Na Náchodsku začal měřit rychlost radar, od dnešního dne zaznamenává přestupky
Úsekové měření ve Velkých Petrovicích. Foto: Město Náchod
Zkušební provoz ukázal jen za duben 18 tisíc řidičů, kteří překročili rychlost.
Zkušební provoz ukázal jen za duben 18 tisíc řidičů, kteří překročili rychlost.
Co je za problém s komentářem, že byl zničen listantý les mezi Mýtem a polickým nádražím?
To se nesmí psát, že úsekové radary jsou zdrjem peněz pro města, že to mažete?????
Nový uživatel se musí nejprve schvalit
Úsek mezi nádražím a Mýtem je jinou kapitolou. Co se tam vlastně stalo, že ten porost nad silnicí byl zprasen takovým způsobem jak to tam nyní leží. To je také z důvodu bezpečnosti? Krásná vizitka při vjezdu do CHKO Broumovsko, jak poničit listnatý les. Jak tam ještě bude dlouho ta 50? Rok, dva, tři??
Celkem rovný úsek na rozdíl od Police – Petrovice. Je tam chodník, školka už je jinde, domy skoro žádné a přechod asi taky nebude permanentně využíván. Ano jde především o bezpečnost, tak se to vždy orámuje, ale hlavním motivem jsou spíše peníze z pokut, které z těchto úseků plynou.
V tomhle státě je něco špatně, pokud takové množství řidičů vědomě ignoruje pravidla.
To je taková místní zvyklost hlásat rychlostní limit = minimální rychlost bez ohledu na situaci…
Pak je tu zvyklost místních řidičů, že tachometr je pro idioty a jezdí se vždycky aspoň +5 až +10, protože všechny tolerance se musí přece vytěžit na maximum.
Existuje důvod, proč nečumět za jízdy setrvale někam pod volant. Lidské oko totiž nedokáže ostřit zaráz na špičky předpažených rukou a do stometrové dálky.
U řidítek to platí taky a už vidím cyklisty jak se kroutí, kdyby měli dodržovat 30 km/h, ani o 1 km/h navíc z kopce. Taky nebudou setrvale kontrolovat tachometr.
hned dva bláboly za sebou, nejlepší na tom je, že když jedu v zóně 30 na kole 30 tak mě přejede 9 z 10 aut , jejichž řidiči tedy rozhodně “ nečumí pod volant“ . Když jedu autem na 30 třicet, tak mě předjede tak jeden z deseti, ale každý druhý má potřebu jet těsně za mnou a někteří horlivci za svatou hostii rychlosti a samozvaní vychovatelé pak po předjetí v místě kde již není omezení mají potřebu přede mnou zabrzdit . Není žádný problém jet na 30 třicet, jsou to jen a jen ubohé a stále se opakující výmluvy… Číst vice »
Takových kamikadze u nás máme (silnice s poměrně prudkým klesáním). Třicítka kvůli bus zastávce, přecházení dětí, hromadě výjezdů, na vstupu do úseku kárající inforadar. Často ale není rozdíl v přestupkové rychlosti jízdy mezi namachrovancem v BMW a cyklistou, který rád adrenalin. Případné rozplácnutí by mohlo být záležitostí mžiku. Dohled nulový, ač opakovaně žádáno (ne tedy mnou, ale těmi, co na ty závodníky mají přímý výhled z oken) skrze místní úřad. Komunikace je údajně nově součástí nějaké cyklotrasy.
Tempomat existuje….a zkušený řidič ví ani se nemusí dívat na tacháč….a ti co to nezvládají mohou jet třeba vlakem.
Pokud nedokážete na přehledném úseku udržet rychlost do 50 km/h, vůbec jste neměl dostat řidičák (toto je součást zkoušky). Pokud jste o tuto schopnost přišel až časem, měl byste řidičák vrátit.
A pokud je úsek nepřehledný, o to větší důvod je jet pomaleji.
Pokud je někde max. povolená rychlost 50 km/h, nikdo vás nenutí touto rychlostí jet (a riskovat, že vám to „ujede“), můžete jet klidně třeba 45 km/h nebo podle situace i pomaleji, stačí prostě nejet rychleji, než je ten limit.
U nás to ale spousta řidičů chápe spíš jako přikázanou minimální rychlost. Tak to ale není.
je tomu tak a ti nejhorlivější pak dávají hloupoučké přednášky o optice, fyzice, převodových stupních a nakonec přidají tu o tom, že když nesledují rychlost tak se o to víc věnují ostřížím zrakem zvyšování dopravní bezpečnosti …
+-10 % je běšžná nepozornost.
Dokážete odhadnout 5 metrů přesně na centimetr?
hm , v dnešní době kdy vám obyčejný mobil či navigace pípne když jedete max povolenou rychlostí , mimochodem dokážete dát lepší příklad než ten váš s 5 metry s přesností na centimetr zejména když mluvíte o 10 procentech ? Tušíte vůbec kolik cm je 10 procent z 500 cm ? ? ?
Který masochista si to pípnutí či jiné akustické upozornění nastaví bez tolerance? 🙂 5-10 % jsou asi nejčastější možnosti nastavení.
Připusťme, že je určité procento bázlivých řidičů, které strašák pokuty sevře natolik, že vážně koukají dolu (znám takové i v rámci rodiny a marná diskuze s nimi, že jim hlavu nikdo za případné malé přešvihnutí neutrhne), namísto periferního sledování, co se děje okolo, a nepromítají si, co by se mohlo dít o padesát metrů dále, kde třeba je na chodníku děcko s koloběžkou. Jsou to ti, co jedou reálně hluboko pod limitem pro daný úsek, zpravidla v čele vláčku.
Dodržování předpisů= “ masochismus “ v očích některých účastníků provozu na českých veřejných komunikacich v 21. století, to jste se vystihl přesně…
Téměř 50 řidičů😃 To vyjádření psal buď nějaký druhák, i když i tam už zpravidla umějí aspoň do stovky, nebo spíš těch 50 super rychlých řidičů moc chtěli, aby to vypadalo hrůzostrašněji, ale holt to o pár jednotek nevyšlo.
Místo je vyhlášené mezi motorkáři, pravidelně se tady v létě prohání mezi zatáčkami ve zdejším údolí. Tipl bych, že ty extrémní překročení rychlosti budou právě od nich
Radary ale měří jen dvoustopá vozidla ne?
Většina ano. Respektive měří cokoliv, ale aby šel pokutovat řidič motorky, musí mít kamery na zadní SPZ, což většina nemá
Tady mají oběma směry
Zrovna tady je to dobře, že tu úsekový radar je. 50 tu málokdo dodržuje a párkrát mě tu i někdo předjížděl. Škoda, že se nedá silnice více napřímit, před 20 lety vedla hlavní silnice přes Bezděkov nad Metují, ale ta byla v zimě špatně sjízdná.
Bylo by možné získat výstup nejen o kolik kdo překročil, ale celkový graf, kolik kdo jel? Tedy od nuly až do maxima?
Mohlo by být zajímavé vidět graf rychlost/četnost.
V té pasáži, která nepřipomíná (kromě chodníku) vesnici, tam to svádí… V Rakousku v podobných případech píchnou šedesátku, ale běda, kdo jede dvaašedesát! Zato u té bus zastávky (oblouk, přechod, křoví zakrývající chodcům výhled a řidičům skrývající pohyb chodce, výjezdy…) bych teda navrhnul spíš stacionárně měřenou 40.
Btw. u toho nedalekého nádraží, historicky pojmenovaného Police n. M., ač ta je úplně jinde, už je od bus zastávky konečně přechod, nebo stále ne?
Žádný přechod tam není, ale kvůli těžbě dřeva z přilehlého svahu tam je na letošek píchnutá 50 + semafor
Není to přímo z místa, ale Plzeňský kraj u radarů statistiky má… https://doprava.plzensky-kraj.cz/map/index Stačí si v detailu radaru vybrat Měsíční statistiky
Díky! Tak jsem nahlídl na Červené Poříčí, směr z Plzně.
0-40 jede před radarem 13 % vozidel, přímo u něj 24 % Zvláštní…
Je tam povoleno 50 km/h, dodržuje ji 92,4 % vozidel, 97,5 % jede méně než 55 km/h, 99,0 % méne než 60 km/h.
Ono je to tam docela sesup, takze i kdyz si clovek nahore u radaru pribrzdi vic, za chvilku je rychlostne tam, kde byl. Zadna zahada.
To jsou jenom ty infobudky, z nichz je snad kazda druha mimo provoz uz pul roku 🙂 mne by zajimaly statistiky z tech opravdovych radaru, treba v Klatovech na Domazlicke. Tam je tenhle inforadar (statistiky mimo provoz) a hned pod nim je za krovim schovanej radar ostrej, pokutovaci. Ale tam proti umisteni tezko neco namitat, je to sesup s kopce a kousek pod radarem svetelna krizovatka, tam by bylo nejaky divoceni docela o hubu.
Průměrná intenzita je v tomto úseku . dle posledního sčítání, 8000 motorových vozidel za den , čili cca 240 000 za měsíc , říkají že mají 18,000 lidí s překročením za duben , čili to dělá cca 7,5 procenta z celkového počtu průjezdů velmi hrubě pro představu. Pokud by to byly osobáky, což bych čekal, protože nákladáky se tam celkem běžně v těch zatáčkách ve vyšší rychlosti vyválejí, tak by to samozřejmě bylo o něco víc , cca 10 procent ( 6900 osobáků a dodávek za den ) …
Jenže „překročil rychlost“ se bere, když radar zazmanená +1 km/h nad v něm nastavený limit a stejně tak se řekne překročil rychlost, když někdo +40 km/h.
A dělá se jakoby všichni, kteří překročili rychlost, jeli +40 km/h.
Teď se zase vyrojí spusta těch, kteří nikdy nešlápli ani 10 cm od přechodu, takže 4 metry…
nu a jak jinak by jste si přál označit překročení MAXIMÁLNÍ POVOLENÉ rychlosti ? Kategorie podle překročení a nejlépe dělené i podle místní regulace, Tedy na 40 km v hodině na je to 30ce pirát či maniak na 90ce více spěchající a na 130ce už dle vás vlastně skoro oběť systému ?
Jednoduše to rozdělit do více kategorií jako jsou rozdělené pokuty právě za překročení max. povolené rychlosti.
už tam nejezdím tak často jako kdysi, ale úsek Žabokrky -Police nad Metují jsem vždy vnímal jako místo, kde není k pomníčku daleko, poslední smrťák tuším 2019 …
Zrovna místo na fotu je celkem přehledné, takže polovina řidičů hypnotizuje tacho místo místo aby hlídala, chodce, bus atd. Horší je to kousek dále v té vracecí zatáčce, kterou se stále ani nepokusili napřímit, tam už nějaké pomníčky jsou
znám to tam , že je to tam zrádný protože i celkem široký , a to foto není zdaleka dobrý příklad , popravdě stále nechápu tu hypnotizaci tachometru a přehlédnout bus kvuli maximalce ??? Prostě si nechám v navi nebo na mobilu zapnutou funkci varování dle místní rychlosti a krom dodatkových značek hned vím, že nemusím tak šlapat na plyn
Ono to při 50 nemá smysl narovnávat, do této zatáčky za běžných podmínek nebrzdíte a narovnáním byste ušetřil pár desitek metrů
Trochu si protiřečíte, pokud je to přehledné, tak se vám asi nestane, že se tam zčistajasna objeví nečekaný bus nebo chodec.