Na novém úseku D35 vzniká 400 metrů dlouhá estakáda, vysouvání začne příští rok
Budování estakády na D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
Nový úsek dálnice má být hotový do konce roku 2025.
Nový úsek dálnice má být hotový do konce roku 2025.
vysouvání (prosbička pro admina, možnost editace příspěvků- překlepů)
pokud jste zaregistrovaný (máte jméno zeleně), tak můžete alespoň mazat vaše předchozí příspěvky (editovat nejde)
ta možnost by tady být měla, viz facebook, registraci nepotřebuji
nějaká animace stavebního postupu vydouvání mostovky by nebyla?
myslím se podobná technologie vysouvání použila na obchvatu Bludova na I/44. Na YT zhotovitel umístil celkem pěkné video
Achjo, doporučuji revidovat přebírané zprávy od ČTK. S 210km opravdu nemůže být D35 nejdelší dálnicí v ČR (co třeba D1?) – bohužel tento nesmysl zazněl i v ČT událostí v regionech, stejně tak tam říkali další nesmysl že tato 400m estakáda bude nejdelší na celé D35…(estakáda Opatovice má 1000m).. Další nepřesnost je ohledně vedení D35 – úsek od Liberce (resp. Chrastavy) po Turnov je sice hotový, ale rozhodně není a nebude součástí D35 stejně jako úsek dál do Úlibic – navíc je toto tvrzení ve finále v rozporu s předtím uváděnou délkou 210km, která odpovídá právě jen trase Úlibice-Lipník což… Číst vice »
díky za upozornění. tento nesmysl se šíří dlouhodobě, je ve všech zprávách o této dálnici. jdeme čtk upozornit.
Jinak v textu není, že estakáda bude nejdelší na D35, ale na tomto úseku.
ano ve vašem textu to není, toto zaznělo jen v ČT v událostech z regionu hned v první reportáži: https://www.ceskatelevize.cz/porady/15334105033-udalosti-v-regionech-sever-a-vychod/223411000171025/
sdílel to někdo ve fóru ceskedalnice
To je házení hrachu na zeď. Onehdy jsem na ČT a ČTK psal o opakovaném lingvistickém nesmyslu, který používají ve sportu. S vyjádřením akademiků z českých univerzit.
Nic, stále píšou dokola Šwiateková. „Tamhle to tak někdo napsal a my to opisujem, stěžujte si na lampárně.“
Děsím se toho, kolik nesmyslů od nich, jako lidé, přebíráme v oborech, kterým nerozumíme.
Já měl za to, že nejdelší dálnice v Česku je D1 s 376 km včetně úseku Přerov-Říkovice, který je ve stavbě.
No „vznikla“ sice kreativním přečíslováním z D47 po rozpadu ČSFR, ale rekord je rekord, historie se neptá…
Mít D47 nedávalo z hlediska označování tahů smysl. Když se zavrhla myšlenka „federální“ dálnice D1 Praha–Košice.
Obdobně si přečíslovali Slováci D61 v úseku BA–TN na D1.
hlavně je i celkově zvláštní číslování dálnic v ČR, kdy se přebírá číslo z původní silnice I.třídy a tak na Moravě vznikají dálnice s vysokým číslem (35, 46, 48, 49, 52, 55, 56). V okolních zemích (SK, PL, A, D) a v drtivé většině dalších zemí EU mají dálnice a rychlostní silnice samostatné číslování od 1 po X bez ohledu na to jaké číslo měla původní silnice. Příklad ze SK je R2 v trase I/16 a I/9, R1 v trase I/65 a I/66, D3 v trase I/11, R4 v trase I/17 a I/21…
No a ještě nám v tom hapruje postfederální D2 která žádnému číslu původní silnice také neodpovídá…
Jenže lidi už jsou na to zvyklí, nakonec je to jenom číslo. Už to tak nechat.
To máte špatnou informaci. Původní silnice I/2 vedla z Jihlavy (přesněji myslím z Herálce) přes Brno a Břeclav do Bratislavy. Dnes ji v úseku Jihlava – Brno nahradila II/602 a z Brna přes Břeclav do Kútů II/425 a pak dál do Bratislavy znovu jako I/2.
Tolik toho nepamatuji, ale dnes končí I/2 v Pardubicích, kam ji ale nikdo normální pro cestu z Prahy nepoužívá. Ona je vlastně nepoužitelná i pro cestu do Kutné Hory…
Třeba ve Švýcarsku to mají jako my, čísla přebírají víceméně podle původních silnic. Ale dovedli to tam k dokonalosti tím, že čísla hlavních dálničních směrů odpovídají číslům IC a IR linek dálkové železniční dopravy a také číslům turistických cest a cyklotras.
no i kdyby tak „nevznikla“ i jen úsek Praha-Vyškov by s délkou 230km překonal finální délku D35.. Jinak D1 byla původně uvažovaná od plánované MUK D1xD47 vedle Podbřežic u Rousínova na východ ke Strarému Hrozenkovu na hranice SK s délkou asi 300km v po hranice
Napadlo mě to, ale byl jsem línej to prověřovat…