Na novém úseku D35 vzniká 400 metrů dlouhá estakáda, vysouvání začne příští rok

Budování estakády na D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSDBudování estakády na D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD

Nový úsek dálnice má být hotový do konce roku 2025.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JGR

vysouvání (prosbička pro admina, možnost editace příspěvků- překlepů)

PetrN

pokud jste zaregistrovaný (máte jméno zeleně), tak můžete alespoň mazat vaše předchozí příspěvky (editovat nejde)

JGR

ta možnost by tady být měla, viz facebook, registraci nepotřebuji

JGR

nějaká animace stavebního postupu vydouvání mostovky by nebyla?

Zbyněk19

myslím se podobná technologie vysouvání použila na obchvatu Bludova na I/44. Na YT zhotovitel umístil celkem pěkné video

PetrN

Achjo, doporučuji revidovat přebírané zprávy od ČTK. S 210km opravdu nemůže být D35 nejdelší dálnicí v ČR (co třeba D1?) – bohužel tento nesmysl zazněl i v ČT událostí v regionech, stejně tak tam říkali další nesmysl že tato 400m estakáda bude nejdelší na celé D35…(estakáda Opatovice má 1000m).. Další nepřesnost je ohledně vedení D35 – úsek od Liberce (resp. Chrastavy) po Turnov je sice hotový, ale rozhodně není a nebude součástí D35 stejně jako úsek dál do Úlibic – navíc je toto tvrzení ve finále v rozporu s předtím uváděnou délkou 210km, která odpovídá právě jen trase Úlibice-Lipník což… Číst vice »

Jan Sůra

díky za upozornění. tento nesmysl se šíří dlouhodobě, je ve všech zprávách o této dálnici. jdeme čtk upozornit.

Jan Sůra

Jinak v textu není, že estakáda bude nejdelší na D35, ale na tomto úseku.

PetrN

ano ve vašem textu to není, toto zaznělo jen v ČT v událostech z regionu hned v první reportáži: https://www.ceskatelevize.cz/porady/15334105033-udalosti-v-regionech-sever-a-vychod/223411000171025/
sdílel to někdo ve fóru ceskedalnice

TnM

To je házení hrachu na zeď. Onehdy jsem na ČT a ČTK psal o opakovaném lingvistickém nesmyslu, který používají ve sportu. S vyjádřením akademiků z českých univerzit.
Nic, stále píšou dokola Šwiateková. „Tamhle to tak někdo napsal a my to opisujem, stěžujte si na lampárně.“

Děsím se toho, kolik nesmyslů od nich, jako lidé, přebíráme v oborech, kterým nerozumíme.

Greyfin

Já měl za to, že nejdelší dálnice v Česku je D1 s 376 km včetně úseku Přerov-Říkovice, který je ve stavbě.

Jan

No „vznikla“ sice kreativním přečíslováním z D47 po rozpadu ČSFR, ale rekord je rekord, historie se neptá…

Lysimachia

Mít D47 nedávalo z hlediska označování tahů smysl. Když se zavrhla myšlenka „federální“ dálnice D1 Praha–Košice.

Obdobně si přečíslovali Slováci D61 v úseku BA–TN na D1.

PetrN

hlavně je i celkově zvláštní číslování dálnic v ČR, kdy se přebírá číslo z původní silnice I.třídy a tak na Moravě vznikají dálnice s vysokým číslem (35, 46, 48, 49, 52, 55, 56). V okolních zemích (SK, PL, A, D) a v drtivé většině dalších zemí EU mají dálnice a rychlostní silnice samostatné číslování od 1 po X bez ohledu na to jaké číslo měla původní silnice. Příklad ze SK je R2 v trase I/16 a I/9, R1 v trase I/65 a I/66, D3 v trase I/11, R4 v trase I/17 a I/21…

Jan

No a ještě nám v tom hapruje postfederální D2 která žádnému číslu původní silnice také neodpovídá…

Jiří Kocurek

Jenže lidi už jsou na to zvyklí, nakonec je to jenom číslo. Už to tak nechat.

tomas.kovarik

To máte špatnou informaci. Původní silnice I/2 vedla z Jihlavy (přesněji myslím z Herálce) přes Brno a Břeclav do Bratislavy. Dnes ji v úseku Jihlava – Brno nahradila II/602 a z Brna přes Břeclav do Kútů II/425 a pak dál do Bratislavy znovu jako I/2.

Jan

Tolik toho nepamatuji, ale dnes končí I/2 v Pardubicích, kam ji ale nikdo normální pro cestu z Prahy nepoužívá. Ona je vlastně nepoužitelná i pro cestu do Kutné Hory…

David

Třeba ve Švýcarsku to mají jako my, čísla přebírají víceméně podle původních silnic. Ale dovedli to tam k dokonalosti tím, že čísla hlavních dálničních směrů odpovídají číslům IC a IR linek dálkové železniční dopravy a také číslům turistických cest a cyklotras.

PetrN

no i kdyby tak „nevznikla“ i jen úsek Praha-Vyškov by s délkou 230km překonal finální délku D35.. Jinak D1 byla původně uvažovaná od plánované MUK D1xD47 vedle Podbřežic u Rousínova na východ ke Strarému Hrozenkovu na hranice SK s délkou asi 300km v po hranice

Jan

Napadlo mě to, ale byl jsem línej to prověřovat…