Na nové D4 roste 40 mostů. Letos budou u většiny hotovy hrubé stavby
Nový most na vznikající dálnici D4. Pramen: Via Salis
Největší mostní stavbou na D4 je estakáda u obce Nerestce. Skoro 420 metrů dlouhá stavba překlene silnici III. třídy, polní cestu, údolí řeky Skalice a regionální železniční trať.
Něco jsem přehlédl? Když stavba začínala,psalo se ,že má stát 30mld,být hotova za 3 roky a zhotovitelem Eurovia ?
Omlouvám se za překlep ve větě jde vy , původně jsem chtěl napsat kde by bylo možno pomocí obchvatu napojit D4 s D3 .
Bude někdy u dálnice D4 reálné, že by se dostavela až do Českých Budějovic, jde vy se pomocí obchvatu napojila na právě teď budovanou D3ku?
Možné je vše. Každopádně od Písku dál bude silnice ve formátu 2+1 a až pak od Češňovic/Dasného bude opět 2+2 k současné MÚ křižovatce na Hlubokou, kde se napojí na současnou 2+2.
Spíše ne. Připravuje se 2+1 Písek-křižovatka s II/145 a dále do ČB 2+2. Pokud by se v budoucnu uvažovalo o 4-pruhu bude to běh na velmi dlouhou trať, protože by se šlo v jiné stopě a v hustě osídleném a „různozájmovém“ území. Vidím případný 4-pruh nejdříve 2050-60. A je otázka, zda v té době bude ještě potřeba. Tedy, že snad do té doby bude D3 a plně autonomní vozidla pro jízdu na dálnici, díky čemuž se zvýší výrazně kapacita a nebude potřeba již dalších dálnic.
D4 nepokračuje na Písek, ani nemůže, ale kopíruje silnici I/4 tedy na Strakonice, Vimperk, Strážný.
4ka je do Strakonic a Vimperka, kam silnice ztratí část aut, další část ztratí do Písku a na Týn a končí čtyřproud, začne 2+1 kolem Protivína a Vodňan. U Pištína to pak začíná nabírat silný provoz od Prachatic a do Budějovic už to pojede ve čtyřproudu. Prvotní spojení Praha – ČB tak vždycky zůstane přes D3.
Dobre a konecne se dalnice stavi tempem za ktere se neni nutne stydet. O to katastrofalnejsi je ale pohled na ceskou zeleznici, kde ani na te nevytizenejsi trati v CR nedokazeme v naproste rovine pridat jednu kolej a postavit jeden par km dlouhy tunel. Mam skoro pocit, ze ceskou zeleznici zkratka nekdo odpiskal. Studenty to do skoly odveze, tech par kontejneru taky ale vice mene kdo ma moznost, okamzite od vlaku utece. Neni nic neobvykleho, kdy dnes na koleje studenti jiz jezdi hromadne autem.
prispevek je o dalnici d4. o jakem tunelu tu halucinujete?
Nechápete sdělení? Proč na něj tedy reagujete?
Obludné ničení krajiny na konci automobilového věku. Už dnes nemá Česko na řádnou údržbu stávajících mostů – jak to bude za dvacet let, až se budou splácet úvěry na tato nesmysl, po kterých občas projede kamion?
jak jste na to prisel, ze cesko nema na radnou udrzbu mostu? jako penize, nebo lidske kapacity?
a mozna byste se mohl ceduli „nesmysl, po kterých občas projede kamion“ projit po cimelicich. budto vas tam nejaky kamion rovnou prejede a ukonci vas dlouhy a marny boj s realitou, nebo vam tam nekdo z mistnich da pres drzku a do te reality vas aspon na chvili uvede.
Myslím, že jste tam nikdy nejel, když tvrdíte, že občas přejede kamión. Jezdil jsem tam po 1/4 pravidelně, a předjet tam třeba cisternu vyžadovalo hodně trpělivosti a přehledu. Postě silnice byla plná. Navíc se jedná o přirozené pokračování rozestavěné stavby.
Jsem velkým ochráncem přírody, ale dálniční síť je naprosto nutná. To nejsou věci, které by šly proti sobě.
Jezdite nekdy po silnici? Jel jste nekdy po I/4? Ono je dost znat, kdyz vystavbu silnicnich komunikaci komentuje rezijkar kolenovrt nebo ekofasista.
Počkejte až ty mosty budou od podzimu do jara namrzat,to si Pražáci nebudou stíhat kupovat nová auta.
ve voznici estakada nenamrza?
Tak jestli tam bude taková nerovnost jako ve Voznici tak se stejně bude jezdit pomalu takže máte pravdu nic se nedeje
Kratce po zniceni mostu tam vetsina ridicu zpomalovala, v poslednich mesicich uz je to spis vyjimka.
Kupodivu ani moc ne. Mnohem casteji je problem az v zatacce ve stoupani smerem k Dobrisi. A i tam jde o neprilis castou vyjimku.
Spíš tě žerou Pražáci než mosty. Tak připaž a sklapni, řeč je o dálnici.
„Zatímco běžně je dálniční most tvořen dvěma samostatnými mosty pro každý směr dálnice, v tomto případě vzniká jeden most pro oba směry“
Podle mě to není dobře, protože most nebude možné rekonstruovat po polovinách.
Toť otázka, třeba to křídlo jo…
jinak na téhle stavbě je zajímavé, že jde dolů i většina stávajících mostů, byť mnohdy měly zůstat nebo byly dokonce připraveny na rozšíření na dálnici, resp. rychlostku. Ale buď jejich stav není takový, že by si koncesionář věřil, že vydrží v dostatečné kvalitě až do předání státu, nebo už neplní dnešní parametry třeba šířkou. Takže kdoví, jestli někdy není ve výsledku lepší zvolit ekonomičtější variantu a pak to postavit znova…
ty mosty jsou zaprvy hodne stary – 70., 80. leta a 50 roku zivotnost je vice nez slusna, na to kolik materialu z tech mostu bylo odkloneno na chaty, chalupy a garaze… 🙂
Bylo odkloněno, ale s tím státní plánovací komise i MS před rokem1989 počítalo, a o to se navyšoval rozpočet i materiály. No, byl to naprosto kuriózní stav. Když lidé málo kradli, nechci jmenovat lokality, tak se zbylý materiál zakopal do země. :):)
To jako vážně?:-D
Kde????
Tohle už konečně připomíná tempo výstavby polské nebo rakouské dálnice v posledních 15 letech a žádné kousíčky z pole do pole.. Souvislý úsek včetně mostů atd. Třeba se fakt dočkáme do roku 2033
Ale není to zase úplná výjimka. Obdobně tomu tak je v jižních Čechách na D3, bylo na D35 (vloni a předloni otevřené úseky navazující na D11), dále třeba má být dlouhý úsek D11 k polským hranicím, D35 do Mohelnice nebo středočeská D3.
Protože skoro nikdy nebyl problém se stavěním, ale téměř vždy s papírovou bitvou mezi úředníky a aktivisty.
Presne tak, brzdou nejsou firmy, co by to neumely postavit, ale neuveritelny byrokraticky siml, ktery cokoliv dela stat tak rehta nebyvalou intenzitou.
kéž by to samé platilo pro R3
No třeba D7 úsek Chlumčany „zkapacitnění“ (dálnice sestaví 2×2 pruhy zhruba 50-100m vedle současné silnice 1/7) – tam se staví i za tmy!!!! Stavební stroje tam pracují se silnými reflektory do pozdního večera snad každý den – já prostě nestaçím valit voči pokaždý když tam večer po tmě jedu…!!!
To jsem nikde jinde nezažil!!!
Jen pro srovnání – na přímo navazujícím úseku D7 Louny zkapacitnění to opravdu nehrozí…!!!! Jezdí se po nově postaveném dvoupruhu a původní dvoupruh je v „celkové přestavbě“ – tedy pokud by tam někdy někdo něco dělal … Jste jsem tam od podzimu nikoho neviděl…
Mosty nad nějakým potůčkem nebo údolím a nebo, když se dálnici noří do delšího tunelu ano, ale ekodukty pro zvěř nebo jak se tomu teď správně ekologicky nadává jsou nesmysl. Ukázalo se, že je vysoká zvěř prakticky nevyužívá kvůli hluku. Maximálně to pomůže hmyzu. A dlouhodobě jsou to další nemalé náklady na údržbu dálnice. Ale tak zase pro občasné houbaře, myslivce nebo traktoristu je to dobré dostání se přes jinak neprůchozí dálnici.
to zni jako zaver mysliveckeho konsilia, ke kteremu jste dosli po sestym pive a tretim fernetu.
davejte si pozor, aby vam v pivu neplaval hmyz, ktery prelezl ekoduktem, a vzhledem k vasemu intelektu si davejte opravdu velky pozor pri praci se zbrani.
Bez oplocení vozovka v mnohých místech připomíná spíše jatka, zvěř na svých tazích pak je přímo přes vozovku, hluk nehluk. Předpokládám že přechody biokoridorů těmto trasám aspoň trochu odpovídají a zvířata, kterým jsme přehradili život, tak dostanou šanci a stejně tak naše auta mohou projet bez zbytečné havárie kde se blbě hledá viník.
Kolik to bylo? Každoročně 2 mil. škod jen na vozidlech při srážkách se zvěří na 1/4 km dlouhém úseku?
Guláš za 50:000 kč?
Nedávno se na na netu objevilo video ze skryté kamery ukazující množství zvěře chodící přes nějaký ekodukt. Navíc celá D4+1/4 patří mezi komunikace s velmi vysokým počtem srážek se zvěří.
https://www.youtube.com/watch?v=NAAFpgxzxCg
i v čr to využívají zvířata, tam kde nedali protihlukovky i přes ekodukt, ale jsou nižší s pletivem, tak se m videl jak nahoře stojí srnčí a kouka jak dole jezdí auta 😀 Jinak u nas v čr to někde prej použili i vlci :O
U Jablůnkova se staví pro slovenské medvědy. Chodí k nám na návštěvu. Na IV. koridoru před Českými Budějovicemi je 80 m podchod pro losa evropského, jen ať se projde. Prostě žijeme tady se zvířaty, a neoplocené dálnice by měly rychle zmizet.
To nevím, jak se u neexistující obce může něco stavět.
Raději bych volil opatrnější formulaci, že jeden most je v průměru po 800 metrech. Tak, jak to bylo napsáno, si to vysloveně koleduje o hledání, jestli se přece jen nenajdou dva mosty vzdálenější než 1000 metrů…
ja bych teda zase volil jine oznaceni pro trat 200, ale co uz… 🙂
To bylo první, co mně praštilo do očí.
Že by přání otcem myšlenky? Ostatně trať do Uničova se také přesunula do pytle lokálek, zřejmě kvůli dotaci.
No jo, ale „zeleznicni muzeum“ to formalne stale jeste neni, tak autor pouzil nadnesene „regionalni trat“.