Na nejvýše položené nádraží v Evropě loni vyjelo přes milion lidí, rekord odolal

Vozidla Jungfraubahn ve stanici Kleine Scheidegg. Foto: JungfraubahnVozidla Jungfraubahn ve stanici Kleine Scheidegg. Foto: Jungfraubahn

Nové rekordy zaznamenaly dvě lanovky v Bernských Alpách.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Vidím, že jsem v roce 2022 vychytal na Jungfrau poměrně klidnou sezónu, ve srovnání s následujícím rokem. Ani mi to nepřišlo…

Aaabbb

Bohužel, pro běžného českého smrtelníka je to za ty ceny těžce mimo… 🙁

Anonym

Jedete tam jednou za život, tak snad není problém si na to našetřit když člověk opravdu chce.

Lubošek

To máte pravdu, ale vyjet nahoru a vidět, že kvůli počasí nic nevidíte, fakt zamrzí.

Petr Jetelina

Se Swiss passem se dá vyždímat sleva 50%, s Interrailem 25%. Bez slevy je to pro člověka z východního bloku opravdu velmi drahé.

Jan

Drahé to je, ale pro průměrného Čecha to je zvládnutelné. S Interrailem nebo Swiss Travel Pass je to levnější. A taky člověk nemusí jet až úplně nahoru. Dá se udělat kolečko Interlaken – Kleine Scheidegg – Grindelwald – Interlaken. Jel jsem tak před pár lety (protože jsme ze zdravotních důvodu měli doporučeno max 2000 m.n.m.) a byla to taky moc hezká podívaná.

Petr Jetelina

Dojet až do sedla Kleine Scheidegg a nejet až na Jungfraujoch je jako sbalit na diskotéce holku a pak s ní nic nemít. To bych raději počkal, až mi zdraví dovolí vyjet až nahoru. Nahoře jsem se cítil lehce omámený, ale jak si člověk zvykl, tak v pohodě.

Twix

Ne každý to tak má, lidí co jedou jen na Kleine Scheidegg bude taky asi dost – dál nahoru jede vlak převážně v tunelu a tak cena/přidaná hodnota nevychází tak dobře. Kromě toho se tam může rychle změnit počasí a ne každý má možnost datum a čas na poslední chvíli měnit, v kombinaci s tím že vlaky jsou často vyprodané a je více než vhodné koupit si dopředu aspoň místenky, které případně propadnou.

mgr.pavel

Ta cena za přidanou hodnotu až na Jungfraujoch je dost subjektivní. K.S. jako fajn, ale ten pocit projít se po ledovci na „střeše Evropy“ (je to reklamní slogan, ale já se tam tak fakt cítil, všude okolo pár hřebenů a jinak i ledovce jen pode mnou – a pod nimi skoro celá Evropa), vidět https://en.mapy.cz/fotografie?source=osm&id=13669423&ds=1&sourcep=foto&idp=3652513&x=7.9884691&y=46.5468261&z=17 nebo https://en.mapy.cz/fotografie?source=osm&id=13669423&ds=1&sourcep=foto&idp=2925195&x=7.9840059&y=46.5466416&z=17 nebo https://en.mapy.cz/fotografie?source=osm&id=13669423&ds=1&sourcep=foto&idp=375471&x=7.9840059&y=46.5466416&z=17 na vlastní oči, nebo třeba obdivovat právě ten tunel že jej před sto lety v takové nadmořské výšce vůbec prokopali, za to bych já osobně zaplatil i několikrát víc, než kolik mne to před pár lety stálo. Ale beru že to… Číst vice »

Twix

Ano samozřejmě je to subjektivní, těžko se porovná jestli je lepší dát peníze za jízdu tunelem na střechu Evropy, nebo za lanovku na jinou horu, nebo třeba za 3-4 jiné zubačky v nižší poloze.

vlachjan

Znám asi pět lidí, kteří tam byli, a všichni se shodli, že je to docela turistická past a úplně to za ty peníze nestojí.

Jiří Kocurek

3000 Kč za zpáteční lístek. To sice není málo peněz, ale kdekdo má 2x dražší mobil. Nedá se říct, že by si běžný čech nemohl dovolit koupit mobil.

Jan

Mobil mám za 2000, ale byl jsem tam…

Anonym

Kde kdo má i skoro 10x dražší mobil. Často je to ale nepřímo úměrné příjmu…

nadrazi

V rámci skipasu si můžete projet během lyžování obě železniční trasy na Kleine Scheidegg. A dokoupení vrcholového úseku na Jungfraujoch už byla jen otázka 26-ti franků. Když k tomu připočtu přepravu německým ICE mezi dvojicí nádraží v Interlakenu v lyžákách v rámci skipasu, byl to příjemný šotoušký výlet. Skipas na 3 dny byl v r.2018 za 160CHF, letos za 221CHF.