Na lokálku z Rakovníka do Kralovic se má vrátit celoroční provoz
RegioSprinter Die Länderbahn CZ na trati Rakovník - Kralovice. Foto: Tomáš Duroň / Die Länderbahn CZ
Provoz má zajistit Die Länderbahn CZ.
Provoz má zajistit Die Länderbahn CZ.
Provozu na této trati fandím,, za mě Ok. Odboural bych ty děsně nízké rychlosti u polních přejezdů. Je to zbytečné prodloužení dojezdových časů. I ve velkých městech jezdí na křižovatkách tramvaje padesát a také to jde.
Naprosto souhlasím. Bohužel je velké procento řidičů, kteří to jsou schopni nahulit přímo před vlak. To je potom na ochrannou radlici na motorák. Ale jinak souhlasím, že nemá cenu prodlužovat časy vlaku, kvůli nemehlům bez pudu sebezáchovy.
Na lesních cestách většinou projíždí traktory a náklaďáky, to abyste před 810 musel poslat obrněný vlak.
Proč tam bude jezdit nějaká cizí firma, když v Rakovníku je depo Českých drah s množstvím 810 a 814?
Přesně, bych to znárodnil 😆
Protože manageři ČD nechtějí tuhle linku.
No upřímně, lokálka co vede víc lesem než obcí, co sice vede z Kralovic do „okresního města“, ale žádné velkoměsto to není, Praha celkem daleko (z Kralovic). Navazující trať do Prahy taky bída… Plzeň blíže… Protažení (obnovení) tratě na Mladotice hezký sen, ALE…. ŘSD celkem aktivně plánuje most a obchvat Plasy, obchvat Kaznějova. Opravdu si myslíte, že když vznikne taková slušná komunikace na Plzeň, že by někoho zajímal vlak, kterým to do Plzně bude 2x? delší doma. Možná pro nějaké výletníky a čundráky, ale kolik takových je? Těm fakt stačí bus…
Vyhazování peněz daňových poplatníků. Obyčejný obchvat a s takovým mostem.
nerozumím? vyhazování peněz daňových poplatníků je, když se někde nalejou mio/mld. do železnice a za pár let se zjistí, že tam skoro nikdo nejezdí nebo že nasazení moderních vozidel by stálo tolik, že tam nikdo dopravu neobjedná… a provoz se zruší. Nebo, že SŽ naleje 6mld na trať plzeň-klatovy, aby max rychlost byla 100kmh a propustnost tratě skoro stejná, možná o chlup lepší….
Vyhazování peněz je podpora dopravy, která je drahá má velké množství negativních dopadů, které se navíc do ceny provozu nezapočítávají. A to je právě silniční doprava, kterou bude nutné – bez ohledu na vaše názory – stále více omezovat a nahrazovat dopravou méně škodlivpu a levnější – tedy železnicí. To je ta odpověď na ty finance. Že to nechápete a nerozuossotí, bohužel! Ale smutné je, že nejste sám.
Jel jste tam někdy? Serpentinami do Plas a serpeninami z Plas. Třeba když napadne vrstvička sněhu nebo namrzne? Je to silnice 1. třídy. Provoz na ní má být bezpečný a přes údolí Střely se jinak než po mostě nedostanete, pokud se nemáme vracet k brodům. A opět je to tak, jak to na dráze bývá. Nádraží je na kopci, vzdálené pro většinu obyvatel Plas 1-2 km. To je pro přístupnost VHD celkem limitující.
Co se změní obchvatem? Ten je pro tranzitní dopravu. Tak že ten bus stejně musí dolů do Kazáče a dolů a nahoru přes Plasy.
Paroduji absurdnost komentářů, kteří kritizují každou kolejovou novostavbu.
Navíc Kralovice spádují do Plzně, ne do Rakovníka a nádraží v Kralovicích je na konci městečka, ale co je v Kralovicích daleko…
V Kralovcích scházejí pouze dvě nové zastávky, s jejichž výstavbou se počítá a navíc k té hlavní stanici patří napojení místních autobusů.
Stačí. Vycházková hůl nebo jiný čagan by taky mohlo stačit, když dříve to taky stačilo.
No, uprimne, ty autobusy stojí za houby (respektive jejich JŘ), a tím že opravdu je problém s kočárky a koly, mohu jmenovat několik rodin jmenovitě (samozřejmě že ne zde), kterým prostě nezbylo, než přejít na auto…asi tak….
Jakože je lepší jít s kočárkem kamsi do polí za vesnici na vlak?
Ne, s kočárkem prostě odjedete autem…než se dohadovat s autobusakem, jestli vás jako milostivě vezme
jenže s kočárem do vlaku taky není terno… ne všude jsou nástupiště ve výšce vlaku…
Když jsem měl před 40 lety dcery v „kočárkovém věku“ a jel jsem s některou z nich sám, nikdy se mi nestalo, že by mi do vlaku (busu, šaliny…) s tím kočárem nikdo nepomohl… To už je dneska svět tak v prdeli, že už se ani na tohle nedá spolehnout?
Každopádně to je časově zdržující.
Prostě vždy musíme najít argument, proč to nejde. A pak se divíme jak jinde ten rozvoj jde kupředu, protože tam se neřeší zda něco jen stačí nebo že něco nejde.
To není jen o pomoci do vozidla… Zajet na peron, objet budovu…a když je nádr. Na kraji města…a jako bonus je, že cesta trvá o polovinu čase déle a druhý bonus je, tě to stojí víc 🙂. To je jako Č.K. – Č.B., kdo to pojede vlakem? Možná někdo, kdo bydlí u nádraží…
A taky u toho intenzivněji dýchat a ještě poslouchat kecy staničního rozhlasu. Jo, jo, vždy se dá okecat proč právě to a to nejde.
to jako s tím nahrazením vlaku autobusem. pořád se kecá a kecá a proč to nejde a vlak je lepší, busem to nejde… furt furt furt 😀
Nejde a basta fidli. Naštěstí v aktuální realitě to jde, oproti paralelnímu vesmíru.
Proč byste se s někým dohadoval? Přeprava kočárků v LE autobusech je naprosto bezproblémová. Je tam na ně místo.
A taky tam jezdí.
Přeprava kočárků v autobusech je bezproblémová jen do chvíle, než je v autobusu další kočárek, pak máte smolíka pokud tedy řidič nebude risovat kriminál a nevezme do busu kočárků více.
Do vlaku těch kočárků ale vejde xx, stejně tak jako přeprava kol.
Jeden za dalších argumentů pro vlak je přítomnost WC. Mladým se to bude zdát směšné, ale mnoho lidí má takové zdravotní potíže a do autobusu nevleze, právě z důvodu toho že by to nevydrželi bez vykonání potřeby.
Ale prd, do vlaku se vejde kol/kočárků jen tolik na kolik je schválený stejně jako do autobusu. Jinak si půjde v případě průseru sednout vlakoš (nebo fíra na samoobsluze). Je to úplně stejně.
A to ještě třeba kola někde cestující držet smí, jinde musí být na háku. Jestli se to v praxi porušuje, jejich boj, kriminálka se na to ptát nebude.
Ale určitě se do každého vlaku vejdou oficiálně minimálně 2 kočárky.
Do drtivé většiny busů pouze 1 kočárek, viz kauza pražské linky 103.
S autobusákem se dohadovat nebudete, protože kočárky autobusem úplně normálně jezdí a dostanete je do nich o dost lépe než do 810.
I lépe než do žebřiňáku. Ovšem kočárky do RegioSpideru se nakládají mnohem lépe než do autobusu.
Jako kolovrátek a ještě s nesmyslnými frázemi.
Ty autobusy zrovna mezi Kralovicemi a Rakovníkem jezdí ve všední den 14x denně zpravidla v X:40 a o víkendu 8x denně zpravidla v X:10. To je o 6 spojů více než vlak v PD a tuším o 2 v S,N. Jsou nízkopodlažní a s kočárkem v nich žádný problém není.
Ale je. Stačí jeden kočárek a nedej bože, aby nějaký důchodce seděl na těch nouzovkách. To se pak taky přeskládává třetina busu. O ježdění s kolem na výlet podél Střely nebo na tzv. Rakovnický okruh z Plzně si můžete nechat jen zdát.
Stojí za houby? Jakože 15 autobusů z Rakovníka do Kralovic je míň než 7 vlaků? Jo a první ve 4:25, poslední ve 22:30…takže asi tak.
A co ta obsazenost autobusů? Zdá se, že lidi nějak nelákají. Čím to asi bude?
Bude zajímavé sledovat obsazenost těchto vlaků, jaký bude ten jejich #potenciál. Jejich zavedení je čistě politické. Rozhodně je to ale mnohem lepší než provoz toho výstřelu v režii KŽC.
Všichni Pražáci cestují za přírodou vedle Prahy na Sázavu, kde je to taky kolikrát jak na Václaváku. Bylo by pěkné, když by třeba objevily i opačný, ekonomicky chudší směr.
Určitě, ale nevím, jak se jim bude chtít objevovat město vzdálený 90 km, kam je ale vlak poveze skoro 3 hodiny a dostanou se tam před polednem…
přesně tak, to fakt není pro běžné lidi…
Běžné městské děti zabaví už samotná cesta vlakem, zvláště pokud jim nikdy nebo málo jezdí..
Ze severo západní Prahy je to na vzdálenější, méně turisticky exponovanou část Sázavy taky nějaká doba.
3 hodiny? Z Prahy max. dvě, z Kladna cca hodinu. A když budou do Kralovic z Prahy konečně přímé R, pak i méně. Ale také to chce konečně nějaké peníze do modernizace tratí po těch více jak 150 letech. No a po zprovoznění přes Mladotice pak i ta Plzeň.
Všichni Pražáci určitě ne, ale tohle je stejný nesmysl jako třeba rekreák do Blatné. To i ten Turnov přes Jičín má větší smysl, dík moha památkám a tomu, že to jede v ekonomičtější formě.
Příští rok se také mají zavést osobáky Žihle – Blatno – Jesenice – Rakovník – celkem tři páry.
V Žihli to navazuje na vlaky z/do Plzně.
Bejt propojka do Mladotic mohlo to byt jednodussi, ale i tak je to pozitivni zmena.
Ono to není myšleno jako spojení Rakovníka a Plzně, ale to je jedno…
No, některé čekací doby v Blatně jsou na pěst….
Některé? Od Žlutic i RK směr Žihle a Plzeň taky návaznost 1:45h a přitom se ty vlaky minou třeba o 10 minut. Jenže se tam potkávají 4 kraje a neumí se domluvit. Ptal jsem se na PK, kdy hodlají končit vlaky až v Blatně, když po tom na Žihelsku volá docela dost lidí. Prej jo, ale neví kdy (nejdřív od r.25) a zatím musí stačit (ne)návaznost na dálkové vlaky PM-Most od MD. MD zas tvrdí, že návaznost a vůbec spojení s PK si má zajistit PK sám pomocí Os a Sp.
Je sympaticka ta uprimnost, ze v nekterych krajich maji penize i na tyto ucely viz tento clanek o PLK a o SČK. Podobne viz zvlastni hospodareni s regio vlaky v Usteckem či v MSK. Pro srovnani viz JMK, kde vypnuli dotace skoroprazdnych zastavkovych vlaků do Čejče a do V. Opatovic, aby kraj mohl zaplatit rychle dalkove ranni (Spesne) ze Znojma a z Bojkovic. No jo. Už asi nastal cas na vypnuti statnich dotaci na nektere dalkove vlaiy, když v dotcenych krajich asi penize maji na takove podivne ucely R23 R24 R25 R27 Ex1 Ex4 Dotace,vesmes na statni dluh, na vyjmenovane… Číst vice »
lokotky, vagonky, pasažéeské vlaky, vypnutí dotací. Jen asi pátý nick
Axeli lehni
Ex1 už zase jezdí s dotacemi? Nějakou dobu tomu pokud vím nebývalo.
Jen Ostrava-státní hranice, nebo ještě ten nedělní a pondělní rychlík, jestli to ještě pořád jezdí.
Nereagovat, krmíte trola!
Stojí za to zmínit politické pozadí celé věci. Od té doby, co se stal plzeňský krajský náměstek pro dopravu Pavel Čížek celostátním místopředsedou STANu, vystupuje vůči Boreckému jako jeho stranický nadřízený. Plzeňský kraj díky tomu ve sporu se Středočeským krajem nyní tahá za delší konec.
Vrabci si také štěbetají, že do Kralovic má být objednatelem Ústecký kraj v rámci stávající smlouvy s DLB, přičemž Plzeňský kraj mu to finančně vyrovná.
Vkrádá se tedy otázka, zda se Čížek nějak angažoval i ve sporu mezi Středočeským a Ústeckým krajem o provoz na tratích 110 a 124, protože ústečtí STANaři vystoupili velmi ostře na obranu vlaků proti středočeským kolegům. A je pravda, že jsou v opozici, nicméně koalice v Ústeckém kraji má na danou věc úplně stejný názor. Jestli se v tom Čížek opravdu angažoval, to nevím, ale dnes již víme, že Ústecký kraj zvítězil.
Asi to tak bude, protože Středočech by to musel objednat od ČD, má tuto trať ve smlouvě a současně nemá notifikaci na další smlouvu na tuto trať. Každopádně JŘ je divný, formálně je křižování v Kožlanech, které jsou již jen nákladištěm-zastávkou a celá trať je D1 bez další dopravny = možná by se KŽC mohlo uzamkonout na manipul.koleji k Kralovicích, ale kdoví jak je sjízdná.
Děkuji i za tuto poltickou vsuvku – uprimne jsem to vubec netusil 👍
Tak je otázka, zda není takový výklad poněkud paranoidní a dotyčná osoba neslyší „trávu růst“.
No ona se pravda hleda vseobecne celkem tezko, nicmene cim vice ruznych nazoru a zdroju, tim vetsi pravdepodobnost, ze si vytvorim realny obraz dane situace.. Takze jsem rad za kazdou novou myslenku ci nazor (pokud neni samozrejme uplne debilni)
Věci se nedějí bez (skrytých) příčin. A v politice už vůbec ne.
To byste se divil, kolikrát se věci nějak dějí jen proto, že si to někdo zrovna usmyslel, protože se dobře/špatně vyspal. Doprava (bohužel) není výjimkou.
Takový politik – i místní – by si podporu své politicko-ekonomicko-kriminální mafie, která ho dostala do funkce, dlouho neudržel. Ono to jenom zvenku není moc vidět a čím je to níž, tím míň to zajímá širší veřejnost; i o rozdělování dotací mezi místní hasiče, mužstvo pralesní fotbalové ligy a klub seniorů v obci do 500 obyvatel se ale často vedou krvavé zákulisní spory.
Když by ten vlak jinak stál v nádraží, tak to vítám. Nicméně doufám, že si to tedy nějaké cestující najde… Nemůžu si pomoct, ale nádraží v Kralovicích je prostě hodně daleko od centra. Celkově se mi to zdá jako takové polovičaté řešení – vzhledem k tomu, že hlavním turistickým lákadlem této destinace je klášter v Mariánském Týnci, tak už bych trval na obnově uséku (cca 1.5 km) až ke klášteru , který by se tím přiblížil na docházkovou vzdálenost 300m a popřípadě vybudování provizorní zastávky u ulice konečná, kde je mnohonásobně hustší zástavba než u Žst Kralovice. Takhle se obávám,… Číst vice »
Cca 1 km.
Ja vim ze 1km neni zadna extremni vzdalenost, pro aktivniho cloveka se jedna o cca 10min chuze. Nicmene pro rodinu s detmi popripade mene pohybliveho cloveka to muze znamet i neco mezi 20-30 min. Coz uz je bez 15min dojezdova doba Kralovice – Rakovnik
Podobná vzdálenost jako z některých míst v Kralovicich k nejbližší autobusové zastávce. Samozřejmě prodloužení trasy a nové zastávky by ničemu neublížili, spíše naopak.
Z které části Kralovic se jde k nejbližší autobusové zastávce kilometr?
Například z Tyršovy ulice. Máte částečně pravdu, ale člověk, který například modelově cestuje z Ruzyně do Kralovic z letiště už je rozčarován ještě než vyrazil z Plzně. Modelově proto, že to naše teta tuhle absolovala cestu na Ruzyni a zpět jela radši přes Beroun a Rakovník vlakem. Z Rakovníka už jela busem, jelikož vlak nebyl k dispozici. Jak sama prohlásila, těch 200 metrů navíc z vlaku by ji nezabilo, obvzlášť když dříve navazoval místní bus na vlaky a sekundoval MHD. Bydlí v Mírové ulici. Jen pro představu. Z Kralovic busem na CAN. I po postavení terminálu u hlaváku totiž velká… Číst vice »
Od nádraží Kralovice p o uvažovanou zastávku Mariánská Týnice je to 1,8 km.
To zprovoznění na Týnec se projednává hezkých pár let i s další zastávkou mezi ním a nádažím Kralovicemi. Jenomže dosáhnout toho, je díky některým lidem velmi složité. Přitom ani finančně to není náročné. A opět zde hraje roili to, že někdo nechal i tuto část tratě, která byla ve slušném stavu zdevastovat a nenese za to dodnes odpovědnost a povinnost škodu nahradit.
Tak jen doufat že to nedopadne stylem „těch cestujících jezdí málo, zrušíme to definitivně“.
Kdo nechce být vydrbán, ten nejede s Länderbahn.
Arrivou již nikdy více, radči pěšky do Bylnice.
✊✊
Smůla. Snaha o to vypadat při kopnutí intelektuálně nevyšla. Radči jsem viděl naposledy v diktátu spolužáka ve druhé třídě ZŠ. 😀 Gratulki! 👍
Jen čistě na okraj, ono to „radči“ také moc intelektuálně nevypadá…
O tom právě ten komentář byl…🤗
Já trpím předsudky vůči arriva i DLB. Terapie ale probíhá uspesne díky slušným zkušenostem s obojím.
Ona je ta 628 DB sice krap…ale proti 814 je to Rolls Royce
Takže zkoušejte, možná ten sprajc povolí i u vas
Není nad to vyjet ze Vsetína Tornádem a v Lidči přestoupit na 810. Cestující se mají podřídit trakci!
Že je Tornádo hlučnější než 845? ČD by tam nastadily Pantrey už tehdy, kdyby to vyhrály celé. 😛
Vytrvale mne doslova fascinuje, že když se někde jen objeví zmínka o obnovení provozu vlaků, ihned vystartují přátelé a fandové železnice, aby to začali mohutně hejtovat, jak jsou ty vlaky totálně na lejno … To je fakt nemoc …
Nemá být: „nepřátelé železnice a fandové autobusů, aby to začali… „? Tahle příspěvek moc nedává smysl.
Je vidět, že o tom moc nevíte. Neznám autobusáka, který by si neuvědomoval význam vlaků v systému obsluhy území, tak že je normální, že i skuteční autobusáci podporují skutečné vlaky na rozdíl právě od těch fandovských vláčkařů, kteří vědí, že vlaky je třeba nemilosrdně zrušit.
Lehké a hbité motorové jednotky (vlakotramvaje) je přesně to, co může jako jediné rozumně fungovat na těchto tratích a konkurovat autobusu. Jako spíše autoturista jsem byl letos na jaře velice mile překvapen, když jsem na trati Rakovník-Louny očekával příjezd dýchavičného šukafonu, který se mezi dvěma zastávkami v členitém terénu sotva rozjede, a přijela velice moderní souprava s velice slušným odpichem a bez obvyklého poskakování v obloucích tratě. Ani jsem netušil, že v těchto zapomenutých končinách může něco tak perfektního jezdit. Na čas, čisté a příjemný personál. Za mne Die Länderbahn CZ 👍
Konkrétně na Kralovice – Rakovník není žádný důvod, aby vlak konkuroval v osobce silnici.
Někde stačí jen jeden druh dopravy.
Je to jako cpát bus z Mnichovic do centra Prahy, nebo z Blanska do Brna
Ono je důležité jestli ten bus jede z Mnichovic a nebo obsluhuje třeba i Ondřejov.
Není důvod, aby tam vlak nemohl jezdit. Určitě se nebude zdejší plán na obnovu provozu zavrhovat jen proto, že si to vy (a pár dalších vám podobných) nepřejete. Vámi nade vše milované autobusy vám nikdo nebere, my naopak budeme rádi, když vlakem nebude cestovat někdo, kdo železnou dráhu nenávidí.
Pokud tam zůstane nynější počet spojů, tak ať si tam KU zaplatí co chce.
Obce to ale neutahnou.
A vlakem jsem tam jezdil mnohokrát na rozdíl od někoho jako jste vy, kdo ho propaguje z principu a na místní lidí kašlete
Ne, já na místní lidi nekašlu, ale narozdíl od vás nejsem zabedněn proti železnici a vždy hledám řešení, jak dráhu využít. A když se chce, vždy se dá najít. To akorát vy tady prosazujete autobusy jako jediný správný prostředek VHD na venkově a vlaky máte za přežitek minulosti.
To je ale hledání něčeho, co neexistuje. Doby, kdy se na nádraží do městečka stahovali pěšky lidé z okolních obcí, aby mohli v 2x denně vlakem vyrazit do krajského města a nevadilo jim, že cestu, kterou teď urazíme autem za hodinu, pojedou 3-4 hodiny a dají si u toho pivo v nádražce, jsou dávno pryč. Bohužel jsou to ty doby, kdy byla trasována a stavěna převážná část našich lokálek. Stavěly se levně, velká stoupání, tunely a mosty se mnohdy řešily tak, že se trať zatočila a místo kolem obcí procházela mezi nimi. A to, že vlakem lidé jezdili, bylo dáno… Číst vice »
Já nemám problém jet s oběma.
I tím vlakem tam pojedu nakonec častěji, protože vy tak max. jednou.
A na lidi odkázaný mimo použitelný vlak kaslete dlouhodobě.
A hlavně netvrdte, jak to tam zase dobře znáte….
Ano, železnice s návazností busu.
Perfektního, jako vážně? Vždyť to dělá extrémní kravál zvenku i zevnitř, v obloucích to cuká jak někde na matějské. Tohle už měli dávno sešrotovat v Německu a ne to tahat sem.
Jo, kdyby tam jezdilo třeba Desiro nebo Stadler GTW (když už to nejde jinak, než ojetinami z Německa) to by bylo něco úplně jiného.
Sprinter je 100x lepší než Regína nebo než 810. Stadler GTW by byl lepší, neříkám ne. Ale zase na turistickou linku je Sprinter ok a když je volný Sprinter k dispozici, proč jej sem neposlat? Cenově asi bude DLB levnější než ČD (viz. minulá soutěž na U12+U14). Za mě ok krok.
Tak to ani náhodou. I 810 je oproti sprinteru luxus. Tohle už dávno nemá na kolejích co dělat, s pohodlným cestováním to nemá nic společného.
A jinak, ohledně ceny ČD vs. DLB, pokud jste si nevšiml, řeším pouze vozidla, nikoli dopravce. Když bude mít něco alespoň trochu na úrovni (tj. ne regiosprinter a už vůbec ne 845), ať si tam jezdí kdo chce. Já jezdím na jízdenky PID, takže je mi to jedno.
Tam o víkendu žádná běžná frekvence nebude. Jen turisté a šotouši. V bývalé dopravně Zavidov se nedá křižovat z technických důvodů. Na jedné koleji, která tam zbyla, nic nevykřižujete.
Pro mínusáře. Jediný vlak, který měl o víkendu smysl byl v sobotu po 11 z Rakovníka, ale jen do Lubné, když jeli lidé z nákupů a jelo jich do Lubné třeba 10-12. Ti teď jedou autobusy 404/321 a nemusí v Lubné šlapat domů z nádraží.
Ne. Turista je nárazová frekvence. Stačí, aby pršelo a místo 20 lidí jedou vlakem 2, protože na výlet se v dešti nejezdí. Naopak v pěkném dni nastoupí táborový oddíl nebo parta trampů a místo 20 lidí jich jede 50. Veřejná doprava je tu pro zajištění cest do škol, zaměstmání, na úřady, k lékařům, ale i za sportem, kulturou, rekreací. Ale veřejná doprava, ne vlak. A pokud je někde VHD zajištěna a postačuje, proč jí dublovat vlakem?
A čím to, že v tom ÚK na těch rekreačních linkách jezdí i zdejší lidé úplně normálně a jsou rádi, že toho – i když omezeně – mohou využít? Mluvil jsem s řadou z nich, takže to vím. A litují, že se zde neprovozuje doprava denně – konkrétně jde např. o trasu Libochovice – Straškov – chtěli by spojení přímo až do Prahy aspoň 4 denně nějakým Sp. Zažil jsem to i na Doupovské dráze, na Mělník – Ml. Boleslav atd. Takže to není jen pro turisty, ale pro všechny, kterým se to nějak hodí. Chybou je jen to, že… Číst vice »
K čemu je dobrej ten vlak v 6:23 z Rakovníka? Kolik lidí vyráží o víkendech v šest ráno?
Jinak je fajn, že že to počítá s přípojem z/do Prahy, akorát škoda, že vlak z/do Mostu to vždy těšně mine.
Pokud se to nepropojí až do Mladotic, tak ta trať nemá smysl.
A pokud se to propojí, nemá smysl stejně.
Má. I článku je uvedeno jak si Kralovice pochvalují přímé autobusy do Prahy a Plzně. Prodloužením existujících rychlíku přes Kralovice až do Plzně. Zajistíte obsluhu a ještě ušetříte za zrušené busy které dnes jezdí zbytečně souběžně s vlaky.
Za jeden zrušený autobus nepořídíte jeden vlak. Autobus obsluhuje obce, které nejsou na trati a těch je mezi Rakovníkem a Kralovicemi i mezi Kralovicemi a Plzní celkem dost, takže autobus stejně bude muset jezdit. Přímý autobus z Prahy do Rakovníka je o půl hodiny rychlejší než vlak (43 minut vs. 82 minut). Tudíž i dál je autobus rychlejší. Navíc staví v obcích ne na poli/v lese daleko za obcemi. Na počet cestujících stačí autobus.
Ne, dráha v tomto regionu nemá cestujícím co nabídnout.
Autobus by primárně měl sloužit na krátké vzdálenosti, tady jako navoz na ty rychlíky buď do Rakovníka nebo kralovic. Ano železniční infrastruktura je aktuálně tragická ale mezi Kladnem a Prahou už se stavi a určitě někdy proběhne i rekonstrukce až do Rakovníka. Pak to časově vyjde rychleji než bus.
Ano přesně pro takovéhle meziregionalni linky (Plzeň-Rakovník-Plzeň) je vlak stvořen a má smysl ho provozovat.
Tak až bude jízdní doba vlaku mezi Rakovníkem a Prahou alespoň srovnatelná s autobusem, můžeme se o tom bavit. Praha-Kladno možná 2028, Kladno – Rakovník ne dříve než 2035. Tak to máme ještě 12 let času a tudíž nechme cestující jezdit tím, co funguje, tedy autobusy.
Asi tak. Cestující není od toho aby se klaněl štrece, že vůbec může někam jet.
Akorát fanatický ultrašotouš v nich vidí otroky, které může hnýt jak dobytek a vyhodit z vlaku, kdykolik si vzpomene někam vyrazit a místní mu zabírají sedačku!
A klanět silnici se může? Nebo dokonce musí?
Na silnici po každým ujetým metru, musí šofér zastavit, třikrát se uklonit a políbit asfalt, že milostivě může po něm jet. Ale že se asfaltu dává přednost, před zdravím lidí je už fakt divné. Nový směr bytí- asfaltismus.
Na ten Rakovník je v současné trase (bez radikálních přeložek) předpoklad 50 minut z Prahy do Rakovníka po úpravě do Kladna a částečné modernizaci z Kladna na Rakovník.
Které obce myslíte? Rybnici a Hadačku? Vlak zase například obsluhuje několikanásobně větší Horní Břízu, která má například spojení s Plasy pouze autobusem courákem, co objíždí po trase všechny pr…. a rozhodně to není ten rychlý přímý bus do Kralovic. Je to podobné jako když jezdím na chalupu. Máme osobák Plzeň – Blovice – Nepomuk. V Blovicích přesedám na courák, který jede paralerně s vlakem do Nepomuka a obsluhuje obce na I/20, které nejsou na trati. Stejně tak jezdí autobus mezi Nezvěsticemi a Blovicemi. Takže logické navázání busu na kratší trati s návozem k vlaku. Ale pak ještě jezdí bus PLZ… Číst vice »
Ta pasáž o vyhazování peněz se mi líbí. To stejné je spojení Židlochovic a Hustopečí přes Diváky, Šitbořice a Kurdějov. A co vím tak tím zadelákovým autobusem tam jezdí do pěti lidí vždy v průměru tak 5 zastávek.
Přesne tak. Jenže takto mnozí uvažovat nechtějí. Proč? Asi se jim to nelíbí, ale to není přeci podstatné.
Jenže:
– autobus není levnější – to je jen manipulace s fakty
– ten autobus jede úplně jinou trasou než vlak, takže má i jiné obce, které obsluhuje
– kde staví vlak daleko od obcí nebo od míst, které obsluhuje? Navíc je problém, aby ve vhodných stanicích navazoval autobus, který pak zajišťuje místní dopravu a řešil tak i současně propojení a dostupnost celého území s návazností na celou ČR?
To má být vtip, nebo jste zhulenej? Tímhle směrem se z Prahy do Plzně nedostavěla ani koňka a to v době, kdy ji nekonkurovalo vůbec nic…
Koňka možná ne ale dálnice jo, takže taková hrůza to není.
Každý má právo se opít! Ale ta dálnice opravdu nevede přes Kralovice.
Každý pátá jízda Praha-Plzeň musí být přes Kralovice, jinak nesmí kaštan do vlaku.
Hádejte co se stane… ano, správně: Vlaky Praha-Plzeň po koridoru se vylidní, protože za takových vyděračských podmínek s tím bude jezdit málokdo.
Co to melete? Nikdo netvrdi ze to má sloužit pro cesty Praha- Plzeň, ikdyz v případě zastavěném provozu na 171 nebo tunelech, by to lidé využili. A co linky Olomouc- Ostrava přes Krnov. Olomouc- Brno přes Hodonín, Praha- budějovice přes Pisek nebo Praha- Cheb přes Ústí tam taky musí být každá pátá jízda?
Totální delirium, nic víc.
Váš stav se každým přečteným článkem o obnovené lokálce rapidně zhoršuje. Doporučuji silnější medikaci a převoz na oddělení s lékařským dozorem.
Zvláštní argument. A víte, proč se to nedostavělo? A víte, jaké tam byly vůbec parametry a trasování? Trošku uvažovat.
„přes Kralovice až do Plzně“
Ten autobus je rychlejší a jezdit musí, jelikož se některé vesnice rozhodly existovat i mimo koleje. Ani hitler ani komunisti je nevystěhovali, aby se mohl autobus zrušit.
Takže ještě Hitlera s komunisty. Už to nehulte.
Tak jsem se dlouho nezasmál. Takhle se asi cítili nacisti, když se spojenecké armády blížily k Berlínu. Celá ideologie v pytli. Zoufalství a zmar.
Má
Pokud pro vás ne, nedá se nic dělat, je to vaše věc. Ale nemluvte za jiné.
Chvála bohu aspoň za tento začátek.
Dý lendrbán? K čemu je vlak, když tam neplatí režijka?
No pořád lepší než KŽC, který se do ROPIDu… Jak to říct slušně? Dostal zadem.
Vám k ničemu. Ostatním k tomu, aby je dopravil z bodu A do bodu B či zpět.
Z Kralovic do Rakovníka a zpět se teď o víkendu cestující dostane mnohem lépe než když tam jezdil vlak.
Tohle nemá smysl fanatikům vysvětlovat. Že se cestující samozřejmě lépe dostane, když mu autobus zastaví na návsi, než někde kilometr dva za vsí vlak.
Ano, vám opravdu nemá smysl nic vysvětlovat. Demagogům zejména.
Ne, to rozhodně nemá. Když někdo chce hledá možnosti (dojet autem k nádraží), když nechce hledá důvody proč to nejde.
A když mu není 18 a chce tu střední dodělat? Takovým jsou vaše nápady naprosto g-h.
Tak tam bude mít logicky přípoj místním autobusem, které právě dnes scházejí, protože autobusy místo toho zajišťují něco jako linky dálkové, takže je to většině lidí k ničemu a jezdí auty. Prostě to není logická koncepce dopravy, která by umožňovala plošnou atraktivní obsluhu s napojením na celou ČR.
A co když nechci na náves, ale do okraje obce, odkud mám na zastávku busu kilometr? Co s tím? A že to tak je skoro pravidlem v řadě obcí. Oni jsou totiž často tak nějak rozsáhlejší něž pár domků kolem návsi.
A to je v rozporu s mým tvrzením? Nebo si tam jen přidáváte cosi dle svého přesvědčení…
DLB není na té trati potřeba k tomu, aby se cestující dopravil z A do B. Ta možnost existuje uz nyní, takže ano, je to v rozporu s Vaším tvrzením.
Je to samozřejmě super zpráva, tuhle trať odepisovat je holý nesmysl. Ale toho Rakorychlíku bude škoda, regiosprinter fakt není vozidlo ani trochu pohodlné (i když, ty u DLB s normálním uspořádáním interiéru jsou pořád menší zlo, než ty u GWTR nebo AŽD) rychlík KŽC s Bmx byl mnohem lepší, navíc přímý do Prahy.
Jak velký byl zájem o víkendové vlaky z Prahy?
Minulý víkend v neděli jsem ho viděl projíždět Řevnicemi směr Praha úplně prázdný.
A proč zase Praha? Původní trať je z Mladotic, to znamená plzeňský kraj a tím pádem spádově Plzeň. I pro výlety. Mimochodem ta trať je sice v úsek Mladotice – Kralovice na štýru s trasováním, ale cesta přecpaným busem po problematické I/27 do Kralovic a pak ještě horší silnice do Rakovníka taky nic moc. NAD Mlad – Kral si nemá s původní trasou vlakem moc co vyčítat, opravy silnice 201 jsou asi jen o málo nákladnější než to co vykazuje SŽ na údržbu té trati. Poslední vetší investicí bylo zalití přejezdů asfaltem.
To je spíš otázka trasování a časové polohy. Spíš by to ještě chtělo dva páry, jeden ráno a druhý po obědě a v návaznosti pak zpět. Ne každý je ranní ptáče.
Teda jestli bych jakekoli obnovovaci kroky nekde fakt necekal, tak tady. Proti tomu by ten Stepanov byl prakticky S-Bahn, a po umozneni krizovani v Domasine i za podobnou cenu.
A to já právě naopak, tahle trať vede dost logickým směrem poptávky, jen ji chybí to napojení na druhou stranu na Plzeň.
To už tady všichni zešíleli?
Když to SZ zařízla
Myslíte sebe?
#šotodebil
To jsem. Ale psát to nemusíš to každý pozná sám.
A pak že vláčkaři jsou agresivní jedinci.
Jak vidíte, projektanti železnic nejsou o nic rozdílní.
Možná vy ano
Tahle trať žádným logickým směrem poptávky nevede. Fakt ne. Část obcí objíždí úctyhodným obloukem, v části staví na místech, kam ani místní nedojdou. Ne není tam na vlak žádný potenciál.
Chtějí obnovit lokálkůů, nééé, to nedopustím, to nemůžetéé, nejdééé, špatnééé, já tomu zabránííím. Já vám ještě ukážu lokálky. Jdu dát na kolejéé stroméé a kameňěěě.
To víte, pro některé jsou lokálky pomalu největší problém světa, ještě větší než cokoli jiného a prostě se musí zrušit, za každou cenu. A běda tomu, kdo jen pomyslí na to, že by po nich mohlo něco jezdit…
Kdyby jen lokálky. To je jen taková záminka. Z těch reakcí čouhá obecně pohrdání železnicí a názor na její zbytečnost. Omezit ji jen na hlavní tahy je nesmysl a v podstatě její likvidace. A celkově jen trend vedoucí k dašlí výstavbě dálnic a silnic a zvyšování zavislosti na silniční dopravě obecně.
Jste pravděpodobně mentálně zaostalý, protože normálního člověka by taková reakce ani nenapadla. A podle počtu plusů je to tady horší, než jsem si myslel.
Mentálně zaostalý být nemůže, když normálního člověka by to nenapadlo (včetně těch mínusů). On je prostě nadprůměrně inteligentní a vy mu to závidíte. To ale od vás není vůbec hezké.
Už asi tady zkrátka nové příznivce Svědku Antikolejových nezískáte. Doporučuji změnit server. Něco jako Autoforum, tam nechodím.
Ano, vede logickým směrem, tedy na Rakovník, na druhou stranu na Plzeň (tedy…kéž by), což jsou spádová města tohoto regionu. A že tam není ŽÁDNÝ potenciál je lež jak Brno a to moc dobře víte. I u dráhy bydlí dost lidí, kteří vlak dříve využíval. A kromě toho – tohle budou víkendové spoje, tedy především pro turisty, ne pro každodenní dojíždění.
A víte proč železnice obchází obce velkým obloukem? Protože v době, kdy se stavěla, protestovali místní, protože by je rušila a zabírala by pole. A ne na každé trati se dá jezdit 100 km/hod třebakvůli obloukům. Stanovenou traťovou rychlost můžete jen těžko překročit bez vážných následků.
Stejně jako se dnes dělají nákladné obchvaty za veřejné finance.
Takže spojení Plzeň – Plasy – Kralovice – Rakovník – Kladno – Praha není směrem žádné poptávky? Navíc se z ní dá obočit na další směry a cíle v Č R. Nebo snad ne? Proč by měla jít přes všechny obce v místě? To přeci ani nejde, stejně jako tak nejsou vedeny autobusové linky. Ta hlavní nemíjí – třeba Lubná, Příčina (nutná přeložka zastávky), Zavidov, Čistá, Hradecko, Kožlany (i když jen okraj – zde má mít návaznost autobus), Kralovice (tem schází další zastávky a návaznost autobusu u nádraží, některá místa potřebují vybudovat zastávku – třeba to Hradecko-od zástavby ke trati… Číst vice »
Logicky se tedy z Plasů do Kralovic jezdí přes Mladotice, ano? A ta I/27 vede douuuhatánskou oklikou, přepona je přece nejdelší strana čtverece.
Logicky se z Kralovic jezdí do Plzně
I k tomu jednou dojde. Opodstatnění to má a potřeba snížení zátěže na silnicích a tím i ke snížení dopadů na krajinu , je prostě nutností, takže i zde na trati 160 i 162 budou nutné důkladné modernizační a kapacitní úpravy a napojení všech aktivit na kolejové trasy v co největším rozsahu. Dnes to mnozí nechápou a brání se tomu, ale doba k tomu dospěje. Prostě současné jednání této civilizace nepůjde do nekonečna a než jíst hmyz, likvidovat dobytek, mít společné byty atd., tak je opravdu lepší řešit stav krajiny a její udržitelnost. A to skutečně s hektary zastavěných ploch… Číst vice »
Tak já nevím, ale v porovnání se Štěpánovem je to Italy větší SBahn, a to oběma směry. Kralovice tvoří defacto konec plzeňského i pražského přímesta. Kralovice mají 3,5 tisíce a Kožlany dalších 1,5. Takže 5 tisíc obyvatel to na české poměry není zase tak málo. Trhový Štěpánov 1400.
Tak se podívejte, kde jsou v Kralovicích a v Kožlanech nádraží a kde v těchto obcích žijí obyvatelé? Ano, je to v úplně jiných lokalitách. Nemluvě o tom, že autobus od Plzně je rychlejší než vlak od Plzně i kdyby se dalo jet z Mladotic dál.
Kousek tam jste autem do pěti minut. Podívejte se jak jsou obsypane auty nádraží na tratích 011, 171, 221. Ale i jinde třeba Olbramovice, Přelouč, atd…
P + R je pro nepřátele železnice velkým problémem. Řečeno po „kocurkovsku“, nejraději by takováto parkoviště z fleku zakázali.
Mezi Kralovicemi a Plzní stačí jeden standardní nebo 15metrový autobus za hodinu. Jen ráno jedou častěji. Jaké drážní vozidlo má kapacitu kolem 60 sedících? A když tam pošlete DMU120, bude jezdit poloprázdná. Nemá kdo jí naplnit.
Opět ještě jednou. V Kralovicích scházejí dvě zastávky a autobus, který projíždí městem a navazuje na vlaková spojení. To je snad normální, ne? Kožlany rovněž mohou být napojeny na trať a současně ten autobus zajistí místní propojení jak Kožlan, tak okolních obcí a zase třeba v Čisté naváže opět na vlak. A spokojeni budou všichni, jak místní, co jedou třeba jen s nákupem od obchodu, tak i ti, co pojedou do okolí nebo třeba na Prahu, Plzeň Rakovník atd. A rychlost? Už dávno (tedy jen pro představu řadu desítek let – se uvažuje o zdvoukolejnění 160 z Plzně min. do… Číst vice »
Lokálkoví odpůrci dostávají jeden tvrdý direkt za druhým. Co přijde příště rekonstrukce Kralovice-Mladotice?
A konečně jsem zjistil, realné náklady na lokálkách. Podle mistra Boreckého je to takto (údaje za rok 2021, zdroj busportal.cz):
„Petr Borecký, který analýzu málo využívaných lokálních tratí radním předložil. Pro porovnání: náklady na jeden vlakokilometr provozování lokálky vychází na 95-135 korun, naproti tomu kilometr autobusové dopravy vychází na 40-50 korun.“
To znamená, že jeden vlak nahradí dva autobusy. Tudíž stejného šetřícího efektu dosáhneme při zrušení 2 nevytížených autobusů podél dráhy.
A jste si jistý, že to ocení „místní“ dojíždějící?
Na Kralovicích se může každý podívat na využití současného modelu a srovnat s minulostí.( pokud ji zažil)
Teď je tam veřejná doprava konečně použitelná a tomu odpovídá i její využití.
Naprostý souhlas. Na jednodenní cestu z Prahy do Kralovic a zpět přímým autobusem nebo s rychlým přestupem za 140 Kč na jednodenní lístek. To je o tolik levnější než auto, že už jsem to několikrát absolvoval. A ty autobusy se už začínají plnit i v těch úsecích, kde jsem ve vlaku jezdíval sám. Že by v Kožlanech nastoupilo do vlaku do Kralovic 10 lidí se asi nikdy nestalo. U autobusu se to stává, protože nemusí jít 2,5 km na nádraží a 1,5 km z nádraží.
Občas i nulové.
Ne, on se jen nadýchal smradlavých plynů z výfuku 810.
Tak to nebylo z výfuku ..jelikož 810 má potrubí od motoru vyvede na střechu . Smrad jak tomu říkáte byl od naftového topení.. va 20 a to už snad žádná 810 nemá.pro vaší informaci v provozu je už jen 100 ks motor vozu r. 810 a stále jejich počty klesají ..byl tady o tom i článek. Já vím číst je těžké.
Zřejmě budete odborník na rozlišení zplodin z výfuku 810 a autobusu. Poklona.
Ten Liaz konstrukčně z 60. let splňuje EURO III a vyšší? Většina autobusů ano…
Jenže těch negativních dopadů je podstatně víc – např. ty mikročastice, které jsou zdrojem nádorových onemocnění, nejen dýchacích cest. A tomu nezabráníte. Jen tím, že ta silniční doprava nebude v dosahu lidí a výrazně bude omezena rychlost vozidel. A to je jen jeden faktor.
Proti děsivému smradu, který produkuje Regiosprinter (654), šlo o rajskou vůni.
Zrušení dvou NEVYTÍŽENÝCH busů podél dráhy
A nahrazení nevytíženým vlakem. To se vyplatí. Zkuste si vzít mapu a porovnejte si kudy vedou tratě 162 a 160 a jak je „kopírují“ silnice II/229 a I/27. To, že se silnice a dráha občas kříží, neznamená, busy jedou podle dráhy. Narozdíl od dráhy totiž obsluhují obce.
A z jakého důvodu by neocenili větší nabídku?
Musí, jinak jinak by to byl důkaz, že nenávidí železnici a takové … No nevím, co by jim Hala D provedl, ale nic hezkého to nejpíš nebude.
Přesně onehdy mi sám autobusák říkal že těch autobusu je moc a jezdí u nás prázdné. Frenštát – Rožnov nebo Frenštát – Trojanovice.
Jistě, redukce autobusů je nezbytná, to vidím v celém JHM kraji.
Tak jasně auta zakážeme (jak razíte v jiných diskuzích), autobusy zrušíme a lidi se pak bufou dopravobat jak?
Jak se lidi dopravují prázdnými busy? Děkuji za vysvětlení. Vypravovat bus pro 3 lidi i s řidičem je pěkný ekonomický nesmysl. Stejně je neekonomické jezdit v autech po jednom. Vy tyto zbytečné výdaje zaplatíte?
Tak znova, auta chcete zakázat a autobusy, do kterých by se ty lidi mohli přesunout zrušit, čím pak mají jezdit? Kromě metody rudých Khmerů..
Jo a pro mě neekonické jezdit v autě sám není, protože na to mám. Tak přestaň závidět a jdi si na to auto vydělat.
Mohl bych si koupit dvě starší auta. Ale živit a opravovat pojízdné topidlo (plynovou komoru) je pro mě neekonomické a neekologické.
Tak hlavně tou plynovou komorou nejezdi ani ve formě vlaku na naftu, mohl by ses otrávit!
Jako bohatý příznivec spalovacích motorů jste poněkud rozčilený, jak jen je to možné, když si na vlastní auto a servis dokážete vydělat? Čekal bych, že budete šťastný a vyrovnaný.
Já si zase ze svých peněz si mohu dovolit hradit drahý vlak z 19. století a jsem nadmíru spokojen.
Ale o to tu nejde, narozdíl od tebe nikomu nic nenařizuju, nepřikazuju a nenutim ho něco dělat…
Jo a vlak si ze svých peněz mohu dovolit taky, když chci jet vlakem, naposled tak před hodinou a ještě mě jedna cesta čeká.
Bylo mě nařízeno abych si povinněšel vydělat na auto. No není to autototalita?
Na ježdění samotného v autě má chechtáky (zatím) kde kdo. Tím tady nikoho neoslníte. Jen si říkám, zda právě tohle není tím, co nahrává úředníkům EU věnovat zvýšenou pozornost (nechci psát přímo o omezení) přehlcení auty většiny větších měst a tím je tedy i redukovat.
Jojo úředníkům EU, kteří sami jezdí do práce služebním autem a v některých případech i se služebním řidičem. Díky, ale už jen kvůli tomuto pokrytectví toto nařízení nějak obejdu…třeba přejdu na Shwarzsystém (příjmy-výdaje=0) a ať si ty zbyteční ouřadové na naftu nakradou jinde.
Na to, co byste skutečně měl platit, byste si nikdy nevydělal!
A prázdné vlaky jsou OK? Přestože mám dráhu rád a živí mě, tak se nesnázím být demagogem za každou cenu.
Proč to říkáte mě? Já jsem nedával do kupy jízdní řád z Rakovníka do Kralovic. Jen tady komentuji nastálou reálnou situaci.
A proč jsou prázdné? Proč je prázdná veřejná doprava obecně a proč jsou plné silnice jak osobními auty, tak nákladními? Co s e zabývat tímto a hledat cestu, jak toto změnit?
Za to vypravovat vlak pro 3 lidi i se strojvedoucím má hluboký ekonomický význam.
A to se někde skutečně děje?
Mochov, zrušeno pro nezájem a průměr právě ty 3 osoby na spoj.
Co s tím? Poslat do Mochova vyděračkou mafii, aby to tam srovnali do latě, kdejaký nácek si bude moct konečně praštit? A za tuhle „práci“ jim zaplatit z vybraných odborových příspěvků?
Neasi, policajti by organizotora drapli, ikdyby řval sebevíc, že mu jde o dobro pracujících.
Proboha – co to kromě prvních 3 řádků melete?
Proč stále mluvíte o Mochově, když tam to bylo pojato naprosto nesmyslně a nekoncepčně?
A to jsem tvrdil kde?
Vlakem, na kole, pěšky…?
Co zrušit v Praze autobusy MHD, když tím nikdo nejezdí ani na to letiště, protože v tom není záchod?
Ono je i nějaké alternativní spojení na pražské letiště než autem? Děkuji za vysvětlení. Před 2 hodinami jsem se koukal na mapy a jiná možnost než po silnici neexistuje.
Autobusy nerušit!!! V rozvinutých zemích slouží k návozům na vlaky.
V nerozvinutých v Africe, na Balkáně a Asii, či Rusku jezdí po nezpevněných cestách s výmoly staré rozkodrcané autobusy celou trasu. Na některých místech ČR se tomuto ideálu pomalu blížíme.
Třeba jako v Bavorsku? Kde jsou ve většině krajů autobusy ve formě svozů do škol a jinak se nehne kolo, kromě pár turisticky zajímavých linek?
Frenštát – Rožnov
Tyvole tohle každý pojede vlakem…
To je zajímavé ,když jsem Ti psal ceny když JMK oznámil omezení provozu Hodonín -Kobylí tak jsi psal že ceny mnou uvedené , mimo jiné ze smluv JMK- ČD nejsou pravda , a ejhle najednou pomalu stejné částky uvadíš sám.
Ty budeš pěkný ksindl.
Omlouvám se ti, pokud se tě to nějak dotklo. Nedávám do hromady cenotvorbu na provoz vlaků a autobusů.
Někdo je zase schopen tvrdit, že jedna 810 je drahá jako 3-5 busů. Jak říkám neživím se tím.
Mě se nic nedotklo ,jen nemám rád když někdo VĚDOMĚ LŽE
Znovu říkám, že vědomě nelžu ale chtěl jsem se dopátrat reálných čísel. Jestli někdo lže, tak to jsou rušiči, kteří tvrdí, že lokálka je stejně drahá jako 3 a více autobusů. A diví se proč vlakem s nenavazujícím jízdním řádem nikdo nejezdí.
Ale to je ,sám jsi napsal ceny vlak/ bus.
Neberme extrémy kdy dopravce chce linku za každou cenu, viz rozdíly v dopravních výkonech. A je jedno v objednávce MD nebo kraje, a kterého dopravce.
A to tam nezapočítá náklady na krajské silnice, parkování apod.
Jo, to je pravda. Údržba silnic v ceně busů není.
Ani v ceně jízdy sanitky a hasičů. Co s tím?
Mimochodem došlo ti, že ta silncie je tam pro lidi, aby mohli vozit napříkald třeba jídlo? Že v obci tvoří prostor mimo jiné pro kanalizaci, kterou do železniční trati umístit nelze?
Tak to už je antiželezničář level 60. Tak vysoko se já nikdy nedostanu.
Ale všechno něco stojí a musí se ta čísla znát a ne je zamlčovat a tvrdit, že je to levné nebo že to nic nestojí. Z něčeho se to platit musí. Jen pak se dá hledat i nějaké jiné řešení. Jinak je to něco jako podvod.
Železniční dopravce platí za použití dopravní cesty. U autobusových dopravců je to jinak.
Jenže skutečný náklad na 1 km autobusu je po započítání všech činitelů, až 120 Kč. Průměr je kolem 80 – 90 Kč, zejména u těch místních linek na silnicích 2. a 3. třídy. Samozřejmě je to nějaký průměr. Na každé silnici a lince je to trochu jinak. A u těch lokálek, pkud je tam motor 810, pak dle zlých jazyků je to i kolem 50 Kč, ale zase nějaký průměr je kolem 70 – 80 Kč/km. Prostě tady schází skutečný odborný propočet těchto věcí. A tomu je účinně po řadu let bráněno. A když se to konečně občas i udělalo… Číst vice »
Zdravím Vás, jako zcela neznalý místních poměrů, bych se chtěl z čistě osobní zvědavosti zeptat, a opravdu to nemyslím nijak zle, prostě nevím, čím by Kralovice pro mě jako turistu – návštěvníka mohly být zajímavé natolik, abych je přijel navštívit. Pět párů vlaků o víkendu mi přijde docela dost, tak mi určitě něco zajímavého uniká, pro místní víkendové vlaky nebudou. Bohužel mi stránky obce moc nepomohly https://www.kralovice.cz/pro-turisty/ a další turistické weby moc nenalákaly. Takže, co by mě mělo přimět využít třeba zmiňovaný rychlík, který přijede v poledne?
Kralovice = Mariánský Týnec s klášterem Mariánská Týnice s Muzeem a galerií severního Plzeňska, nádraží je bohužel na opačné straně Kralovic. Většímu využití vlaku a turistickému ruchu by prospělo zprovoznění kousku vyloučené trati k Mariánskému Týnci a vybudováním zastávky tamtéž, jednalo by se o nějakých 1,6 km trati.
Což není nijak moc a podle tohoto vzorce by se mělo postupovat i jinde.
V blízkosti trati se nachází např. hrad Krakovec, klášter v Mariánské Týnici nebo rozhledna na Senecké hoře. Karlštejn to není, ale kouzlo některých míst je práce v tom, že si je člověk může užít bez prodírání se davy 🙂
Možná by stálo za prověření, jestli by nebylo možno třeba i na nižší rychlost zprovoznit ještě ten cca necelý km tratě k Mariánskému Týnci, s co nejmenšími náklady, s ukončením před silnicí č.201. Vlaky by se přiblížily klášteru Mariánská Týnice i dalším občanům Kralovic.
To by stálo, ale Skáza Železnic o své vůli zvládne maximálně postavit zábradlí a nainstalovat hodiny. Musel by na to obnovení trati být opravdu silný politický tlak jako v případě Kozí dráhy. A ten tady bohužel není, trať se nachází na rozhraní dvou krajů a ani jeden se k ní moc nehlásí…
Plzeňský už trochu jo.
Prověření dopadne tak, že to budete muset vytrhat a postavit od pláně celé znova, byť třeba z výzisku. Při 10 km/h ten vlak předjede důchodce na kole, cestou z Trojan do Mladotic ani nebude muset šlapat.
Fakt jsou na železnici důležitější problémy, do kterých je třeba investovat. Namátkou Plzeň-Budějovice, ať nechodím daleko.
V tuto chvíli nešlo, protože tam není na řadě míst svršek, ale neschází ho zas tolik. Náklady na celkové zprovoznění tohoto úseku včetně vybudování zastávek bylo max 18 milionů, ale dalo se to i snížit na cca 9 milionů – tedy co nejlevněji a nejprovizorněji. Čili v Praze cena jednoho bytu.
Ale jsou tam i lesy a celkem klid a pěkná příroda, což já oceňuji víc než jen památky.
Myslím, že to zas takové terno není… Ano třeba Plasy jsou zajímavé, ale nevím, proč by se kvůli tomu měla obnovit trať do Mladotic, jako aby to třeba z Prahy bylo s přestupem v Rakovníku a Mladoticích. To asi každý soudný člověk pojede rovnou přes Plzeň.. třeba rychlík – rychlík..
Právě možnost spojit obě místa pěknou turistickou trasou. Z jednoho vlaku na druhý. Má to úplně jinou atmosféru než se dovézt autem až na parkoviště se suvenýry a párkem.
Máte recht, že v poledne v Kralovicích je to naprd, protože v Týnici mají otevřeno přes léto do 18:00 a v Plasech nepochopitelně jen do 16:00. Takže trasu je třeba volit obráceně Plasy-Kralovice.
Ale tady je více měst a obcí. nejen Plzeň, Kralovice apod.
Mariánská Týnice.Bez debat. Dostavěná před pár lety podle původních projektů Santiniho.
No, to máte pravdu, ale ta 4 vlaky plné turistů každý volný den fakt nepřitáhne.
Urputnost „proti“ je obdivuhodná. Co takhle to nechat na zodpovědných osobách, kteří o tom rozhodují?
Hlavně na cestujících… pokud většina z nich volí autobus, tak….
A Oldo, kolikrát tam tím vlakem pojedeš, když tam nebude platit režijka.
Mimochodem, u toho kláštera je hned parkoviště…
Obávám se, že pan Sládek nebude tak ekonomicky slabý, že by si tu cestu nemohl dovolit uhradit v plné výši dle platného tarifu.
Obsazené parkoviště je řidičovi turistovi k ničemu
A byl jste tam někdy? A viděl jste na tom parkovišti pro 60 OA a 4 BUSy víc než 20 aut najednou? Kdyby do Mariánské Týnice přijelo najednou 300 lidí, tak se do toho kláštera ani nevejdou…
Bože na nebi. Odpovídal jsem na dotaz, co je v místě zajímavého. Mimochodem, vím, protože jsem tam vloni, autem, byl. 😁
Kdo má zájem o jedinečné sakrální stavby je jasná trasa Mariánská Týnice – Plasy a přes Plzeň zpět. Pěšky cirka 13 km, dva mohutné kláštery, krásná krajina. Akorát na jedno odpoledne. Ideál.
Akorát v Plasech mají do 16:00, takže polední rychlík v Kralovicích už prohlídku obou míst neumožňuje.
A co takhle Strachovice a železniční viadukt z roku 1898, který je zařazen mezi památkově chráněné objekty? Není dobře, že se tento viadukt dá navštívit i tak, že ho člověk může vlakem přejet a dál tak slouží svému účelu, než aby to byla stavba na kterou by se lidé jezdili koukat autem? V okolí je rovněž bývalá samota Nad Mostem a zaniklý Jiříkův mlýn. https://mapy.cz/turisticka?q=kralovice&source=base&id=2320700&ds=2&gallery=1&sourcep=foto&idp=2758009&x=13.5330420&y=50.0192589&z=19 Pokud bude provoz celoroční je to fajn. Ony se totiž některé památky lépe navštěvují na podzim kdy není na stromech listí nebo i v zimě kdy není tráva a jiná bujná vegetace díky které není… Číst vice »
Tak na Strachovický viadukt budou určitě jezdit skupiny turistů. A zaniklá samota a mlýn? Ty zanikly už v době, kdy byl na jejich pozemcích vybudován nyní už také zaniklý pionýrský tábor. Nezbylo po nich nic. Kdybyste napsal, že se do Strachovic bude jezdit na borůvky a na houby, jako tam vlakem jezdívala moje babička, dalo by se tomu věřit. To třeba 2 lidi za den osloví. Ale takhle je vidět, že nemáte ani tušení, že tam nic k vidění není.
Klášter v Mariánském Týnci, Kralovice jako jeden z výchozích bodů pro tram po Střele, z Kožlan výlety do Přírodního parku Jesenicko, Odlezelské jezero, Odlezelské vodopády. Kdysi měla kamarádova rodina vechtr mezi Mladoticemi a Potvorovem a chodili jsme tam po neprovozní trati a směrem k jezeru a cesta přírodou byla super.
Nejdříve se zastaví provoz ..kdy tam jezdily ČD. Posléze se obnoví a hle je tam soukromník.
Tak se podívej na smlouvu ČD v MSK cena 235kč a teď mluv.
My známe ceny za provoz ? S cenou kterou bude jezdit soukromník?ha .. neznáme.
Od toho jsou výběrová řízení. Naposled MD vybralo ČD pro provoz do Polska které daly zajímavou nabídku, jednu zmála levnější než soukromý dopravci.
A kraj, který to platí tu cenu … znát nejspíš bude líp než ty.
Konečně reálná úspora a ne jako posledně, když se celoroční 810 ČD nahradila obskurním rychlíkem, jedoucím pár víkendů, kterému se na km platilo tolik, že byl ve finále dražší. Těžko říct jestli proto, že jeho dopravce má na Ropidu ty správné kamarády.
No, bez ohledu na obslurnost dopravce KŽC je potřeba poznamenat, že tady se žádná úspora nekoná a navrhovaný provoz DLB bude výrazně dražší.
Ovšem z jiné kapsy 😉
Však víme, jak to s tím rychlíkem bylo/ je…
Druhá lokálka ve dvou dnech. Návrat rozumu?!
Další bude určitě Mochov.
On by klidně mohl být, ale to by se muselo udělat úplně jinak.
Po zastavení osobní dopravy (tedy vyjma toho 1 páru Rakovnických R) došlo na trati ke změně režimu provozování – z D3 na „D1 s jediným dlouhým mezistaničním úsekem“.
Na takto provozovanou trať se spoje v uvedených polohách snad ani „nevejdou“ (nutnost uzamknout jednu ze souprav v Kralovicích na manipulační kolej a až pak s druhou soupravou vyjet z Rakovníka)?
Nebo tedy „radši“ tam nevést Rakovnický R?
Četl jste článek? „Součástí plánů je i konec Rakovnického rychlíku KŽC Doprava.“
Směroplatný pro mě byl přiložený návrh JŘ.
Článek jsem přelétl v rychlosti před odjezdem na víkendovou cestu, z níž jsem se vrátil až v neděli večer.
Jako když se jednou změní režim z D3 na D1, je to na dráze navždy a nikdy jinak? Kdyby bylo potřeba mohl by se Rakovnický rychlík křižovat s DLB v Čisté, ale ono to potřeba není, protože pokud se na tu trať o víkendu vypraví denně 4 vzduchovoziče v každém směru, nebude už potřeba pátý.
Taky si toho všímám. Jako by na dráze -teď- bylo odjakživa a navěky a žádné nimulé změny neexistovaly.
Ideálně když nějaký študovaný hostorik a znalec prohlašuje, že už za Marie Terezie se jezdilo rychleji a železnice tam byla dřív než město.
Mohu vás ubezpečit, že Rakorychlík žádný vzduchovozič není. Zažil jsem na něm nástup skupiny (cca. 30 lidí) ve Strachovicích – ano, myslím na té zastávce uprostřed lesů. A i ve zbytku trasy prázdný nebyl.
A jel jste jím jednou a nebo jste jím jezdil pravidelně 2x každý víkend, aby Vaše tvrzení o 30 lidech mělo nějakou vypovídací hodnotu? Protože to také mohla být náhoda a mohl jste vidět polovinu všech cestujích, co kdy ve Strachovicích do Rakorychlíku nastoupili.