Na nejvýše položenou zubačku ve Francii vyjely nové jednotky. Jsou rychlejší a úspornější
Nové jednotky pro Tramway du Mont-Blanc. Foto: https://www.facebook.com/hautesavoieledepartement
Nové jednotky nahradily v provozu vozidla z 50. let minulého století.
Stahovací okénka!
Se docela divím, že se nikdo nepozastavil nad aerodynamickým tvarem souprav, ušetřili by ještě víc. Při závratné rychlosti 20 km/h by se dalo ještě určitě ušetřit 🙂
Ale nyní vážně.
Na horách, bych se nebal i menší šikmé plochy i na bocích souprav. Tvarem by to připomínalo jako je cihla zlata.
a bocnice bys jim tam chodil brigadne mejt obden ty, cihlo zlata?
Takže se dá u Vás předpokládat, že Vaše pracovní zařazení bude MYČOKEN tedy spíše souprav 🙂
Vy jste přesně ten člověk, co zamrznul v dobách minulých, který neumí nic jiného než jak umýt soupravu, která má pouze obdélníkový průřez soupravy.
Tak ukázka jak by vypadala souprava, se zaobleným interierem
https://imgway.cz/90pS/interier-vlaku.jpg
Líbí se mi, že zachovali barevné schéma i pětici ženských jmen.
Ale nějak si nemůžu vzpomenout, kde je to dřevěné nástupiště…
Ta formulace „Fayet station v Saint-Gervais-les-Bains“ je trochu nešťastná, stanice se jmenuje Saint-Gervais-les-Bains – Le Fayet. Jde o „hlavní nádraží“ kde končí normální rozchod, dále se dá pokračovat buď touto dráhou a nebo další úzkorozchodkou směr Chamonix.
Ono ani vyjádření „2372 m vysoký vrchol Nid d’Aigle“ není nejšťastnější, protože ta stanice na žádném vrcholu není. Leží totiž uprostřed svahu v suťovém poli… evidentně to bylo provizorní ukončení, které se nakonec stalo už trvalým.
Já vám nevím, asi jsem staromilec, ale u takové dráhy která je primárně turistickou atrakcí a nikoli každodenním dojížděcím prostředkem tomu právě ty staré vlaky dodávají ono kouzlo. Nové jsou sice hezké, moderní, ale naprosto sterilní.
Jde o to, v jakém technickém stavu jsou ty staré jednotky. Nic moc to asi nebude.
Zubačka měla podle původních plánů pokračovat až do výšky cca 3 800 metrů do místa, kde stojí chata Gouter.
Super design.
Ta čela vozů vypadají trochu divně. Na tom měli zapracovat a udělat to lépe.
Zase Švejk. No na tebe čekali až jim poradíš
Já jim neporadím, nejsem designér kolejových vozidel.
A já si naopak myslím, že ten design je pěkný a neobvyklý.
Neobvyklý design mají i hašišbedny :-)))
Udělali to dobře. Zaujali vás to.
Design kolmého čela vozů s výraznými světly odkazuje na předchozí provedení vozidel TMB.
Navíc, pokud to tam jezdí rychlostí 20 km/h, tak se asi nijak zvlášť nepotřebovali zabývat aerodynamikou karoserie a dělat tomu zkosený čumák.
https://www.yonder.fr/sites/default/files/styles/scale_1100x734/public/destinations/slider1_TMB%20Cr%C3%84dit%20%20OT%20Saint-Gervais%20Studiobuonaventura%20%283%29.jpg?itok=TSy9Dn3f
Ty vozy jsou moc pěkné. Divnej je Pepa.
Musím říct, že se mi líbí. Znal jsem ty původní a je to pěkný vývoj.