. Černá kostka knihovna pro 21. století za 2 miliardy, když… Číst vice »

Ondřej

No rozhodně by mi dávala větší smysl trať do Hlučína, případně dokončit kdysi rozestavěnou trať do Brušperku, než tramvaj ke Globusu.

Marian Kechlibar

Trasa po Průběžné k Martinovu by byla nepoužitelná pro vnitroporubské cesty – na Hlavní třídu, FN, okolí vozovny … sám navrhujete podstatnou část Sokolovské projíždět kvůli tomu, že tam nejsou moc cestující.

V současném návrhu bude určitě jezdit vnitroobvodová linka Opavská – Vřesinská, ekvivalent 15-ky na Jihu, a o její obsazenost bych se nebál.

Petr Banach

Máte pocit, že spoje l.č.47 a 75 na tomto úseku jsou přeplněné?

Anna

Vy jste v té oblasti zřejmě nikdy nebyl. Jinak byste nemohl napsat tolik nesmyslů.

Lota

Většina zde křičících v Porubě kolem plánované tratě nebydlí, po většinu roku se tam nevyskytuje a ani vyskystovat nebude. Jen se jim líbí možnost mít jet do Globusu tramvají. Nicméně i kdyby tu tramvaj postavili 99 % z nich jich stejně nepojede ani 1x ročně. A pokud někdy ano, opravdu jen sporadicky.

Frantisek X

Břečťan je pouhá náplast. To se už ani tramvaje neobejdou bez obludných zdí, zatímco kila aut jsou v pohodě? Potěš Příroda v téhle společnosti…

nedulezite

Pane Kechlibare, v těch protihlukovkách též vidím problém, je-li tramvaj městotvorná (takovou ji vnímám) tak je na tom projektu evidentně něco špatně. A nedivím se, že s tím mají místní problém,.

Lota

A mohu se zeptat, ve které části Poruby žijete Vy, že si troufnete hodnotit a vznášet soudy nad lidmi, kterých se fyzicky dotkne? Vy nebudete už po zbytek existence a života obcházet protihlukové bariéry, které budou po mnoho let Vašim jediným výhledem z okna.

Lota

Vám přijde zakázka v řádu miliard jako malá motivace pro zainteresované firmy a na ně navázané osoby? Ano to je plánovaný rozpočet nové trati. Tam se i všimné v hodnotě pár set tisíc snadno ztratí. Navíc město už za machinace ve výběrovém řízení dostalo v roce 2018 pokutu. Počáteční podmínky byly postaveny tak, aby vyhrála konkrétní firma a teprve této pak byla prodloužena lhůta, pro dodání projektové dokumentace. Z 36 na 51 týdnů pro trasu I. a na 64 týdnů pro trasu II. Protože v původním časovém harmonogramu to nebylo realizovatelné. A tedy vyloučilo ostatní konkurenty. Pokuta v roce 2018… Číst vice »

Michal Bartoníček

Spíš naopak. Jako za komunistů odpůrci vymýšlejí hromadu absurdních důvodů, proč to nejde. „Prostě to tam nebude, i kdybyste se na hlavu stavěli.“
S takovým přístupem si fungujte doma, ne v 300tisícovém městě.

Pavel Vavříček

Jo jde to správným směrem, ale ještě bych šampaňské nebouchal