Na nejvýchodnější projektovaný úsek D35 zamíří první stroje. Příprava území vyjde na 150 milionů
Stavba má začít až v roce 2026.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo na připravovaném úseku dálnice D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí po projektování soutěžit první stavební práce.
V soutěži s odhadovanou cenou 150 milionů korun hledá ŘSD firmu, která provede kácení lesního porostu. Mezi poptávanými pracemi je i kácení mimolesní zeleně nebo sejmutí ornice a náhradní výsadba. Příprava území je prvním krokem k provedení záchranného archeologického výzkumu. Zakázka se netýká lesů, které jsou v majetku Lesů ČR, ty si kácení zajistí samy.
„Tyto práce je potřeba realizovat před samotným zahájením stavby dálnice.Příprava území je rovněž nezbytná pro kontinuální zajištění realizace stavby dálnice D35 v rámci navazujícího projektu PPP,“ vysvětlilo ŘSD v zadávací dokumentaci. V informačním letáku stavby současně uvádí, že finalizuje zadávací dokumentaci na samotný archeologický průzkum.
Zakázka má trvat zhruba rok. ŘSD v případě nejvýchodnější části projektovaných úseků D35 úplně netlačí čas. Tím, že se vláda rozhodla poslat stavbu do systému PPP se zapojením soukromého kapitálu, k zahájení dojde nejdříve v roce 2026.
Úsek Staré Město – Mohelnice měří 18,2 kilometru. Součástí bude i 1,3 kilometru dlouhý tunel Maletín. Dálnice v tomto úseku nahradí stávající silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která už kapacitně přestává stačit. Stavba má začít v roce 2026, hotovo má být v roce 2029. Odhadované náklady dál rostou: ještě na přelomu roku ŘSD uvádělo 14,4 miliardy korun, nyní 15,9 miliardy korun. Popsána je v informačním letáku.
Nejdelší úsek D35 má pravomocné povolení. Stavba začne kvůli chybě ministerstva nejdříve v roce 2026