- Město •
- Metro •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Na náměstí Jiřího z Poděbrad se pod ochranou sv. Barbory začíná razit šachta do metra
Modernizace stanice Jiřího z Poděbrad, stavební jáma (listopad 2021). Pramen: Strabag
Stanice dostane dvě dvojice výtahů. První dopraví cestující z nástupiště do přestupní chodby, druhá na povrch.
Prestupni chodby mezi vytahy sou fajn. Moc, vykaly, fetaci co si pichaji primo pod kamerou aby na ne dohled nevidel… Jestli si nekam ma clovek vzit nuz nebo peprak do ruky tak prave do prestupni chodby. Schvalne si zkuste Andel nebo Florenc.
Jojo, a ze Sherwoodu se mrtvoly shrabujou každý ráno buldozerem.
Miliarda jsou neskutečné peníze. Jen tak teoreticky, na kolik let by ta suma vydala na mzdách pro dva služebníky, jednoho dole jednoho nahoře, kteří by vyvezli svezli vozíčkáře po eskalátoru?
Jasně. A jak dlouho by mohly jezdit na letiště zadarmo taxíky, kdyby se nestavěl vlak.
Šmarjápano.
No, bylo by jich potřeba fakt dost, kdyby měli suplovat i ty eskalátory, které sjou v té miliardě započítané.
ta cenovka je fakt šílená…jen nevím…zda to nejde nějak lépe a levněji…
náklad na člověka je v současných cenach cca 400-600tis/rok, i kdyby to bylo na tři FTE, tak se vyplatí víc asistent, co pomáhá do metra…než tohle.
je ja jsem šetřílek, to se ví…
hlavně když porovnáme, kolik by za jeden blbý výtah bylo třeba nových tramvají…
A teď si spočítejte kolik by bylo koblih místo pár „blbých tramvají“.
Ještě by byla zajímavá matematická úloha, kolik asistentů je třeba pro zajištění zatěsnění tunelů, vytvoření nové hydroizolace stanice, renovaci kamene, nových eskalátorů a tak – což je v té částce též.
„Svatá Barbora, panna poctivá, havířům pomáhá…“
Čistě ze zvědavosti, uvažuje se při takovýhle drahých akcích třeba o instalaci rychlovýtahů, tedy že by to dostalo docela dost lidí do metra rychle, nebo jsou to typické pomalé výtahy jako všude ? (Např. na nádražích)
ten výtah ale není určen k tomu, aby ho používali „běžní“ cestující, ale k tomu, aby ho používali vozíčkaři a „kočárkáři“.
Pořád neznamená, že se nemůžou dostat dolů rychle…
Počítám že ta odpověď byla myšlená jako: Není žádoucí aby ty výtahu používali (zneužívali??) ti co absolutně nemusí…
Nevím jestli s takovým přístupem souhlasím ale docela to chápu…
To ano, nicméně kolikrát se stane, že „normální“ ujede vozíčkáři „před nosem“ ? Pokud nejsou lidi hovada, tak minimálně. (A naopak pokud někdo jede nahoru a nahoře čeká vozíčkář, přijede mu výtah rychleji.)
Myslím si, že kdyby se tyto případy zprůměrovaly, pak by průměrné zpoždění vozíčkářů bylo asi takové, jako vydá zpožděný výtah.
Škoda, že to kopání do země je tak drahé a nejde více automatizovat, poptávka by po tom byla. Protože v absolutních číslech vypadá miliarda na výtah do metra za jednu stanici hrůzostrašně a dost to leze do už tak značně ztrátového rozpočtu MHD.
To je holt „daň“ za to, když chce jakákoli země patřit k civilizaci. Jinak, tou automatizací byste zejména v případě takovýchhle prací moc neušetřil, tady mzdy tvoří zcela marginální procento ceny.
Je to tak, dát miliardu za jednu stanici metra nebo dát miliardu a udělat v centru bezbariérové všechny zastávky tram… Martin Šubrt z Ropidu už to tvrdí docela dlouho, ale je to moc logické, úsporné a rozumné tudíž to nemá naději. Radši budeme dělat bezbariérový protiatomový kryt za miliardy 🙂
Ale vždyť tramvajové tratě včetně zastávek se také modernizují za stamiliony. Metro jako samostatný dopravní systém ne plně doprovázený tram přístupnost potřebuje. Pokud pojedete z Jiřáku na Hůrku, Čerňák, Chodov a mnoho dalších mimo centrum, tak hodně štěstí s bezbariérovými ostrůvky tram v centru.
Kdyby to bylo výhradně „buď anebo“ tak by na tom něco bylo, ale ono by mohlo být i obojí… možná ne naráz ale přece…
Ja to tvrdim take.. nema smysl mit kazdou zastavku metra bezbarierovou.. ale napr.kazdou 2.nebo3. 😇
Zkuste si někde půjčit vozík a dostat se na něm od jedné stanice metra k druhé po povrchu. A to nemluvím o situaci, kdy se v jedné stanici zařízení porouchá a nejbližší bude o 3 stanice vedle.
To už by dávalo větší smysl říct, že metro bezbariérový udělat nezvládnem, nepouštět se do toho vůbec a ke všem linkám metra zřídit souběžný autobusy s plošinama vyhrazeným pruhem. Ale na to je celkem pozdě ve chvíli, kdy je většina sítě metra už bezbariérově přístupná. Včetně doplnění přístupu do půlky stanic postavenejch před rokem 1990, kdy se to vůbec neřešilo.
Stale tvrdim, ze vynalozene naklady neospravedlnuji investici bezbarieve. Nikde netvrdim, ze se ma investice plne zastavit. Ale uz jsme v bodu, kdy fin.zdroje dochazi a musime si plne spocitat jejich vyuziti. Ano, bude to neprijemne, kdyz budu chtit vystoupit na Jiraku a nebude bezbarierova.. ale tak prizbusobim cestu.. tramvaj je kazda druha.. linka 11snad plne bezbarierova, tak nastoupim cestou a vystoupim na Jiraku. Ze se mi cesta prodlouzi, nevim o 10minut, je akceptovatelny. Nehlede na to, ze jine cesty, spoje muzou byt kratsi/delsi. Je potreba utahnout opasky a zacit vyrazne setrit. Nebo zvednou cenu predplatnych kuponu 3*a nereknu ani popel.… Číst vice »
Ta cena cca 1,3 mld je za celou rekonstrukci stanice včetně vestibulu. Cena za samotný výtah je o řád nižší.
Máte pravdu, je to podobné jako když si vzpomenete na nějaké vylepšení až potom, co svůj dům dostavíte – bourání, instalace, začišťování, stejně to nesedí dokonale (alespoň mně nikdy ne…) a celou dobu si říkáte kolik jste si mohl ušetřit starostí a peněz, kdybyste to udělal rovnou. Ale kdo to mohl tehdy tušit…
No v roce 1975 opravdu mohli tušit, že eskalátor není pro každého…
Nemohli. Soudruzi měli vozíčkáže pouklízené po různých ústavech, a maminky s kočárky nemají co trajdat metrem. Metro je pro soudruhy pracující, aby se dostali do práce…
Co prosím? To nikdo z nich neměl rodinu, aby se po rodině dozvěděl, že ten či tamten přišel o nohu? Ať už za první světové nebo za té druhé.
tak když jsem pri kvalitě pohybu…jako válečný invalida…poskakoval o berlích po Peterburgu…i v tom jejich metru…tak mne vždy doprovazel(a) dozorčí stanice, jedná měla kukan nad eskalatory, jedná pod.
zda umí svézt dolů i vozík, nevím…
a šlo to bez výtahu…jakkoliv je to poněkud archaicky způsob…vyžadující spoustu pracovní sily
Zažil jsem to, když jsme chtěli někdy okolo r. 1985 aby se v rakovnickém důchoďáku udělal východ tak, aby člověk na vozíku mohl odjet rovnou, od výtahu, aby nemusel po schodech. Tehdy to furt nešlo a nešlo. Až později jsem se dozvěděl, že není zájem aby se lidé na vozíku pohybovali po městě. Dnes tam ten východ prý je.
Moment, to není jen výtah, jsou tam i eskalátory a asi i snaha o eliminaci zatékání, pokud s ním má stanice nějaké problémy…
Hrůzostrašně vypadá především to, když se hodnotitel dostane jen k Modernizace je rozložena do tří etap: zbudování výtahů,
a dál přestane číst: opravu vestibulu a nástupiště a výměnu eskalátorů za nové.