Na nově elektrizovanou trať se vrátily dieselové vlaky. Elektrické vyřadilo vykolejení brejlovce
Vykolejení lokomotivy 754.068 v Brně. Foto: Správa železnic

K nakolejení lokomotivy má dojít do pondělního rána.
K nakolejení lokomotivy má dojít do pondělního rána.
Dotaz: Proč nemůžou jezdit elektriky? Trakční vedení vypadá podle fotky v pořádku. Nebo brejlovec trefil sloup a vedení je uhnuté / potrhané někde mimo záběr fotky?
Technická poznámka – dle údaje v článku se dieselové vlaky vrátily na úsek Brno hl. n. – Střelice, která je elektrizovaná už cca 3,5 roku.
V tomto článku bylo tedy velmi obtížné rozklíčovat kde vlastně se událost stala (trať je jasná, i kdy se to stalo, ale chybí mi něco jako „událost se stala ve stanici xy“). Není možné že něco takového vypadlo při editaci článku?
Podle mrakodrapu (v době kolaudace nejvyšší budova v ČR) na fotografii je to v Horních Heršpicích, nebo mezi Horními Heršpicemi a hlavním nádražím.
Zase prakticky vyzkoušeli že výkolejka opravdu funguje.
Zřejmě jel maximální povolenou rychlostí (předpokládám 40 km/h) když dojel tak daleko.
Co tam vyvádějí? Na tomto místě se to stalo podruhé za krátkou dobu.
Včera jsem s ním jel v 17,44 z Brna. To mě nenapadlo že ještě téhož dne večer dopadne takto. Naštěstí se to stalo v době kdy už linka R11 z Brna neodjíždí. Snad to vypadnutí mašiny výrazně nenarušilo oběh lokomotiv na trati 240.
Náhrada celého turnusu elektrických jednotek za nezávislou trakci určitě nemohla nic narušit, buď v klidu…
Řetězy jsou tam jen na oko nebo jsou schopny udržet lokomotivu proto klopnému momentu ? Nerýpu, jen se ptám.
O řetězy bych se nebál, ty jsou kalibrované na určitou nosnost. Spíše už od pohledu bych měl strach, že v případě propadnutí štěrku bude mít lokomotiva tendenci se překlopit na bok a vytrhne i výhybku. Ale asi je odpor štěrkového lože vůči příčnému posunu pražců větší než se nám laikům zdá.
Kdyby železnice fungovala tak jako před všemi reorganizacemi,tak by lokomotiva byla nakolejena a odvezena už dnes dopoledne a v tuto dobu by byl již kompletně opraven železniční svršek.Ta současná liknavost je nepochopitelná
Lokomotiva je ČD, nehodový vlak provozují ČD, to nebude reorganizacemi.
Brněnský nehoďak je od 1.5. zrušen,tobě ta reorganizace
Na to nakolejeni jsou potřeba prý 2 jeřáby a bude nutné zastavit provoz mezi hlavnim a Heršpicemi. Chystají se odklony přes dolní. Bude to zítra asi zajímavé pondělí.
Inu, tak to je „fajn“ že si to nechali na další den…
V pátek vypadla Regionova v Lípě, celý večer se domlouvali co s tím, nakonec že to dají na koleje v sobotu, v sobotu že v pondělí, tak dostali nůž na krk od SŽ a v sobotu přijel gotwlald od soukromníka a za dvě hodiny bylo hotovo. Takže slavné ČD nic moc.
Otázka je jestli to nemají přes toho soukromníka levnější a rychlejší…
Bohouši, kdyby železnice fungovala tak, jak před reorganizacemi, tak bych vlakem jezdil jen občas z nostalgie. Stálo by to mírně řečeno úplně za howno…
Hodně se toho zlepšilo k lepšímu,ale zároveň řada věcí k horšímu.Stále se tvrdí,jak je železnice potřebná (zrovna v brněnské příměstské dopravě),klidně tam ale dva dny nechàme vykolejenou lokomotivu.Dovedeš si představit,že by silničáři nechali ležet kamion přes dva jízdní pruhy na D1 před Brnem od soboty do pondělí?Reorganizace je špatná v tom,že nehodové vlaky a jeřàby má pouze jeden dopravce a ten šetří.Přitom dnes odklízení nehod řídí drážní hasiči,ti by správně ty nehoďáky měli mít.Nebo proč je nemá třeba Regiojet nebo Metrans? Naprosto nekoncepční.Na letišti má nehodové prostředky logicky taky správce infra,tudíž letiště a nikoliv jednotliví dopravci.
Dřív třeba Vršovický nehoďák byl dvakrát denně v ranžíru, nikam jinam se moc nepodíval a dnes má oblast působnosti až po České Velenice.
A mají jeho zaměstnanci alespoň domácí pohotovost,aby např. do dvou hodin vyjeli k nehodě a ne až pozítří?
Velké železniční neštěstí, vagony u tratě v pšenici, lokomotiva až v kukuřici. Vyšetřovatel se prá strojvedoucího co se stalo. No na kolejích stál Cikán. Sakra chlape, to jste ho nemohl prostě přejet? No já jsem chtěl, ale on utekl do pšenice a pak do kukuřice.
Dnes vykolejení i ve Žďáru nad Sázavou.
Potřeboval by silnější brejle,Brejlovec 😀
Potkal černokněžníka Zababu a řekl mu, že už nechce jezdit po kolejích…
Toho brejlovce budou ještě opravovat a dají mu ETCS?
Do 754 se ETCS neinstaluje, z brejlovců mají ETCS jenom 750.7 a 753.7.
Je záměr na modernizaci 10 až 30 kusů 754, včetně dosazení ETCS.
Šrot!!!
Určitě se najde způsob, jak do toho ještě 100mio dát…pro srovnání, tahače návěsů jsou od cca 3mio a za 4mio už docela pěkné s plnou výbavou.
Tak když už sem taháte čísla, tak si řekněme, že za 100 mega by vyšlo těch vašich tahačů 33. Každý uveze cca 25t nákladu, tzn. dohromady nějakých 833t. Jeden železniční vagón o celkové hmotnosti 80t může mít hmotnost nákladu cca 50t, což je cca 62% celkové hmotnosti vagónu. Výše uvedených 833t nákladu by teda vedlo na 1333t hrubé hmotnosti vlaku, což by jedna lokomotiva na rovinaté trati zvládla. Na sklonově náročné trati lokomotivy dvě (kvůli adhezi). Obsluhou se bavíme o jednom strojvedoucím proti 33 řidičům (případně i kdyby cca třetině, když uvážíme vyšší pružnost přepravy po silnici). A nakonec kamionová… Číst vice »
A má to jeden drobný problém… je asi 10x tolik míst kam vede silnice než kam vede železnice… ovšemže lze snít o tom že se nově postaví les vleček, ale realita je jiná („stačilo“ by změnit pár zákonů, a k tomu trochu peněz…) takže z toho bude nějaká kombinace. Semtam něco výlučně po železnici, nějaké věci po silnici, a něco s překládkou…
Štěstí bylo, že tam zrovna byl ten sloup.
Kdyby tam nebyl, mohl by se milý Brejlovec skutálet z náspu dolů, na louku vedle trati.
Výkolejka splnila svůj účel. Sloupy zachytily i černokněžnickou mašinku, jinak by se skutálela do Berounky.
V Brně a do Berounky?🤔🫣🤭
Nesplnila. Stroj zasahuje do průjezdného přůřezu sousední koleje (té přímé). Za mě dost problém.
A to se vyplatí přestupovat ve Střelicích znovu na el.soupravu za 10-15 min.jste v Brně. Jak vyjíždí rychlík do Plzně, taky se přestupuje, nebo inteligenti nechali jet motor a na el.se přepřahá v Jihlavě?
Rychlíky jezdí v dieselu Brno hl.n. – Jihlava normálně.
A kraj Vysočina v dohledné době dráty neplánuje, tak ještě dlouho jezdit budou…
Bylo by vůbec legální drátovat cizí trať?
Plánujete ji postoupit Rakousku? Nebo proč?
Podle předřečník patří trať Kraji Vysočina. 🙂
Jinak viz https://zdopravy.cz/zastavkou-to-nekonci-sprava-zeleznic-chce-pokracovat-s-elektrizaci-do-jihlavy-231941/
Zajímavý odkaz. Už má SŽ to rozhodnutí komise „v březnu“? A mohl bych ho vidět?
😀
Vy budete odborník provozu, to se hned pozná
Hmmmm, tak aspoň vidíme, jak to vypadá když to přeskace vykolejku
To byl asi pěkně rozjetej, když je tak daleko od výkolejky.
Je asi víc zvyklý na ostravské koleje, ale jinak fešák v plné kráse a síle.
Dříve v jiné barvě – „Rudý ďábel“
Výkolejka zafungovala, ujel s tím po pražcích slušný kousek. Nebýt tam ten sloup, šel asi na bok.
Myslím že výkolejka moc nefungovala když Brejlovec dojel až do cesty kterou má ta výkolejka chránit.
Jak se při běžném posunu octne bejlovec na koleji s výkolejkou?
Co to je za otázku? Jel z odstavného nádraží, kde nechal soupravu od rychlíku do depa v Heršpicích.
Já viděl výkolejky jen na vlečkách nebo méně používaných manipulačních kolejích, a to se spíš jednalo o historické instalace.