Infrastruktura Železnice

Na Negrelliho viaduktu se po více než dvou letech objevil vlak, zatím jen pracovní

Pracovní vlak na Negrelliho viaduktu v posledním listopadovém týdnu 2019. Foto: Oldřich Sládek
Pracovní vlak na Negrelliho viaduktu v posledním listopadovém týdnu 2019. Foto: Oldřich Sládek

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu postoupila do další fáze. Více než dva roky po jeho uzavření kvůli kompletní opravě se na přemostění Vltavy objevil vlak. Koleje zatím ještě nejsou v jeho celé délce. Hotový by měl být do poloviny příštího roku.

Most je zatím pro vlaky sjízdný z Hrabovky, pracovní vlak sloužil k dalšímu sypání štěrku pro pokládku kolejí.  Dál probíhají práce na větvi kolem autobusového nádraží Florenc, kde byly oblouky v nejhorším stavu.

Na mostě chybí ještě například sloupy pro trakční vedení, postupně se většina prací přesouvá z viaduktu k povrchům podél něj. Položena bude například nová kanalizace, do které budou následně připojeny svody odvodnění mostu.

Rekonstrukce historického viaduktu začala v červnu 2017 v celém úseku dlouhém 1,5 kilometru. Zahrnuje sanaci všech 99 původních mostních oblouků, z nichž osm překračuje Vltavu. Několik oblouků se přitom ukázalo být v mnohem horším stavu, než očekával projekt. Musely být proto rozebrány a postaveny znovu. To stavbu protahuje a prodražuje. Původně měla stát miliardu, aktuálně je cena přes 1,3 miliardy.

Rekonstrukce má být hotová nejpozději do konce června příštího roku, mluví se o možném zkrácení termínu o měsíc. Akce nabrala zpoždění kvůli tomu, že některé oblouky jsou v horším stavu, než předpokládal projekt. Hotové je například už i historické hradlo, které zůstane zcela nevyužité. Jeho opravu nařídili památkáři.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dominik

Kdyby tu opravu hradla alespoň platili památkáři, ale to ne, nakáží opravit, ale peníze na to nedají. To hradlo mohlo jít v pohodě dolu, když pro něj není využití.

Oldřich Sládek

To hradlo je krásný, kulturní barbare!

Dominik

Tak si ho mají památkáři přestěhovat někam do skanzenu a nedělat skanzen z železnice.
Ano je to možná krásné, ale kdyby se mělo všechno zachovávat, jen proto, že to je krásné, tak tu za chvíli bude přepamátkováno. Na každém nádraží by chtěli budovat muzeum.
Ano je to pěkné, ale když to už nemá využití tak buď zbourat nebo přestěhovat do skanzenu. Pak to dopadne jako v Ústí n/O vykřičeli si zachránu budovy (je tam kvůli tomu i nižší maximální rychlost než mohla být) a teď to akorát chátrá.

Ústí

Jakkoli považuj zachování staré výpravní budovy v Ústí nad orlicí za nešťastné, není pravda, že by omezovala rychlost. Limitující je oblouk na estakádě, který už tak zboural pár domů. Viz https://mapy.cz/s/nocazukedo

Radim Cenek

V tomto případě to stát nařídil sám sobě, a sám sobě to taky platí, takže no problem.

Dominik

Jasně no, ale jsou to trošku jiné toky peněz, SŽDC a památkáři nemají společný rozpočet.

Ferenc Futurista

Lidé jako vy jsou živoucím důkazem toho, jakej je průser, když se podceňuje humanitní vzdělání.

Dominik

To je možná tak Váš názor. Jo humanitní vědy, jen proto aby se bůhvíjaká čmáranice dala označit za dílo nedozírné hodnoty, či kus okapu, který visí z budovy ohodnotit na x milionů. A celkově různých archeologů, a dalších takových vědců je přehrše, jen díky nim se prodlužují různé stavby (viz. Jaroměř), vrtají se v zemi x měsíců kvůli jednomu střípku (místo aby dostali jasně vymezený čas, třeba 3 týdny). Ti by jistě i zablokovali zbourání nádraží Praha-Těšňov, kdyby v té době existovali.

Ferenc Futurista

Nemusíte tak vehementně potvrzovat pravdivost mého tvrzení. I když tady to nebude jen nedostatkem humanitního vzdělání, tady bude a si hrát podastatnou roli i duševní omezenost.

Jmfjv

Férová diskuze, popřípadě slušnost, Vám očividně není vlastní. Je to v nějaké korelaci s humanitním vzděláním?

Ferenc Futurista

Pokud někdo povídá moudra typu „Jo humanitní vědy, jen proto aby se bůhvíjaká čmáranice dala označit za dílo nedozírné hodnoty“ nebo „A celkově různých archeologů, a dalších takových vědců je přehrše, jen díky nim se prodlužují různé stavby (viz. Jaroměř), vrtají se v zemi x měsíců kvůli jednomu střípku (místo aby dostali jasně vymezený čas, třeba 3 týdny).“, mám z toho snad vyvodit pronikavoou inteligenci a nadprůměrný rozhled? Jasně, žijeme sice v době názorové, kdy si každý trouba a jouda myslí, že může povídat co chce – a ať si klidně povídá – ale pak hol taky musí počítat s… Číst vice »

Jmfjv

Pokud místo vyvracení argumentů (třeba tím, že je usvědčíte z toho, že jsou „pseudo“) začnete napadat nositele těchto argumentů a necháte se strhnout k urážlivému nálepkování, tak jste se z diskuze vyloučil sám, přesněji řečeno, jste jí zlikvidoval. Pokud si při tomto procesu budete ohánět humanitním vzděláním, tak navíc toto tak řečené humanitní vzdělání diskreditujete.

Dominik

A v čem pro železnici vidíte přínos, že museli opravit nepotřebné hradlo (což jistě stálo více, než jeho demolice)?
Jak říkám, ať si ho památkáři přestěhují (někam do skanzenu či muzea) a opraví, ale za peníze, které dostali k dispozici z rozpočtu oni a ne z peněz SŽDC.
Jinak mě klidně nazývejte kulturním barbarem, mě se svět nezboří, protože opravdu nevidím smysl, opravovat něco, co nepotřebuji a využití pro to nemám.

malý bobeš

Jenom se zeptám: památkáři dostávají peníze z jiného (státního) rozpočtu než (státní organizace) SŽDC?

Dominik

Ano, sice se v prvopočátku jedná o peníze z jedného balíku, ale je zvláštní někomu nařizovat (i když to je státní organizace), že musí něco opravit a nedat ji na to peníze. Prostě je snad logické, že když památkáři chtějí něco opravit, tak by to mělo být zaplaceno z peněz, které dostali oni a ne z peněz, které dostalo SŽDC (i když se v prvopočátku jedná o jeden balík peněz), zvlášť, když si ještě často diktují, že to musí být extra firma, s extra technikou.

Jmfjv

Nejsem znalec v tomto oboru, ale obecně řečeno, peníze, které SŽDC utratí za něco, co nesměřuje k účelu SŽDC, neinvestuje do něčeho, co k účelu SŽDC směřuje. A to je to, co mi na rekonstrukci zmiňovaného stavědla vadí. V případě zájmu rád a bezplatně dám SŽDC tip na pár stanic, kterým by velmi prospěly kvalitní nástupiště.

liberal shark

Tím to asi nebude. Třeba takový Pol-Pot byl také absolventem fakulty sociální studií pařížské Sorbonny :-).

Anonymus

Zrychli spoje díky rekonstrukci? Být aspoň o minutu??

Lukáš F.

Jestli o minutu, nevím, ale myslím že se traťová rychlost měla zvyšovat, možná ze 40 na 60 nebo nějak tak? Na mapě od SŽDC je tam vyznačeno 105-120 km/h, tomu moc nevěřím 🙂 https://provoz.szdc.cz/PORTAL/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rychlosti.pdf

Ferenc Futurista

K tomu hradlu se nedá nijak dostat, nebo co? Z toho by byl airbnb apartmán jak víno.

Franta Jouda

To byste chtěl po těch SŽDC slonech zamrzlých v 70. letech minulého století moc.

Jen tak

jako ze by szdc pronajimal na rnb?

ale no tak…

Dominik

A smí vůbec něco takového SŽDC provozovat? Pochybuji.

Jaaa

Pronájem soukromému subjektu, který by to dál zajišťoval, by byl postačující.

Ferenc Futurista

Myslíte tím jako, že SŽDC nesmí pronajímat majetek? Vy máte fakt dost.

LWQ

Nejen tento objekt s SZDC znami resi jako objekt prave pro pronajem airbnb, akorat legalni 🙂 Jen jednani s SZDC je „jine“.

Ferenc Futurista

že jim přeju úspěch!

Ferenc Futurista

od ÚAN by to skutečně nešlo, kdyby se trošku chtělo?

malý bobeš

tak od parkoviště mezi viadukty je to k nejspodnějšímu patru cca 15 metrů; mám na mysli prostor, kde stál během opravy jeřáb- ten počítám časem zmizí…

Lukáš F.

a kudy se tam lezlo dříve, signalista musel pěšky přes koleje?

Alibaba

Nevím, ale já (jako šotouš 🙂 ) bych tam asi přes noc nechtěl spát. Pochybuji, že se to dá uvnitř odhlučnit, maximálně vestavět nějakou zvukotěsnou místnost.

Kamui

Přijde mi jako nehorázně promarněná příležitost, že při téhle výluce nedošlo současně k totální rekonstrukci žst. Praha-Bubny, s novými nástupišti i pro směr Bubeneč a přípravou na dvojkolejku směr Dejvice. Stejně se to bude dělat, a bude to znamenat další výluky.

Honza

No a to si představte, že blázen jako já si ve vlhkých snech představuji, že by se dvoukolejka směr Bubeneč a budoucí Dejvice mohla křížit za nástupišti mimoúrovňově, když máme ty esbáhny, že 😂. Takže proti mně buďte v klidu😉

Martin V.

Jako že by místo skanzenu Holešovice-zastávka vznikl severní vestibul na Vltavské propojený s peróny nové stanice Bubny? Což o to, představa je to krásná, ale pak jsem se probudil… 🙂

On.

To už je zrušena stavební uzávěra v oblasti nádraží Praha Bubny? Praha už má jasnou a schválenou představu jak zdejší oblast bude přesně vypadat? To už je v územním plánu zanesena zastávka Praha Výstaviště a je tak přesně dána osa kolejí od Buben? Jestli už tohle hotovo a další nepodstatné drobnosti tak jsou Bubny připravené a jistě i zrekonstruované do nové podoby. P.S. Drobná změna proběhla, povedlo se aktivovat “ provizorní ESu“.

jiný Petr

Nákladní dopravci jezdící od Bubenče do Malešic už se těší.

Martin V.

Nevím, kdy to pan Sládek fotil, ale já jsem podobný (možná, že dokonce tentýž) vlak viděl v úterý ráno z Vltavské. Jel přes viadukt do stanice Bubny, za ním dvoucestný bagr, pak jeli zase zpátky – možná po jiné koleji. Bubny vypadaly kolejově napojené, ale nechtěl jsem se jim tam motat, takže víc nevím. Pokud jeli z Hrabovky, tak kromě větve na Masaryčku je to už sjízdné skrz.

Martin

Pracovní vlak tam byl zcela jistě od úterý, 26.11.2019.

Václav Horáček

Stál tam už 14. 11. když jsem projížděl směr Bubny.

P. K.

Ve čtvrtek 22.11. jsem jezdil okolo linku 207 a na mostě řádila podbíječka spolu se stabilizátorem a pluhem, takže to odpovídá.

Lukáš F.

Štěrk z vagónů tam sypali už dřív. Nepíšu si deníček, ale koukáme na to z kanceláře.

Oldřich Sládek

Jj, fotil jsem to v úterý