Cestovní ruch Doprava ve městě Infrastruktura Vodní doprava

Na náplavce na Výtoni mohou nově přistát malá rekreační plavidla

Provoz na Vltavě v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Provoz na Vltavě v Praze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Vůdcům malých rekreačních plavidel se v Praze nově otevřela další místa pro přistání. Podle oznámení Státní plavební správy z 24. února mohou za určitých podmínek využít i neveřejná přístaviště na náplavce podél Rašínova nábřeží a na protějším břehu na Hořejším nábřeží.

Nábřeží patří Praze, pro kterou je spravuje městská firma Trade Centre Praha. Dosud u náplavky mohly stát vesměs pouze velká plavidla, a to na základě dlouhodobé smlouvy s městem. „Vůdce malého plavidla, který hodlá využít k přistání břehové hrany Rašínova nábřeží, musí kontaktovat s předstihem a před vlastním přistáním provozovatele neveřejného přístavu,“ píše plavební správa.

Limnigraf na Rašínově nábřeží. Autor: Chmee2 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19242487
Limnigraf na Rašínově nábřeží. Autor: Chmee2 – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=19242487

Správce přístavu si následně vyžádá informace o délce plavidla, účelu a době přistání. Pak přistání povolí a uvede číslo pacholete či jiné místo k vyvázání. „Do okamžiku obdržení informací k využití břehové hrany není vydán souhlas k přistání,“ doplnila SPS.

Ke krátkodobému stání dle uvedených pokynů lze nově využít Rašínovo nábřeží nad železničním mostem, Rašínovo nábřeží v okolí limnigrafu (výtoňský vodočet), Hořejší nábřeží mezi botelem Admirál a Palackého mostem a Dvořákovo nábřeží v prostoru před botelem Albatros. Krátkodobé stání na zhruba dvě hodiny není zpoplatněno.

V Praze jinak funguje veřejné přístaviště na mole u Benešova nábřeží.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Možná jeden z dalších hřebíčků do rakve pro „cyklostezku“ po náplavce, protože dále přibyde počet lidí a možná i aut zajíždějících se zásobováním. Přitom nahoře na ulici je pro cyklisty jen pár cyklopiktogramů v místě, kde je silnice nejširší.

otaznick

Plavidla přistávají? Měl jsem za to, že připlouvají.

Vít Jůza

Dokonce od toho má jméno přístav …

Jarek

To je dobrý, ale vzhledem ke stavu železničního mostu bychom tam spíš potřebovali zakotvit něco takovýhodle:
http://www.trainsofturkey.com/uploads/Network/train_ferry_sirkeci_ank14_mp.jpg

K.S.

Ne, to se bude spíš jezdit přes Inteligenci (Jen co s tím mrchavým tunelem? Nejde funkce vyzdívky nahradit něčím co zabere mně místa aby se vlezla druhá kolej?) a pak zpátky na Smíchov a zase dopředu. Nebo bude ze Smíchova hlavové nádraží a těch pár tranzitních vlaků se nějak na to hlavní protáhne právě přes Braník. Je to s dopravou v rukou státu u nás tak nějak mizerné, nezdá se Vám taky? Železnice bez snahy takového rozvoje infrastruktury aby po tratích jelo co nejvíce vlaků (a byl z toho co největší příjem), na vodě se místo řešení splavnosti řeší jak… Číst vice »

Jarek

No ve státním sektoru chybí incentivy k tomu něco dodávat a zlepšovat – z víc vlaků nebudou mít vyšší odměny, leda víc práce za stejné peníze, případně vyšší provozní náklady… Dtto ŘSD a ŘVC ve svých oblastech… Ale pokud státnímu sektoru chybí motivace na úrovni obchodního modelu, možná by se dala vytvořit aspoň na úrovni týmů nasazených na klíčové úkoly a samozřejmě managementu. Například ředitel SŽ má osobní ohodnocení nastaveno na přípravu VRT a přijde mi, že to celkem i vliv na funkci má. Peníze, které by to stálo, jsou ve srovnání s realizačními náklady naprosto mizivé a v resortu… Číst vice »

Jiří Kocurek

Prosívás neblbněte. Ještě by pak po 20 letech provozu mohli přijít památkáři s požadavkem zachovat železniční přívoz, že plující orezlý přívoz by na pamoramatu Prahy chyběl, čímž by panorama Prahy nenávratně zničil. Co na tom, že paluba už vagony neunese.