Na Kozí dráze dojedou vlaky po 14 letech do Krupky, v kraji bude na jeden den doprava zdarma
První den po obnovení provozu na Kozí dráze. Foto: Ústecký kraj
Podmínkou bezplatné jízdenky je stažení aplikace do páteční půlnoci.
Napadlo aspoň někoho, že lanovka na Komárku jezdí vždycky v půl? A zavolali na lanovku aby v případě malého počtu sešlých počkali na vlak od Děčína?
No, they are not waiting. Many people (20 or more) from the train want to go with the ropeway today, but they don´t wanted to wait so long, so they leaved. So my companion and me walked to Krupka mesto, and then through the historic city center and the castle.
They should coordinate the timetables better, just this one train ride the ropeway operator missed at least 5000 czk.
A dali tomu fírovi dychnout?
K zásadnímu obratu přístupu Správy železnic k opravě trati došlo letos na jaře. Dlouhodobě tento úsek Správa železnic odmítala vrátit do provozuschopného stavu. Dostala za to i pokutu od tehdejšího Úřadu pro přístup k dopravní infrastruktuře. Letos na jaře ale nakonec kývla na opravu. Stalo se tak v době, kdy potřebovala získat od krajských zastupitelů souhlas s vedením vysokorychlostní trati krajem. — Kancelářští hlodavci Správy Železnic tady ale nejsou od toho, aby si sami svévolně určovali co sami budou či nebudou opravovat, když údržba tratí je přesně jejich základní hlavní úloha v železniční infrastruktuře!!! Nevidím tam žádnou trestní odpovědnost a… Číst vice »
Tak snad jim to vydrží a bude to několik stovek lidí denně.
Měsíčně?
Vyhozené peníze. Stát by měl říct, že na tratě tohhle typu s nulovým reálným společenským přínosem nepustí ani korunu. A kraj pokud chce tak ať si to platí ze svého, nebo si sežene jiného sponzora.
Nulový společenský přínos? Méně aut není přínos? Spousta občanů tu trať chce obnovit. Nemáme demokracii, tedy nebudeme dělat to co chce dostatečný počet občanů? Jistě byste rád nastolil silniční autokracii, a v dálnicích nadále utápěl miliardy daňových poplatníků, tedy i těch co chtějí vozit náklady vlakem.
Méně aut? To je vtip? Na kozině bude vrchol „luxusu“ šukafon a toho ti z auta opravdu nikdo nepřesedne. Jako já osobně té trati fandím ale je jasné že to bude těžce ztrátové.
Olympiáda je taky ztrátová, a nikomu to nevadí. Motorky v Brně se taky musejí dotovat, a přesto je chtějí znovu obnovit.
Ty dotace na velké sportovních akce mezinárodního významu by se státu měly vrátit na daních z toho, co tam diváci utratí.
Tím pádem ti samí lidé neutratí ty samé peníze za něco jiného, co by dotované dost možná nebylo.
Až si motoristé jako vy budou platit údržbu silnic hezky a „hrdě“ ze svého, tak se můžeme o tomhle bavit. Zatím je to co jste napsal jen a poze k smíchu…
A ten „společenský přínos“ (což je už z principu tzv. měkké kritérium, tzn. ne „přesně vyčíslitelné penězi“) bude stát hodnotit jak?
Děkujeme SŽ. Dále se můžete přesunout mezi Loket a Horní Slavkov. Je dobře, že se konečně dělá něco pro lidi a ne jen pro arogantní autíčkáře, kteří považují za povinnost dotovat jejich zálibu, co všechny otravuje.
Otravuje, a to doslova. Budeme dotovat otravy veřejnosti?
Na druhou stranu – pokud by se z aut do vlaků měla přesunout relevantní část lidí, tak by se stejně do těch vlaků nevešli. Resp. to by ty vlaky musely jezdit každých 30 min. (přinejmenším) a s něčím jiným než sólo vozem.
Tak zrovna z Děčína do Krupky zas tak moc lidí nejezdí. Auta, která jedou po souběžné silnici I/13, většinou směřují na dálnici D8 nebo od ní, takže lidi z nich na Kozí dráhu nepřesednou.
Osobně si myslím, že tato trať by si zasloužila plné obnovení provozu jako Švestkovka
Marně si lámu hlavu, jak trať z Krupky do Děčína zlepší kvalitu života místních? Krupka už nespáduje do Ústí?
Krupka hlavně do Teplic. K tomu je tu řada autobusových linek.
Tohle je pro turisty.
Tak jak to tedy paní místostarostka vlastně myslela?
9 km za 19 minut zní opravdu hodně turisticky…
Tak to dle poměru času a vzdálenosti do práce jezdí v Brně autem spoustu turistů… 😉
Nikdo není připravený na život v Brně…
Kdyby vedle toho vlaku jezdila šalina co 10 minut….
Mám takový pocit že porovnávat tuhle lokálu s Brnem je … hloupé?
A to má vliv na poměr času a vzdálenosti? Víte co je nadsázka, satira, ironie…? 😉
Já taky nevím proč porovnáte železnici s městem. To obsahem příspěvku nebylo. 😉
To by asi i kde kdo dal na kole/elektrokola a ještě by nemusel pěšky někam do polí na zastávku
Přibližně 30 km/h na kole dá kde kdo? Možná tak kde kdo z účastníků TdF.
Aktuálně každé odpoledne v České Lípě autem za 19 minut leda tak 9 metrů…v koloně. To nezní moc turisticky.
Dopravce KŽC je stejná společnost jako ti co projeli ve středu na Balabence návěst Stůj?
A společného je také to, že i tuto trať dostali bez řádného VŘ.
Je.
Ale zase nebyli pořádně nacamraní, si dneska úplně nevyberete.
Zbytečná trať‘, vyhozené peníze…..
Vzhledem k tomu, že to současnému vedení na krajském úřadě pomohlo před čtyřmi lety vyhrát volby to pro obyvatele kraje zbytečné není.
Trať, kterou místní v podstatě nevyužívají , pomohla vyhrát ty volby jak?
Zbytečné bylo zastavení provozu před 17 lety.
Souhlasím, vyhozené peníze. Dávno neplatí, že kam vedou koleje, tam je život.
Takže než mě Kozináři umínusují, moc se těším za čísla obsazenosti.
Pro vás zbytečná, pro nás v regionu významná událost.
Kolik přišlo lidí na zahájení provozu? Byly to nižší tisíce nebo jste rád za pár desítek či stovek. Pokud do tří set, tak se nám ten potenciál krásně odkopal. Už prostě není rok 1860 ani 1895.
Jen 55 milionů. Za ucpané dálnice se vyhazují miliardy. Za opravu vyjetých kolejí přetíženými kamiony další stamiliony.
Tak tímhle dálnici nenahradíš.
Ikdyby snad nakrásně ano, tak pořád platí, že dopravu tady objednává kraj a SŽ tam údržbu účotvala, ikdyž se nejezdilo.
Ústecký kraj má mnoho pěkných turistických cílů, ale jejich destinační marketing je nedostatečný, jak vůči českému a blízkému „drážďanskému“ trhu, tak i vůči ostatním evropským trhům. Přeji jim podstatné zlepšení.
Aby to tam bylo všude přecpané turisty? Jen to ne, pak už to nebude pěkné.
Co dodat, otevřel si hospodu a začali mu tam chodit lidi…
Jeden příklad – Bad Schandau a Königstein, celoročně navštěvovaná místa, ani jedno netrpí overturismem, a obě poskytují kvalitní služby, i díky mnoha českým pracovníkům. Až bude v Ústeckém kraji místo se stejně kvalitními službami, stejně placeným personálem a hlavně se stejným příjmem z cestovního ruchu, tak to bude fajn. Je potřeba tomu ale marketingově pomoci. Já těm místům, která ožívají jen v červenci a v srpnu a trošku při státních svátcích v květnu, přeji hosty – návštěvníky i po zbytek roku.
… a pak v 9/2010 přišel Bártův (jen co tento ministr přišel na MD) seznam na odstřel, včetně vyčíslené údajné roční úspory vzniklé po jejich zrušení či přinejmenším neúdržbě. Od přelomu let 2010/11 rozhodnutí DÚ (na žádost Dobré správy) o „zastavení veškeré dopravy“ a červený terč. Kolikpak za těch necelých 14 let Dobrá správa ušetřila oproti stavu, kdyby ten úsek udržovala ve sjízdném stavu? Dle svých vyjádření z konce roku 2010 by měla být schopna to vyčíslit. P. S. Nemám Smartphone (a nechci) = z principu nemůžu mít „appku“. Nicméně nevadí, na jaře příštího roku se tam rád svezu (a… Číst vice »
Porad je to zbytecna truc trat, co si na sebe nikdy nevydela a mistnim k nicemu neni
Na sebe si nevydělají poplatky za využití dopravní cesty pravděpodobně ani koridory.
No vidíte a to tu jsou tací co by zrušili vše co si na sebe nevydělá. To bychom se vrátili do doby kamenné.
Oprava v článku, vlaky vyjeli v úseku Telnice – Oldřichov u D. i v červenci a srpnu 2010
Taky RJ?
Ano, pán má pravdu a byli to taky RJ. Vrátili se tam ještě když s Desirama objeli republiku.
díky, opraveno
Ano, červenec RJ a v srpnu mbm s jednotkou ze zubrnic tehdy