Nádraží v Rokytnici (přesněji u Rokytnice pod kopcem) pro cestující ztratilo smysl nasazením autobusu až do Rokytnice.
V nákladní dopravě ztratilo smysl s koncem nakládky rudy a dřeva.
Ono i na železniční skanzen je příliš z ruky.
Marťas
3 měsíců
Úžasné, že aspoň na chvilku, byť jen turisticky, ožije konec lokálky, konkrétně úsek Jablonec nad Jizerou – Rokytnice nad Jizerou… V současné době tam (tuším) jezdí jen jeden pár vlaků v sobotu a v neděli ráno… Sice uznávám, že nádraží je cca kilometr od dolního konce Rokytnice, takže cca tři kilometry od centra, ovšem stejně.. krásné nádražíčko, kde se mj. natáčely scény z filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku… Kéž by se tam vláčky vracely ve větším počtu alespoň v letní a zimní sezóně v pátek až neděli… Pokud mě Alzheimer neklame, z Jablonce nádraží do Rokytnice nádraží jsou to jen… Číst vice »
To sice ano, ale z hlediska dopravní obsluhy Rokytnice je to nádraží úplně nadraka. Autobusy tam nezajíždějí (vyjíždí od nádraží v Jablonečku) a jak psáno výše, na rokytnické náměstí to jsou 3km do kopce (a kamkoliv dál ještě víc do kopce), a ani za řeku na Blansko se odtud jednoduše dostat nedá. I za mlada, když vlaky pořád jezdily, jsem do Rokytnice zajížděl vždy jen posledním vlakem, od kterého nejel z Jablonečka autobus, jinak ne. Takže nostalgie je jedna věc, ale praktická využitelnost je věc druhá.
Nebyl náhodou v plánu tunel pod Lysou a propojení s kořenovskou tratí v Harrachově? To už by potenciál mělo a ve Švýcarsku by už stáli barabové v pozoru.
tak tady má naprostou pravdu, ta trať je naprosto neperspektivní a to ještě tam jsou umělě natahovány už tak šílené jízdní doby kuřpauzou v Jilemnici…Martinice – Jablonec n.J. je 18km a vlak to jede 50 minut! s nesmyslným pobytem 12 minut v Jilemnici..
Nádraží v Rokytnici (přesněji u Rokytnice pod kopcem) pro cestující ztratilo smysl nasazením autobusu až do Rokytnice.
V nákladní dopravě ztratilo smysl s koncem nakládky rudy a dřeva.
Ono i na železniční skanzen je příliš z ruky.
Úžasné, že aspoň na chvilku, byť jen turisticky, ožije konec lokálky, konkrétně úsek Jablonec nad Jizerou – Rokytnice nad Jizerou… V současné době tam (tuším) jezdí jen jeden pár vlaků v sobotu a v neděli ráno… Sice uznávám, že nádraží je cca kilometr od dolního konce Rokytnice, takže cca tři kilometry od centra, ovšem stejně.. krásné nádražíčko, kde se mj. natáčely scény z filmu Jak vytrhnout velrybě stoličku… Kéž by se tam vláčky vracely ve větším počtu alespoň v letní a zimní sezóně v pátek až neděli… Pokud mě Alzheimer neklame, z Jablonce nádraží do Rokytnice nádraží jsou to jen… Číst vice »
To sice ano, ale z hlediska dopravní obsluhy Rokytnice je to nádraží úplně nadraka. Autobusy tam nezajíždějí (vyjíždí od nádraží v Jablonečku) a jak psáno výše, na rokytnické náměstí to jsou 3km do kopce (a kamkoliv dál ještě víc do kopce), a ani za řeku na Blansko se odtud jednoduše dostat nedá. I za mlada, když vlaky pořád jezdily, jsem do Rokytnice zajížděl vždy jen posledním vlakem, od kterého nejel z Jablonečka autobus, jinak ne. Takže nostalgie je jedna věc, ale praktická využitelnost je věc druhá.
Nechte mi nostalgii 😅😅
V historii byly plány trať prodloužit na Mýtiny a spojit s Kořenovskou tratį, to by bylo o dnes o něčem jiném.
I kdyby, kam se tím vlakem dá výhodně dojet?
Nebyl náhodou v plánu tunel pod Lysou a propojení s kořenovskou tratí v Harrachově? To už by potenciál mělo a ve Švýcarsku by už stáli barabové v pozoru.
Mýtiny = Harrachov
Čili úplně nanic a nějak nevím proč bych měl jako daňový poplatník takové vození vzduchu podporovat.
Vy se k termínu „vození vzduchu“ snad i modlíte ne? 😁.
Tak tomu se říká ekologická drážní doprava.
tak tady má naprostou pravdu, ta trať je naprosto neperspektivní a to ještě tam jsou umělě natahovány už tak šílené jízdní doby kuřpauzou v Jilemnici…Martinice – Jablonec n.J. je 18km a vlak to jede 50 minut! s nesmyslným pobytem 12 minut v Jilemnici..