Na nově elektrizovanou trať se vrátily dieselové vlaky. Elektrické vyřadilo vykolejení brejlovce
Vykolejení lokomotivy 754.068 v Brně. Foto: Správa železnic

K nakolejení lokomotivy má dojít do pondělního rána.
K nakolejení lokomotivy má dojít do pondělního rána.
odhaduji to na sjetou srdcovku.
1 je třeba nakolejit 754,2 je třeba zjistit stav vyhýbky,3 stav zz zda vykazuje normální stav,za další zjistit příčinu vykolejení,a vní a poslední vypnout šťávu v obvodu.
Dotaz: Proč nemůžou jezdit elektriky? Trakční vedení vypadá podle fotky v pořádku. Nebo brejlovec trefil sloup a vedení je uhnuté / potrhané někde mimo záběr fotky?
Kdyby potrhal dráty, tak by nejezdilo do Brna od jihu nic. Ale taky mi to vrtá hlavou, motory projedou, tak proč by neprojely i elektriky.
Musí se to zkrátka v tom úseku vykolejení vypnout.
Je to z důvodů bezpečnosti před zasažením el. proudem z trolejí a jejich závěsů, to si myslím.
Aby při nakolejování žádný použity stroj (či člověk) nemohl ani omylem zkratovat. Bezpečnost.
Ok chápu, že když tam budou s těžkou technikou nakolejovat, tak dráty vypnou, aby omylem o ně nebrnkli.
Ale proč je to vypnuté, když nic nedělali?
Brejlovec zasahuje do traťové koleje 3T, po které jezdí vlaky od/do hlavního které jedou do/ze směru Střelice. V některých časech jsou vlaky dost natěsno a paralelně jezdí po 2T vlaky směr Břeclav. Takže asi je jednodušší řešení, které bylo zvoleno, než řešit který vlak zpozdit a který ne, pokud by se všechno posílalo po 2T. Např. ráno jede 8:46 Zastávka u Brna, 8:48 Railjet, 8:50 Miroslav..a další podobné skupiny následují. Do toho musí od Střelic vlaky opačného směru.
Jen taková drobnost, v 8:48 nejede z hlavního nádraží Railjet, ale Regiojet…
Technická poznámka – dle údaje v článku se dieselové vlaky vrátily na úsek Brno hl. n. – Střelice, která je elektrizovaná už cca 3,5 roku.
už to jezdi elektricky z dolního
V tomto článku bylo tedy velmi obtížné rozklíčovat kde vlastně se událost stala (trať je jasná, i kdy se to stalo, ale chybí mi něco jako „událost se stala ve stanici xy“). Není možné že něco takového vypadlo při editaci článku?
Podle mrakodrapu (v době kolaudace nejvyšší budova v ČR) na fotografii je to v Horních Heršpicích, nebo mezi Horními Heršpicemi a hlavním nádražím.
Odstavené nádraží A
Spíš odstavné než odstavené, ale je to opravdu na áčku.
Zase prakticky vyzkoušeli že výkolejka opravdu funguje.
Zřejmě jel maximální povolenou rychlostí (předpokládám 40 km/h) když dojel tak daleko.
V Brně je 30ka
Co tam vyvádějí? Na tomto místě se to stalo podruhé za krátkou dobu.
Včera jsem s ním jel v 17,44 z Brna. To mě nenapadlo že ještě téhož dne večer dopadne takto. Naštěstí se to stalo v době kdy už linka R11 z Brna neodjíždí. Snad to vypadnutí mašiny výrazně nenarušilo oběh lokomotiv na trati 240.
Náhrada celého turnusu elektrických jednotek za nezávislou trakci určitě nemohla nic narušit, buď v klidu…
O celý turnus nešlo ve chvíli, kdy mezi Střelicemi a Zastávkou elektrické jednotky jezdí.
Tzn. je to jen část turnusu.
Řetězy jsou tam jen na oko nebo jsou schopny udržet lokomotivu proto klopnému momentu ? Nerýpu, jen se ptám.
O řetězy bych se nebál, ty jsou kalibrované na určitou nosnost. Spíše už od pohledu bych měl strach, že v případě propadnutí štěrku bude mít lokomotiva tendenci se překlopit na bok a vytrhne i výhybku. Ale asi je odpor štěrkového lože vůči příčnému posunu pražců větší než se nám laikům zdá.
Kdyby železnice fungovala tak jako před všemi reorganizacemi,tak by lokomotiva byla nakolejena a odvezena už dnes dopoledne a v tuto dobu by byl již kompletně opraven železniční svršek.Ta současná liknavost je nepochopitelná
Lokomotiva je ČD, nehodový vlak provozují ČD, to nebude reorganizacemi.
Brněnský nehoďak je od 1.5. zrušen,tobě ta reorganizace
Na to nakolejeni jsou potřeba prý 2 jeřáby a bude nutné zastavit provoz mezi hlavnim a Heršpicemi. Chystají se odklony přes dolní. Bude to zítra asi zajímavé pondělí.
Inu, tak to je „fajn“ že si to nechali na další den…
V pátek vypadla Regionova v Lípě, celý večer se domlouvali co s tím, nakonec že to dají na koleje v sobotu, v sobotu že v pondělí, tak dostali nůž na krk od SŽ a v sobotu přijel gotwlald od soukromníka a za dvě hodiny bylo hotovo. Takže slavné ČD nic moc.
Otázka je jestli to nemají přes toho soukromníka levnější a rychlejší…
České Dráhy nehodovou pohotovost kolejových jeřábů již nezajišťují.
Proto jel do Lípy Gottwald.
A kdypak to vyšlo v platnost. Nevím nic že by kompletně vyjmuli nehodové prostředky z činnosti. Pokud vím tak Gottwald jel z důvodu lehčího zatížení mostku v místě MU, na doporučení mostaře. EDK bylo moc těžké.
V platnost vyšlo myslím na začátku letošního roku. Na profilu zadavatele lze nalézt smlouvu na zajištění nehodové služby, která byla uzavřena s GJW Praha a Swietelski Rail. Nevím, jestli se vyjmuly kompletně jeřáby EDK, možná, že v NPP zůstaly, ale s jejich nasazením se pravděpodobně už moc nepočítá, což by uzavřená smlouva naznačovala. Někdo tu i psal, že se zrušila brněnská nehodovka, to by o tom také mohlo leccos napovědět. O doporučení nevím, víte, o jaký most se konkrétně jedná? EDK 750 i GS 100.06 T jsou podobně těžcí (120t vs 128t), ačkoli uznávám, že v rozložení sil na nápravu… Číst vice »
Koleje opraví kdo ?
Bohouši, kdyby železnice fungovala tak, jak před reorganizacemi, tak bych vlakem jezdil jen občas z nostalgie. Stálo by to mírně řečeno úplně za howno…
Hodně se toho zlepšilo k lepšímu,ale zároveň řada věcí k horšímu.Stále se tvrdí,jak je železnice potřebná (zrovna v brněnské příměstské dopravě),klidně tam ale dva dny nechàme vykolejenou lokomotivu.Dovedeš si představit,že by silničáři nechali ležet kamion přes dva jízdní pruhy na D1 před Brnem od soboty do pondělí?Reorganizace je špatná v tom,že nehodové vlaky a jeřàby má pouze jeden dopravce a ten šetří.Přitom dnes odklízení nehod řídí drážní hasiči,ti by správně ty nehoďáky měli mít.Nebo proč je nemá třeba Regiojet nebo Metrans? Naprosto nekoncepční.Na letišti má nehodové prostředky logicky taky správce infra,tudíž letiště a nikoliv jednotliví dopravci.
Důvod, proč je nemají Regiojet nebo Metrans je asi ten, že to stojí povětšinu roku v kopřivách a málokdy se to podívá do akce. A možná proto je nemá ani správce infra, když by pro ně neměl jiné využití (jestli to je dobře nebo špatně nehodnotím). Držet lidi, stroje, revize a osvědčení něco stojí…
ČD už nehodovou pohotovost nedrží, od letoška je drží se svými jeřáby GJW Praha a Swietelski Rail.
Dřív třeba Vršovický nehoďák byl dvakrát denně v ranžíru, nikam jinam se moc nepodíval a dnes má oblast působnosti až po České Velenice.
A mají jeho zaměstnanci alespoň domácí pohotovost,aby např. do dvou hodin vyjeli k nehodě a ne až pozítří?
Nevím jestli se to nezměnilo ale když jsem byl v depu, tak zaměstnanci byli normálně v depu, dělali provozní ošetření na vozidlech a když byl výjezd přerušila se práce a jelo se, když to nehořelo tak nechali dodělat údržbu a jelo se až odpoledne a platily přesčas.
Velké železniční neštěstí, vagony u tratě v pšenici, lokomotiva až v kukuřici. Vyšetřovatel se prá strojvedoucího co se stalo. No na kolejích stál Cikán. Sakra chlape, to jste ho nemohl prostě přejet? No já jsem chtěl, ale on utekl do pšenice a pak do kukuřice.
Děkuji – krásně jsem se zasmál.
Dnes vykolejení i ve Žďáru nad Sázavou.
Potřeboval by silnější brejle,Brejlovec 😀
Potkal černokněžníka Zababu a řekl mu, že už nechce jezdit po kolejích…
Toho brejlovce budou ještě opravovat a dají mu ETCS?
Do 754 se ETCS neinstaluje, z brejlovců mají ETCS jenom 750.7 a 753.7.
Je záměr na modernizaci 10 až 30 kusů 754, včetně dosazení ETCS.
Šrot!!!
Určitě se najde způsob, jak do toho ještě 100mio dát…pro srovnání, tahače návěsů jsou od cca 3mio a za 4mio už docela pěkné s plnou výbavou.
Tak když už sem taháte čísla, tak si řekněme, že za 100 mega by vyšlo těch vašich tahačů 33. Každý uveze cca 25t nákladu, tzn. dohromady nějakých 833t. Jeden železniční vagón o celkové hmotnosti 80t může mít hmotnost nákladu cca 50t, což je cca 62% celkové hmotnosti vagónu. Výše uvedených 833t nákladu by teda vedlo na 1333t hrubé hmotnosti vlaku, což by jedna lokomotiva na rovinaté trati zvládla. Na sklonově náročné trati lokomotivy dvě (kvůli adhezi). Obsluhou se bavíme o jednom strojvedoucím proti 33 řidičům (případně i kdyby cca třetině, když uvážíme vyšší pružnost přepravy po silnici). A nakonec kamionová… Číst vice »
Akorát, že kamionová doprava dokáže daleko promptněji zareagovat. V Olomouci trvalo 5-7 dní než dotlačili 7 nebo 10 cisteren z hlavního nádraží asi 5 km k nakládce na stáčíště (potravinářských) olejů; a proto si objednatel z Španělska paralelně objednal ještě 5 kamionů z toho samého místa vyrazili o tři dny dříve než začali nakládat vlak a za 4 dny byli na vykládce.
Ale už jsem se nedozvěděl od kamaráda, jak dlouho tam těch několik vlakových cisteren jelo.
Na hromadne prepravy je vlak neocenitelny. Pokud je vhodna infra.
Sutry z lomu v Tlumaszowie (nebo jak se to misto u Scinawky jmenuje) by mohly jezdit po kolejich pres Otovice, Broumov a Mezimesti bud do Polska nebo do naseho vnitrozemi. Kdyby byly koleje z Otovic pres hraanice a provozovatelne Broumov-Otovice. Takhle tam jezdily kamiony a ti stejni antivlakovi altiviste v Otovicich se z nich mohli zvencnout…
A má to jeden drobný problém… je asi 10x tolik míst kam vede silnice než kam vede železnice… ovšemže lze snít o tom že se nově postaví les vleček, ale realita je jiná („stačilo“ by změnit pár zákonů, a k tomu trochu peněz…) takže z toho bude nějaká kombinace. Semtam něco výlučně po železnici, nějaké věci po silnici, a něco s překládkou…
Pravda ruší se nakládací koleje a nádraží třeba Rajhrad. O zadrátovaní vlečky do Dukovan jsem taky neslyšel. Osobně jsem.řekl.ministru Hladíkovi. Kolik platí kamion za km dálnice a kolik vlak ?
Jenom 10x?
Máš pravdu ale neslyšel jsem, že by zadrátovali vlečku do Dukovan. Raději zesílí mosty a silnice aby vozili cement a štěrk kamiony.
Umí ten vás vlak s Brejlovcem v čele jet na 33 různých míst? Hromadných zásilek po 800 tunách zase tolik není.
Železnice je 4x-5x efektivnější možná na kilometr, zkuste započítat delší trasu kterou ten vlak musí většinou ujet protože neumí překonávat kopce.
A k počtu lidí – započítejte všechny ty pomocné profese které šaškují okolo aby ten jeden fíra mohl jet – posunovače, ty co musí zajistit přeložení na nádraží z auta do vagónu (moc nákladů nepotřebuje z nádraží na nádraží) atd.
Jezdi ten vas kamion po kolejich? A umi tahat „navesy“ s 300 lidma?
Ma motor splnujici posledni emisni normy … ne neco z doby pred 30-50 lety, spotrebu i 1l nafty na tunu na 100km. Zastavi na vzdalenost kterou vidi, ma asistent jizdy v pruhu a nebo automaticke brzdy pokud vidi prekazku. Je pohodlny a klimatizovany, je connected, takze dispecer vidi kde presne je, muze jezdit uplne v pohode po cely evrope a ne je par tratich a muze ho ridit prakticky kdokoliv z papiry na C+E … ani nemusi delat jazykovy zkousky pro kazdou zemi kam by se chtel podivat. Jo a da celou cestu bez prekladek. Porad mi ale nejde do… Číst vice »
Tak diskuse se nám tu pěkně rozběhla. Nikde jsem nepsal, že vlak nahradí všechny kamiony. Každý druh dopravy má svůj přínos a své neduhy. Jen jsme si tu porovnali čísla mírně povytržená z kontextu. Rozpočítání na km ani na tunu nemá význam, protože nelze porovnávat dlouhé a krátké vzdálenosti, stejně jako „vozové zásilky“/jeden kamion s uceleným vlakem. Ale např. AI mi na trase Praha – Brno spočítala cca 600-900 Kč/tunu u vlaku a 1000-1300 Kč/tunu u kamionu. Nemám na to názor, je to „jak nakoupil, tak prodal“. Samozřejmě by bylo ideální, kdyby železnice byla schopna promptně (např. 1-2x denně) naložit… Číst vice »
Štěstí bylo, že tam zrovna byl ten sloup.
Kdyby tam nebyl, mohl by se milý Brejlovec skutálet z náspu dolů, na louku vedle trati.
Výkolejka splnila svůj účel. Sloupy zachytily i černokněžnickou mašinku, jinak by se skutálela do Berounky.
V Brně a do Berounky?🤔🫣🤭
Černokněžnická mašinka byla ze Smíchova a jezdila do Plzně. A tam je Berounka jako Brno.
Nesplnila. Stroj zasahuje do průjezdného přůřezu sousední koleje (té přímé). Za mě dost problém.
Pôjde nejaký rušeň a odstrci ho úplne nabok
A to se vyplatí přestupovat ve Střelicích znovu na el.soupravu za 10-15 min.jste v Brně. Jak vyjíždí rychlík do Plzně, taky se přestupuje, nebo inteligenti nechali jet motor a na el.se přepřahá v Jihlavě?
Rychlíky jezdí v dieselu Brno hl.n. – Jihlava normálně.
A kraj Vysočina v dohledné době dráty neplánuje, tak ještě dlouho jezdit budou…
Bylo by vůbec legální drátovat cizí trať?
Plánujete ji postoupit Rakousku? Nebo proč?
Podle předřečník patří trať Kraji Vysočina. 🙂
Jinak viz https://zdopravy.cz/zastavkou-to-nekonci-sprava-zeleznic-chce-pokracovat-s-elektrizaci-do-jihlavy-231941/
Zajímavý odkaz. Už má SŽ to rozhodnutí komise „v březnu“? A mohl bych ho vidět?
😀
Koleje snad patří státu, ne kraji?
Vy budete odborník provozu, to se hned pozná
Hmmmm, tak aspoň vidíme, jak to vypadá když to přeskace vykolejku
To byl asi pěkně rozjetej, když je tak daleko od výkolejky.
Je asi víc zvyklý na ostravské koleje, ale jinak fešák v plné kráse a síle.
Dříve v jiné barvě – „Rudý ďábel“
Výkolejka zafungovala, ujel s tím po pražcích slušný kousek. Nebýt tam ten sloup, šel asi na bok.
Myslím že výkolejka moc nefungovala když Brejlovec dojel až do cesty kterou má ta výkolejka chránit.
Taky si říkám. Před pár lety bylo něco podobného loko vjela do sturcu a tam lehla na bok a zablokovala hlavní trať. Takže taky nic moc…
Jak se při běžném posunu octne bejlovec na koleji s výkolejkou?
Co to je za otázku? Jel z odstavného nádraží, kde nechal soupravu od rychlíku do depa v Heršpicích.
Já viděl výkolejky jen na vlečkách nebo méně používaných manipulačních kolejích, a to se spíš jednalo o historické instalace.
Nově se výkolejky montují docela hodně.