Na Negrelliho viaduktu se po více než dvou letech objevil vlak, zatím jen pracovní
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu postoupila do další fáze. Více než dva roky po jeho uzavření kvůli kompletní opravě se na přemostění
Rekonstrukce Negrelliho viaduktu postoupila do další fáze. Více než dva roky po jeho uzavření kvůli kompletní opravě se na přemostění Vltavy objevil vlak. Koleje zatím ještě nejsou v jeho celé délce. Hotový by měl být do poloviny příštího roku.
Most je zatím pro vlaky sjízdný z Hrabovky, pracovní vlak sloužil k dalšímu sypání štěrku pro pokládku kolejí. Dál probíhají práce na větvi kolem autobusového nádraží Florenc, kde byly oblouky v nejhorším stavu.
Na mostě chybí ještě například sloupy pro trakční vedení, postupně se většina prací přesouvá z viaduktu k povrchům podél něj. Položena bude například nová kanalizace, do které budou následně připojeny svody odvodnění mostu.
Rekonstrukce historického viaduktu začala v červnu 2017 v celém úseku dlouhém 1,5 kilometru. Zahrnuje sanaci všech 99 původních mostních oblouků, z nichž osm překračuje Vltavu. Několik oblouků se přitom ukázalo být v mnohem horším stavu, než očekával projekt. Musely být proto rozebrány a postaveny znovu. To stavbu protahuje a prodražuje. Původně měla stát miliardu, aktuálně je cena přes 1,3 miliardy.
Rekonstrukce má být hotová nejpozději do konce června příštího roku, mluví se o možném zkrácení termínu o měsíc. Akce nabrala zpoždění kvůli tomu, že některé oblouky jsou v horším stavu, než předpokládal projekt. Hotové je například už i historické hradlo, které zůstane zcela nevyužité. Jeho opravu nařídili památkáři.