Na koridoru u Prahy se srazil osobní vlak s rychlíkem
Srážka osobního vlaku s rychlíkem v Běchovicích. Foto: Hasiči Praha
Provoz na koridoru mezi Prahou-Libní a Běchovicemi byl zcela zastaven kvůli srážce rychlíku a osobního vlaku. K mimořádné události, při
Všechno se může stát, vlaky se můžou srazit, můžou spadnout dráty, nebo stromy. Ale proč o tom ani ve 21. století se nedokáže řádně informovat. To co se dělo v pátek byl opět totální informační chaoz a totální nostuda české žekeznice. V podstatě se zastavili dvě hlavní tratě Praha – Hradec a Praha – Pardubice. Vlaky si otáčeli chaoticky kde chtěli, nikoho o tom nikoho neifirmoval. Jako je potřeba jet MHD do Libně a tam nějaké vlaky na Hradec třeba jedou a místo toho nechají tisíce lidí stát jak tubky na hlavním nádraží několik hodin. Vždy platilo že poslední připoje… Číst vice »
Protože ČD a SŽ mají ještě do 21. století hodně daleko. Jak jste viděl s takovou situací si prostě neporadí.
Možná, že jejich manažeři, mají místo VŠ, resp. + MBA, jen základní školu, alespoň výsledky tomu plně odpovídají. I já jsem prochodil noc v Praze na mrazu, protože nádraží se muselo po půlnoci zamknout.
Na 1 715 kilometrech českých železnic nejsou žádní výpravčí, žádná zabezpečovací zařízení, žádná návěstidla, která by vlakům říkala, zda smějí vyjet na trať. Vše záleží jen na strojvůdci.
Tak tu máme ve třech dnech další: hořící Pendolino. Ale zaměstnanci mi zde jistě vysvětlí, že to je vlastně normální a že vlaky hoří všude.
Další den:
Osobní vlak u Černošic nedaleko Prahy se odpoledne dostal na stejnou kolej jako rychlík z Klatov, který jel za ním. Strojvedoucí rychlíku ale stačil zareagovat a vlak zastavil. Událost se obešla bez zranění, nevznikla ani žádná hmotná škoda.
Vypadá to na projetí navěstidla posun zakázán.
Sednout do vlaku ČD je loterie.
Ale no taaak!
Jako aby cestující ze zrušeného vlaku Krakonoš do Trutnova odjezd v pátek v 18:11 z Prahy, dojeli do Trutnova v sobotu ráno v 8:19 v sobotu ráno po noci strávené po nádražích, protože dementní dispečeři nechali ujet poslední připoje od následujících vlaků, není ve 21 století normální.
Dotyční dispečeři by okamžitě měli přijít o práci.
Můžete jim to dojít říci osobně na CDP na Palmovku. Možná když jim to sdělíte osobně bude to mít větší efekt než když by je vyházeli. Ten dispečer pak možná bude uvažovat více, protože už viděl nasraného cestujícího kterého do té doby než uvidí Vás neuviděl.
Včera jsem cestoval s ÖBB z Petržalky do Pasova. Dráty nepadaly, nikdo nikoho nepřejel, všechno jelo na čas a navazovalo, nic se nesrazilo. Fakt nuda.
Víte, že spadnou dráty, skočí sebevrah, vyhoří zabezpečovačka, to se prostě stává, i Rakušákům, i Němcům, no dobrá, Švýcarům tolik ne, ale za české peníze nelze chtít švýcarskou kvalitu.
Rozdíl je v tom, jak se dopravce s danou situací popasuje. Třeba v DPMB není den, kdy by nebyla mimořádnost typu vykolejení, urvaný sběrač, zásah hasičů. Málokdy však mimořádnost nějak zásadně paralyzuje zbytek sítě, určitě ne na čtyři hodiny. Prostě vyjedou zálohy (v řádu minut), zavedou se odklony – kolikrát bývá radost to pozorovat. Takový přístup mi u Národního chybí.
Sebevrah u ÖBB, to se opravdu stává. Ale do hodiny je vyšetřeno a jezdí se.
Za české prachy ne, ale uniká mi smysl 6 miliardového sponzoringu důchodců a puberťáků, místo aby to strana a vláda využila smysluplněji.
Tak fain, ještě se pusťte do dětí a seniorů.
Nevím, jak v Rakousku, ale na DB je vyšetřování střetu s osobou na 3 hod a více hodin a nejezdí se ani v případě, že jsou 4 traťové koleje k dispozici.
DB je trochu něco jiného než ČD – které je oprpoti tomu trpaslíkem, napište mio nějaké srovnatelné zemi, jako je Finsko – kolik nehod je tam.
Minulý týden jsme jeli z Wiener Neustadtu do Prahy Rj 256. Ten měl kolizi s člověkem. Zpoždění100, resp po rakouském území 120 minut. Budiž. Ale Vámi vychvalované rakouské dráhy nebyly schopné, doslova!, očistit předek vlaku od ostatků! Zastavili nás stanici před Českou Třebovou, kde byli hasiči, a tkáně, krev a kus trika, košile, odstraňovali u nás. Průvodčí vlaku říkal, že by asi takhle „špinavý“ vlak Němci nepřevzali.
Takže ano. Do hodiny to teoreticky vyřeší, ale DOŘEŠÍ to za ně jiní
Tak sorry, ale tomuto nevěřím a to z mnoha důvodů.
Hlavně, že to umíte všechno vysvětlit. Tak v tom jsme tase první my. Hlavně vy.
Pardon?
A koho to zajímá???
V září 2018 jsem jel Praha – Linz -Zürich – Basel – Strasbourg – Nancy. Jediný úsek bez mimořádnosti byl ten po státní hranici . Pak výluka před Bludenz , náhradní AD s tím ze i ten můj bus se pokazil a čekal na druhý NAD . Náhradní souprava v Curychu . Skokan pod vlak 20 km před Štrasburkem a výluka u Lunévile.
Taky v září 2018 sem jel Vídeň-Frankfurt-Brusel-Londýn-Rugby. Kupodivu všo načas a bez problému.
Včera jsem cestoval z Valence do Freiburgu (v Briesgau). Všechny vlaky měly zpoždění 10 – 40 minut. V Ženevě byla retard skoro polovina vlaků. A přestože Shinkansen je samostatná síť, po níž nic nejezdí a tamní dopravci duší zaměstnance tak, že v Evropě by jejich management skončil ve vězení. Mimořádnost a následná zpoždění se vyskytují i tam.
Nehoda spíše ukázala diletantství u SŽ v oblasti plánování oprav. Doslova „rozkopáním“ půlky tratí u nás, není v okolí Prahy k dispozici vhodná objízdná trasa koridoru s alespoň „dostatečnou – 4“ kapacitou provozu. Lituji včerejší cestující.Tady žádné omluvy nepomohou, je to prostě neschopnost a nezkušenost pracovníků SŽ plánovat opravy tratí. V honbě za evropskými dotacemi se porušují všechny zásady provozuschopnosti a to jak u dráhy, tak i na silnicích. Nejhorší je to, že nepomůže ani výměna lidí ve funkcích, protože není kde brát. Neschopného čtyřicátníka vystřídá ještě neschopnější třicátník, ovládající moderní technologie, bez zkušeností a přehledu o stavu a možnostech… Číst vice »
Naprostá demagogie. SŽ je kritizována když rekonstruuje pomalu a pak zase když rekonstruuje rychle. Primárně pokud je mi známo došlo k pochybení strojvedoucího. Čili vina jednoznačně na straně dopravce.
Máte nějaké informace, že je to chyba strojvedoucího, již teď?
To ze SZ rekonstruje naprosto nesystemove a chaoticky je nepopiratelne. To vi moc dobre i zamestnanci SZ. Tohle je vec vedeni a politiky. Jen takova „kuriozita“ v Chebu se zacatkem prosince zacalo s instalaci eskalatoru na nastupiste. sem si rikal do konce roku bude hotovo … ejhle je polovina cervence a ono to jeste neni. Kdyz se melo to nadrazi rekonstruovat tak jsem si rikal, ze konecne udelaji dalsi verejny podchod (jeden sluzebni podchod byl zasypan), protoze ten jeden nestaci + jsou hodne dlouhe prestupove trasy … a ted tohle stavebni dlouhodobe snizeni pruchodnosti. To ze se zkratilo zastreseni, takze… Číst vice »
Samozřejmě, že je vinen dopravce, Černá díra. Kolik vlaků ČD už jezdí ve zkušebním provozu pod dohledem ETCS? 0? Místo aby v prosazovaní jízdy pod ETCS byly ČD lídrem, hážou do toho vidle. Času dost, rok 25 je ještě daleko.
No právě, to je problém – jinde se totiž staví, u nás jen rekonstruuje. Ale to je takový začarovaný český kruh obecně, nejen drážní.
Pokud vím tak značně pokročila příprava prvního úseku vysokorychlostní tratě. Takže asi je to na dobré cestě.
A víte, že to byl posun, který ETCS neřeší?
Takže ta rekonstrukce Esa na ETCS, co ji půjdu příští týden oživovat, se mi jenom zdá a ve skutečnosti najdu v hale místo mašiny zapíchnutý vidle?
Nebo co nám vlastně chtěl básník říct…?
Ten poškozený vůz je Aee145?
ČD a SŽ jsou prostě neschopné a v podstatě velmi špatně řízené společnosti. Toto je výsledek. Včera srážka vlaků, dneska srážka vlaků. A hlavně nic se neděje – nepořádek pokračuje dál, takže můžeme očekávat další mrtvé. Při nastoupení člověk už neví, jestli ještě vystoupí nebo ho vynesou.
Špatně řízené rozumí se od shora počínaje Havlíčkem, který je tam na part time, po jeho přímé nadřízené a jejich přímé nadřízené. zřejmě tam úplně chybí kontrola.
Debilní příspěvek, který bolí.
více to bolí ty zraněné a pozůstaleé.
Tak nenastupuj, to jsi taková socka, že nemáš auto?
Nemá smysl třeba honit auto na Slovensko, když D1 je totátně rozkopaná a potom slovenská D1 to stejné.
A jak málo stačí, aby zastánci ČD začali urážet vlastní zákazníky – kdo jede vlakem je socka, která nemá na auto.
A jak málo stačí k tomu, aby sami nádražáci začali vyhánět lidi z vlaku.
Kde berete to přesvědčení, že každý druhý tady je zastánce ČD (resp. že zrovna pletiva je součástí vašeho domnělého „nádražáckého gangu“)? Tohle nálepkování nemám rád.
To není nálepkování, a nejde o žádný gang. Pokud někdo tady píše rozsáhlou apologetiku, že srážky vlaků jsou normální, resp. i dnes hořící Pendolino, musí s takovou “ nálepkou “ počítat.
Nepochopil jste mě, ale to je jedno. Špatně jsem to formuloval…
Reagoval jsem na nesmyslný příspěvek Jiřího Kocourka, ne na váš.
Mrkněte na mínusování, cestující jej mínusovat nebude.
Nesmyslný příspěvek.
Až budeme taková příspěvky brát vážně, a nepsat o nich, že jsou nesmyslné, pak se teprve dostaneme do civilizace. Samozřejmě pokud pracovníci ČD/SŽ tady budou vytrubovat, že havárie vlaků, to nic není, tak s takovými se do civilizace nedostaneme vůbec.
Další dopravní teoretik🙈
Já píšu vždy jen o skutečných věcech, nejsem žádný teoretik.
Připomínáte mne jednu mojí bývalku, nejlepší obrana je protiútok. A taky když mne na to přijdou tak zapírat a zapírat.
Protože při nastoupení do auta to ví 😃
Není dobré srovnání, je jasné, že je u nás hodně nehod na silnici.
Melete o něčem, o čem vůbec nic nevíte. Ale vůbec nic…..
Já vím úplně přesně o čem mluvím.
Kdysi jsem mluvil s lidmi řídicích pultů v JE vJaslovských Bohunicích o bezpečnosti a řekli mi zajímavou věc: My pracujeme hlavně ta tom, aby to nevyletělo do vzduchu, a jako vedlejší produkt vyrábíme elektřinu. A něco takového by mělo platit i pro ČD a SŽ.
Něco takového by mělo platit pro všechny v tomto i dalších oborech, kde se může něco kardinálně posrat. Bohužel to je utopie…
To je podobné klišé, jako že předpisy na dráze jsou psány krví. Hezky se to poslouchá, ale když pak na to dopisování přijde řeč, je najednou oheň na střeše.
Proč zůstal zpožděný R875 stát v Č. Třebové a nepokračuje? Proč cestující nikdo neinformuje? Proč vlakový personál dopravce neexistuje?
Protože Času Dost. 😀
Co jsem zjistil, tak to bylo z bezpečnostních důvodů. Strojvedoucí kvůli zpoždění měl vyčerpanou maximální dovolenou pracovní dobu a kvůli bezpečnosti nemohl dále pokračovat.
Ano, tak to cestující o půlnoci z pátku na sobotu ve čtyři hodiny zpožděném rádi pochopí.
Že zrovna ve Třebové není nikdo, kdo by držel pohotovost. Pochopím Zámrsk. Ale Třebová?
Držel pohotovost🤣🤣🙈🙈 Ale chápu. Teoretik těžko pochopí…
Ale platícímu cestujícímu je Vaše teoretické vysvětlení celkem jedno.
Čeká na 879 se kterým se spoji a bude pokračovat dal, co děla personal netusim
Cože? ČD nechají své zákazníky čekat v jednom vlaku až přijede další vlak, aby je spojili a cestující konečně odvezli do cíle? Takový dokonalý národní podnik, který má hromadu připravených záloh a personálu (jak furt čteme a speciálně v České Třebové) a nic takového se stát nemůže. Tomu se snad ani věřit nechce!
Ano. Nakonec bylo možno použít zpožděný RJ 375 (o tom ale v ČT nikdo neinformoval), který náhradou za R 875 staví tam, kde vymetací rychlíky, v důsledku čehož cestující v Brně nestihnou noční rozjezd v jednu, ale pěkně s počkají do dvou. Vrchol diletantství.
Švestko váš příspěvek je opravdu hodně trapný 😀. A jen na okraj, ani od těch největších příznivců ČD jsem tu nikdy nečetl že jsou ČD dokonale a bez chyb. To si o sobě naopak myslí pan Jančura. Zde vždy bylo poukazováno jen na to, že alternativní dopravci jsou v řadě věcí ještě horší, než ČD. A to i dle mých praktických zkušeností jsou.
Například?
Zejména LE je kritizován za to, že jezdí „bez záloh“.
Jak říkal Krampol: „dyť kurňa zítra je taky den“
Na GRAPPu jsem si všiml, že vlaky místo nehody objíždějí přes Malešice zřejmě úvratí, neb z něj míří vlaky do Libně. Nevíte někdo, proč se nejezdí přes Vršovice? Je ta trať z Malešic do Vršovic kvůli modernizaci trati Praha hl.n. – Benešov neprůjezdná?
tak už nic, už jsem to našel. Ta trať z Malešic do Vršovic je kvůli stavbě koridoru neprůjezdná. To se nám to dneska teda sešlo 🙁
Vršovice procházejí rekonstrukcí. Ještě další rok nebude možné tudy jezdit odklony.
Auto jasně vítězí, Berlin – Praha dnes krásné 3 a půl hodinky v supr klimatizovaném pohodlí 🙂
Jednou býk, jednou toreador. Vítězství je přelétavé.
V autě člověk musí řídit a být neustále v pozoru. Ve vlaku/autobuse může člověk dobu jízdy využít v něco produktivního nebo prostě jen odpočívat. Z tohoto důvodu u mě hromadná doprava vítězí.
No a? Řízení je zábava.
To je váš názor, ne každého řízení baví, navíc se doba jízdy dá díky hromadné dopravě využít lépe.
Je velice smutne, ze v dnesnim svete kompjutru se na stanici Praha-Liben neustale omlouvaji za zpozdeni vlaku, pak ty vlaky nakonec uplne mizi z tabuli, ale nikde zadna info, ze rychliky jedou pres Vysocany. Krome par sekuritaku stanice pusta a neni se ani koho zeptat, co se deje. Pritom pustit aspon na tabule kdyz ne do rozhlasu informaci, ze se jezdi pres Vysocany snad v dnesnim svete kompjutru neni az takovy problem. Clovek misto hypnotizovani tabuli a poslouchani nic nerikajicich a naprosto nepouzitelnych a neuprimnych omluv muze trebapopojet jednu zastavku autobusem a ne se dozvidat novinky v osobaku od cestujicich… Číst vice »
V případě mimořádností Dobrá správa v hlášení staničním rozhlasem těžce selhává. Buď nehlásí nic nebo jen omluvné fráze, ale důvody zpoždění či informace o přijatých opatřeních se člověk vesměs nedozví. A spíše bude hůř.
Při mimořádnostech se člověk bohužel musí spolehnout na mobilní telefon a informace čerpat přímo od dopravce. Podle mě to mají nejvíce vychytané ČD na svých stránkách v sekci „omezení provozu“.
Ano o tom to je. Dělají to přesně naopak. To jste dobře trefil, jak pracují.
Trolling
Tim trollingem myslite to moje cekani na vlak v Libni pres 1,5 hodiny nebo to naprosto nepouzitelne hlaseni stanicniho rozhlasu?
To spíš admini smazali Bobův zřejmě donebevolající nesmysl (komentář) a nahradili ho slovem „Trolling“.
Původně jsem v tom příspěvku tam tuším psal něco o tom, že informační systém SŽ nikdy neuměl a neumí reagovat na mimořádné události – mimochodem, taky jsem jednou v Libni čekal na odřeknutý vlak a z tabulí a hlášení jsem se nic relevantního nedozvěděl.
To je spíš to šetření za každou cenu, personál je zbytečný, vše je přeci na telefonech, v počítačích, všude je wi-fi apod. prostě odlidštěné a služby na nic.
Kdyby operátor rozhlasu pouštěl smysluplné informace, tak by třeba nebylo nutné se ptát.
Tak to by tam buď musel být nebo vzít mikrofon do ruky a říci to. Což jsem měl možnost vidět respektive slyšet na Praze hlavním – den otevřených dveří. Kde operátorka hlášení, neměla přednahrané hlášení a tak to vzala „na hubu“ a to pěkně v češtině i angličtině a před cca 10 člennou exkurzí. Mimo jiné zněla lépe než ty přednahrávky. Takže tím chci říci, že nechápu proč co cca 15 minut „na hubu“ nezahlásit máme mimořádnost sledujte naše webovky vlaky jezdí převážně přes Vysočany nebo odklonem přes Malešice. Ideálně pokračujte zdarma na Praha Hlavní nádraží a odtud pokračujte vlakem… Číst vice »
To víte šetření personálu na mzdových nákladech na hlavním místě. By tam měli chodit na takové mimořádně situace manažeři, který o tom rozhodují, aby se setkali tvářích tvar se zákazníky své společnosti pro kterou pracují.
Ano hodně přesné, měli by to manažeři vidět na vlastní oči, kam vede jejich práce.
Ježišmará počítač! Vždyť přileze někdo s krabičkou za 5 dolarů z číny a to hlášení zaruší!
Jo,pravda,Tvrdík se toho ujme
Reportáž z cesty např. Ex375 Vindobona apd. by mohla být docela zajímavá…..
A co teprve reportáž z 373, která se s problémy dovlekla do Kolína, kde definitivně zdechla a doteď tam s aktuálně pětihodinovým zpožděním čeká, až se k ní probojuje 375, aby se mohly spojit dohromady a jet dál…
Přidám info z pardubic – 549 zablokoval průjezdnou kolej protože mu ve stanici došla četa (stará šla nová nedošla) a všechny následný rychlíky (i ty pomalejší) ho objíždějí po objízdné. Ne že by to byl velký rozdíl ale stejnĕ to nepůaobí zeovna dobře.
No ti, co dnes jedou do Rijeky, tam budou tak zítra kolem oběda.
No Rijeka dopadla ještě dobře. Veze si „jen“ 90 minut.
A hlavně návazné busy počkají. Ne každý bude mít dnes takové štěstí. Aneb jak jedna blbá páteční mimořádnost roze*ere totálně dopravu na páteřních tratích. Momentálně tvrdnu v Č. Třebové a rád bych se dostal do Brna – z mého pohledu absolutně nezvládnuto.
Maj spoustu lahváčů 🙂
Jestli jedou přes Brno, tak to osobně v Židenicích naloží Jančura.
Jasně, protože se nedá s Baráčkem domluvit, aby mu tak poslal dodávku se dvěma chlapama. To prostě nejde, musí tam zajet sám. Ještě by musel za ten dovoz piva platit.
Myslím, že letos si všichni zasloužíme šesticiferné odměny!
Prý se něco děje i mezi Nymburkem a Poděbrady na objízdné trase
A na Vysočině u Kostelce(?) najetí do stromu . Situace zachraňují autobusy náh. dop.
Jo jo děje taky trolej. Zatím se nejezdí.
Jednoho dne náš vlak chcípl v Nymburce hl.n., v Poděbradech nastoupila banda lidí jedoucích na Mácháč. Jedna slečna se postavila a řekla… když se má něco pos…t, tak jedině v Nymburku. Tady je pos… všechno. A asi měla pravdu.
Tak hlavně mezi Vysočany a Horníma Počernicema se děje pomalá jízda snad i tuším 1 kolej.
Tyhle články mi vždy připadají ctrl c a ctrl v ze serveru novinky.cz
Nemusíte se přiznávat, kam chodíte.
Teď ještě kdo kopíruje od koho. Buran a Space Shuttle vypadají podobně. Buran má být origínál, jen je o 10 let mladší.
Není hezkej pohled na grappnv…
Ale tak zase nejsou mrtví ani vážně zranění.
Jaký byl tedy průběh toho celého?
Podle fotogalerie na idnes vypadá, že pendolino bylo na cestě do Prahy u pravé krajní koleje (se svého pohledu, tj. té nejsevernější), toho elefanta chtěli předpokládám přistavit hned vedle na prostřední kolej. Dále se píše, že byla v provozu jen jedna kolej, tedy předpokládám ta nejvzdálenější od stojícího pendolina. Pak příliš nechápu, proč byl ten rychlík poslán na prostřední kolej.
Je možné, že dispečeři chtěli využít tu prostřední kolej, jak jen to jde a zřejmě ju přestavěli nouzovou cestou a neuvědomili si, kde se přesně ten slon nachází. Nechcu, aby to znělo, že je hájím, ale na druhou stranu neměli to dneska jednoduché.
to nemyslíte vážně omluvit dispečera tím, že to dnes neměl jednoduchý. Takže když budete na sále pod kudlou jo sorry umřel jste byl jste dneska už x tý pacient. Já osobně dělám IT a pokud bych vysekl takovéto chyby jako se vysekli zde tak se můžu jít rovnou zastřelit.
Zkuste kouknout na fotky od ČTK na České Noviny, je jich tam víc.
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-praze-se-srazil-osobni-vlak-s-rychlikem-nikdo-neni-zranen/1911347
§8 Zpoždění k cestování prostě patří
Ale ne mrtví.
V ČR neexistuje žádný vlakový zabezpečovač, jen barvičkovač.
To měl být vtipné?
A čemu by asi tak ten VLAKOVÝ zabezpečovač pomohl?
Obsazený úsek. A třeba by zastavil ten rychlík, kterému nejspíš vjel slon při posunu do jeho vlakové cesty. Uvidíme, jaké budou další informace. Pro mě je to totiž zatím záhada, chytrolíni.
Kdyby se nedělali ptákoviny na širé trati s evakuací, ale označila se sprejem poloha pendolina (jako u silniční dopravy) a dojelo se nouzově k nejbližšímu perónu..
Když je na silnici smrťák, tak je taky zavřená několik hodin. Zrovna minulý víkend jsem se otáčel před Valmezem, protože tam nějaký blbec při vyjíždění z lesa nedal přednost motorkářovi a zabil ho. Silnice byla zavřená tři hodiny, přitom to byla celkem jednoduchá nehoda s evidentním viníkem. Jenže smrťáky se prostě vyšetřují mnohem důkladněji…
Tam je ale sporné zavinění, což jaksi u nehod na železnici nebývá.
Tak to si opravdu rád nechám vysvětlit.
Tam je omezená rychlost po hlavní, protože není vidět za zatáčku, pokud jel motorkář rychle tak jej řidič osobáku nemohl vidět – byl před zatáčkou – vyjel – a letící motorkář se divil že není sám na závodním okruhu.
Možné vysvětlení.
Krom toho v drážní a letecké dopravě se nevyšetřuje ani tak zavinění (alibismus stejně nikoho nezachrání), jako spíš příčiny. A co se týče kriminalistického aspektu – není asi jednodušší způsob, jak se kohokoliv zbavit, než ho šoupnout pod vlak, protože tam se přece nic nevyšetřuje a všechno je jasné. To je jako když v Rusku někdo skočí z okna.
Tak to zkuste vysvětlit Drážní inspekci a ostatním …
Já jsem to pochopil, že tak nějak právě tím směrem půdní myšlenka směřuje. Ale taky chápu, že když má úředník možnost ukázat svou důležitost, tak všechny další nesmyslné útrapy cestujících zde z pendolina jsou mu ukradené. Možná jeho soto srdíčko nad těmi manévry ještě pookřeje.
Už nevím kde jsem četl příběh o tom, jak za první republiky srazil vlak na lokálce nějakého nahluchlého dědka. Tak strojvedoucí zastavil, s topičem se šli podívat, zjistili že už není pomoci, tak dědka naložili a odvezli do nejbližší stanice. Vlak byl touto událostí opožděn o deset minut (!!!).
Proč to tenkrát šlo, a dnes to nejde?
Protože Pendolino sebevraha rozneslo na délce několika set metrů.
Není topič.
Já jsem zažil před takovými asi deseti lety kdesi snad u Spálova, že motorák sejmul trampa jdoucího podél trati. Pak k němu nacouval, doprovod vlaku ho naložil na představek a vlak ho dovezl k nejbližšímu železničnímu přejezdu, kde už čekala sanitka. Ale to ten tramp byl sice v bezvědomí, ale jakžakž vcelku. Jestli to někdo konzultoval s Drážní inspekcí, to netuším. Zdržení minimální.
Protože by bylo možné spáchat vraždu.
A co nám chcete vysvětlovat, když my jsme k té sražené osobě nevyjížděli a okamžitě jsme dali souhlas s odklízením?
Dobrá ,tedy všechna čest DI.Bohužel zbývá dost ´´těch ostatních
Vždycky si vzpomenu jak jsem četl, že někde se v případě srážky s člověkem tato událost oznámí, ale nezastavuje.
Ono to dojetí na první pohled vypadá logicky, ale určitě se najde spousta důvodu proč to nejde a je lepší dvě hodiny blokovat provoz.
———-
Taková poznámka.. u nás v práci je na prvním až padesátém místě bezpečnost. Jeden člověk dostal záchvat, praštil sebou a než ho odvezli do nemocnice, přiběhli vrátní a zcela podle zdejších předpisů museli zjistit, zde není pod vlivem. Byla to první věc o kterou se zajímali
To jako že byl k evakuaci cestujících přistaven běžný linkový osobní vlak, když se jednalo o Os 8856?
A je tady samy rozumbrada,nebo je tu aspoň někdo , kto aspoň tuší co se stalo…jako přesně myslim.?
Rychlík do Žďáru (Brna) měl spasit cestující z Pendolina, aby mohli pokračovat dál. Kam? Jen do Kolína? To je asi opravdu vytrhne.
Každopádně teď nejede nikdo nikam.
Kdyby to byl 8856, tak tomu elefentoj svítěj konce a dost dobře si tu nehodu nedokážu představit, jestli to je aktuální foto.
Jo, to mě taky trklo, že chybí koncová návěst.
že by posun?
Prý přestavování soupravy kvůli té evakuaci.
Takže posun
Posun má jet ale dle rozhledových poměrů a max 40 km/h. To byl ten fíra na elefantu slepej, že neviděl, že mu v cestě stojí rychlík a najede do něj? To spíš pochopím chybu kolegy v Perninku, že přehlídne jednu malou značku v TJŘ. Ale nevšimnout si, že přede mnou stojí vlak, navíc na rovné koleji? To jsem zvědav, jak tohle vzniklo.
Tak to se omlouvám, to vypadá, že rychlík najel do toho elefanta. Z druhé strany byla v televizi vidět poškrábaná skřín na 971 z druhé strany. Tak to tedy je asi velké štěstí, že to nedopadlo hůře.
Na ČTK psali, že elefant najel do stojícího rychlíku. Ale samozřejmě o kvalitě zpráv ČTK nemám taky kdovíjaké iluze.
Tuto možnost vylučují i ty fotky, co na tom ČTK jsou. (rozpáraný bok rychlíku za sjezdovou výhybkou)
Jojo, strojvedoucí jel jako vlak na nultou kolej, ale pak se rozhodl, že se z něho stane posun a vrátí se k Pendolinu co nejblíže….
U Brna, Strakonic a Pacova se taky zrovna nedaří….
Nehoda se stala za mimořádné situace…. takže bych byl s tema verdiktama opatrný… jedná z těch mašinu měla být prej pristavena k pendolinu… teď všeci cupitaju peso
Vlaky stojí, auta jedou.
Už aby to prevzala Arriva, čo gumy s režijkou predvádza je neprijateľné.
Sluch je asi to jediné, co máte zdravé, že?
Rezijka?
To tedy opravdu ne, sluche.
Dejte s těmi režijkami pokoj. Vážně ji nemá každý, kdo má jiný názor na věci, než vy.
A fakrt nevím, proč by rychlíky R9 Vysočina nebo Os vlaky z Prahy do Kolína měla přebírat Arriva.
Krmíte trolla.
Taky si myslím že reagovat na podobné pitomce je chyba. Když je budete zcela ignorovat, přestane je to bavit a odtáhnou jinam.
Tenhle ještě jde toho můžete poslat domů nebo do Arrivy. Ale takového DPP Odporníka alias Soupravu to je horší 🙂
Tak třeba proto, že nic horšího, než na R9 už jezdit nemůže. Zlatá Arriva.
Sice nemám rád kupé, ale pořád lepší stávající ČD soupravy, než aby tam jezdila nějaká 845 pod dráty a jak to už u Arrivy bývá zvykem – pouze jedna, jelikož spojovat více jednotek je pro Arrivu sprosté slovo.
Jenže tam najít kupé taky není lehké. Pokud ovšem jako kupé nepočítáte ty hnusné 10 místné kóje, co šikovně kombinují nevýhody kupátek i velkoprostoru.
V čem je zlatá jednotky na úrovni Regionovy kde i ta regionova má lepší jízdní vlastnosti než ta ariva naleštěná bída vytažená z kopřiv z vlečky kdesi u nějaké teplárny v Německu kde to stálo kolik let, protože Němec s tím už nechtěl jezdit. prostě vlak dobrý pro druhořadé občany EU. Málo místa na nohy, pohodlí děsné tramvaj má bez urážky lepší sedačky, nekompaktibilita s jízdními doklady PID. Takže za mne fakt ne díky.
Tak si je vezměte na slovensko stejně jako T-Mobile na místo slovenského telecomu a pak si nadávejte. nebo se odstěhujte do Německa jistě na Vás už čekají.
U lokálek tvrdí, že cena zabezpečení by byla vyšší než cena životů a že priorita je zabezpečovat hlavní tratě. Tohle je hlavní trať a ani zde není žádný zabezpečovač, který by srážce zabránil….
Spíš je podivné, že podle nich není cena života extrémně velká. Ale když vlak srazí nějakého sebevraha, tak potom je cena mrtvého těla tak vysoká, že musí zcela zablokovat provoz na trati a vyřadit i celý vlak který je jen trochu špinavý od krve (a poškozen být reálně nemůže) až do té absurdní úrovně, že tím způsobí další srážku tentokrát celých vlakových souprav.
Jakože se má jezdit v neboztikovych pozustatkoch?
Vlak může být reálně poškozen – např. vzduchové kohouty, písečníky, cívky VZ…
Bohuzel nemate pravdu k poskozeni dochazi a masina-vlak-souprava nemuze jet dal.A pak i hasici tusim maji zajistit pozustatky neboztika a ten je z casti i na masine-ci souprave.A pokazde neco najdeme i pri kontrole-otrave v DKV-Sú.
Po lokalkach s D3 vetsinou nejezdi mnoho ekonomicky uzitecnejsich lidi, ti na to s vyjimkou dovolenych nemaji cas. Sotousi z rad programatoru a podobnych, jsou spise tou vyjimkou potvrzujici pravidlo. Muze se vam to nelibit, muzete proti tomu protestovat, ale je to cele logicke.
Pokud mne zablokujete pane Sůro tak se zlobit nebudu prosím ne na dlouho. Odporníku čekal bych od Vás mnohé, ale že jste takový k.o.k.o.t to jsem nečekal. Urážet památku zesnulých lidí to je opravdu přes čáru. Vaše příspěvky sleduji již delší dobu a opravdu máte problém. Fakt se běžte léčit tohle co předvádíte není úplně normální. V každém kraji je psychiatrická nemocnice nebo vytočte 155 a sdělte jim, že máte psychický problém a oni Vás odvezou nebo nasměrují.
Tady je ten nejmodernější zabezpečovač, který je EU nařizován!!! Teda pro EU ho vyrábí bez výběrového řízení jedna Rakouská společnost a monopolní montáž má jedna Česká společnost. (Teda probíhají jakési na oko výběrovky, které tu a tam vyhraje různě někdo, ale oživovat to může zase jen ta jedna Česká společnost). Kdy všem dojde že toto je jeden megatunel a daný Evropský zabezpečovač je jen podvod. Třeba i viz vykolejení rychlovlaku ve Španělsku. Ale chápu je to pěkné, drahé, digitální a hezky to bliká na monitoru. Má to jen jednu drobnou nevýhodu a to že to nefunguje.
ETCS vyrábí hned několik výrobců, odhadem tak pět-šest, tak nás tady nelakuj…
já nevím,ale ta 471 asi jela jako PMD k místu té mimořádné události,ale příčina střetu vlaků je zatím trochu záhada
Lidi neskakejte nám pod ty vlaky… kdo to má pak sbírat….
Vždyť dnes je přece pátek! A ti exhibicionisti si k tomu, aby zastavili provoz v půlce republiky, přece vybírají právě dny s extrémní frekvencí – aby se ještě naposled „ukázali“, jak jsou mocní a ukojili si svoji „důležitost“ …
Tak já osobně říkám, že existují jiné způsoby jak se sprovodit z tohoto světa a to takové které nebudou obtěžovat druhé. Takovýto způsob sebevraždy vlak, metro, tramvaj, most nebo jiný považuji za velmi sobecký pokud jde o sebevraždu. Navíc chudák ten co to řídil bude to mít do konce života před očima to nevytěsníte s tím se musíte naučit žít. Viděl jsem hodně mrtvých, zraněných takže vím o čem mluvím. Samozřejmě jsou pak okolnosti ještě bych pochopil nevyléčitelně nemocného, psychicky nemocného, ale stejně je v tom kus sobectví a když už lze to udělat i jinak a v klidu.
R 989 projel vjezd v Běchovicích?
No, po podrobnějším prozkoumání fotky to je blbost, kdyby 989 projel vjezd z 1. TK, tak se na 0. kolej díky odvratu nedostane. Takže se musel z nějakého důvodu osobák rozjet zpět ze záhlaví 0. TK zpátky do stanice.
Očividně mu Elefant vjel jakožto posunový díl do cesty. Možná projel nějakýho seřaďovacího trpaslíka
Tak toto neuhlídal někdo na CDP.
no a máme tady koridor, zabezpečovák já nevím co ještě a stejně se srazí vlaky. Kde jsou ti chytrolíni co kritizují telefon a D3 s tím, že zabezpečovák by MU zabrínil?
Tak dobre zabezpecena trat by tomu zabranila, ale to co se v CR pouziva tomu zabranit nedokaze.
Pro minusaky:
– je mozne znat infrastrukturu?
– je mozne znat pozici vlaku a jeho delku?
– je mozne znat rychlost vlaku a moznosti brzdeni?
– je znam jizdni rad/plan cesty + mista kde zastavi?
pokud toto zname, vime ktere koleje jsou obsazene a lze pocitat i predikci kde bude vlak/vlaky za nejaky cas. Tj. az na externality toto staci pro zamezeni srazky vlaku s vlakem.
Pokud se uz dnes resi samorizeni u aut, tak samorizeni vlaku je mnohem, mnohem snadnejsi.
A pak jsou tady jako dnes….. ty externality
Stojici vlak neni externalita.
Hned v prvních dvou odrážkách jsou velké problémy, tzn. odpověď je ne. A jestli šlo o nějaký nestandardní posun, tak vám hapruje i ta poslední odrážka. „Predikce kde bude vlak za nějaký čas“ je z bezpečnostního hlediska absolutně bezcenná. Plus vám tam chybí řízení provozu. Pokud byste tuhle ideu vzal do důsledků, vyjde vám z toho akorát něco jako ETCS. Tzn. bude to drahé, bude to vyžadovat určitou formu od infrastruktury, posun to stejně nezajistí. Samořízení u aut je pěkná myšlenka, já ji fandím, ale proteče ještě hodně vody a miliard dolarů, než bude v obecných podmínkách (řekněme ČR) fungovat… Číst vice »
Dávám vám „minus“ za to, jak mícháte dohromady vyjádření ke dvěma nehodám a ještě k „samořiditelnosti“. Na ty první dvě odrážky je navíc na železnici jednoznačná odpověď jedině ano, protože to možné rozhodně je, a u infrastruktury je to dokonce „povinnost“!
Predikce je naopak velice dulezita soucast zabezpeceni, ale i pro provoz. Napriklad pro zmenu mista krizovani pri zpozdeni, tak aby dopad byl co nejmensi, ale i mnohe jine.
Predikce je dnes pouzivana na kazdem rohu vaseho zivota, mozna to jen netusite. Ze draha v mnoha vecech je jeste v polovine minuleho stoleni je proste smutny fakt.
Predikce naopak bezpečnost zvyšuje, formou zvýšení plynulosti. Na silnici držím od auta před sebou běžně rozestup 2-4s podle rychlosti, adheze atd. Pokud chci jet rovně a vím že auto předemnou bude dělat něco jiného(odbočovat), rozestup mírně zvýším. Jelikož jsem křižovatku projel jen s mírným snížením rychlosti (a ještě kus před křižovatkou), je menší riziko že v koloně za mnou někdo nedobrzdí. Pokud auto předemnou provede nečekaný manévr který mě přiměje k většímu snížení rychlosti, je to formálně bezpečné(každý za mnou drží rozestup, před mhd autobus nikdo nemyškuje, bus vždycky může zastavit bez pádu) ale pravděpodobnost nehody je zvýšená a plynulost… Číst vice »
Popisujete algoritmus ETCS L3 … bohužel bod 2 – NE … zařízení které by spolehlivě zjišťovalo délku vlaku a hlavně jeho celistvost zatím nebylo vyvinuto a schváleno 🙁
Celistvost vlaku, resp. uvolnění celého prostorového oddílu celým vlakem, odjakživa docela dobře uměly ohlídat kolejové obvody (a v novější době i počítače náprav), a délku vlaku lze zadávat, protože se nějaké výkazy vozidel (předpokládám) jako součást vlakové dokumentace sestavují stále – takže problém je jen v tom, že někdo jako ohromný přínos ETCS vymýšlí hlouposti typu „plovoucí oddíly“ místo těch dosavadních „pevných“ (a ohraničených návěstidly).
Asi takto, resitelne je vse. Zalezi jak moc se chce. Spousta draznich problemu je relativne snadno resitelna, ale nekteri lide umele vytvareji neprekonalenou zed. Treba pridani jednoho policka do SAPu by mohlo usetrit miliony rocne … ale neni sila donutit odpovedne lidi ho tam pridat.
Jak krkolomne jsou nektere drazni HW/SW veci resene ani nemluve. Spis je zde snaha o zahackovani a umele vytvareni slozitosti. Samozrejme neni to jen specifikum drazniho prostredi, ale protoze je zde mala konkurence a relativne maly odber, tak o to vic je to prestrelene.
To je právě omyl.
Máme již statisticky podchyceno, že obsluha strojů, ukolébána tím, že je stroj „bezpečný“ dělá úkony které vám pak po MU hlava nebere.
Prostě přestanou být ostražití a jsou ukolébání mylšnkou ten stroj je bezpečný.
Právě spoléhání na „stroj“ je příčinou mnoha zranění až smrťáků napříč obory.
Ale je s podivem, že se to stane takovému velkému a zavedenému dopravci, žádné garážovce, soukromníčkovi který najímá levné bulhary, atd. Není to vlastně už na odebrání licence, dva takové průsery za týden?
Rozhodně je.
Komu správě železnic dříve sždc. Ta řídila provoz v době nehody.
Zařízení snižující riziko nehody není jen SIL4 zabezpečení posunu. (I když SIL4 při najíždění za účelem spřažení by neuškodilo, prostě spočítám zábrzdnou křivku aby při dotyku nárazníků byla rychlost 0).
Tak to zkonstruuj a nabídni, když je to tak jednoduchý.
Jenže s kecama se vystačí, jenom dokud se nerozestele…
A D1 v pátek bez kolon. Auto jasně vítězí.
:-)))
No to jistě. Ono těch mrtvol na silnicích je tak malounko, že ani nemá cenu je počítat, že?
holt přijatelné riziko za to že nezůstanete v pátek večer hodiny trčet na perónu v Běchovicích
ale předpokládám že se Národní o těch 300 evakuovaných postará, že.
Jo přijatelný riziko. ale nesmí se to týkat vás, nebo někoho z rodiny, že?
Za poslední týden máme v ČR přesně 18 mrtvých na silnicích a 2 mrtvé na kolejích.
A teď ještě kolik se ujelo osobokm na kolejích a kolik na silnicích.
Podle nějaké starší statistiky by měl být poměr 91:9. Takže za rozhodné období tento týden je pravděpodobnost úmrtí na silnici a na železnici stejná, respektive železnice o pár drobných vede.
A jak přesně ve vašem světě souvisí počet mrtvol na silnicích s tím, že dneska byla D1 bez kolon na rozdíl od dráhy, která byla totálně rozsekaná? Něco ve stylu „ale vy zase mlátíte černochy“?
Pan Jirka napsal, že auto jasně vítězí. Proto jsem připojil, v čem ještě auto naprosto jednoznačně a bezkonkurenčně vítězí a rozhodně si to vítězství nikdy nenechá vzít.
Proč tedy chtěl autobusák objíždět D1?
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/autobus-objizdel-rozkopanou-dalnici-d1-uvizl-na-zeleznicnim-prejezdu-40330221
To je taky cirkus ty ČD!
Problem zacina u SZ. Zabezpeceni trati je jejich prace. A SZ kasle na pripominky, varovani ve velkem.
To je fajn, že sem píše příspěvky ten, kdo už evidentně nehodu vyšetřil a zná viníky.
pokud se podívátě na závěrečné zprávy dejte vědět, kolik příčin bylo shledáno v infrastruktuře a kolik jinde, ponejvíce v lidech.
Papir snese vse.
Bezpečnost není o alilbismu, ale o řízení rizik. Pokud prohraješ v šachách, tak to taky nemůžeš svádět na figurky protihráče, že na tebe útočily. S tím prostě musíš počítat – stejně jako počítat s tím, že lidé jsou neopatrní, nezodpovědní atd. Nejhorší ovšem je, když ti neschopní alibisté to všechno řídí.
Ještě nezapomeňte napsat, že za komunistů to nebylo, jak už jsem četl na Novinkách.
To nebylo. Protože komoušové dokázali hodně věcí před soudruhy občany ututlat. Počínaje třeba Černobylem.
Novinkáři jsou kategorie sama pro sebe, tam s pravdou a logikou není šance uspět, protože jejich jedinou filozofií je dřívbylolíp. A kdo řekne, že nebylo, tak je havlista, kavárník, prodejný agent Gatesovy očkovací mafie a zaprodanec imperialistů. 😀 😀
Plány revanšistů zhatí naši vepři boubelatí!!
To by na Novinkách docela pěkně zapadlo mezi další názory. Dnešním králem tamních expertů je zatím jeden z Nymburka, který se rozčiluje, proč fírové nemají povinnost sledovat aplikaci Poloha vlaku, protože by se tím dalo nehodě zabránit.
Budu se muset do té aplikace lépe podívat, kde se tam zobrazuje poloha posunových dílů…
Zase jeden hřebíček do rakvičky mediálního obrazu Národního dopravce. Další nehoda přišla v nepříliš vhodnou dobu.
národní za nic nemůže, to je chyba systému!
Většina lidí dodnes nechápe rozdíl mezi ČD a SŽ(DC) a „dráha“ je pro ně jen jedna.
Oboje má režijku a nazýva pohŕdavo cestujúci gaštany a substrátom.
Většině lidí je to jedno, pokud sedí zrovna v tom vlaku.
Já toto chápu, ale nechápu, proč se to dnes musí rozlišovat. Nešlo kolem roku 2000 rozdělit obě společnosti tak, aby tvořily unitární celek jako například slovinské SŽ?
Se uvidí…
A který „národní“? Pokud vím, tak ten „hrdý titul“ už si přisvojují aspoň tři …
Měl byste vědět, že tyhle průsery chodí většinou po třech. Těch případů už bylo několik. A teď to pořádně zaťukám.
Nebojte, režijku vám nevezmú. Ďalej bude môcť ľuďom hádzať zabudnuté mikiny do koľajiska v medzivozovom priestore Elefanta a šetriť si tým starosti so straty a nálezy.
Sluchu Táhni raději na to svoje Slovensko, tady tvoje kecy nikoho nezajimaji
To ovšem nesmíte bejt úplně blbej a nechávat jí tam.😆 Ale pokud máte v pořádku jenom sluch, tak to je pak těžké, milý tolle.
Ďakujem za vzorovú ukážku modré gumy v praxi.
Já zase na gumu zo Slovenska. Na to vyhazování věcí mezi vozy jste přišel jak? Vlastní zkušenost, než Vás od dráhy propustili?
Vlastné pozorovanie jedného sprievodcu v Elefant na trati Praha Beroun. Vzal mikinu čo niekto nechal na sedadle a odišiel s ňou do priestoru medzi vagóny a hodil ju cez tie diery na bokoch na koľaje. Na môj dotaz, či to myslí vážne odpovedal, že sú s tým len starosti. Bohužiaľ je to už dávno a nemal som vtedy smatphone. Ďalším rysom onoho vysokého a silne vyzerajúceho sprievodcu bolo, že s kolegami na Hlavnom v Prahe ohováral vtedy začínajúci Regiojet a jeho vozy na Smíchove. U modrých gum zamestnajú fakt každého. Takže Arriva sem.
Naprostá většina průvodčích ČD je skvělých, stále znovu mě/nás to překvapuje. Nepopírám, že tam třeba takový idiot dělá, ale v tom případě je to extrémní výjimka.
Horší materiál jsou Sloveny na RegioJetu.
Zkuste to PR Arrivy si vzít a odvézt do Německa nebo na Slovensko. Chápu, že bez Husáka by jste tam měli jen ovce, ale jinak nemáte zač za to kde jste. Takže pokud chcete Německé firmy importujte si je na Slovensko a netahejte nám to sem. Díky.
Zdravý sluch Pal zpátky k vám trkat ovce a netroll tady
Nebuďte na něj takový. Je přece hezké, že i chovanci ústavů pro choromyslné mají občas přístup k internetu.
Zatracený D3!
Pr*ery chodí ve trojicích, říká se.
Ten třetí je Leo Ex najetej do trakčního, nebo nás to teprve čeká?
čeká
LEO do Starého Města se právě z místa vrátil zpět na Libeň a údajně má jet přes Nymburk.