Na novém motoráku v barvách PID se školí i pardubičtí strojvedoucí
Jednotky pro Pardubický kraj a Vysočinu jsou již vyrobené a čekají na schválení a předání Českým drahám.
Po strojvedoucích z Havlíčkova Brodu se nyní školí na nové motorové vlaky RegioFox také strojvedoucí z Pardubic. Slouží k tomu jednotka 847.007 v barvách Pražské integrované dopravy (PID) z depa v Rakovníku. Oznámily to dnes České dráhy.
Od pondělí do pátku je plánované nasazení nového vlaku na třech párech spojů mezi Havlíčkovým Brodem a Pardubicemi. O víkendech je nasazení jednotky operativní a nejčastěji se objevuje na trati z Havlíčkova Brodu do Humpolce.
Pardubický kraj a Vysočina jsou jedny z prvních regionů, kde budou RegioFoxy pravidelně jezdit. Stane se tak po završení schvalovacího procesu u Drážního úřadu. V depu v Havlíčkově Brodě se budou starat o 16 motorových jednotek RegioFox, z toho jich devět bude jezdit na Vysočině (například na trati Havlíčkův Brod – Jihlava – Slavonice) a sedm jich je určeno pro Pardubický kraj pro trať Havlíčkův Brod – Chrudim – Pardubice.
„Aby se čas mezi předáním vlaků a nasazením do pravidelného provozu co nejvíce zkrátil, přistoupily České dráhy v předstihu ke školení strojvedoucích a dalších zaměstnanců v Pardubickém kraji a na Vysočině. K tomu využívají jednu z jednotek vyrobených pro Středočeský kraj v barvách PID, která je nasazena ve zkušebním provozu,“ uvedl dnes mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.
Jednotky pro Pardubický kraj a Vysočinu jsou již vyrobené a čekají na schválení a předání Českým drahám. Polský výrobce Pesa Bydgoszcz má s dodávkou jednotek zhruba rok zpoždění, vyškolením personálu chtějí dráhy předejít jeho dalšímu navyšování po převzetí vlaků.