umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Letecké společnosti Letectví Letiště

Na letišti Ostrava přistál nákladní speciál s výrobními linkami na respirátory

Nákladní Boeing 767 společnosti Uzbekistan Airways v Ostravě. Foto: LKMT Spotters
Nákladní Boeing 767 společnosti Uzbekistan Airways v Ostravě. Foto: LKMT Spotters
Tuzemská firma Good Mask díky linkám výrazně navýší produkci respirátorů.

Letiště Ostrava v Mošnově odbavilo speciální let s nákladem více než deset výrobních linek na respirátory typu FFP2. Pražské firmě Good Mask umožní v době očekáváné zvýšené poptávky navýšení výrobní kapacity až o dvanáct milionů kusů respirátorů měsíčně.

Stroje na speciálně vypraveném charterovém letu z čínské Šanghaje přepravil letoun společnosti Uzbekistan Airways, který do Mošnova létá také na pravidelných nákladních linkách z asijských destinací.

Přepravu i v tomto případě organizovala firma EGT Express, která byla schopna let zajistit i ve velké časové tísni objednatele Good Mask.

Potěšila nás nabídka spolupráce od firmy Good Mask. Vážíme si důvěry, kterou jsme dostali a jsme rádi, že můžeme být zapojeni do tohoto projektu,“ řekl Jaroslav Spáčil, ředitel společnosti EGT Express.

Ke spolupráci se společností EGT Express jsme se dostali náhodou na základě doporučení ze sociálních sítí (zásluha nadšenců z LKMT Spotters). Na obou stranách byla ohromná dynamika a flexibilita, dojednat celý kontrakt objednávky leteckého cargo speciálu se tak podařilo v rámci jednoho dne. Následovaly náročné logistické operace po celé Číně, kdy se nám během rekordních 3 dnů podařilo svézt strojní zařízení z partnerských továren, vzdálených od sebe stovky kilometrů a celé letadlo plně naložit a odbavit. Letiště v Ostravě se tak stalo důležitou vstupní branou pro výrobní linky respirátorů FFP2, které naši denní kapacitu během několika málo dnů zdvojnásobí, a zařadí se bok po boku vedle plně automatických linek darovaných z Tchajwanu,“ dodává Martin Ladyr, ředitel Good Mask.

Zakoupené výrobní linky tak zásadně doplní možnosti českého výrobce, které byly již tak navýšeny darovanými linkami z Tchaj-wanu, které na podzim v rámci své návštěvy dojednal předseda senátu Miloš Vystrčil (ODS). Dvě přiletěly do Česka letecky, další dvě míří přes oceán lodí a budou zde o něco později.

Vojtěch Očadlý, LKMT Spotters

Odebírat
Upozornit na
guest
34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Alespoň se letiště využívá, když je cestovní uzávěra.

Zdeněk

Vy asi nebudete mít informace o startech těchto velkých 767 o víkendu ve 2 ráno směrem nad ostravu, kde motory na plný výkon burácejí 1000 metrů nad hlavami 130 000 lidí hned z několika z ostravských sídlišť, že?

JaB

90% času v roce se startuje na RWY 22

Permonik

767 startuji převažně na Ostravu

Zdeněk

Přesně tak – 767 (to nejhlučnější letadlo, které sem pravidelně létá) startuje na ostravu i v případech, kdy počasí umožňuje (a kolikrát i preferuje) start na druhou stranu. Bohužel letiště ostrava nemá žádná pravidla na optimalizaci hluku a pokud už někdo z odpovědných reaguje (z letiště nereaguje nikdo, jedině z kraje), tak se ohánějí x let starou studií, že vzhledem k malému provozu není nic takového potřeba a že vůbec neplánují nějaké omezování provozu, ať s tím jdu někam. To je naprosto hloupá a nekompetentní argumentace, protože nikdo nechce omezení provozu – hoooodně obyvatel by bylo rádo, když v noci… Číst vice »

David

Země, která měla Poldi, ČKD (strojírenská velemoc.
Tleskám tomu, kde jsme v p…..

Otakar

A víte, proč to lehlo? Možná jsme dokázali vyrobit spoustu výrobků, které ale byly už v době projektování zastaralé a jen díky státním zásahům (omezením konkurence ze západu) mohly být konkurenceschopné. Po revoluci a otevření hranic bylo tak neudržitelné konkurovat se zastaralými výrobky západu. Naopak poděkujte komunistům, že tuto zemi uvrhli do takového stavu, protože stát se chová vždy hůře jako hospodář, než soukromník, kde je v jeho zájmu, aby to fungovalo. Ono, když někomu zabavíte firmu, kterou pracně budoval (a s tím nabíral zkušenosti) a předáte je někomu, kdo o tom ví houby, ale je politicky poslušný, tak akorát… Číst vice »

Y.K.

Strojírenská velmoc jsme možná byli za Rakouska Uherska v rámci císařství. Ty veleslavné komunsty zkonfiskované firmy pak jely dlouho převážně setrvačností, po stachanovsku na tuny, dým a více-než-100 %, ale vývoj pěkně zaostal. Moderní technologie tlačili jen nadšenci a ti je jen zřídka protlačili přes „aparát“. Většina produkce se přizůsobila nízkým potřebám SSSR. Já jsem zažil ve fabrice co dělala letcké motory – výrobní stroje z první republiky, zmetkovost a tím i produktivita naprosto šokující (větší část komponent šla do šmelcu)… A věděl to i komunista, že je to v háji, proto začal vymýšlet a zkoušet perestrojku. Pak se hranice… Číst vice »

Tomas

Poldi a ČKD … kdyby byly strojírenskou velmocí, tak se jim v tržní ekonomice bude dařit ještě lépe, než za socíku.

tím, že po otevření trhů skončily, se jen potvrdilo, že byly zcela nekonkurence schopné, a nad vodou byly drženy uměle díky regulacím v rámci rvhp apod.

Jiří Kocurek

Ony ty firmy patřily soukromníkům. Ale pak byly ukradeny a řídili je … no přesně jako by je ukradli. Jako kradené auto. Někteří mají dodnes pocit že by to všecko mělo patřit jim, aniž by sami přiložili ruku k dílu.

pkajetan

ale my nerozjedeme fabriky na výrobu oděvů, bot, strojů … my pokračujeme zase v nějakých tunelech… jsme opravdu v prdeli … a boužel za slastného bečení všech vylízaných ovcí… je to vážně na mrtvici.
za chvíli tady bude článek o „zakonzervovávání nepotřebných tratí“ …na jejichž údržbu nejsou prachy

Věžník
Kalina

Zjevně ten tajwanský „dar“ nebyl až tak sluníčkově nezištný:)

Karl vB.

Doposud žádný příspěvek na téma motorový vůz M152/ 810? Luboš má dneska zpoždění.

Kkarel

Je pěkné, že nás upozornili, že Šanghaj je čínská.🥃😀😃😄😀😀😃😁

Pikenin

A vládní delegace nevitala jako loni na jaře?

Ondra

Už to pro ne není zajímavé, navíc firma má ty linky z Taiwanu, takže to by asi neslo dohromady s jejich Čínským přesvědčením 🙂

Permonik

Viš jaká je to štreká z Prahy do Ostravy. 😀

Jiří Kocurek

Patří Good Mask Agrofertu? Tak vidíte.

Milan

To je divný, nevidím v tom žádný podvod? To je nějaký podezřelý! Uniklo mi něco?

pkajetan

Primula má firmu na obchodování zdravotníckým materiálem, svěřenecký fond „Babiš“ obchoduje mj. zdravotnickým materiálem. Je to čistý a je to pro lidi!!!

tom

Na podzim Tchajwanem darované výrobní linky přijedou lodí později…. No comment.
Kdyby radši tenhle stát místo volebních úplatků zaplatil cargo…

Jirka

Na tom není zájem, bohužel

ABC

Protože respirátorů je dostatek i bez tohodle

Bifidus

Zkuste nějaký koupit 🙂 .

Roman

Včera jsem koupil balení po deseti. České firmy ted mají nadprodukci, ale hodně vyvážejí. Už se navíc svaz nanotechnologického průmyslu nechal slyšet, že pokud jim zakáží vývoz tak přestanou vyrábět. Prostě o peníze nám tu jde především. Ten dar nedar z Tchajwanu ani nemusel být.

Jiří Kocurek

Asi by teda měli vyrábět dál na sklad. Poptávka nepoptávka. Mít plné sklady neprodejného zboží je totiž levicově správně, tak to má fungovat.

Roiman4

Tak jsem zvědavý jak reagují po dnešku, když je to osvobozeno od DPH. Takže napr. firma good mask prodávala ještě včera tři respirátory za 149,- a dneska to samé balení jde za 34.90,-.

Tomas

vcelku bez problémů. dodací lhůta ve většině eshopu ihned.

ještě něco?

V. K.

Tam byl malý zázrak, že je vůbec někdo za stát převzal. Naši čínští slouhové se těch linek doslova štítily.

Kalina

Jste naivně důvěřivý a zjevně nemáte ani tušení, jak to je ve skutečnost s oním „darem“.

Tomas

tak nás poučte 🙂

Peeetr

Nakonec žádných 5 linek darováno nebylo, tchajwanec si linky po extrapřednostním vyřízení všech úředních povolení posílá do spřízněné firmy v Česku. Ostuda je tak neuvěřitelně ponižující, že se vláda Tchajwanu nakonec krizově rozhodla koupit 1 linku od jiné firmy a tu darovat. Ale Česko už má dávno vlastní nadvýrobu.

Ondra

Četl jste to ? Některé tu uz jsou, některé jsou na cestě 🙂