Na ministerstvu už je jasno: Stavební povolení pro trať z Brna do Střelic platí od 23. července
Trať Brno - Střelice. Autor: Martin Grill
Ministerstvo dopravy po několikadenních nejasnostech dnes oznámilo, od kdy je pravomocné stavební povolení pro modernizaci a elektrizaci tratě z Brna
Takže uděláme úzký peron mezi Vechtrovnou a kolejí a počkáme na smrťák nebo snížíme rychlost projižďějících vlaků?
Pořád nechápu, proč se neelektrifikuje celá trať až do Jihlavy
Myslím že by chtěli ale to by tam neměli být lidé typu strejda z Tetčic a podobné existence
Ne, nechtěli. V opačném případě by již byly hotovy projekty navazujících úseků.
P. S. „strejda z Tetčic“ v případě této stavby rozporoval jen věci skrz Tetčice. Naopak nic nerozporoval např. v „Revitalizaci Zastávka – Okříšky“.
Bylo by to logicke. Muzeme vsak doufat v salamovou metodu, protoze po dokonceni elektrifikace pak bude argumentace i vypocty jednodussi.
A nehraje tam spíš roli to že v Zastávce končí brněnský „Sbahn?“
Nekončí tam. Brněnský S-Bahn (dá-li se to tak vůbec nazvat) končí v Náměšti.
Původní plány s elektrifikací až do Jihlavy počítaly. Plus měla být dvojkolejka do Zastávky. Tehdy na to šla podojit EU, takže nebýt jistého pána z Tetčic a jemu podobných, mohlo už být pár let hotovo.
Nyní je otázka, jestli se na tuto trať podaří zajistit nějaké spolufinancování z EU…je docela možné, že nikoliv. A navíc velkých projektů na železnici je nyní více než dost. Osobně si tedy nemyslím, že by se v dohledné době natáhly dráty až do Jihlavy… Pouze se salámovou metodou udělá elektrifikovaná dvojkolejka pro IDSJMK do Zastávky…
„nebýt jistého pána z Tetčic a jemu podobných, mohlo už být pár let hotovo.“
Nesmysl. Žádné projekty na to schválené nejsou.
Ostatně, dá se argumentovat, že jestli byl problémem „pán z Tetčic“, tak se dalo postupovat s elektrizací ve směru od Jihlavy.
Ty dráty tam budou až v roce cca. 2045, kdy bude nově jezdit linka R33 v 60 minutovém taktu po ose Praha – VRT – sjezd Jihlava – Okříšky – Třebíč – Náměšť – Brno-Vídeňská terminál VRT – teda aspoň takto je to namalované v SP-čku:-))). Vlaky ojeté patrové TGV-duplex zatím v plánu:-))
No co… Když něco bylo uděláno před, jak se bude postupovat? Stavební povolení je, bourat to nemá cenu, protože by se to tam dělalo znovu. Takže stát dá státní organizaci pokutičku a bude hotovo. Státní erár bude na nule…
Mam za to, ze podle stavebniho zakona dnes nemusi davat ani tu pokuticku. Je to na zvazeni spravniho organu, muze klidne udelat jen bububu.
Ten majitel hospody se ale má, mít ze zastávky přístup přímo do podniku… být majitelem, tak už bych se nemohl dočkat dokončení stavby a zprovoznění nástupiště. :-)))))
(A to myslím upřímně, vím, že majitelé se k tomu staví paradoxně a k mému nepochopení úplně jinak.)
6 majitelů zjevně nechtělo vydělat na složitém provozování hospody, ale na spekulaci s pozemky, kdy první od drah levně koupili, a pak nejspíš chtěli nejméně 10x dráž prodat pod záminkou, že jim nové nádraží znehodnotí superlukrativní restaurant.
vůbec bych se nedivil. tento spolek je, jestli se nepletu už 3 nebo 4 vlastnikem oné „nemovitosti“ – bývalýho strážního domku. Nikdo z předchozích ani stávajících majitelů nijak nepokročil v tom, aby koupili pozemek, na kterým to stojí. Co se té hospody týče tak je to obyčejná nálevna bez kuchyně, protože palačinky a párek v rohlíku za kuchyni nepovažuji.
Porad Vas to hloupe a nesmyslne navazeni se bavi? Neztrapnil jste se posledne uz dostatecne, kdyz Vam nekolik lidi Vase argumenty smetlo ze stolu jednou vetou?
P.S.: Pozemek pod budovou patri SZDC a ti ho nikdy nikomu prodat nechteli. Uz v roce 1992, kdyz to kupoval prvni soukromy majitel.
Jak měli pokročit, SŽ jim někdy pozemek nabídla a oni ho odmítli?
Tim spekulovanim s pozemky, ktery je treba prodat 10x draz, myslite ten pozemek, ktery je ve vlastnictvi SZDC? 😂
Vymýšlíte si kraviny.
Majitelé Vechtrovny ale vlastní jen budovu, pozemek pod ní je Správy železnic.
To vaše „zjevně“ se pod tíhou argumentů už mnohokrát obrátilo ve vaši osobní vlhkou představu. Tak, jako u všech drážních domků, které jsou v obvodu provozní trati, nebyl ani tento prodán s pozemkem, jímž nadále disponuje SŽ. Majitelé Vechtrovny zcela oprávněně požadovali, aby peron zůstal tam, kde je a kde je to navíc z prostorového hlediska nejvýhodnější. Teď je tam odhrábnutý kus svahu a jedinej, kdo to považuje za lepší řešení, než to stávající, jsou firmy, kterejm za to zaplatí.
„spekulaci s pozemky“
Žádný pozemek těmto 6 majitelům v dotčeném místě nepatří.
„mít ze zastávky přístup přímo do podniku… “
Vchod do podniku je z opačné strany; a ani po „přemístění“ nástupiště nebude vchod přímo ze zastávky (pomíjím, že by šlo spíše o „východ z podniku“, uvážím-li, že většina hostů by přijela od Brna, tzn. na protější nástupiště než které je u hospody).
Škoda, že neexistuje něco jako datové schránky, kde by bylo jasné a ihned dohledatelné kdo komu co doručil…
otázka je, zda ji (DS) mají všichni účastníci, stačí, aby jeden z nich byl nepodnikatel a už ji mít nemusí
Přesně tak, ještě bych doplnil,že stačí mezi účastníky jeden nepodnikatel s bydlištěm na obecním úřadě nebo podnikatel s domicilem na Panenských ostrovech a je o zábavu postaráno.
Neplatí tu náhodou fikce doručení?
na splnění fikce doručneí musí být prokázáno vhození nebo vhodné místo k uložení upozornění, že má zásilku na poště.
Datove schranky muzou mit i fyzicke osoby a jejich existenci lze snadno overit. Predpokladam, ze urad tak snad cini…?
Můžou, ale z vlastní zkušenosti můžu říct, že je jich zatím málo. A pozor – podnikající fyzická osoba DS také mít nemusí.
mít můžou, ale na rozdíl od právnických subjektů ji nejsou povinni mít zřízenou ze zákona, proto mezi těmi fyzickými osobami, které jsou účastníky řízení, se může vyskytnout osoba, která DS nemá, pak přestává být pro úřad DS řešením výše zmíněného problému s poštou
Ale tady se snad řeší, jestli SŽ začali předčasně stavět, než dostali povolení. SŽ = státní instituce s datovou schránkou, orgán vydávající povolení je taky státní instituce s datovou schránkou. Proč si to povolení nepředali datovou schránkou?
Ale to oni si předali určitě přes DS – SÚ vydá povolení a to rozešle s informací, že nabyde právní moci 15. den od doručení účastníkům řízení, takže SŽ dostane povolení a pak musí čekat a pokud chce mít jistotu, že již nabylo právní moci, tak si to nechat u toho kdo povolení vydal, potvrdit.
Ale dalo nám to fušku!
Ó jaký to jsou na MD pracanti. To budou odměny za takovéhle makání.
No to si pište, že si to zase rozdáme!
Tak především tam nekecají a makají a řídí ministerstvo jako firmu. Za to si ty odměny plně zaslouží.